Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melrovers

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:00

Mooi hoor, wij hebben een quarter merrie Smokey black, echt een mooie kleur. Prachtige paardjes komen er weer voorbij <3.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:06

Mooie beestjes hoor, jaloers

@Plukje gefeliciteerd, met GPG beugels zag ik dat goed? wat rijden die dingen toch heerlijk.

Hier wat ellende gehad, verzorgster is ermee gestopt; we kwamen niet op 1 lijn helaas.
verder haalde ik Bor gister uit het land voor de les en zag ik een flinke bult op zijn heup/achterbeen. 5 minuten gereden en toen toch besloten meneer terug te zetten, liep niet elke pas kreupel maar toch onregelmatig in de bochten. Stomme is dat de plek wel groot en dik is maar niet warm of iets, zie ook geen wonden ofzo. Vanmiddag even kijken of het beter gaat.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:44

MaluH schreef:
Mooie beestjes hoor, jaloers

@Plukje gefeliciteerd, met GPG beugels zag ik dat goed? wat rijden die dingen toch heerlijk.

Ja! Ik rijd al meer dan 10 jaar met mijn GPG's. Zelfs met paarden kijken nam ik ze mee, want ik kan echt niet meer met gewone beugels rijden.

Balen van je bijrijder! Als je een goede hebt zijn ze zoveel waard, maar het gedoe met een slechte kun je missen als kiespijn.
En nu ook nog kreupel! Echt balen! Sterkte ermee!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:30

Misschien een bloeduitstorting Malu ? Beetje baldadig met weidemaatje gespeeld ?
Ellende met verzorgster ook nog...nooit fijn :\ Geen ervaring met verzorgsters, wordt hier te lande bijna niet gedaan heb ik de indruk. Maar als je het niet eens raakt, schiet het ook niks op.

Vraagje...wat zijn GPG beugels ? :o? :D

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 14:55

@Pandora2 ik denk dat hij wat teveel uit zijn dak is gegaan in de paddock.

GPGbeugels zijn beugels met een veer erin zodat deze meeveren met de beweging van de ruiter, Heerlijk bij knie of enkel problemen.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 14:58

Ik zit er trouwens aan te denken om een whatsappgroep voor ons te maken zodat we snel elkaar tips/hulp en raad kunnen bieden. En natuurlijk om makkelijker leuke foto's en filmpjes te delen.

Nu weet ik dat niet iedereen heel happig is om telefoonnummers uit te wisselen maar ik denk dat we hier wel een leuk betrouwbaar groepje hebben.

Zijn er mensen met interesse?
Pb me even je nummer.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:06

Haai, geen idee of ik hier al eens in gereageerd heb, maar ik lees iig al wel een tijdje mee haha.
Ik ben al ruim 5 jaar de trotse verzorgster van een ontzettend leuke dikkerd. Het is een andalusier met ergens nog een of meerdere rassen erdoorheen gekruist.

Het is een ontzettend werkwillig paard, maar helaas heeft hij toen hij een jaar of 7/8 was zijn griffelbeen gebroken gehad en daaruit voort een peesblessure gekregen. Daardoor heeft hij erg lang stil gestaan en is eigenlijk nooit meer opgepakt. Ik ben vijf jaar lang heel geduldig geweest en heb vooral lekker gelongeerd en oefeningen gedaan om hem klaar te stomen voor dit moment: We gaan beginnen met rijden *\o/*

Hij is inmiddels 17 jaar, dus hij MOET nu echt opgepakt worden om fit oud te worden. Want zoals je op de foto kan zien is hij lekker tonnetje rond, dus hij heeft de beweging echt nodig. Daarnaast is het ook voor zijn geestelijke gezondheid goed om weer echt aan het werk te gaan, want hij heeft zoveel plezier in het werk... Echt een droompaard om mee te werken. <3

Op het moment rijden we zonder zadel, zijn eigen zadel is door het aankomen en het afnemen van spieren niet passend meer, deze wordt wel op maat gemaakt gelukkig. Maar dat duurt nog even.

We zijn nu puur en alleen nog aan het hobbelen, samen het plezier in het rijden zoeken en kijken of we ook met het rijden een team kunnen worden. Vandaar dat we gewoon lekker losjes beginnen, no pressure. We zien wel waar het schip strand (:
Het ziet er nog niet uit, maar ik ben er al heel trots op :o
Afbeelding

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:16

MaluH schreef:
Ik zit er trouwens aan te denken om een whatsappgroep voor ons te maken zodat we snel elkaar tips/hulp en raad kunnen bieden. En natuurlijk om makkelijker leuke foto's en filmpjes te delen.

Nu weet ik dat niet iedereen heel happig is om telefoonnummers uit te wisselen maar ik denk dat we hier wel een leuk betrouwbaar groepje hebben.

Pb me even je nummer.

Ook al ben ik nog hartstikke nieuw, ik vind het een erg leuk idee. En tips kan ik zeker gebruiken met mijn nieuwe aanwinst!

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 15:22

@Plukje pb even je nummer :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:50

MaluH schreef:

Pb me even je nummer.

Superleuk idee !! Alleen....ik doe niet mee :') Mijn enige gsm'tje is 12 jaar oud...toen bestond app en co nog niet....kan er dus enkel mee bellen en sms'en :+ :D Lang leve de goeie ouwe tijd ! 8-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:52

Afbeelding
Nijn nieuwe dame droogt nu al mooi op <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:52

Maxxiee die ziet er leuk uit !! Maar je kan 'm inderdaad wel rollen :+ Maar met de nodige fitness komt dat wel weer helemaal in orde ! Veel plezier ermee!

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 15:54

@Pandora2 Bokt heeft de knop niet maar even een VIND IK LEUK hihihi

@Azmay wat een lieve blik zeg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:58

Ben ook zo aan het ding gehecht...niet normaal...ik ben een sukkel :') :')

Azmay 't is ook een mooitje hé ! Kan niet liegen dat je daar moeder en dochter hebt staan, lijken zo sprekend op elkaar <3

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:12

Azmay wat een mooi paardje zeg, lief hoofdje heeft ze!

En Pandora bedankt haha. Hij is dit jaar een maand mooi slank geweest, toen stond hij in de paddock. Maar toen begon hij te ontsnappen uit de paddock en sloopte het hek :') Dus toen werd rijden (gelukkig voor mij) onze enige optie hihi

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:21

Pandora2 schreef:
Ben ook zo aan het ding gehecht...niet normaal...ik ben een sukkel :') :')

Azmay 't is ook een mooitje hé ! Kan niet liegen dat je daar moeder en dochter hebt staan, lijken zo sprekend op elkaar <3

Ja he, mijn vriend lachte me vanmorgen uit omdat ik zei dat ik Kim nog wel eens voor Diva aan zag. Vervolgens ziet hij Diva voor Kim aan :+

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:08

Ik lees elke x mee omdat ik niks zinnigs te posten had.... Ik kan eindelijk lekker gaan verder trainen met mn knaapie. Heb nu een goed passend zadel. Heerlijk die korte ruggetjes hahaha

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:20

Fijn Alenthe ! Welk zadel heb je er nu op ?

En trouwens...iets onzinnigs posten mag ook altijd ! :+

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:41

Voladora heeft ook weer eens een stunt uitgehaald, maandag ging ik naar les, stond ze daar op de locatie op de poetsplaats en toen heeft ze het voor elkaar gekregen om haar rechtervoorbeen over het touw te gooien waardoor ze helemaal vast hing. Gelukkig bleef ze rustig en hebben we het redelijk snel los gekregen (panieksluiting was wat roestig dus het duurde even voor hij los was). Er is niks te zien aan haar been, maar ze loopt nog steeds niet helemaal lekker. Ze is ook helemaal niet zuinig op zichzelf heeft altijd wel ergens een wondje. Is dat herkenbaar?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:43

Als ik vanmiddag tijd heb zal ik een paar oude trainingsfoto's plaatsen. En over een tijdje weer een paar. Hopelijk zien we dan verschil. Ik heb een Custom Advantage gekocht, met grijze stickels en piping. Staat hopelijk mooi bij mn grijze adonis. Heb nu hetzelfde zadel erop maar zonder de ponypanel, die komt straks wel onder mijn nieuwe zadel.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:14

De merries van yeguada Carantoña
Calida IV
Afbeelding
Elegante
Afbeelding
Fortuna
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:27

Melrovers, hoe is het nu met je paard? Nog last van d'r been? Wel bijzonder hoe ze het voor elkaar heeft gekregen. Die voorbenen kunnen alle kanten op heb ik ook al gemerkt :')

Alenthe05, wel benieuwd naar je foto's hoor!

Paintedblack, is de tweede een vos? Knappe paarden hoor :j

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:09

Hallo!! ik meld mij ook graag aan, ik heb 36 pagina's met de meest prachtige foto's van jullie PRE's voorbij zien komen, wat een plaaaaaatjes zeg! <3
en die foto's in de vrije natuur, wouw, hoe maak je die zeg! poeh! dat wil ik ook wel! :)

Ik heb sinds 1,5 week een PRE merrie gekocht! een Navarrico x Grelo, haar naam op papier is Ortina WH
Ze is geboren op 13-04-2011 bij de Woeste Hoeve.
Ik heb haar gekocht bij een PRE handelaar in Bussum en ben aan het proberen uit te zoeken waar ze tussentijds gestaan heeft, dus als iemand toevallig iets weet? :)

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:49

marloes-joy schreef:
Hallo!! ik meld mij ook graag aan, ik heb 36 pagina's met de meest prachtige foto's van jullie PRE's voorbij zien komen, wat een plaaaaaatjes zeg! <3
en die foto's in de vrije natuur, wouw, hoe maak je die zeg! poeh! dat wil ik ook wel! :)

Ik heb sinds 1,5 week een PRE merrie gekocht! een Navarrico x Grelo, haar naam op papier is Ortina WH
Ze is geboren op 13-04-2011 bij de Woeste Hoeve.
Ik heb haar gekocht bij een PRE handelaar in Bussum en ben aan het proberen uit te zoeken waar ze tussentijds gestaan heeft, dus als iemand toevallig iets weet? :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Knap paardje :j

Heerlijk toch dat karakter van die PRE's, een maand van mij en van 0 naar dit:

Afbeelding

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:09

@Dais_ ja dat klopt Elegante is een vos
Hier de plaatjes in kleur :-)

Afbeelding
Afbeelding