[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:39

dt zou wel fijn zijn voor je

truste mensjes

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:41

Wat gezellig de maand december he! Ja
Wel een erg dure maand, gaan we ook nog leuke dingen doen met oud en nieuw? Ik vier het bij mn vriend, met zijn familie, erg leuk heb ik vorig jaar ook al gedaan Haha! , alleen hadden we toen nog niks.. Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:53

* is nog wakker* als het goed is werk ik met kerst en oudejaar
(staan met spul op marienheem , springconcour va 2e kerstdag t.m ergens 1e week jauari..) en ga niet dat takke end voor 1 nachtje naar huis Vork

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:37

Okee, dat is anders dan dat ik het doe, maar ook erug leuk toch!
Heel veel succes al vast met je spring concour *LOL*

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:40

ik heb nog niets gepland voor oudejaarsavond Boos! iedereen heeft al iets te doen ... maar ik zal wel iets vinden zekers
slaap wel iedreen Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:51

Heeyy nog 1 die wakker is Haha! Hoop dat je nog wat leuks gaat doen zal vast wel! Is er geen feest bij jullie waar je naar toe kan? Ik moet zo maar is gaan slapen Nagelbijten / Gniffelen Maar gelukkig kan ik toch uitslapen morgen, hoef pas om 1 uur te beginnen duss.. Clown

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:31

Pff, ik hoef pas om 10 uur op school te zijn!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:36

Nouvel schreef:
Cloris, echt super zeg, als je je paard zo voor elkaar kunt hebben!
Lijkt me een heerlijk gevoel om zo te kunnen rijden!

Ja dat is zo, want nu zit ook ik met regelmaat met dat ongelofelijke gevoel dat het echt goed gaat op dat moment en dan ben ik zo trots op Piropo en op mezelf natuurlijk *LOL*

Citaat:
Ik was allang blij dat ik uiteindelijk op paardrijles mocht, en voor de rest moest ik toch echt zelf zorgen!
En over een eigen paard hoefde ik alleen helemaal niet te piekeren, die mocht alleen komen als ik klaar was met school en alles zelf kon betalen... Knipoog

Nou ik dit lees komt er nog wel wat boven van vroeguh Cool Ik wilde al heeeel vroeg op paardrijles maar moest van mijn moeder eerst mijn B-zwemdiploma halen, je begrijpt dat ik heel goed zwom met het afzwemmen, er stond wat op het spel..
Ik mocht daarna op paardrijles maar een eigen paard was niet iets realistisch, maar als Cloor iets in haar hoofd heeft (zelfs toen al) ik ging idd bollenpellen, hyacinten snijden, ik werkte in de zomer in hotels en zo had ik een bedragje bij elkaar, mijn moeder zei toen; we gaan kijken voor een paard want je doet er genoeg voor, wij betalen het restbedrag.... Hyper! Nou Cloor was door het dolle heen, ik weet het nog zoo goed he.... en dat is gewoon zo'n 25 jaar geleden.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:00

Nou ik moest ook alles zelf betalen, van paardrijles tot eigen paard en alles wat daarbij hoort. Maar dat maakt wel dat het echt van mij is qua gevoel en ik extra trots ben op me dame!!

Cloris, en de rest ook hor, wat een gevoel kun je krijgen als alles gaat zoals het moet he!! Daar krijg je zo'n kick van, ik kan daar nog uren van na glimmen met een lach die echt vastgeplakt zit op me hoofd!!

Ik heb gister mezelf een sinterklaas kadotje gedaan, een paardenhoofdtribaltattoo pronkt op mijn rug! Tis echt super mooi geworden!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:15

maar zadels kreeg je toch wel van je ouders?

Gelukkig betaald me pa nog de stalling maar dat moet ik aan t eind van t jaar vast ook zelf doen.

Toen ik nog minderjarig was moest ik soms al eigen kleding kopen. Vond ik altijd wel heel vervelend omdat ik geen baan had, en amper inkomen, moest het doen met m'n verjaardagsgeld had geluk dat ik niks uit gegeven had. Deed ook een opleiding terwijl andere uit m'n klas iedere maand gingen shoppen Verdrietig.

ik moet gaan, heb een begravenis zo.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:16

paardenvirus zit er bij mij ookal vanaf m'n geboorte in Nagelbijten / Gniffelen was nog net m'n eerste woord niet. We hadden iets van 6 paarden bij huis staan? als ik t goed heb. toen ik groot genoeg was ben ik serieus gaan lessen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:30

Haha ik ben ook met het paardenvirus geboren. Mijn moeder is instructrice en werkte toen ik klein was nog fulltime op de manege. Ik lag altijd op de manege in een wiegje te slapen of waggelde met lesklanten door de stallen. Ben nog net niet op paard geboren maar kom er wel dicht bij in de buurt haha....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:48

Was dat voor mij? Zadels van me ouders gekregen? Nope alles zelf betaald!!

Haha hier nog 1... als ze me kwijt waren bij wandelen met de hond ofzo... zoek maar naar een wei met paarden dan was ik niet ver uit de buurt *LOL* en dan heb ik het echt over dat ik nog klein was en net kon lopen Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:01

ik ben er ook mee geboren Haha! mijn moeder had het trouwens ook, dus ik heb het niet van een vreemde, alleen heb ik het een graadje erger dan zij. We hadden helaas geen geld voor een paard, ik heb 2 jaar rijles gehad en toen werd dat ook te duur, gelukkig kon ik toen al paarden gaan verzorgen en bijrijden, maar resultaat is wel dat ik nooit echt heel goed heb leren rijden. Mijn ouders hebben wel altijd op mijn opleiding gehamerd, zodat ik later wel zelf mijn dromen kon verwezenlijken. Ze waren dan ook zó trots toen ik afstudeerde aan de universiteit, zelfs mijn broertje was even stil toen hij zag dat ik maar één 6 en voor de rest 7,5en, 8en en een 9 had, vond me opeens een slim zusje Clown Nagelbijten / Gniffelen

Kleding kocht ik ook zelf vroeger, kreeg 2 keer per jaar 50 gulden voor schoenen en een jas, en alles wat ik er meer aan wilde uitgeven moest ik zelf betalen, ik had op mijn 12e een folderwijk met mijn broertje, en vanaf mijn 14e werkte ik iedere zaterdag en zoveel mogelijk donderdagavonden, later nog 3 ochtenden in de week poetsen erbij... Tuurlijk baalde ik wel eens als iemand die ik kende weer een paard cadeau kreeg of weet ik hoeveel dure spullen, maar ik ben er aan de andere kant ook blij mee dat ik zelf de waarde van geld heb leren kennen, en dat ik daardoor ook totaal on-materialistisch ben geworden Haha! vind andere dingen veeel belangrijker, heb het mijn ouders ook nooit kwalijk genomen (al was een rijke daddy wel leuk geweest natuurlijk. ik droomde vroeger, als ik boos was op papa en mama wel eens dat ik geadopteerd was en dat mijn echte ouders een manege hadden en me dan kwamen ophalen Haha! Haha! )
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 07-12-06 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:01

Zadels?? nee zadel en hoofdstel kreeg ik bij mijn paard, later heb ik wel een nieuw zadel en hoofdstel aangeschaft (oude was echt niet goed meer) wat werd voorgeschoten door mijn ouders ik heb dat netjes terug betaald tot op de laatste cent Knipoog
Sinterklaas en verjaardagen waren bij uitstek de gelegenheden waarbij je dan die extra dingen kon vragen, een nieuwe longeerlijn, beenbeschermers, schabrakje enz..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:29

ik heb vroeger wel altijd mijn paardrijlessen gekregen van mijn ouders,maar ik mocht nooit een eigen paard hebben....op mijn 17de ben ik het wrak van de weg gaan verzorgen,en heb het oude dier tot zijn dood verzorgd,toen hij ingeslapen was,hebben mijn 2 broers mijn ouders gebeld dat een paard bij mij hoorde en dat ze het niet erg vonden als mijn ouders mij een paard zouden geven,zonder dat ik het wist heb ik Gambit gekocht,en ik belde mijn ouders om te zeggen dat ik een paard gekocht had,en toen zeiden zij dat ik het van hun kreeg Lovers

ik heb altijd gewerkt(in de gezondheidszorg)vanaf mijn 17de,dus daarvan onderhield ik de paarden,heb een auto gekocht en afbetaald en ben op mijn 23ste op mezelf gaan wonen,en ook alles zelf betaald...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:53

Hehe grappig al die verhalen van vroeger! Ik was heel jong toen ik begon, iets van 8 jaar ofzo. Ik ging altijd mee met een vriendinnetje, naar haar draak van een verzorgshetlander Duivel Dat ding steigerde altijd naar je en deed al het Gods(on)mogelijke om je eraf te krijgen. Kort daarna mocht ik op ponyles, ik ging toen naar een manege hier in de buurt.
In het begin vond ik dat allemaal super, en al gauw kreeg ik daar ook een eigen verzorgpony. Ondertussen ging mijn vriendinnetje ergens anders shetlanders verzorgen, dus ging ik ook met haar mee daar naar toe. Op de manege kregen we op een gegeven moment een nieuwe instructrice, die op de een of andere manier een hekel aan mij had. Ze liet mij altijd op de rotste ponies, ik mocht nooit op de ponies op wie ik wilde, en ze liet mij altijd van alles doen zoals in je eentje ponyboxen uitmesten en alles aanvegen enzo. Ik durfde er nooit wat van te zeggen zodat ik op een gegeven moment gewoon met buikpijn van de zenuwen elke keer naar paardrijden ging.
Aangezien mijn ouders het ook niet leuk vonden om zoveel geld te stoppen in iets waar ik toch geen plezier in had, besloten we dat ik zou stoppen daar, en alleen nog verder zou gaan met ponies verzorgen. Op een gegeven moment ging een vriendinnetje van mij naar een andere manege, waar het wel heel leuk en gezellig was. Haha er komt nu weer van alles bovendrijven, de eerste keer dat ik daar kwam was ik best bang, door alle vervelende ervaringen met al die rotpony's van die andere manege. Dus mocht ik op een hele lieve en rustige pony Haha!
Daar heb ik echt lol gehad en veel geleerd, want daar had ik een hele goede band met mijn instructrice. Ondertussen had ik echt een legio verzorgponies gehad en overal werd je echt gewoon misbruikt door die mensen. Vaak werd je weggestuurd omdat je het beter met de pony voorhad dan de eigenaar of hij werd gewoon zonder iets te zeggen verkocht. Daar was ik steeds zo verdrietig van dat ik graag een eigen pony wilde. Dus zeiden mn ouders: als je dat wilt, dan moet je er zelf voor werken, je moet zelf alles regelen en betalen behalve in noodgevallen de dierenarts. En ik mocht niet meer zeuren over andere dieren (Ik wilde altijd een halve kinderboerderij, heb zelfs geiten gehad Haha! ). Zo gezegd zo gedaan, ik ben kranten en folders gaan bezorgen, toen was ik bijna 14 denk ik. Alles wat ik kreeg spaarde ik op, overal vroeg ik geld voor of paardenspullen hehe Tong uitsteken

Ik zou eerst een paardenveulen gaan kopen (Ik werd achteraf ontzettend genaaid door iemand waardoor dat toen niet door is gegaan, misschien maar goed ook aangezien ik wel ervaring had met jonge ponies maar niet met paarden, en zelf was ik ook nog een guppie) maar uiteindelijk kochten we Dinkey voor mijn 15e verjaardag, ik kreeg een deel van mijn ouders en de rest legde ik zelf bij. Ben altijd voor hem blijven werken, heb ook veel voor hem gelaten maar dat had ik er voor over. Ik las dat sommigen van jullie ook schreven dat ze wel eens jaloers waren op mensen die ze kenden, die alles van hun ouders kregen. Dat had ik dus ook, maar inderdaad ben ik achteraf ook blij dat het zo gegaan is. Want ik ben net als Bianc gelukkig ook onmaterialistisch geworden, en niet zo verwend zoals een aantal die ik ken, die nooit problemen ergens mee hebben en waar pappie en mammie altijd alles regelt, betaalt en opknapt (voel je niet aangevallen als je dit leest en je voelt je aangesproken, ik heb het nu over een aantal specifieke mensen in mijn directe omgeving, waarvan alleen Cloris en misschien Lobke weten wie ik bedoel Knipoog )

Suevo hebben mijn vriend en ik pas gekocht toen ik 23 was, en daar hebben we ook altijd alles zelf voor betaald, maar ja logisch want toen woonden we al samen. Ben wel trots want mijn ouders hadden nooit zo veel interesse in paarden, ze hadden er ook niets mee. Ze vonden het wel leuk en mijn vader kwam soms wel eens naar mn lessen kijken. Met de wedstrijden waren ze er wel altijd en ze vonden het ook leuk als ik met mijn verzorgpony of later met Dinkey naar huis kwam om even wat te drinken ofzo. Maar ik heb zelf altijd alles opgefietst en toen we Suev wilden kopen, stonden mijn ouders daar ook niet achter. Maar ik heb ze nog steeds allebei en dat ben ik ook van plan zo te houden Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:54

Damn ik kijk net naar mijn eigen post, heb zo onderhand een boek geschreven haha *LOL* Sorry mensen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:08

DinkeyGirl schreef:
Damn ik kijk net naar mijn eigen post, heb zo onderhand een boek geschreven haha *LOL* Sorry mensen!

Maakt het uit, vult lekker joh Haha!

Ik zat op de site van de opfok te kijken en wie kwam ik tegen bij de fotos;

Afbeelding

Alegraaaatje Wow!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:18

Echt een droppie hoor Lovers Ik ga snel mee kijken!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:20

Aaaahw lief veulie, maar wat zijn ze vormeloos op die leeftijd he *LOL*

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:27

kjoetie schreef:
Aaaahw lief veulie, maar wat zijn ze vormeloos op die leeftijd he *LOL*

je ziet er ook van haar "slechte" kant hoor, deze bil is heel erg onderontwikkeld als is het al veel beter geworden de andere kant geeft een heel ander beeld maar idd jaarling=naarling kwa uiterlijk.. al vind ik haar echt een prinsesje Cool

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:30

ach, minder mooi in de luier, een beauty in de sluier toch? Haha!

Ik vind ze juist leuk als ze zo uit proportie zijn, femke zegt ook altijd dat Jippie lelijk is, maar ze is gewoon nu een beetje ehm.. apart Ja Haha! Haha! Wacht maar, worden allebei bloedmooie beestjes Ja

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:31

@ Cloris Haha die staat echt zo te kijken van WAT kom jij hier doen.... haha. Komische foto.

@ Dinkeygirl irritant zulke instructrices ik ken er ook meerdere en ook heel veel van die mensen die alles krijgen wat ze willen. Mam ik vind deze pony niet leuk meer want die andere heeft ook een paard. Ach meissie dan krijg jij toch ook een paard dat type....

Nou dan zal ik mijn hele verhaal ook maar eens beschrijven.
Toen de manege waar ik met mijn paard sta opgericht was was mijn moeder een van de eerste die daar ging lessen. De vrouw van wie de manege was was uit het circus gestapt omdat ze daar te oud voor werd.(ongeveer 40 jaar geleden) Die vrouw had nooit kinderen gehad en ging mijn moeder als haar dochter beschouwen. Ik wist als ik ook niet beter dan dat zei mijn oma was. Mijn moeder is daar na deurne ook les gaan geven. Dat deed ze dus ook nog toen ik net geboren was. Ik kwam dus iedere dag op de manege en zat vanaf baby/peuter voorop bij mijn moeder en 'oma' in stap, galop spaanse pas alles vond ik goed. Toen ik wat ouder werd mocht ik van mijn moeder op de pony's gaan rijden in het weekend als er geen les was en in de vakanties. Toen ik 7 was ben ik begonnen met echte lessen. Hier heb ik een hele tijd in de groepslessen gereden en ging van de pony's over op de paarden en wisselde ook nog van instructrice.
Toen mijn 'oma' haar paard te oud werd moest die ingeslapen laten worden. Ze wilde er graag een ander paard voor terug maar was al eind 70 en kon dus niet meer rijden (wat ze tot ong dr 75 wel heeft gedaan) Daarom had ze samen met mijn moeder besloten dat ik een paard van haar kreeg zodat ze voor toch nog een beetje een eigen paardje had en dat ik er daarna verder mee kon en er mee rijden. Zo gezegd zo gedaan. We zijn naar paarden gaan kijken en toen zijn we bij mij BWP-er aangekomen. Hij was net 3 en een paar maanden. Verkeerd aangereden (lees getrokken) maar we waren gewoon weg van hem. Dus hebben we besloten dat hij het moest worden. Wij hem gekocht en savonds stond hij op stal. De manege was toen al doorverkocht aan goede kennissen van ons en die hadden toen net een plaatsje vrij. Ik helemaal gelukkig maar ik heb wel flink afgezien met hem. Ik had alleen manegepaarden gereden en toen een 3 jarige. Maar met de hulp van mijn moeder en oma in het begin ging het steeds beter.
Ongeveer twee maanden nadat ik Toy heb gekregen is mijn oma overleden en heb ik met Toy (met iemand ernaast) in de begrafenisstoet meegereden, naast mijn moeder met de Lipi die eerst ook van mijn oma was maar die mn moeder al een tijdje daarvoor had overgekocht. Was echt een hele mooie rit met drie koetsen met friezen ervoor en wij dan samen met een nichtje van haar met onze paarden achter de eerste koets.
Toen we bij het crematorium aankwamen begon Siglavy (lipi van mn ma) allemaal te showen en spaanse pas te lopen toen ze de kist uitlaadden. Was echt heel mooi.

Daarna ben ik naast Toy veel paarden gaan verzorgen. Soms reed ik er in de vakantie dagelijks vijf. Hierbij zaten een heleboel andalusiërs (stuk of 5) een fries en nog een paard 'gewone' pony's om het even stom te zeggen. Hierdoor heb ik heel veel geleerd. Ik heb enkele van die anda's ook zo gereden dat ze weer rustig waren voor de verkoop etc.
Ook ben ik in de stallen gaan werken zodat ik dingen voor mn paardje kon kopen. Stalling enz hoefde ik niet te betalen maar dingen als dekjes enzo wel. De echt dure dingen spaarde ik op voor mijn verjaardag.
Ondertussen geef ik op de manege ook les (privélesjes aan beginnende ruiters en ik val in als er iemand niet kan) en rij ik wedstrijden.

Zo dat zal een flink verhaal zijn haha..... (en dan is het nog kort beschreven....)

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:32

Goedemorgen,
Wt leuk het paardrijvirus.
Ik was 5 jaar toen een collega van mijn moeder haar zoon op paardrijden mocht en ik mocht ook mee, ben er mijn eerste les 14X afgevallen, maar had echt zoveel lol, dat was bij ponderossa in het amsterdamsebos, in 1967 is deze stal afgebrand, waar ook veel paarden bij zijn omgekomen, en ben ik bij een stal in slotervaart gaan rijden nu De Ruif, op mijn 11e kreeg ik een verzorg pony Chrathoes een kruizing arabier/welhs, schiterend paard kon je echt alles mee, een eigen paard zat er nooit in was ook erg duur, zeker in die tijd.
Toen ik 16 was kreeg Chart kanker en ging op een weilandje zijn laatste dagen slijten, en bij mij deden de jongens hun intreden, mijn Ex had niets met paaarden dus, verloor alles.

Tot een jaar of 7 geleden mijn zoons op paardrijden wouden, en mijn oudste zoon een buisniss plan maakte, om een eigen paard te kopen, dit tot zeer tegen de wens van mijn ex.
Maar hij kwam wel Co, we hadden een stal gevonden en we hadden Co gevonden, Co was een ex draver, en zeer gefrustreed, in het begin was hij nog wel braaf maar dat veranderde al gauw waar door mijn zoons snel afhaakte, ik heb Co toen gereden en alle keuren van hem eruit gekregen hij was super braaf je kon er een klein kind op wegsturen, Co werd na een korten griepaanval kreupel en ik heb bijna een jaar met hem getobt, tot dat eruit kwam dat zijn heup wel erg stuk was en inslapen de enige optie was.

Hierna heb ik Jolly gekocht een KWPN merrie, met hele goede papieren, een super braaf dier, welerg groot 1.75m, ik ben zelf 1.60m, dus dat was een daagelijkse klim die ik met veel liefde deed, Jol was een schat, maar ook moeilijk te rijden, erg sterk en haar achterhand was moeilijk onder de massa te krijgen.
Een vriendin van me vroeg of ze een veulen uit jol mocht halen, en daar gaf ik toestemming voor, jol was snel drachtig, maar hield veel vocht vast, tijdens het draaien van het veulen is er iets heel erg fout gegaan, haar buikspier is van het bekken gescheurd, ze heeft nog wel haar veulen gebaard, wat bijzonder snel en makkelijk verliep, en na 2 weken is jol in Utrecht geopereerd, maar al snel weer dicht gemaakt het was niet te herstellen, er was geen spier meer over om de gescheurde spier aan vast te maken Jol is nog wel bij gebracht om haar veulen af te spenen en het veulen op te voeden.
Ik heb haar 7 sept. laten inslapen, na het afspenen.

Nu heb ik dus Rodriquez, een heel ander paard, lief en super slim 6 jaar oud, en mijn voornaamste doel is hem gezond te houden, en sterk dit gaat erg goed, en hij is enorm lief en een echte knuffel.
We rijden nu volgens de AdB manier, wat in het begin best moeilijk is, maar wat nu best aardig gaat.
En ik hoop dat we samen lekker oud gaan worden, vind dat we dat beiden verdienen.[img
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=MGADYKGP[img]
Co
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=N8DI8ZOG[img]
Jolly
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=GWQBC4WG[img]
veulen
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=78TBZHLA[img]
Rodje