Geplaatst: 29-04-14 20:59
Op de foto's die je hier geplaatst hebt lijkt ze inderdaad wat dun maar dat kan ook best vertekenen door de positie waarin ze staat. Daarnaast tekent het ene paard op leeftijd nu eenmaal meer dan de ander en ook de kleur kan het anders doen laten uitkomen. Ik vind het dan ook moeilijk te beoordelen vanaf deze foto zonder vergelijkingsmateriaal en zonder haar te kennen.
Oudere paarden vallen vaak gewoon wat in. De oude Chantal heeft daar soms ook wat last van. Op het moment totaal niet! Ik kan nog hem ribben tellen bij je paardje, dus tja.. te mager kan ik niet zeggen.
Ze zou iets dikker mogen idd, de schimmel op de vorige pagina vind ik ook wat smal.. maar ik zie ze liever iets te smal dan te zwaar. Die van mij is ook wat mager en geef ik momenteel Subli Seniores bij, maar dan merk ik meteen ook weer dat de benen weer beginnen te jeuken.
10 uur wei ( eiwit arm) 2 kg. Seniores slobber 1,5 kg basis sport brok +/- 10 kg hooi ( hier eet ze nauwelijks nog van smeerd er alleen mee )
Ze is in 5 mnd. 3 x ontwormd ( 2 verschillende kuren die ze nooit eerder heeft gehad) . En ze is door een tandarts nagekeken en bij geveild .
Er word 30 min. P/d beweging gegeven ( om de dag ong. Onder het zadel) niet te zwaar i.v.m. artrose . De ribben zijn net wel net niet te zien .
Haar vacht is goed ( komt er beter door als vorig jaar) . haar ogen staan goed en meestal is ze erg werklustig . Ze staat er wel om bekent ver over haar pijngrens te gaan voor je het ziet ..
Vorig jaar was ze te dik , maar nu wat tegen het dunne aan ...
Als ze artrose heeft staat ze misschien beter wat te mager (niet extreem natuurlijk) dan te dik. Extra gewicht is ook belastend. Ik vind dat ze er wel gezond uitziet, en niet abnormaal mager ofzo.
Hier ook nog veel haartjes. maar hij is geschoren, dus zijn korte haartjes. Hij is nu bijna zwart met een wit dekje op z'n rug (dat scheer ik er nooit af) Ziet er niet uit, maar goed...
pompompom
Geplaatst: 01-05-14 10:36
Leuke foto's komen hier voorbij!
Cherrello, Ik vind d'r inderdaad ook wat schraal/ingevallen, heeft ze geen last van haar gebit? Ook omdat je aangeeft dat ze t hooi niet echt opeet. Met dat dieet zou ze toch wel aan moeten komen.
Wat betreft verharen. Hier is Meike met de laatste haren bezig. Het meeste haar is er wel af.
Gister zijn we lekker naar t bos geweest , even foto's spammen
Tanden zijn gedaan , ze eet het hooi niet omdat ze savond moe is van het op de wei struinen en sochtend de wei in wil . Brood , wortelen etc etc . eet ze wel makkelijk weg ( al het lekkere is geen probleem) .
Ik zit te twijfelen of ik rauw ei door haar voer ga doen . Het is een goede dikmaker/groeispul , maar kan de mok wel heel erg maken ...
Wat een heerlijke omgeving hebben vele hier zeg ! Wij hebben zga alleen asfalt ...
pompompom
Geplaatst: 01-05-14 11:28
En wormen? Of is dat ook al nagekeken?... lastig!
Ik was gister wel met de trailer op stap hoor, maar ik heb wel het geluk van de Veluwe en Montferland dichtbij.