Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:18

inderdaad,dat had je maar .....daar schiet ze nu niet veel mee op,vergeet niet dat amigootje wel degelijk de da heeft gebelt,deze wilde niet komen.
Zelf had ik er allang een fles ingestopt.....weet je....als je alles weet van te voren.
Ik heb ook fouten gemaakt die ik nu nooit meer zou maken,bijvoorbeeld een kat niet snel genoeg laten inslapen,gewoon een dag gewacht...pure egoisme.
We maken allemaal fouten,ik vind het onzin om te zeggen dat alleen mensen met veel ervaring een paard mogen opknappen,er zijn toch altijd dierenartsen en mensen met ervaring te vinden?
En zo kostbaar is het niet om een paard op te knappen,ik heb het vorig jaar zelf nog gedaan,dat paard was er veel erger aan toe dan deze merrie...ik zal jullie de foto's besparen...
Verwijten is zo makkelijk,de intentie van amigootje is goed,dat is mij heel wat waard....ik hoop dat kleine charley het red.
Ik denk dat amigootje meer heeft aan wat steun,iets wat ze gelukkig hier wel krijgt!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:32

Hoi Amigo,

teneerste schrik ik er van hoe het met je veulen blijft gaan en hoop ik echt voor je op een wondertje.
Al die ellende waar je doorheen gaat ken ik helaas maar al te goed. Ach gut

Het laatste waar je op zit te wachten is (goed bedoeld) ongevraagd advies.

Ik weet nog dat je de merrie net had en ja hoor- mensen begonnen e.e.a. keihard te veroordelen. Je hebt doorgezet en bent al een mega eind gekomen.

Als er dingen gesuggereerd worden waar je onrustig van wordt moet je ze gewoon afkappen.

Bij mij komt die pb goedbedoeld maar beroerd geformuleerd over.

Daar zit je nu net niet op te wachten! Boos!

Haboshof,

voor Amigo is het fysiek en psychisch ontzettend zwaar en op haar manier gaat ze er volledig voor; een hoop mensen waren afgehaakt. Tuurlijk, da's ook een keuze.
Maar deze is des te bewonderenswaardiger.

Voor sommige mensen is het nl enorm belangrijk om te weten dat ze alles gedaan hebben wat mogelijk was om een dier te redden. Dat kan nij een nare uitkomst enorme troost bieden.

En wat zijn fouten? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Flesvoeding is voor iemand die werkt alleen haalbaar als het dier het oppikt vanuit de fles en sterk genoeg is om uit een emmer te drinken.

Dit diertje heeft complicaties mbt gebrek aan essentiele voedingsstoffen, een navel die geirriteerd is en een piempje dat niet wil uitschachten.

Als je echt veel ervaring hebt weet je dat veulens enorm zwak kunnen zijn en kunnen kwakkelen.

het is niet zo simpel. En elke dag dat ik lees dat het diertje nog leeft denk ik: WOW! Goed zo!

Amigo'tje, steek names mij maar een flink grote pluim in je kont! Knipoog Ach gut

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:38

Altijd makkelijk van de andere kant af roepen en als het zover is, waar waren al die
adviezen dan in het begin. Je weet nooit hoe het loopt en denk dat de veearts
er toch weel eerder dan de geboorte bij geweest is??? En nu staat ie toch ook in de kliniek
wat is het probleem.....Denk dat ze het graag anders had gezien, maar het is nu eenmaal
anders gelopen.
Zou het haar niet gauw nadoen en heb veel respect voor haar.
Wens je veel succes en sterkte voor je merrie en veulen.....Veel beterschap gewenst aan ze....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:09

wat ik me eigenlijk wel afvraag, is of alles inwendig wel goed is met het veulen.
je ziet soms dat merries hun veulen verstoten als ze voelen dat het niet goed zit he..
en hij weigerd ook al uit de fles te drinken, schacht niet uit, zwakt snel af..

ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb.

@ Haboshof, de merrie vorig jaar van Kris, die was net zo slecht, maar volgens mij had die het veulen niet afgestoten.

mischien kan je Amigo gewoon tips geven, dat is veel waardevoller dan het idee geven dat ze niet goed weet wet ze doet,
volgens mij bedoel je je pb wel goed, maar het had handiger geweest als je je kennis eerder met haar gedeeld had toch?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 12:42

Inwendig is alles goed. Hij heeft nu gewoon ook nog eens een bacterie of een virus te pakken. Door het feit dat hij al zwak stond, is zo'n virus (of bacterie) natuurlijk niet voordelig, geen goede zaak.
Hij moet gewoon helemaal goed aansterken zodat hij terug uit de emmer kan drinken. Nu doet ie dat niet omdat hij koppig is en vooral niet echt de fut heeft.

Edit:
Hij drinkt wel uit de fles, hoor. Alleen niet goed genoeg naar de normen van de dokter. Nu drinkt hij 300 cc, dan weer maar 150 en dan weer een andere keer wil ie niets of juist veel. Met die sonde kunnen ze een bepaalde hoeveelheid geven waarvan ze zeker zijn dat ie het opneemt.

@ Haboshof: je mag gerust kritiek geven, maar je moet me niet de grond inboren. Zelfs al was je pm goed bedoeld, hij kwam enorm kleinerend en neerbuigend over. Ik had het gevoel dat alleen jij wist wat goed was en niemand anders!
Ik heb al problemen en miserie genoeg, voel me al genoeg schuldig zonder dat iemand als jij er nog een schepje bovenop doet!
Het is nu eenmaal zo gelopen zoals het nu loopt en dat is dan maar zo. Ik heb daar niet om gevraagd, niemand deed dat! Niemand kon dit verwachten en niemand kon dit ook voorzien en ik al helemaal niet.
Ik heb al héél hard mn best gedaan, mn bloed, zweet en tranen zitten in dat paard. Sorry dat jij daar op één of ander manier niet mee kan leven.
Dus, als je kritiek wilt geven, doe dat dan, maar denk jij dan ook es goed na voor je dit doet, voor je neerwaartse dingen schrijft!
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 18-05-08 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:54

Ik snap niet goed waarom je amigo zo'n pb stuurt haboshof. Je doet net of jullie de enige mensen in de wereld zijn die zo'n paard kunnen opvangen.
In plaats van dat je als dierenliefhebbers onder elkaar haar steunt en tips geeft kraak je haar af, dat snap ik dus echt niet. Ze bedoelt het hartstikke goed en heeft alles voor haar paardjes over, dat moet je toch bewonderen ipv zo neerbuigend over te doen. Valt me echt zwaar van je tegen.
Ik had eerst wel veel op met jullie stichting maar dat is nu wel tot ver beneden het nulpunt gedaald door jou reaktie! Maar op een ander paardenforum had je je ook al niet al te populair gemaakt. Lijkt me toch niet slim als je een stichting runt die afhankelijk is van giften van anderen.

Maar amigo, je hoeft jezelf niets te verwijten hoor meid. Je hebt enorm je best gedaan en je paard en veulen zijn nu in goede handen in de kliniek. Het komt vast goed allemaal! En die financien regelen zich ook wel weer. Je ziet dat er hier veel mensen zijn die jou wel steunen! En dat verdien je ook!
Veel sterkte nog met je paardjes, ik duim voor je dat het goed gaat komen!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:01

Thx! Ik hoop zelf ook héél hard dat het goed mag komen Knipoog

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:01

@haboshof: kennelijk heb je het topic gevolgd en het uiteindelijk nodig gevonden amigo een pb te sturen. Wanneer je de adviezen, die daarin staan, eerder en gewoon in dit topic had gegeven had amigo er zeker wat aan gehad en ze waarschijnlijk ook opgevolgd. Ze staat daarvoor ook duidelijk open.
De manier waarop je nu naar haar toe reageert vind ik persoonlijk, en dan druk ik me netjes uit, niet bepaald aardig.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:09

Prachtig veulenteje heb je!! Ik vind het heel knap van je hoe je het doet! Sterkte met je merrie, ik weet zeker dat ze in een transvormatie zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:10

Nou, laat Haboshof maar Haboshof...
Het lijkt mij verstandiger dat we hier Amigootje blijven steunen met ons allen, niet dan???

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:33

suleilitha schreef:
Nou, laat Haboshof maar Haboshof...
Het lijkt mij verstandiger dat we hier Amigootje blijven steunen met ons allen, niet dan???

Je hebt helemaal gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:36

Bedankt!!!
Er is genoeg positiefs te melden, ik vind het geweldig dat ze tijd noch kosten en moeite bespaart. De opname in de kliniek is ook een duur grapje. Menig eigenaar had dit veulen waarschijnlijk al laten afmaken. Maar Amigootje geeft het een kans. Super!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:16

Vandaag ging het weer héél wat slechter. Ik was hem zelfs bijna kwijt Wow!
Hij is in één slag in een put gesukkeld en we kregen hem er bijna niet uit. Normaal moet de hartslag van zo'n beestje rond de 100 liggen. Bij hem was het opeens 48 Gestoord Ze hebben gesprongen en gelopen om die hartslag omhoog te krijgen, wat uiteindelijk lukte, gelukkig, naar 120. Maar het gaat nog steeds niet goed Huilen
Er komen iedere dag slangetjes bij en heeft echt helemaal zn ups & downs. Ene keer gaat het goed, andere keer weer helemaal slecht. Ze kunnen er daar niets over zeggen.
Maar deze namiddag ging het dus écht niet goed, de dokters en studenten vreesden even héél erg...

Ondertss was ik met Ceara - en Andorra Lachen - even naar buiten geweest. Alles was goed tot Ceara plots héél hard naar binnen wou. Ze begon zelfs fkes te draven. Eenmaal binnen troffen we Charley tss de dokters enzo aan Boos! Ik ben er 100% zeker van dat ze het voelde dat er iets niet goed was, daarom wou ze plots zo hard naar binnen Huilen

Ik vind het zo erg voor Andorra dat ze dit moest zien en meemaken. Ik had het haar zo graag anders gegund Huilen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:33

Bloos! Ach gut Ach gut Ik ben even een paar dagen weggeweest en ik zie allemaal raars en nu ook nog wat naars langskomen Ach gut Verdrietig Ik denk dat er over het ene genoeg gezegd is maar wil je nog wel even zeggen dat, wat er ook gebeuren zal, je hebt alles, maar dan ook alles gegeven en gedaan!! Niets dan lof ook van mij!

Wat een naar bericht over Charley, ik ga weer heel erg hard zitten duimen hier. Jullie rollen van het één in het ander terwijl we met z'n allen hard hopen dat het allemaal goed komt!
Heel veel sterkte weer meis, ik denk aan jullie Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:37

Oei dat klinkt niet echt hoopvol Amigo.....Ik ga duimen voor jullie!!! Ik had op een beter bericht gehoopt!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:37

He amigo wat onzettend naar nou voor jou, Andorra, Ceara en zeker ook voor je kleine ventje. Ik gun het jou en hem echt zo. Ik ga maar eens kaarsjes beginnen branden hier...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:43

Het zit ons idd niet mee Huilen
Ik begin echt te denken dat het me gewoon niet gegund is Verward

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:42

heel veel sterkte
Ik ga nog harder duimen want het moet goed komen met charley
Ik wil je echt een hele dikke pluim geven want je doet het echt super. Je hoeft je niet schuldig te voelen want je doet al alles wat je kunt voor ze.
nogmaals heel veel sterkte

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:52

dat klinkt niet goed Amigo_tje... Ik duim nog steeds voor dat kleine mannetje, maar eerlijk... Ik begin het een beetje somber in te zien. Scheve mond Bloos

ik hoop eerlijk waar dat ik de bal compleet mis sla hoor, en dat jullie toch nog een mooie tijd tegemoet gaan met Ceara én Charley.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:12

pff.. hier wordt je niet blij van..

ik hoop maar dat ze hem weer zo goed krijgen dat hij het zelf kan,
en sterkte ermee, je zal je wel goed zorgen maken nu..

zou toch eeuwig zonde zijn als het veulen het niet haalt, ondanks al je inspanning..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:27

nee he, wat balen!! Ik ga heel hard voor jullie duimen en hoop echt dat hij morgen zich een stuk beter voelt. Het wil je echt niet mee zitten bah. Maar maak jezelf totaal geen verwijten zoals je hier heel vaak kunt lezen heb je het volgens heel veel mensen heel goed gedaan. Je had niks beter kunnen doen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:40

Net naar de kliniek gebeld.
Charley zn toestand is gestabiliseerd. Hij is nog wat zwakjes, maar hij heeft dan ook heel diep gezeten. In de kliniek verstonden ze zich er ook niet aan. Hij is op 10 à 20 min heel diep gevallen, heel raar.
Hij zit weer op zn borst ipv languit te liggen en is terug iets alerter. Hij krijgt nu veel dingen via de baxter en ze gaan hem nóg beter opvolgen tijdens de nacht enzo.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:49

jeetje wat een verhalen zeg bah ik ga duimen dat het goed gaat komen met het veulen en mama

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:58

jokari schreef:
dat klinkt niet goed Amigo_tje... Ik duim nog steeds voor dat kleine mannetje, maar eerlijk... Ik begin het een beetje somber in te zien. Scheve mond Bloos

ik hoop eerlijk waar dat ik de bal compleet mis sla hoor, en dat jullie toch nog een mooie tijd tegemoet gaan met Ceara én Charley.

Eens, ik zou me toch ergens op gaan voorbereiden. Maar dat wil niet zeggen dat jullie moeten opgeven! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:08

Meissie Meissie, wanneer stopt het nou eens voor jou en je 2 vechters? Jullie hebben nu toch al genoeg te dragen gehad zou ik denken. Ach gut Heel maar dan ook heel veel sterkte voor jullie alledrie.

Je wilt er natuurlijk voor geen moment aandenken, hoewel je dat vast al gedaan hebt, maar hoeveel kan je kleine manneke nog hebben voor hij het bijltje erbij neergooit?
Aan jou strijdlust zal het zeker niet liggen net zo min aan de goeie zorgen die hij nu krijgt maar er is toch wel een kans dat z'n kleine lijfje het toch bij de volgende grote tegenslag opgeeft en dan is het goed als je er toch wel op voorbereid bent.

Ik weet zeker dat we hier allemaal hopen dat dat moment niet komt en we blijven duimen voor een goeie afloop want "Moed verloren is al verloren".

Dikke knuffel voor jou en je kanjers Ach gut En natuurlijk ook voor Andorra Ach gut