barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:50

meisje2000 schreef:
Esaqar schreef:
Fabster, ik kan het je niet uitleggen van de avatar. Maar als je een foto opstuurt via pb kan ik die wel even voor je verkleinen hoor! krijg je hem 60x60 weer terug :)

Mijn barock pinto is ook geen 'echte'.
Barock pinto x kwpn, wat haar dus voor 25% fries maakt (toch?) En het is niet geregistreerd dat Bonte Bart haar vader is dus zou ook zo een andere kunnen zijn... maar ze lijkt er sprekend op, dus praat ik hier gezellig mee :)

Edit: sprekend op een barock pinto, haha.

Kun je geen dna test laten doen dan. Je weet wie de waarschijnlijke vader is dus een paar haren van je barokje opsturen en dan kunnen ze het zo nakijken voor je. Bonte bart is het halfbrowrtje van mijn overleden merrie en de moeder van bonte bart is van mijn nicht. Zij heedt bonte bart ook gefokt.

Ja dat zou kunnen (: maar dit kost wel wat geld en ben een 18 jarige werkende student die zelf haar paard betaald. :')
Verder, het interesseert me toch niet. Ik ben niet van plan om haar ooit te verkopen, en als ik een veulen van haar ga fokken dan houd ik het zelf.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:31

Nou- morgen komt John Erb voor de trailertraining. Ik ben heel benieuwd en hoop dat ik hierna voor eeuwig van het trailer probleem af ben.

Volgensmij wordt Sterre's zadel alleen nu te krap.
Zou rond december/januari te smal zijn zij de zadelmaker en ze begint loperig gedrag te krijgen als ik door ga zitten, dus ga van de week even rijden met de barebackpad (oeee, voor het eerst zonder zadel, ik ga falen :')) van een stalgenootje, en als ze het hiermee niet doet denk ik toch dat het helaas aan mijn zadel ligt.

Deze kan alleen niet meer verbreed worden, wat ik jammer zou vinden, want ik begin hem net fijn te vinden en ik kan er net goed op zitten. :o

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:50

Even geleden dat ik nog actief was in dit topic, maar mag ik de dames voorstellen die dit jaar (over de Trakehner twijfel ik nog een beetje) zullen gedekt worden.

Rain (papierloos), vraag me enkel af of ze eventueel deftig opgenomen zal worden als ze meedoet aan de centrale keuring. Voor het toekomstige veulen is er al interesse.
En op de achtergrond mijn komische Trakehner merrie, tevens bewegingstopper *\o/* (SBS ingeschreven) Fiësta (Kentucky x Kostolany x Kaiseradler xx).

Afbeelding

Ik zal eens een goede standfoto proberen te maken van Fiësta, maar de combinatie van zelf zwanger te zijn en een blubberige piste + dan nog eens foto's trekken is niet zo ideaal :D

Voor beide merries heb ik M.a.rko op gedachten (even puntjes tussen gezet, omdat ik nog niet 100% zeker ben). Is doodbraaf, vind ik exterieurmatig ok en is hier op 5 minuutjes van mijn huis.

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:08

Knappe merrie zeg!
Je trakhener is ook leuk, maar ik ben toch meer favoriet van de 'aparte' kleuren (like; bont) ben benieuwd naar het veulen wat daar uit komt! :)

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:05

Hehe, ik vind die bonte ook leuk hoor.
M.a.rko is dacht ik niet homozygoot, maar tot nu toe wel altijd bonte veulens gegeven dacht ik.
We HOPEN dus maar dat er een zwart-bont veulen uit komt.

De reden van mijn Trakehner te gebruiken is om wat "vers" en degelijk bloed in te brengen.
Ze heeft een hele mooie Duitse lijn, enorm krachtige achterhand, exterieurmatig ook helemaal niet mis, juist wat klein gebleven (1.65 zal ze nu ongeveer zijn denk ik).
Het veulen zou (indien hengst) normaal gehouden worden. Bij een merrie verkopen we het, maar daar was ook al interesse naar, dus ben niet bang om "er mee te blijven zitten".
Wat er uit ons Raintje komt ben ik ook benieuwd naar. 2 jaar geleden heeft ze een vosbont hengstenveulen gegeven van Dylon, maar deze heeft jammergenoeg niet lang mogen leven (zelf ook nooit levend gezien) door wat nare omstandigheden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:11

Esaqar schreef:
Fabster, ik kan het je niet uitleggen van de avatar. Maar als je een foto opstuurt via pb kan ik die wel even voor je verkleinen hoor! krijg je hem 60x60 weer terug

Ik had even iets gemist, geloof ik, maar graag! Ik ga binnenkort eens zoeken naar een leuke foto. Tnx!

Vandaag weer les met Sjaak en hij liet zich heerlijk van zijn slechtste kant zien. En daar was ik blij mee, want meestal in de les gaat het prima, maar heb ik buiten problemen, waarvan ik niet wist hoe ik die moest oplossen. En nu ging hij dus ook steil omhoog met 4 poten tegelijk en dan ook nog in de lucht steigeren en bokken. Hij is best lenig :D . Maar nu heb ik daarme kunnen oefenen, zonder dat ik meteen boven op een auto zit. Dus veel opgestoken vandaag. Hij is wel heel dapper, want nieuwe dingen in het schrikparcours doet hij zo. Maar hij bouwt zoveel spanning op, die er dus op die manier uit komt. Dus ik ben blij. Wie weet wordt hij ooit nog eens een normaal paard... :+

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:58

@Fabster, ja dat is goed hoor, ik zie het wel verschijnen! :)

En tof dat Sjaak zich in de les eens van zijn slechte kant liet zien, ik herken het probleem, in de les gaat het goed en dan daarbuiten niet. Hopelijk wordt Sjaak een normaal paard hahaha :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:46

Afbeelding

Eindelijk een zonnetje vandaag. Heerlijk!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:01

Knappe merrie hierboven!

Aww Sjaak is zo leuk! Heerlijk koppie! Fijn dat hij even stout was tijdens les, dan kun je problemen goed aanpakken!

Hier ook van het weer genoten! Werd wel weer tijd, een zonnetje :)
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:17

Kan zo je auto in, Leo! _O-

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:16

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:17

Afbeelding

Finn is bijgekomen van alle wonden die hij had opgelopen in de stal. Bleek dat hij met een vrij dominante hengst stond die hem beet(maar dat beest was zelf super schrikkerig en stond te bibberen in de hoek als ik met een borstel de stal in kwam).. nu staat hij met een knuffelpaard samen en dat gaat hartstikke goed. Zo goed zelfs dat Finn lekker in zijn stal gaat liggen met die kou buiten. Ze lagen samen maar toen de foto werd gemaakt stond zn vriend net op:P..

Ik heb het idee dat hij weer een groeispurt heeft. Zijn kont is weer hoger dan zijn schoft. Verder is ie lekker rond en ziet er gelukkig uit, ondanks dat hij graag buiten is.. Hij komt elke dag buiten maar kan natuurlijk niet altijd de weide in.. Kan niet wachten tot de zomer.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 08:26

Goed nieuws dis. Heerlijk he sls je paardje zich zo goed op zijn gemak voelt

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:13

Leuke foto! Ligfoto'staat blijven altijd iets schattig hebben. Knappe Finn.

Fedde is maandag voor de tweede keer bekapt, helaas kon ik er zelf niet bij wezen. Volgens mijn vader was hij voor zo'n jong en onervaren dier erg braaf. De eerste voorbeen hebben ze zonder praam gedaan en dat ging super, maar toen ging het daarna wat te lang duren en werd Fedde wat ongefuldig (heel begrijpelijk). Dus toen toch maar de praam voor de rest en dat ging toen ook super.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:26

Mijn hoefsmid zegt altijd: jonge paarden hebben maar geduld voor 2 benen :+ . Ik vind zo n praam altijd heel naar. Masr heb er wel eens onderzoeken over gelezen en het schijnt helemasl niet zo erg te zijn. Zit mss mee tussen mijn oren. Heb t ook wel eens bij 1 van mijn paarden moeten doen. Maar ik blijf er zelf wel ongemakkelijk bij.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:39

Klopt, ik vind het ook geen leuk gezicht, maar zo werkt het wel. Onze hoefsmid doet het als het even kan ook liever zonder, maar wanneer het voor hem en het paard beter lijkt.... De volgende keer begint hij ook weer gewoon zonder en kijkt dan gewoon hoever dat lukt.
De vorige keer was Fedde best wild (wat ook heel begrijpelijk was) en toen wilde hij zelfs geen praam op zijn lip. Uiteindelijk heeft hij hem om zijn oor gekregen en toen ging het prima. Om het oor vind ik minder naar om te zien moet ik zeggen. Maar hoe het paard erover denkt????

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 11:31

Wat ben ik dan blij met mijn nog geen 3 jarige. Vanaf de 1ste keer bekappen rustig staan en nooit problemen gehad. Mijn hoefsmid vind hem geweldig omdat hij een voorbeeld is voor menig ander paard.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:03

Ik ben beetje verdrietig :(
De fokker van Byoux gaat het halfbroertje weg doen en het is zo'n knapperd en lieverd. Heb een korte tijd met hem mogen werken na zijn revalidatie met zijn been (lang verhaal weet niet precies wat maar er zat ineens een gat in zijn been)
Als ik het geld had had ik hem gekocht, maar hij staat dus te koop voor de liefhebber. Gelukkig geen handelaren of maneges.
Hij is een bijna (juni/juli) 3 jarige hengst, kent niet veel, maar heeft een onwijs eerlijk karakter. Het is wel een sloper maar dat komt door moeders kant haha. Hij speelt graag en is sociaal. Mens contact is soms wat eng en bij hem is geduld de sleutel. Ik wou zo erg dat ik het geld had :'(

Afbeelding
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:02

Wauw prachtig dier zeg die mag hier ook wel even staan voor een 'proef' weekje :))
Jammer dat ze hem weg doen... maar ze vinden er vast wel een leuk geschikt baasje voor :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:12

Jammer is dat altijd. Ik ben blij dat ik nergens sta waar ze paarden kunnen verkopen. Zou ik echt depressief van worden. Vind het al erg als de auto verkocht moet worden.... :oo

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:29

Hahaha
Een goed en geschikt baasje komt ook wel, het heeft geen haast vind ze. Ze zou hem liever houden maar hij komt aandacht te kort en eerst deden een vriendin en ik dus stukje aandacht geven maar ik heb mijn handen ervan afgetrokken na omstandigheden.
Depressief word ik er niet van, niet mijn paard gelukkig anders zou het zeker wel traantjes wegpinken zijn. Maar het is toch weer een paard minder in de kudde waarmee Boux al zijn hele leven staat en we hebben al gezien hoe de kudde zo veranderde toen er een paard overleed. Zo'n triest gezicht van die rouwende paarden. Ze wisten ook allemaal dat het echt 'wegweg' was en niet even rijden ofzo. En niet pas toen hij na aantal uur niet terug kwam maar eigenlijk gelijk wel. De sfeer veranderd dan zo erg.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:35

Ja, dat is inderdaad zo. 2 x een paard overleden hier. 1 was zelf overleden, dus de groep was erbij. Maar de ander moest afgespoten worden. De paarden hadden dat niet goed door en waren aan het zoeken en gillen. Vreselijk! Ze worden echt gemist. Ik schiet nog vol als ik er aan terug denk. ;(

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:48

Hier is anderhalve maand geleden ook een paard overleden... lag onder een zeiltje langs de weg om opgehaald te worden maar ja, paarden moesten naar buiten. Het is alsof ze het wisten, de hele tijd naar het zeiltje kijken... zo sneu gewoon. En het paard waar het overleden paard bij in stond helemaal overstuur...

Ik jank om alles, dus zou hier ook sowieso om gaan janken. :o

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:41

Het erge is ook dat je ze niet kunt vertellen wat er is gebeurd.. Ze zullen het dus vaak niet snappen..

Op het moment dat er bij ons een dood paard ligt probeer ik het met boux te vermijden zolang het er ligt, maar ze ruiken vaak de geur al. Hij had het vooral door bij zijn moeder toen omdat het een bekende geur was gemengt met die van dood .. Was die dag liever ook niet gegaan ugh

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:04

Wat een leuk dier! Jammer dat hij weg moet, blijft toch zonde.

Overlijden gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt. Op de manege wel eens achter de schuur een van onze gehandicapten-paarden zien liggen, erg sneu. Maar als je weet dat het beter voor ze is heb je er toch vrede mee. Voor de maatjes is het altijd erg verdrietig..