Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:43

nou ik had gister les en het was inderdaad smelten. we hebben veel stapoefeningen gedaan, tempowisselingen en achteruit geoefend. Daarna lekker een douche gekregen ;)

Sanet

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:06

Ik heb mijn les van woensdag schoorvoetend afgezegd. Ik had echt super veel zin in de les. Maar paardlief staat dan al met al zo'n 1,5 uur op de trailer en in de zon was het echt njet uit te houden...
Bleh, balen!
Vandaag wordt het koeler, dus hopelijk even door het bos crossen!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:32

He dames, ik lees dat jullie nog steeds lekker gaan! En wat een hitte he? Pfffff....
Ik heb erg verdrietig nieuws. Afgelopen dinsdag is m'n lieve Femme ingeslapen. Na haar dubbele peesblessure, had ze een dik en kreupel achterbeen en na röntgenfoto's bleek ze ook nog eens bijna kissing spines te hebben. Arm paard, ze heeft zoveel pijn gehad.
En ik heb blijkbaar een kapot paard gekocht. Erg zuur allemaal..
Stiekem wel al weer rond aan het kijken voor een ander paardje. Fries of niet, ik weet het niet zo goed. Ben nu wel een beetje huiverig geworden.
Weten jullie nog een betrouwbaar adres voor een fries? Eentje waar ze echt meerdere paarden verkopen?

Enne: Succes allemaal met de hitte en natuurlijk met de wedstrijden!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:45

Jeetje suus wat erg. Heel veel sterkte. Dat is ook lekker sanet boscrossen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:45

sanet: heb je nooit op eigen locatie les? inderdaad niet te doen op de trailer denk ik

suus: aiii meid dat is droevig nieuws. ben blij dat je er wel redelijk nuchter onder bent en naar voren kijkt na het maken van zo'n nare beslissing.
betrouwbaar adres is altijd lastig, heb de mijne zelf van een particulier dus kan er niks zinnigs over zeggen helaas

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:50

Suus wat een naar nieuws heel veel sterkte! Ik heb douwe bij thea dijkstra gekocht heeft vaak meerdere dieren staan. Er is ook een stal vlakbij rotterdam frysian horse express als ik het goed zeg die hebben ook meerdere dieren en vaak ook al rontgen gekeurd. Eigrnaresse zit ook op bokt weet alleen de naam niet zo snel sorry.

Ik kan alleen maar zeggen zowel rontgen als klinisch keuren zodat je niet weer voor verrassingen komt te staan.
Heb helaas hetzelfde meegemaakt met mijn vorige fries niet rontgen gekeurd en bleek aangeboren afwijking aan hoefbeen te hebben 4.5 jaar oud en afscheid moeten nemen. Sinds dien gaat alles op de foto.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:01

Ach wat sneu Suus..
Heel veel sterkte!

Weet zo even geen adres maar de tip om naast het geheel te laten keuren, ook even het bloed na te laten kijken..

Wat een hitte, ook hier geen les gehad een woensdag...
Gisteren (avond) even lekker blokje om geweest, vanavond denk ik even lekker wat waterpret.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:00

Ach Suus.. -O- Sterkte.. En heel veel succes met het uitzoeken van een nieuwe topper. Wij hebben Tamme gekocht bij Horseteam in Urk: http://www.horseteam.nl/, heb ik als erg prettig ervaren.

Wij zijn gisterochtend heerlijk even wezen zwemmen toen iedereen nog op 1 oor lag, heerlijk!!! :D Tamme vindt dat toch zo lekker!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:33

Dank jullie wel voor de lieve berichtje en PBtjes.. Ik zal alles in overweging nemen. Lief dat jullie meedenken!
Horseteam heb ik even mailcontact mee gezocht, maar hebben tot dusver nog niet gereageerd. Lekker dicht bij huis en hoor er met goede berichten over.

Thanjs!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:59

Ah, echt heel erg klo#e... Veel sterkte.
Ik weet dat ze bij FryskAndaluz Friezen hebben in verschillende prijs klasse en best een ruim aanbod.
En inderdaad zoals hierboven zou ik inderdaad aanraden om je nieuwe paard te keuren. Ook röntgenologisch.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:14

Ah Suus, wat vervelend zeg! Heel veel sterkte.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:15

Ah wat een anar nieuws suus! Wens je heel veel sterkte en hopelijk kan je straks genieten van een nieuwe topper!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:16

Ja pien die bedoel ik !

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:32

Wat naar suus... Heel veel sterkte ermee! Heel rot dat het zo gelopen is en je paard zoveel pijn heeft gehad. Ik vind pieter wijbenga een fijn adres! Pieter kan erg goed inschatten wat bij je past. Hij heeft hart voor zijn dieren. Zelf laten keuren is ook geen enkel probleem. Dat kan ik je alleen maar aanraden, klinisch en röntgen laten keuren bij een arts naar jou voorkeur en er zelf bij zijn. Ookal is het maar een garantie tot aan de deur, je weet in ieder geval wat je startpunt is. Succes met de zoektocht!

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:37

Ik ben al een paar keer gestart met mijn frieS, ik merk opzich geen verschil +:)+ veel jury's houden er rekening mee, zo kreeg ik laatst te horen dat mijn frues voor een fries een mooie galop heeft, omdat over het algemeen bekend staat dat friezen meer dravers zijn. :) ik heb op dit moment geen foto, sorry

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:57

Wat ontzettend naar van Femme :(:) heel veel sterkte!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:44

Heel veel sterkte Susanne, je was zo lekker begonnen met wedstrijden met Femme maar het mocht niet zo zijn.

Veel succes in de zoektocht naar een nieuwe fries.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:00

Dank jullie voor de tips!!
Volgende paard wordt volledig doorgelicht *-:) Dit risico wil ik idd nooit meer lopen. Je hebt natuurlijk nooit garantie dat alles goed is, maar jeetje.. Dit was echt heel pijnlijk.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:07

Dat is echt rot suus ;( maar je zult er vast wel weer 1 vinden *\%/* ik heb m'n friesje bij een particulier gekocht dus ik weet geen adresje

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:45

Suus wat erg heel erg veel sterkte! Heb nog paar keer aan je gedacht. Kan je niet helpen voor een betrouwbaar adres sorry!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:19

misschien slechte timing om te vragen, maar ben je al bij vorige eigenaren verhaal wezen halen en gedacht aan het eisen van vergoeding geleden schade?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:36

Jenny_S schreef:
misschien slechte timing om te vragen, maar ben je al bij vorige eigenaren verhaal wezen halen en gedacht aan het eisen van vergoeding geleden schade?

Jazeker! Heb er Tot op heden nog niets van gehoord, maar kan me ook voorstellen dat ze hier over na wil denken. We willen zelf één dezer dagen eens bij het juridisch loket oid gaan navragen of we in ons recht staan

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 06:19

Ze hadden dan ook kunnen reageren dat ze wat tijd jodig hebben om er overna te denken. Helemaal niets laten horen is veel erger.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:43

Ja, dat heb je eigenlijk ook wel gelijk is. Ik ga teveel uit van het goede van de mens ;)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:01

Suusenmalvin schreef:
Jenny_S schreef:

Jazeker! Heb er Tot op heden nog niets van gehoord, maar kan me ook voorstellen dat ze hier over na wil denken. We willen zelf één dezer dagen eens bij het juridisch loket oid gaan navragen of we in ons recht staan

lijkt me een goed plan, ben benieuwd wat je kansen zijn