Ik spoel alleen af na werk. Reed net langs en ze stonden allemaal in de volle zon te grazen dus het zal allemaal wel meevallen anders stonden ze wel onder de bomen haha
Ik spoel ook alleen na het rijden af, ook hier stonden ze de hele middag in de volle zon terwijl ze 5 meter verder gewoon in de schaduw konden gaan staan.
Manen heb ik altijd in een vlecht, als ik dat niet doe gaat ze er op staan met het grazen.
Pien1989
Geplaatst: 30-06-15 20:29
Zo rond drie uur een keertje afgespoeld. Denk morgen en overmorgen als het warmer wordt dan doe ik het twee keer. Ze staan op het heetst van de dag wel binnen...
@ pien.. die van mij is geen angsthaas, is eigenlijk redelijk cool in het hoofd. Alleen kan hij heel enthousiast zijn en een gapert zijn. Hij ziet dan vanalles wat interessanter is dan bezig zijn met rijden haha...
Vandaag uit mijn werk heb ik hem afgespoeld, hij stond te genieten haha...
Vraagje aan jullie... ik kreeg als verbeterpunt o.a. dat ik meer balans moet krijgen en moet doorzitten als dat gevraagd wordt (heb dit bewust niet gedaan). Ik heb alleen zo'n moeite om hem uit te zitten. We werken al hard aan ontspanning en dragen van de rug, maar iemand tips om te kunnen blijven zitten?
Helaas kan ik niet vlechten want ze schuurt een beetje. Ik ben bang dat ze dan meer kapot schuurt. Ik smeer nu weer n nieuwe middeltje wat goed schijnt te helpen.. Goede vraag Masi... Ben ook benieuwd naar tips
Als het heel warm is overdag spuit ik der wel af en anders na het rijden. Morgenavond wedstrijd en ze hebben diverse drinkbakken en afspuit plaatsen gemaakt ben benieuwd
ik spoel alleen af na werk. ik zou zaterdag wedstrijd hebben, maar had al bedacht dat ik me zou afmelden ivm de verwachtte temp. die ze voorspellen. kijk ik net op startlijsten hebben ze de wedstrijd afgelast, ik zeg een heel verstandig besluit van deze vereniging.
ik vindt het ook heel netjes, er zijn hier in de regio meer wedstrijden dit weekend, voor zover ik kan zien zijn ze allemaal afgelast of verplaatst naar een andere dag.
Ja het is ook niet meer verantwoord voor mens en dier om dan op wedstrijd te gaan.
Caro_MarjaH
Geplaatst: 01-07-15 13:19
Ik zou vanavond les hebben maar dat heb ik ook afgezegd. In plaats daarvan de wekker gezet en vanmorgen voor 8en zat ik al op mijn paard. Toen was het nog net te doen. Morgen nog maar een keertje en dan 3 dagen werken (gelukkig klimaatbeheersing op mijn werk). Dit zijn echt temperaturen waarbij je van geen enkel dier iets moet vragen.
ik heb wel les vanavond, help clubles gelukkig sproeiers maar aanzetten denk ik en inderdaad niet veel vragen. en als ik na 15 minuten denk 'dikke doei' dan stap ik lekker af
Goed dat jullie niet starten. Ik ben van mening dat je je paard en jezelf in acht moet nemen en moet beschermen tegen de hitte. Der zijn altijd paarden die op karakter doorlopen en doordouwers zijn maar ook deze paarden moet je tegen zichzelf beschermen (vind ik). Ik snap dat als de omstandigheden op concours goed zijn en je kampioenschap hebt of iets dat je et overweegt en iedereen kent zijn of haar paard het beste.... Ik laat der in elk geval lekker met rust Het is niet om de mensen die wel rijden af te kraken hoor helemaal niet! Deze mensen weten ongetwijfeld wat goed is voor bun paard....
Die van mij kan echt al heel slecht tegen de warmte en ik zou me zelf zo schuldig voelen. Zag wel op de uitslagen dat ik de enigste was die afmeld had.