[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:28

Dankje :D!
Helaas was de trailer niet van onszelf maar van mijn achternichtje, dus kan het niet altijd zo, maar we konden hem zeker vaker komen lenen! :)

Jaaaa, we zijn met zijn alle flink ons best aan het doen om het afgeschoren stukje er ook nog bij te laten groeien! Alleen wil dat nog niet echt opschieten...
En ik vrees voor de zomer dat het dan weer afgeschuurd word :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:26

Haha fabske, Star kan wel mooi springen. :+ Die van mij kan het ook echt niet maar vind het wel heel erg leuk en doet zijn best. Schattig toch zo stuntelig.

lekker rondje EskeGirl!

kusvoorjou, volgens mij rijdt jij ook wel in een hele mooie omgeving of niet?

Prachtig nieuw hoofdstel chriske! <3 Met wat voor camera maak jij foto's? Ze zijn altijd zo mooi!

gett, wat doe jij om de galop te verbeteren? Menno's linkergalop gaat prima maar rechts is echt rampzalig. Met zijn voorbenen zit hij wel altijd direct goed maar achter gaat of overkruist, of op de een of andere manier tegelijk huppelen. Ben nu bezig met sterk maken dmv longeren rechtsom, kijken of het voor hem dan makkelijker wordt om rechtsom aan te springen.

Fijne foto's steffie, ziet er inderdaad ontspannen uit.

Hier gaat het ook prima. :D Druk geweest met school dus wat minder tijd voor Menno maar zondag weer goedgemaakt met een buitenritje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij krijgt sinds een paar weken bietenpulp als hij gewerkt heeft en moet zeggen dat ik echt al wel verbetering zie wb zijn bespiering. Hij teert in de winter altijd enorm in, dat je echt inhammen langs zijn ruggengraat ziet en schoudermassa verdwijnt helemaal. Nu begint het zich al weer wat meer op te vullen allemaal. Hebben jullie friezen hier ook last van?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:28

Wat heeft ie toch een lief koppie <3
Heb op stal ook nog een zakje bietenpulp liggen, misschien donderdag eens proberen :)

Dankje :D Ik maak mijn foto's met canon 700D en een tamron lens, floor is best een makkelijk model vooral omdat ze als ik het vraag gewoon stil blijft staan haha!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:24

Captain, zo wat was die vies ja!!!
Wij rijden inderdaad in een best mooie omgeving. Voor ons inmiddels redelijk normaal! Maar altijd leuk rijden, bos en wat heide, en zandpaden! Ook bruggetjes over enz. Dus dat is ook erg leuk. Langs het kanaal is ook altijd lekker uitwaaien.

Hier ff foto van bos en heide haha! Zijn inmiddels wat wat oudere foto's..Afbeelding
Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:46

Helaas heb ik het precies het tegenovergestelde captain , die van zet uit :+

Ze krijgt hierom nu ook minder kuil... Ze wordt gewoon dik door lucht volgensmij haha
Komt ook wel omdat we alleen een buitenbak hebben en deze 2 weken niet begaanbaar is geweest ....
Dus heb de afgelopen weken 6 X m'n kast opgeruimd :') Afbeelding

Hoop morgen wat foto's te maken want dan hebben we les ! *\o/* privé wel te verstaan .... Ben benieuwd

Afbeelding
Afbeelding m'n bitch <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:51

Super netjes! Succes met je les :)

Floor longeer in de afgelopen weken erg veel, rijden is niet te doen meer omdat ik gewoon niet fijn blijf zitten. Ze gooit erg hoog op door de enge plassen haha! Afwisselend met longeerhulp en balkjes :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:33

Wat een viezerik Captain :=
Jetske word volgens mij juist snel te dik, vooral nu we niet zoveel kunnen rijden... Singel kon eerst op 4 gaatjes aan elke kant, maar dat kan nu al een paar weken niet meer :+
Probeer het wel weer op te pakken, maar wil de wei niet slopen...

Ziet er mooi uit daar de omgeving Kusvoorjou!

Nou Ladykim, heb je iniedergeval een opgeruimde kast :')! Ik moet dat ook nog eens gaan doen :+
Succes met je les!
Mooi hoofdstel ook! <3

Chriske, oooh jij hebt ook een fries met watervrees :=?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:49

Wauw LadyKim, hoe lang blijft dat zo opgeruimd? :')
En wauw, kusvoorjou, ik ben JALOERS! <3 Het lijkt daar wel de fields of Rohan! <3 <3

Ik doe tijdens het rijden in de bak en op buitenrit ook altijd muziek op van the hobbit en lord of the rings. Lijkt net alsof ik dan een beetje in de film zit hahaha.

Vandaag heerlijk gereden. :)) Zonder enige verwachting opgestapt en zo fijn ontspannen gereden. In draf neusje over de grond.. Aahh love it! <3

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 22:54

Captain schreef:
Wauw LadyKim, hoe lang blijft dat zo opgeruimd? :')
En wauw, kusvoorjou, ik ben JALOERS! <3 Het lijkt daar wel de fields of Rohan! <3 <3

Ik doe tijdens het rijden in de bak en op buitenrit ook altijd muziek op van the hobbit en lord of the rings. Lijkt net alsof ik dan een beetje in de film zit hahaha.

Vandaag heerlijk gereden. :)) Zonder enige verwachting opgestapt en zo fijn ontspannen gereden. In draf neusje over de grond.. Aahh love it! <3

[ Afbeelding ]

Als het zulk slecht weer blijft wordt ie iedere week opgeruimd haha :')

Vandaag ook les gehad , ondanks niet veel kunnen trainen gingen we super! Beste les sinds tijden <3

Helaas geen foto's , was te druk bezig met genieten ... Ondanks een hagelbuitje

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:29

Fijn dat je les goed ging ladykim! :)

Ik heb vandaag les met m'n andere verzorgpaard, hoop dat het weer me een beetje meezit... -O-

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:53

Haha jah floor is der niet echt blij mee!

Wat super LadyKim!

Succes met je les vanavond :)

Floor vandaag weer longeren, mijn zadel is trouwens nu echt verkocht dus kan eindelijke weer opzoek naar een nieuw zadel!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:37

Ik ga zo eens kijken of de zwarte kleur er nog niet afgeregend is.
Getver wat een weer :brr:

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:47

Screenshot van onze training vandaag :) nog opzoek naar een longeerhulp dus mochten er hier mensen zijn die er eentje te koop hebben let me know ;)
Afbeelding

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:59

Ziet erg goed uit chriske!
Die longeerhulpen zijn echt enorm fijne dingen, maar zijn die zo duur om aan te schaffen?

Ik ben met jetske in de regen een stukkie naar buiten geweest, maar bijna aan het einde van het rechte stuk van het pad wilde ze absoluut níét meer verder... Ik had wel een zweep bij, en heb haar ook geprobeerd vooruit te krijgen maar ze ging echt niet meer... Toen het steeds harder begon te regenen ben ik volledig tegen mijn principes in, omgedraaid en naar huis gereden, dus ik wil zo snel mogelijk terug (deze keer met evt een van de eigenaren er bij, of vriendjelief) om haar daar iniedergeval langs te krijgen..
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:02

Jah ze liep erg goed, op de fb lagina 'Friese paarden' staat een filmpje voor de geintereseerde. Ik heb geen idee maar mocht iemand hem niet te duur hebben liggen vind ik tweedehands ook prima :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:28

Heb je eventueel een link van die facebookpagina? Mag ook via pb hoor, maar krijg het niet gevonden :+

Mijn les van vanavond is verplaatst naar morgenmiddag, maar ga nu toch nog Sjors even rijden :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:43

Afbeelding
'Laat ik m'n verzorgpaarden samen zetten, vinden ze leuk!' Gaan ze er zo bij staan :')

Afbeelding
Oortjes :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:09

Captain schreef:
gett, wat doe jij om de galop te verbeteren? Menno's linkergalop gaat prima maar rechts is echt rampzalig. Met zijn voorbenen zit hij wel altijd direct goed maar achter gaat of overkruist, of op de een of andere manier tegelijk huppelen. Ben nu bezig met sterk maken dmv longeren rechtsom, kijken of het voor hem dan makkelijker wordt om rechtsom aan te springen.

Nu moet ik zeggen dat ik mazzel heb met een Fries zonder "Friezen" galop. Het is voor haar totaal geen moeilijke gang, alleen is 1 kant gewoon moeilijker.

Links is moeilijker, kan alleen niet zo uitleggen hoe ik het doe. Misschien kan iemand het binnenkort filmen :)

Heb hiervoor een Fries gereden die hetzelfde probleem als Menno had. Die bleek alleen vast in z'n rug te zitten en kon daardoor zijn achterbenen niet meenemen. 2x fysio erbij en het probleem was zo goed als opgelost.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:48

Punt is dat hij het wel kan, buiten zit hij dan weer altijd in de rechtergalop en dan gewoon goed. :') maar misschien wel goed om een keer een osteo er bij te halen ja! Wat zijn jullie kwijt voor een behandeling?

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 09:49

Captain schreef:
Punt is dat hij het wel kan, buiten zit hij dan weer altijd in de rechtergalop en dan gewoon goed. :') maar misschien wel goed om een keer een osteo er bij te halen ja! Wat zijn jullie kwijt voor een behandeling?

Edit: als ie buiten gewoon goed zit , MISBRUIK VAN MAKEN ~~}>
Haha althans dat doe ik ... Veel overgangen buiten maken (draf -galop galop -'midden galop )
Zo wordt het al makkelijker , geloof me ... Want als ie het buiten kan kan ie het in de bak ook

Hier ook iemand met een Fries zonder "Friezen galop "

Ik heb wel tips om je galop beter te maken ...!

1 overgangen maken (op de volte is het makkelijkst ) draf - galop , draf -galop . Dit om hem meer op het achterbeen te krijgen en lekker actief te maken ... Dit kun je daarna uitbreiden naar galop - midden galop /versnelling
Wanneer hij galoppeert zoals je wil stoppen en hem de hemel in prijzen en op stal (positieve beloning , worden ze de volgende keer heel fanatiek van ) . Je training eindigt op die manier voor beide partijen positief

2 je springt aan in galop , na wat overgangen blijf je in galop op de volte , deze maak je steeds wat kleiner en je legt je buitenbeen naar achteren om hem naar binnen te krijgen . Met je binnen been bewaak je het tempo.
In het begin gewoon niet te klein maken, maar na de eerste keer zul je al zien dat ze hun achterbenen veel beter neer gaan zetten en dus actiever en beter gaan galopperen .
Naarmate je dit vaker doet zul je steeds kleiner kunnen rijden .

Bij deze oefening is het belangrijk dat je de volte sluit , en daarna weer rustig opent :)

Als iemand interesse heeft wil ik best een keertje een filmpje maken. Deze oefeningen doe ik beide ook aan de longe ... Alleen tik ik dan soms , om het gewenste resultaat te krijgen , het achter been bij ( neeenn ik sla niet :+)

Nu we het daar toch over hebben , die van mij kostte iets van €20 , niet van F.R.A maar van Harry's horse , werkt net zo fijn !

Ze loopt hier dan niet helemaal 100 maar is moment opname, het heeft haar geleerd hoe ze d'r hals moet en kan strekken zonder teveel dwang :)
Afbeelding

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:47

EskeGirl schreef:
[ [url=m/foP3uE.jpg]Afbeelding[/url] ]
'Laat ik m'n verzorgpaarden samen zetten, vinden ze leuk!' Gaan ze er zo bij staan :')

[ [url=m/7XQYPz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oortjes :D

Is dit in Berkel en Rodenrijs?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:51

Wat een gave Friesjes toch <3

Zaterdag mag ik weer rijden. Vorige week niet gegaan omdat ik ziek was, helaas.
We mogen verkleed, maar ik ben bang dat Joppe er onder gaat lijden :+ (bloemetjes in de manen ect.)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:01

Haha kei leuk! Ben heel erg benieuwd hoe jullie verkleed zijn gegaan :)

Wij gaan zondag op 'carnavals buitnrit' ik ga als zebra in zo'n onsie of zoiets haha :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:05

Ik doe een paars achtig bloesje aan en paarse beenwarmers. Heb verder eigenlijk niets, haha. Dan maar joppe doen.
Dit heb ik meneer vorig jaar aangedaan.
Bloemen in de staart
Afbeelding
Veertjes in de manen
Afbeelding

:Y) Ik ben heus niet penny af en toe hoor O:)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:07

Haha super leuk!

Heb zelf echt een hekel aan carnaval dit is het enige waar ik dan naar uitkijk haha!