[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:42

Oké kleine dingen die ik snel heb gelezen:

Spokie: Ah verselijk, gecondoleerd en beterschap!

Jasmijn: Gefeliciteeeeeert, heel blij voor je hihi!

Sorry voor mijn korte reacties. Ik moet nog in bad, leren, eten, en met iedereen bijpraten. Pfff, morgen weer beter haha.

En verder, het rijden ging goed, geen les, lekker geoeffent. Een Engels meisje met haar arabier was er ook, we reden in de andere bak, er waren nml lessen. Ik heb zoals Joelle zei geoeffent in de galop, omdat hij meesteal in de verkeerde gaat en gelijk weg wilt sjeesen, dus moet ik galop, draf, galop, draf doen, kleine stukjes galop dus. Voor de evenwicht met een sprongentje, en natuurlijk zijn rug. Met benen werken is die niet echt gewend. en dat gaat nu steeds beter! hij reageerd eindelijk op mijn benen, en gebruikt zijn rug veel beter, zonder dat gogue achtige ding! joehoe, trotsheid op hem.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:02

Saida, lastig hoor dat het heel goed gaat en dan later slecht. Ik heb het altijd liever andersom, dan ben je toch met een blijer gevoel klaar.

Esmee, veel plezier in je bad Haha!. Daar heb ik ook zin in maar onze badkamer moeten we nog aan beginnen en nu zit er alleen een douche in.

Oh en iedereen bedankt voor de felicitatie's. Huilen van het lachen

Hier even 2 foto's van het prachtige zusje van Dizo, ze heet Raya.
We hebben leuk contact met deze mensen, het is de zus van de eigenaar van de moeder van het nest.
Afbeelding

Afbeelding

Wat een knapperd he!! Ik herken Dizo er ook echt goed in terug. Vooral die oortjes Lovers
We willen sowieso een reunie van het hele nest houden, maar ik zat er aan te denken om Raya en Dizo binnenkort al te laten meeten.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:21

Wat een leukerd Jasmijn!
Apart koppie heeft ze!

Vanavond weer puppycursus gehad en nu moest Gryts volgen zonder de lijn vast te houden.
In stap was dat geen probleem alhoewel ze niet de snelste is en af en toe een andere kant op keek en dan in ene dacht van ; Hé! Ben je daar alweer!?
Daarna moest ze ook in draf achter me aan rennen, maar daar had Gryts echt geen zin in hoor.
De sufferd bleef dan stil staan en stond me aan te kijken met zo'n blik van; Die is gek!
Ze wees nog net niet met haar hoef naar haar voorhoofd! hahaha!
Na een paar keer hulp van de instructrices door haar iets op te jagen ging het al beter.
En het ging nog beter toen ze doorkreeg dat ik snoepjes meehad. Haha!
Hier moeten we dus verder mee oefenen en volgende week gaan we longeren.
Dat gaat 'm worden hoor, als ze dan nog steeds zo dwars doet.......

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:33

Whaha Saida wat kan je dat komisch vertellen! Ik zie het echt al helemaal voor Clown.
Succes volgende week.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:06

wat een heerlijk hondje een schoonheid gewoon

wat leuk dat je zo goed omgaat met de mensen van je zus-pupje Haha!

leuk hoor als die allemaal groter zijn om ze dan bij elkaar te zien

geef die kleine schat maar een knuffel

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:08

Bedankt Haha!
Vind het zelf ook super om goed contact te hebben, zo leuk om te zien hoe Dizo's zusje het doet.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:55

lief he die hondjes

he meiden trste allemaal ik duik m bedje in morgen spreek ik jullie weer doei Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:13

@ Jasmijn: Aaah wat een schatje, je ziet er echt Dizo in terug. Leuk zo'n reunie, waren wij ook van plan. Alle zusjes en broertjes van Gino en Faya zitten in de pedigree ofzo, een site. Kan je er alles van terug lezen, wel grappig, Gino en Faya ook. Maar helaas was het te laat want nu wonen we in Spanja haha. Ja heerlijk zo'n bad. Moet je nog even wachten en dan kan je er ook in haha.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:00

Saida: Inderdaad vreemd dat het dan ineens weer fout gaan, misschien is ze een beetje aan het uitproberen. Wel goed dat je hebt doorgezet! Misschien gaat het de volgende keer dan beter.

Jasmijn: Dat zusje van Dizo is ook lief Lovers en mooi Haha! Wat heeft hij een knappe familie Knipoog

Aan het eind van de middag heb ik weer een tentamen, net een proeftentamen gemaakt en dat ging erg goed, dus ik zie het wel zitten voor vanmiddag. Hopelijk krijg ik dan geen blackout Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:37

Sanne -> Succes vanmiddag!

Esmé -> Hoezo moet Jasmijn nog even wachten?
Komt ze naar je toe dan?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:46

Hihi zou ik wel willen Lachen

Nee, onze badkamer moet nog verbouwd worden, en we hebben nu dus nog geen bad thuis Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:11

Haha neehoor Saida, wat Jasmijn al zei, haar badkamer word nu verbouwd.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:11

Maar volgend jaar ben ik weer in Nl! Lekker terug verhuizen joehoe, zo dicht mogelijk bij Utrecht.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:40

Esmé & Jasmijn -> Ok, ik werd al jaloers..... Knipoog

Nou, vanmiddag maar weer de stoute schoenen aangetrokken en weer een poging gedaan om Grytsje te longeren.
Nu in de buitenbak omdat er een aantal kinderen aan het rijden waren in de binnenbak en ik geen ongelukken wilde.
Linksom ging weer prima waarop ik haar uitbundig bleef belonen, maar rechtsom was het weer helemaal fout.
Ik kon nog net aan haar zijkant komen, maar zodra ik haar wilde laten lopen steigerde ze, rukte de lijn uit mijn handen en rende weg.
Wat is dát frustrerend zeg!
Ik heb best wel veel geduld, maar werd na een poos echt heel erg boos Stoom uit je oren want het was duidelijk dat ze een loopje met mij nam, en ze heeft dan ook een paar flinke meppen ontvangen. Whoosh!
Dit kan ik niet in mijn eentje oplossen dacht ik, dus vroeg ik aan iemand op stal of ze zin had in een ritje rodeo. Schijnheilig
We hebben Grytsje opgezadeld en eerst ging ze even los in de buitenbak met haar rijden.
Daarna aan de longe gedaan en eerst linksom laten lopen.
Dat ging prima (what else is new? Rolleyes ) dus rechtsom proberen.
En wat denk je? HET GING GOED!!! Hyper!
In het begin was ze best wel gespannen, maar gaandeweg ontspande ze zich zelfs.
Omdat ze zo ontspannen ging lopen wilde ik het ook alleen proberen, dus zonder iemand erop.
En nu liep ze dus (eindelijk!) wél zo weg zonder fratsen.
Rare meid...... Lovers

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:28

Vandaag zou Fabienne eigenlijk langs komen om een fotoshoot te doen van mij en Jielt. Leek me erg leuk om te hebben als herinnering! Maar helaas, het weer zat niet mee, hopelijk maandag dan Knipoog Dus vandaag eerst los gegooid. Lekker opgejaagd, naar me toegeroepen, naast me laten rennen, dat soort dingen! Hij was super braaf Haha! Ik erop: zonder zadel, alleen met een halstertje en zweepje in de hand. Ik aandraven, en meneer ging gewoon me hand zoeken ROFL Hij liep gewoon aan de teugel! En galopeerde zo netjes aan op enkelt mn been! Dat is echt onwijs knap voor hem! * Ik zal trouwens morgen wel spierpijn hebben* Zo grappig, een jaar geleden hield ik hem met zadel op en zweep niet eens 1 rondje in draf, en nu dit... Ben echt best wel trots op m Bloos

Saida: Zo zie je maar weer, de aanhouder wint! Goed opletten dat ze er geen spelletje van maakt he Knipoog Maar volhouden nu Lachen

Jasmijn: Wat een lekkerding is die blonde zeg! Lijkt echt veel op Dizo! Leuk zo'n hondjes meeting haha. Haha! Die Haf waar ik op rijd is gewoon zo verkeerd gereden. Stukje bij beetje gaat het al beter door de eigenaresse die met haar lest. Maar ze heeft zo'n harde mond, en ze wil alleen maar racen! Terug nemen is zo moeilijk.. Dat krijg je echt nog niet zonder trekken voor elkaar. Daar gaat echt een hoop tijd en geduld in zitten! En uit laten rennen is ook geen optie, ze een conditie + uithoudings vermogen voor 10. Ze zou uiteindelijk zo hard door de bochten gaan tot ze onderuit gaat. Echt een lastig pakketje hoor! Maar ze neemt wel dingen aan, dus er valt wel mee te werken. Aleen doe ik dr nu maar 1 dag per week. Dus meer trainen zal wel helpen hopelijk! Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:38

Druk met school en Fuego, dus ik reageer ff een tijdje niet meer.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 07:57

Weekend reageer ik wel wat meer.. Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:53

Ilona -> Idd, wat eenmaal is aangeleerd leer je niet zomaar meer af.
Voordat ze doorkrijgt hoe het wel hoort ben je een behoorlijke tijd verder.
Maar lijkt mij toch ook wel weer een uitdaging!
En als je het eenmaal voor elkaar hebt dan kan je wel heel trots zeggen dat jij dat maar ff voor elkaar hebt gekregen! Haha!

Esmé -> Je hebt gelijk hoor, school is belangrijker dan een forum bijhouden!

Straks weer les, we gaan balkjes stappen en draven en voor de liefhebbers worden er een paar (lage) hindernissen neergezet.
Griet heeft hier nog totaal geen ervaring mee, dus we doen het rustig aan.
Eerst maar eens balkjes stappen en draven, en heeeeeeel misschien een hindernisje wagen........

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:28

Saida: Wat een draak, ik kan me voorstellen dat je op gegeven moment echt kwaad werd! Gelukkig ging het er met iemand op wel goed, nu hopelijk de volgende keer ook zonder dat er iemand op zit.

Ilona: Wat ontzettend leuk, soms kunnen paarden je ineens zo'n goed gevoel geven! Maar vind je het nu niet extra jammer dat je stopt met jielt?

Esmé: Als je terug gaat naar nederland, neem je Fuego dan mee?

Mijn tentamen ging gisteren volgens mij wel goed. Ik was iig een van de weinige die ook echt het hele boek had gelezen. Nu maar hopen dat ik een voldoende heb, anders ga ik echt heel boos zijn op mezelf!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:22

zo weer alles bijgelezen

esmee je zal wel blij zijn dat je weer in het koude-kikkerlandje komt wonen Haha!

saida, goed dat ze het nu wel goed deed met longeren ze zal wel denken geen klappen meer Vingers aflikken
fijn hoor

zasread suc6 met je examen

ilona leuk dat je zo lekker gereden hebt zonder zadel en dat hij zo braaf was

ik heb vanmorgen heerlijk in de bak gereden ik wou eerst naar buiten meer het waaide toch wel erg hard
hij was weer goed nat na het rijden denk er dus over om Tsjillert ook te gaan scheren ga eerst even een stukje onder zijn buik uitproberen hoe de kleur wordt heb nog nooit een fries geschoren dus ben beniuewd
vanmiddag les geven en dan door naar indoor wierden we gaan met een groepje van stal dus gezellieeeeeeeeeee

groetjes peet Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:20

Bij ons in de voortuin zitten allemaal jonge ransuiltjes in de boom, de meesten zaten te hoog, maar van 2 heb ik een foto kunnen maken Haha!

Hier zijn ze dan:

Afbeelding

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:02

@ Saida: Ben benieuwd hoe het is gegaan!

@ Zasread: Fuego gaat altijd mee haha Lovers . Succes, hopen dat je een voldoende hebt.

@ Peet: Koud kikkerlandje of niet, ben very happy dat ik weer terug kom haha! Fijn dat je zo lekker hebt gereden. Ik ben ook erg benieuwd met het scheren. Was dat indoor gebeuren leuk? Lijkt me gezellig.

@ Zasread: Wow, mooie foto's. Erg leuk geworden, leuk dat de uilen bleven zitten.

Fuego heb ik even los in de bak gedaan, kon zich lekker uitleven. Daarna aan het halster buiten was gewandeld, buiten in het weilandje gedaan, kon die zich volvreten, en toen weer naar huis gedaan. Na al dat harde werken verdiend ie aan het einde van de week wel een rust dagje, een keertje wat anders.

Ik ga zo kijken voor een mail van de fokker. Ennnnnnnnnn.. Fuego is in het weiland geweest met de andere! Al een paar keer vertelde Joelle ons net. Teminste met één ander paard, Gusto ofzo volgens mij. Leuk paardje, een roan ofzo. En dat ging heel goed, dus voortaan staat ie ook met een paardgenootje in het weilandje bij de manege. Ik blij voor hem, want dat vind Fuego wel leuk! Ik was al benieuwd telkens hoe hij aan al die viese vlekken kwam hihi.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:36

Sanne -> Waarom zou je boos zijn op jezelf?
Je hebt toch je best gedaan om een goed cijfer te kunnen scoren?

Wat leuk die jonge uiltjes!
Dat zie je niet vaak bij ons in de buurt, en zeker niet overdag!

Petra -> Veel plezier!

Griet en ik hebben gesprongen!!!
Over een hindernisje van ongeveer 40 cm. hoog maar, maar voor een eerste keer vind ik het al heel wat!
Het ging niet vanzelf, want madam brak verschillende keren uit, maar op een gegeven moment was het hindernisje zo opgezet dat ze er wel overheen MOEST.
Wie weet als we het zo af en toe doen dat ze er lol in gaat krijgen, we zullen zien.

Vanmiddag heb ik de hele middag geholpen met de twenters op de trailer te zetten.
De enters en drachtige merries blijven op de manege staan, maar de fokmerries die niet drachtig zijn en de twenters zijn nu allemaal verhuisd naar ons toekomstige plek. (volgend jaar gaat de manege verhuizen)
Jelsje staat daar nu ook.
Ik heb trouwens nog nagedacht over Jelsje, maar ik denk dat ik het beter niet kan doen ivm de bolspat en (naar wat ik denk) artrose.
Tussen de veulens stond nog een hele leuke merrie, die mij meteen al was opgevallen toen ze op de manege kwamen.
Het is een koffievos met een barok uiterlijk, heel apart.
Deze merrie is al 5 jaar en mocht deze zomer bijkomen op het land na een winter waarin ze heeeeel mager was en veel schurftplekken had.
Ik heb haar nooit zo gezien, maar volgens diverse mensen is ze van een lelijk eendje veranderd in een mooie zwaan.
Toen ik zei dat ik dit wel een erg leuk paard vind was er nog iemand die haar wel erg leuk vindt.
Nu willen we haar samen oppakken en gaan beleren.
We hebben elk ons eigen paardje, maar omdat we deze merrie zo leuk vinden, omdat ze toch op de manege blijft staan en omdat er toch verder niets mee wordt gedaan willen wij ons er wel mee gaan bemoeien.

En goed nieuws!
Grytsje mag volgend jaar met me mee op vakantie! Go jij! Go jij!
Ik moet alleen nog even weten wanneer het veulen ongeveer komt zodat we kunnen uitrekenen wanneer deze wordt afgespeend.
Dan kan ik haar namelijk meenemen omdat we ook nog een pony mee willen nemen voor Lisanne.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:43

@ Saida: Haha dat had ik ook met Fue mijn eerste sprong. Paar dagen geleden. Ieder paard kon dat, maar Fue, ho maar. Was ook zijn eerste keer. Paar keer uitgebroken maar daarna lukte 't.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:12

Wow die uiltjes, super! ik heb hier elk jaar jonge uilen in mijn boom als ze aan het testvliegen zijn, vind ze zo gaaf