[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:07

Afbeelding
Dit is Silke deauke
Haar vader is aan416
We rijden b dresuur en springen buitenrijden en soms

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:18

blizzart schreef:
[ [url=m/jAsM95.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is Silke deauke
Haar vader is aan416

Ammerzoden? :))

hannelover

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:20

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:11

Ik heb een fries gehad die ondanks kale kootholtes mok kreeg dus ik scheer ze in de winter gewoon er af. Met sok hoort idd bij een fries maar ik vind dit nu belangrijker. :) in maart zal hij ze wel weer terug krijgen.

Hannelover wat een super leuk topic je ziet jullie groeien! En wat is ze meestal mooi zwart!!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:15

Bedankt :D

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:02

Leuk topic hannelover! Super om jullie groei zo te zien. Jullie zijn een leuke combinatie! Veel succes en plezier in 2017!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:23

Hoi, ik moet even iets van me afschrijven als het niet erg is ...

Ik heb even alles weer meegelezen van iedereen en heb zelf hele tijd niet gereageerd aangezien ik heel weinig tijd had , amper nog op Bokt kom en daarnaast Siebert een hele uitdaging is.
(weet niet of het daarmee te maken heeft) maar sinds hij gecastreerd is en ik er weer mee ga trainen is hij bij alles super nerveus en bang ... Het is zo een leuk paard , maar elke keer dat ik met hem weg ga kan ik me er al op voorbereiden dat hij iéts zal doen.
Ik ga er expres niet op in als hij zich begint op te jagen , omdat Siebe zo een type is waarbij hem betuttelen net als hem straffen het omgekeerde effect geeft.
Maar dus echt aaalles is er teveel aan voor hem. De ene dag heb ik een doodbraaf paard, de andere dag ziet hij nog maar een tak liggen en springt al weg. Ook vanaf dat ik erop ga is hij alert en meteen voorwaarts en gaat soms echt dingen zoeken om toch maar van iets bang te kunnen hebben. Laatst kwam ik in de piste en waren er 4 paarden binnen , wat voor hem ookal duidelijk te veel was want ik ben naar buiten moeten gaan met hem , hij begon zich meteen op te spannen en wou alleen maar angstig ronddraven.
Ik weet hem inmiddels wel heel goed in te schatten en kan hem wel goed corrigeren als er iets gebeurd. Het is soms wat zonde omdat het echt een goed paard is en braaf ook , maar 'helaas' een heel sensibel karakter.
Op het moment zijn we ook niet zoveel aan het rijden , alles op ons tempo.
Ik heb ook al met verschillende mensen gepraat hierover en iemand die ik ken heeft verschillende paarden met ook als vader Beart en zij vertelde dat al haar paarden identiek hetzelfde zijn als Siebe, misschien een familietrekje?
Het rijden op zich vlot best goed! Want hij wilt voor me werken en zijn best doen dat zie je aan hem. Het is echt al de rest wat meestal problemen geeft ...
Achja , we zijn nu dus op ons gemak aan het trainen en ik probeer hem zoveel mogelijk op zijn gemak te stellen en vertrouwen te geven. Beetje bij beetje gaat dat wel lukken denk ik. Het is zo een fijn paard dat zoveel liefde geeft dat ik er alle vertrouwen in heb. Soms letterlijk en figuurlijk met vallen en opstaan maar we zullen er geraken! :)
Hier nog de meest recente foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:19

Hanneliver en Kris_P: bedankt voor julie reacties, ik heb vandaag geprobeerd vrij te springen en dat ging best goed *\o/*
Afbeelding
Lindsey: ik merk bij Sibbe ook wel dat hij de ene dag super relaxed is en de volgende dag van alles schrikt, ligt bij hem denk ik vooral aan het weer en aan hoe ik me voel... maar ik weet niet of het bij jouw door het castreren zou kunnen komen...

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:10

Wat een knappe friezen. Ik wil me graag aanmelden. Sinds een jaar hebben wij ook een Fries. Nooit wat met friezen gehad maar nu smoor verliefd. Sinds een aantal maanden zijn we lekker aan het rijden en ons doel is eind volgend Jaar te gaan starten. Vanmiddag zal ik een aantal foto's en meer uitleg toevoegen

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:20

Welkom in het topic :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:25

Bedankt pien!

Klinkt vervelend lindsey ik herken het niet dus kan je ook niet helpen, sorry

Welkom Jacqueline

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:14

Lindsey,
Een paard zonder hormonen kan zich idd opeens heel onzeker gaan voelen. Dat komt wel vaker voor. Pablo werd bij mij ook wel wat onzekerder maar niet extreem.
Ik denk dat je hem de tijd moet geven om ook aan z'n eigen nieuwe gedrag enz moet wennen. En vooral niet te veel al willen. Hij geeft toch nu wel duidelijk aan dat hij er nog niet klaar voor is. Hij is ook pas 3!
Misschien kun je even een stapje terug gaan en wat meer thuis in het weiland dingen met hem doen en hem goed belonen als hij iets goed doet zodat z'n zelf vertrouwen weer wat terug komt.

Succes!!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:16

blizzart, Welkom *\o/* wat een leuke fries!

Eva, knappe pablo <3
sinds ik Yke heb geschoren vind ik een fries zonder sokken veel mooier :o

Sorry lindsey ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop dat het snel over is

Welkom Jacqueline *\o/*

Gisteren ben ik eindelijk weer bij Yke geweest naar anderhalf week. Yke is weer helemaal van kreupelheid af WHOEHOE!! Ook heb ik cowboy magic gekocht voor Yke en shampoo speciaal voor zwarte paarden :D binnenkort maar lekker wassen <3

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:33

Ik heb cowboy magic aan m'n vriend kado gegeven :') Heb nu ook een PRE schimmeltje staan en al sinds die er is, is hij echt helemaal verliefd erop en staat 'm elke dag te poetsen. Dus wist gelijk een leuk kerstkadootje hahaha

Tamme in z'n winteruitvoering :') Sorry mensen: ERG HARIG!! Hahaha.
Wel met m'n mooie nieuwe dekentje, gekregen van de kerstman :D :+:

Afbeelding

Zelf ook even getest.. Enneee, lekker warm! +:)+
Afbeelding

Vriendlief de staart van z'n schimmeltje vlechten.. Vooral die kop van Malagueno _O- :')

Afbeelding

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:45

Ja klopt is in ammerzoden

Annekeee schreef:
blizzart schreef:

[ [url=m/jAsM95.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is Silke deauke
Haar vader is aan416

Ammerzoden? :))

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 07:54

jUst_eVa schreef:
Lindsey,
Een paard zonder hormonen kan zich idd opeens heel onzeker gaan voelen. Dat komt wel vaker voor. Pablo werd bij mij ook wel wat onzekerder maar niet extreem.
Ik denk dat je hem de tijd moet geven om ook aan z'n eigen nieuwe gedrag enz moet wennen. En vooral niet te veel al willen. Hij geeft toch nu wel duidelijk aan dat hij er nog niet klaar voor is. Hij is ook pas 3!
Misschien kun je even een stapje terug gaan en wat meer thuis in het weiland dingen met hem doen en hem goed belonen als hij iets goed doet zodat z'n zelf vertrouwen weer wat terug komt.

Succes!!

Ja maar dat is het em juist, op de weide zelf is hij super tam en heel braaf en rustig! Dus nog meer op de weide doen lijkt mij niet de oplossing want daar doet die alles goed. Lijkt dan wel een paard van 30 als je hem ziet staan. En het rijden gaat ook goed het is gewoon echt gewoon de heen en terugweg. En op de weide rijden gaat niet want dan schuiven we uit met dit weer... Ik rijd nu al amper met hem en als ik rijd is het al maar 20 minuten...

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:26

Hmm misschien moet je met een heel braaf paard kleine ritjes gaan maken dan, maar niet te veel vragen. Komt vast wel goed hoor. Geef het te tijd!

Yke_lover, heerlijk die producten! Die gebruik ik ook voor pablo!

En wat is tamme knap ♡ hij ziet er goed uit! Mooie pre ook!

Vandaag lekker flink stuk gewandeld met pablo, dat vond hij erg leuk! Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:33

Knapzak! welke frontriem heb jij op je hoofdstel als ik vragen mag?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:52

Mooie Tamme! Lekkere knuffelbeer.
En wat heerlijk he, zo even aan de wandel met dit mistige weer. Pablo is en blijft super knap.
Vanmorgen eindelijk weer gereden, na een week waarin ik veel ziek was en kerst.
Gelukkig is Floris wel gereden door de eigenaresse maar wat was het een bommetje vanmorgen. Die frisheid is er lastig uit te rijden maar ondanks dat deed hij wel super goed zijn best. En ik heb geoefend met vlechten, mijn hengstenvlecht is al een stuk mooier gelukt. Als hij morgen nog een beetje mooi is maak ik wel even een foto.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:49

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:25

Haha ja ik bekijk jou paard altijd erg goed haha! Hoe houd je zo'n frontriem blingend?! Ik heb al meerdere van zulke frontriemen gehad maar na een paar maanden is de bling er af -O-

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:08

Vandaag springwedstrijd gedaan onderling 60 cm

Afbeelding

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:59

Knappe tamme <3 en die PRE mag er ook zijn :wow:

Ik zag het al op Facebook, knappe Pablo <3

Ik ben benieuwd hoe je hengstenvlecht is gelukt maanlicht!

Leuk blizzart!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:35

Oehh leuk springen!! :D

De frontriem viel mij idd ook al op haha, staat 'm gaaf! Lekkerdier :+:

Thanks allen! :D <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:09

Vlecht hing er niet zo mooi meer bij vanmorgen, dus geen foto. Volgende keer als ik er eentje maak maak ik meteen een foto.