[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:16

wat voor hoofdstel gebruik je daar als ik vragen mag ?
lijkt bitloos , maar zo een heb ik nog nooit gezien :P :o ...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:38

cherell0 schreef:
wat voor hoofdstel gebruik je daar als ik vragen mag ?
lijkt bitloos , maar zo een heb ik nog nooit gezien :P :o ...

Klopt is Bitloos, Weet niet prescies welke het is, maar lijkt beetje op hackemore ;) ken je op verschillende standen rijden streng en minder
Hier betere foto ;)
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:02

wat een gaaf hoofdstel zeg <3 lijkt me nog best comfie voor het paard (als de ruiter er juist mee omgaat , maar dat is met alles) .

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:15

Dankjewel;) had nooit durven dromen dat ik zo op hem ken rijden veral bitloos... reageert prima op me zit, Hellaas zo druk in ze hoofd , ken niet op 1 hoogte/laagte blijven, ook dat hoop ooit goed te krijgen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:07

goedemorgen iedereen :) Ik denk dat ik vanmiddag maar weer even langs mn kleine ukkie rij. Werkse en schoolgaanse vandaag!!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:58

Dominique, wanneer zou je Amor verhuizen? Wel geweldig dat je zo'n stal gevonden hebt, klinkt als het concept van onze stal!
Vlechten, daarvoor staat Figo nog lang niet stil genoeg :)
Zag je foto, Natasja, stoer!
Angela, hopelijk niets ernstigs met Max! En dankjewel voor het lieve complimentje :)
Welkom, moonforever!

Net een paar foto's in het fototopic gezet, maar hier ook eentje:
<3
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:08

wat een liefkoppie .

@ moonforever - ik ben idd. ook volop bezig met zit en been sturen , mijn pony snapt het wel maar af en toe is ze zo koppig . dan weet ze wel wat ze moet doen maar probeert ze tot op het laatste moment toch haar zin door te drammen of ze probeert er tussen uit te knijpen. maar het word al beter .

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:06

Dat heb die van mijn ook nog wel is heb paar x met drammen tegen de bakrand gezet en buiten op de noodrem getrokken dat die nu wel weet dat door drammen geen zin heb was zelfde met lopen enzo.. nu is zo mak paardje dat vandoor gaan enzo niet meer in ze woorden boek staat

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:12

Sorry dat ik de laatste tijd weinig reageer, ik zit een beetje in een dip vanwege problemen met de gemeente over onze paarden :(

@Robijntjah: Super dat je zonder krukken kunt nu! Wel jammer dat ik je niet op de fotomeeting heb kunnen zien, niet dat je nou nieuwe foto's nodig hebt want je profiel ziet er echt prachtig uit :j Mooie hoofdstellen heb je ook, vooral die met de mosquero vind ik mooi!

@moonforever: Leuk dat je bitloos rijdt! Bevalt zo'n Bloem systeem? Ik heb nu mijn huidige 'gewone' hoofdstel even omgebouwd tot bitloos maar ik wil graag een fijn bitloos hoofdstel aanschaffen. Er zijn alleen zoveel soorten..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:46

Posh schreef:
Sorry dat ik de laatste tijd weinig reageer, ik zit een beetje in een dip vanwege problemen met de gemeente over onze paarden :(

@Robijntjah: Super dat je zonder krukken kunt nu! Wel jammer dat ik je niet op de fotomeeting heb kunnen zien, niet dat je nou nieuwe foto's nodig hebt want je profiel ziet er echt prachtig uit :j Mooie hoofdstellen heb je ook, vooral die met de mosquero vind ik mooi!

@moonforever: Leuk dat je bitloos rijdt! Bevalt zo'n Bloem systeem? Ik heb nu mijn huidige 'gewone' hoofdstel even omgebouwd tot bitloos maar ik wil graag een fijn bitloos hoofdstel aanschaffen. Er zijn alleen zoveel soorten..

Bevalt echt super,, juist omdat jezelf ken verstellen met hoe streng je rijdt enzo,;) had ook Normaal kaakgekruist vind toch minder ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:01

@ moonforever – tegen de bakrand zal ik zelf niet blij van worden denk ik , wij hebben 3 stroomlinten als bakrand :D ;) .

vandaag wel met halster gereden (i.v.m. vermoede van een aantal haken op de kiezen).
en daarna wat grondwerk gedaan er waren goeie momenten en minder goeie , maar we hebben goed afgesloten en dat is het belangrijkst O:) ;)

@ posh - gemeentes af en toe kan je ze wat ... wat zijn ze bij jou aan het miepen ? (als je het niet kwijt wil o.i.d. hoeft het niet & mag ook via pb als je dat liever wil)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:19

Haha :-) dat is idd niet fijn wij hebben binnenbak dus das makkelijk,
Vandaag lekker 4 uur zitten rond dwalen Op Nackerope stukken gereden <3
en daarna lekker vrijheidsdressuur gedaan :-)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:31

moonforever schreef:
Posh schreef:

Bevalt echt super,, juist omdat jezelf ken verstellen met hoe streng je rijdt enzo,;) had ook Normaal kaakgekruist vind toch minder ;)

Ik vond kaakgekruist ook wel wennen, al was dat niet op mijn eigen paard. Een sidepull vind ik ook niet zo fijn rijden heb dan het idee dat ik niet helemaal goed doorkom met hulpen. En dat verstellen klinkt heel goed, het is bij elk paard en elke ruiter toch weer anders.

@cherell0: Het is wel een heel verhaal hoor, het gedoe is hier 3 jaar geleden begonnen maar er komt geen einde aan.

Kort samengevat: In 2001 (geloof ik) hebben wij een stal op ons eigen weiland gebouwd met mondelinge toestemming van de gemeente (met getuige). In 2007 gingen we stallen en weiland verhuren zodat we uit de kosten konden komen, vlak daarna vertelde iemand de gemeente dat wij stallen zonder vergunning hadden en moesten we ze weer afbreken op straffe van een dwangsom.

Die hebben we in 2011 afgebroken en begin 2012 alles op ons woonerf gebouwd. Helaas zitten we nu op de radar van de gemeente en kunnen we niks goed doen. Eerst mochten we geen mesthoop maken, nu mogen we een mestbak neerzetten maar er mag geen mest in, vervolgens mochten we niet meer dan 10 paarden houden dus 3 zijn er weg gegaan en vervolgens moeten alle 10 de paarden van ons zijn anders zijn we bedrijfsmatig bezig.

Dat valt dan op zich nog wel mee, maar het vervelende is dat we elke 3 maanden een brief krijgen met wat we fout doen en dat we een boete hiervoor krijgen, als we contact opnemen met de gemeente willen ze ons niet zeggen hoe we het op kunnen lossen. Het is al 1 keer tot een rechtszaak gekomen en zelfs de rechter was lichtelijk geïrriteerd dat zo'n zaak voor de rechter moest komen omdat de gemeente te beroerd was om het netjes op te lossen.

Nu zijn we dus weer een jaar verder en is het einde een beetje in zicht...ik weet niet of ik mijn stallen of zelfs mijn paarden nog kan houden. De gemeente roept wel overal dat ze een paardengemeente zijn en graag toeristen met paarden naar de gemeente willen hebben en ondernemers in toerisme en recreatie hierin willen steunen. Dus willen wij ontheffing vragen zodat we in principe alles kunnen bieden wat de gemeente ook zou willen maar ze wijzen ons constant af en komen met hele andere dingen.

Als iemand nog iets weet dan hoor ik het graag, we zijn al wel bezig met contact opnemen met de krant of eventueel Hart van NL of een facebook actie maar ik weet niet of zoiets zal helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:35

Vervelend Posh :(

Hahaha, ik heb nog sowieso 4/5 meetings op de planning staan en dan al 1 voor volgend jaar :+

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:35

wat een vrezelijke gemeente zeg.. Ik hoop dat je er een beetje uit komt. Dit is ook leven in onzekerheid.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:39

Jeetje,, Dat is wel klote...
Je ken altijd proberen,;)
Ik zou het inderdaad ook niet weten wat je ken doen

Me vorige pony ree gewoon met touwhalster bij deze uuh nee haha in dichten bak haha
Hem ree 1.5 jaar geleden nog met slof en bit en nu alles bitloos haha

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:42

proberen kan altijd .
maar als je jouw wensen/bedoelingen op papier zet (kopie zelf houden)en dan de gemeente nou een contract op zou stellen wat je wel en niet mag (bijv. ritten organiseren etc.).
komen jullie er dan nog niet uit ?

wij hebben zoon zelfde iets gehad met een verbouwing van een huis , echt de meest stompzinnige dingen kwamen er voorbij . toen we er eindelijk uit waren kwam er weer een ander , en ga zo maar door .

i.i.g. suc6

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:57

Ik heb inmiddels een map vol papieren met wat de gemeente wil en wat wij kunnen bieden, dat komt precies overeen. Dus daarmee hoop ik inderdaad tot een overeenstemming te kunnen komen.

En leven in onzekerheid is het echt, ik heb 2 jaar geleden de paarden opgegeven om hier een baan te krijgen maar ik kan nergens fulltime aan de slag. Nu weet ik zeker dat ik met de paarden een mooie baan en toekomst kan creëren, kansen en ideeën zat en het loopt ontzettend goed omdat we in een toeristisch gebied zitten en iedereen hier wat kan aanbieden op een ander gebied (voeding, massage, homeopathie, etc.)

Hier op Bokt zie ik genoeg reacties van Bokkers (die ook door de gemeente gebruikt worden) die graag met hun paard naar de gemeente Bronckhorst zouden willen verhuizen, maar 1 ding: doe het niet. Ze weten het zo leuk te vertellen maar het valt vies tegen als je er zelf woont.

@cherell0: Hier komen er ook steeds andere ambtenaren langs, en ook met het verbouwen van ons huis inderdaad. Direct klagen dat iets niet mag maar vervolgens kunnen ze het niet aantonen. :?

Wel weer goed nieuws gelukkig, morgen begin ik met mijn eerste les rechtrichten :):)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:23

kan je ook niet bijv. een topic starten met je ideeën en zieltjes winnen voor geïnteresseerde en die bij je verslag voegen (een soort stemmen winnen , net als bij een petitie ) ?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:43

Ja dat is wel een goeie...als de gemeente zal instemmen met onze ideeën moeten we met meer informatie komen wat ik zou willen verwerken in een presentatie met inderdaad de namen en enkele teksten van mensen die hier ook baat bij hebben (de meiden die hier nu rijden en helpen bijvoorbeeld).

De camping vlakbij ons (is een vrij grote camping/conferentie oord) wil een brief schrijven waarin ze aangeven dat zij ook veel aan ons hebben omdat ze anders hun camping gasten nergens heen kunnen sturen mochten ze iets met paarden willen doen.

Ik heb geen idee of zoiets via Bokt zou helpen maar ik kan het altijd proberen!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:11

stel dat je bij jou vakantie te paard zou kunnen doen en je zet er wat foto's bij van de omgeving waar je kan rijden etc. dan denk ik dat er hier op bokt zat mensen zijn die reageren .

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:10

Oei Posh, inderdaad geen leuke situatie. Hopelijk komen jullie eruit!

Even een beenbeschermingsvraagje: ik moet Figo binnenkort intensiever beginnen te longeren van de DA, maar hij heeft zo'n ruime gangen dat ik hem beenbescherming wil aandoen. Wat kunnen jullie aanraden qua soort bescherming en merk?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:53

posh, sterkte ermee...
vervelende toestand zeg...

liesbeth, je kunt voor een gewone stevige peesbeschermer kiezen, die zitten meestal wel goed.
ik heb voor Ferro de eskadron allround en de BR pro max, die gaan helemaal om het been heen, zitten bij hem mooi!
ik heb ook wat beschermers van Veredus, die passen ook heel mooi, vallen mooi tussen cob en full in, dat is fijn , omdat een echte full vaak wat ruim is voor dunne lusitano beentjes

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:54

Dankje, Ellis! Ga ik even naar kijken. Doe jij ook springschoenen om?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:57

hier kun je de eskadrons wel een beetje op zien
Afbeelding

kijk knap paard he, voor de 1e keer groot deel van het tuig op!
Afbeelding

braaf paard! <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb Ferro nog geen springschoenen om gehad, zonder ijzers is dat meestal niet nodig, ook geen achterbeenbescherming trouwens