Sanne -> Waarom zou je boos zijn op jezelf?
Je hebt toch je best gedaan om een goed cijfer te kunnen scoren?
Wat leuk die jonge uiltjes!
Dat zie je niet vaak bij ons in de buurt, en zeker niet overdag!
Petra -> Veel plezier!
Griet en ik hebben gesprongen!!!
Over een hindernisje van ongeveer 40 cm. hoog maar, maar voor een eerste keer vind ik het al heel wat!
Het ging niet vanzelf, want madam brak verschillende keren uit, maar op een gegeven moment was het hindernisje zo opgezet dat ze er wel overheen MOEST.
Wie weet als we het zo af en toe doen dat ze er lol in gaat krijgen, we zullen zien.
Vanmiddag heb ik de hele middag geholpen met de twenters op de trailer te zetten.
De enters en drachtige merries blijven op de manege staan, maar de fokmerries die niet drachtig zijn en de twenters zijn nu allemaal verhuisd naar ons toekomstige plek. (volgend jaar gaat de manege verhuizen)
Jelsje staat daar nu ook.
Ik heb trouwens nog nagedacht over Jelsje, maar ik denk dat ik het beter niet kan doen ivm de bolspat en (naar wat ik denk) artrose.
Tussen de veulens stond nog een hele leuke merrie, die mij meteen al was opgevallen toen ze op de manege kwamen.
Het is een koffievos met een barok uiterlijk, heel apart.
Deze merrie is al 5 jaar en mocht deze zomer bijkomen op het land na een winter waarin ze heeeeel mager was en veel schurftplekken had.
Ik heb haar nooit zo gezien, maar volgens diverse mensen is ze van een lelijk eendje veranderd in een mooie zwaan.
Toen ik zei dat ik dit wel een erg leuk paard vind was er nog iemand die haar wel erg leuk vindt.
Nu willen we haar samen oppakken en gaan beleren.
We hebben elk ons eigen paardje, maar omdat we deze merrie zo leuk vinden, omdat ze toch op de manege blijft staan en omdat er toch verder niets mee wordt gedaan willen wij ons er wel mee gaan bemoeien.
En goed nieuws!
Grytsje mag volgend jaar met me mee op vakantie!
Ik moet alleen nog even weten wanneer het veulen ongeveer komt zodat we kunnen uitrekenen wanneer deze wordt afgespeend.
Dan kan ik haar namelijk meenemen omdat we ook nog een pony mee willen nemen voor Lisanne.