[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:14

Ja dat klopt, hij heeft bij de vorige eigenaar meer voor de wagen gelopen dan onder het zadel dus hij wil graag wat hoog lopen en zodra je hem los hebt knalt hij ook meteen door naar te diep. Het doorsjouwen is inderdaad super Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:18

Voor de strandliefhebbers hier de data waarop het laagwater is dus goed te rijden is;

Wo-07/11 --> 12.06 uur
Do-08/11 --> 12.45 uur
Vr-09/11 --> 13.16 uur
Za-10/11 -->13.45 uur
Zo-11/11 --> 14.10 uur
Ma-12/11 --> 14.45 uur
Di-13/11 --> 15.06 uur
Wo-14/11 --> 15.26 uur

Op de tijd hierboven is het uiterst laag water en wordt het gelijk weer langzaamaan vloed, je kan dus een uur voor bovengenoemde tijden het strand op voor een goed tot redelijk strand.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:24

Nog eentje van hem met Cap op de voorgrond. Dit is van hun eerste ontmoeting en inmiddels is het dikke mik tussen die zwarte en die witte Haha!

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:43

cloris schreef:
Voor de strandliefhebbers hier de data waarop het laagwater is dus goed te rijden is;

Wo-07/11 --> 12.06 uur
Do-08/11 --> 12.45 uur
Vr-09/11 --> 13.16 uur
Za-10/11 -->13.45 uur
Zo-11/11 --> 14.10 uur
Ma-12/11 --> 14.45 uur
Di-13/11 --> 15.06 uur
Wo-14/11 --> 15.26 uur

Op de tijd hierboven is het uiterst laag water en wordt het gelijk weer langzaamaan vloed, je kan dus een uur voor bovengenoemde tijden het strand op voor een goed tot redelijk strand.

hey, ik kan alleen in t weekend, en de 11e ben ik jarig dus voor mij zou de 10e het beste zijn Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:59

We gaan echt te snel haha, heb gister nog alles bijgereageerd en nu zijn er al weer 2 blz's!!

Esmee, haha ik wou dat ik het geld had voor een ticket, zou ik zo even over komen vliegen Vork maar goed, misschien verhuis je binnenkort wel weer terug naar dit koude kikkerlandje..
Saida, wat een druktemakertjes die Friezen haha Knipoog. Maar wel super dat het een leuek rit was, je boft maar! Ik maak zo een topic weer met fototjes van Dizo in de herfst Lachen.
Yenneke, idd leuk beestje! Leuke foto's van Xje weer, arme hij met DROES op zn deur Tong uitsteken..
Peet, wat is het ook een lekker kwijldier he! Er staan bij mij op stal ook heel veel Friezen Haha!
Pipi, lekker verwend hoor! Mijn verjaardag komt er ook weer aan en als het goed is komt er een nieuwe cap en met een beetje geluk een nieuwe rijbroek!
Leuk dat het weer super gaat met Mynke, hopen dat ze zich voor de foto's ook gedraagt Haha!
Sanne, goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Lastige beslissing, maar je hebt wel meer tijd voor otje nu.
Ilona, wij moeten echt een keer een pas de deux rijden! Zal morgen even foto's maken en dan zie je wel dat ze op elkaar lijken.
Regine, leukleukleuk!! Was het paardje nou van je vriend, of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?

Nou ik heb vandaag voor het eerst gereden op mijn nieuwe bijrijdhafje, ze is wel heel lief maar behoorlijk stug! Dus het word flink aan de bak met haar, ga ook met dr lessen.
Ga zo ff topic van Dizo maken!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:12

@ Zasread: Wel jammer zeg, dat je stopt met verzorgen, maargoed, Otje blijft natuurlijk voorgaan. Wat leuk dat ie je hand blijft volgend en er dan ook nog zo enthousiast mee is!

@ Ilona: Wat een leukerje, ahhh wat een aansprekend koppie!

@ Regine: Zie er heel leuk uit hoor, heel leuk paardje. Volgens mij wel een leergierigpaard. En een leuke oogfoto hoor haha, fijn dat het zo goed gaat tussen die twee.

@ Fuur: Hahah. Ja volgend jaar ben ik waarschijnlijk weer in Nl, dus wie weet hihi.

Zo op iedereen weer gereageerd. Ik heb verder niets bijzonders meegemaakt. Oooooooh jawel! Fuego werd vandaag voor het eerst bij de andere paarden in het weiland gelaten. Eerst gaan ze testen hoe hij op schrikdraad enzo reageerd, en dan gooien ze hem bij de andere paarden in het mini weilandje bij de manege. Joehoe ik ben zo benieuwd, ga dalijk gelijk naar Joelle mailen hoe het is gegaan. We vonden het zielig dat hij zo lang op stal moest staan, vandaar. En dan kan die lekker de hele dag bij zijn paardenvriendjes staan. Lukt het niet en gaat het niet goed ( Fue is altijd heel lief voor andere paarden dus dat lijkt me sterk ) gaat hij op een heel groot weiland naast de manege ( is ook van de manege zelf ) staan in zijn ééntje, gewoon een paar uurtjes om zich lekker te kunnen vermaken, en dan zoeken we nog wel een manegepaardenvriendje voor hem.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:58

Esmee, ik hoop dat het helemaal in orde komt met Fue op de wei!

Topic van Dizo --> viewtopic.php?f=177&t=855430
laten jullie een berichtje achter ? Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:44

Ik ook!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:59

Heb je al bericht gehad?
Bedankt voor je berichtje in Dizo's topic Haha!
Ik hoef nog maar zo'n 11 berichtjes en dan zit ik op de 1000 Go jij! Go jij!
Edit: O nee, 21..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:06

Ik denk dat we volgend jaar terug gaan naar Nl dus ik weet niet of dat weilandje en alles aanschaffen wel zo'n goed idee is?

Maar weetje, ik ben zo erg benieuwd naar de ouders van Fuego, ik vraag het me al weken af, en lig er zelfs wakker van haha. Dus heb ik even en mailtje naar Sergio, de fokker gestuurd. Hele aardige jonge man, heb er al eerder een mailtje naar gestuurd hoe het ging, heel enthousiast mailtje terug gekregen. Dit heb ik paar minuten geleden gemailt:

Hola,

i have a question, do you know who te parents are from my horse Fuego? You know who i am, right haha? If you forgot, it's the P.r.e x Hispano and i'm Esmee haha. And here is anatoher picture from my and Fuego. It's going very well, i love the horse, hi's so nice.

Adios!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:07

@ Jasmijn: Nog gefeliciteert trouwens met je bijna 1000 berichtjes haha! Ik moet er nog meer dan 200 geloof ik hihi.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:11

Ik bedoelde trouwens met P.r.e x Hispano een Hispano x Arabic ghehe.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:44

Ilona -> Wat een leuke haflinger!
Veel plezier met haar!

Regine -> Kijk! Weer een leuke fries erbij!

Esssss -> Het grijze setje is van Tsjillert, niet van Grytsje, hoor! Knipoog
Hoe is het gegaan met Fue op het land?

Jasmijn -> Wat wordt Dizo al groot zeg!

Vanmiddag even lekker met Grytsje getutteld en gedaan.
Ik zag dat ze mok heeft Scheve mond dus maar even behandeld met zwavelpoeder gemengd met olijfolie, dat smeert lekker goed uit.
Vanavond nog een keer nasmeren met zwavelpoeder gemengd met uierzalf.
Hier heb ik goede berichten over gehoord, dus probeer ik het ook maar eens.
Mijn zus en zwager kwamen met hun 3 meiden even langs op de manege.
Ik zette mijn jongste nichtje van 1,5 op Grytsje d'r rug en ze vond het prachtig!
Toen ik haar er weer vanaf haalde werd ze boos! Haha! Haha!
Daarna mochten de meisjes omstebeurt een rondje in de buitenbak op Grytsje 'rijden' terwijl ik ernaast liep en als laatste ging mijn zus er met de jongste nog een rondje op.
En weer wilde ze er niet meer vanaf, ze greep zich vast aan Griet d'r manen en werd weer boos.
Mijn zwager zei al; Ik zie het al! Straks heb ik dus 3 meiden op paardrijles!
Dus ik al zeggen; Nee hoor! 4! doelend op mijn zus. Haha!
Nadat ze weg waren ben ik nog even gaan oefenen met de grondoefeningen, dus het volgen, stoppen, bochtjes lopen en achterwaarts.
1x liep Grytsje mij voorbij, kreeg toen een tikje met het looptouw, daarna bleef ze perfect achter mij, ook met achterwaarts.
Wij zijn klaar voor de volgende stap in het NH! Clown Haha! Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:12

Esmee, leuk dat je contact hebt met de fokker, als je foto's hebt van de ouders van Fuego plaats je ze wel hier he Haha!!

Saida, haha al je nichtjes paardjesgek maken Haha!
Vervelend van dat mok, wat komt dat toch vaak voor he..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:40

@ Saida: Oohh Tsjil bedoel ik haha, zeker verkeerd gelezen. Weet ik nog niet, ze heeft nog niet gemailt. Ik denk dat ik dalijk even ga bellen, want ik ben zo benieuwd!

@ Jasmijn: Tuurlijk! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:48

Gelukkig vinden jullie Amanda ook wel een beetje leuk haha Haha!

Pipi: Ze staat op de Paardenhoeve, die lekkere rommelstal haha. Het is daar wel een beetje bij elkaar geraapt, maar heel gezellig met me vriendinnen enzo! Haha! (Naast Polenduin, dat ken je wel denk ik Knipoog )

Jasmijn: Amanda is ook best stug in de mond. Ze is heel lastig goed te rijden. Ik ga ook af en toe lekker lessen! Amanda is vroeger heel verkeerd gereden, ze heeft ook allemaal littekens op dr kont en in dr hals.. Zie je nu heel goed omdat ze geschoren is, echt zielig! Maar ze is overgevoelig op je been, wil áltijd racen en is hard in de mond. Maar kan opzich best lekker lopen, maar ze blijft moeilijk. Vooral de ontspanning is vaak ver te zoeken, dus daar kan heerlijk mee aan de slag. Ik was al lekker bezig om overgangen te rijden enzo van draf naar stap, das best moeilijk als ze alleen maar hard wil haha Haha!

Sanne: Hoop dat ze goed reageert. Ik heb net een mail terug gehad. Echt een hele lieve, ze snapt me reden ook wel.. Ze vind het wel heel erg jammer dat ik stop, en als ik terug wil komen ben ik van harte welkom! En ik mag altijd langs komen om ze een knuffel te geven, das wel heel erg lief! Ach gut

Es: Ben benieuwd of je een foto toegestuurd krijgt! Haha!

Regine: Gave fries zeg! Ook leuk dat ie zo lekker door sjouwt! Dat doet Jielt niet echt, de luilak haha! Haha! Ik denk dat je idd wel goed op zn hoofd/halshouding moet letten? Witje en zwartje is wel leuk samen hihi Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:54

Het is inderdaad de Fries van mijn vriend! Hij is ook zo super leuk joh, een grote zwarte knuffelbeer en een mooie combi met Cap natuurlijk haha Clown
Inderdaad die hoofd-hals-houding vind hij erg moeilijk zoals ik al aangaf, maar ik denk dat dat wel goed komt hoor, hij wil graag voor je werken en is ontzettend slim dus we gaan eens rustig met hem aan de gang. Hij is pas net bij ons dus alle tijd van de wereld met die zwarte vent! Ik kan niet wachten tot mijn pols sterk en beweeglijk genoeg is om er op te stappen!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:14

Komt wel goed ja die verhouding. Gewoon lekker trainen. Lijkt me ook echt een schatje, zo'n grote zwarte knuffelbeer hihi. Heel veel plezier met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:14

peetisgreat schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Peet Die staart van Tsjillert Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

niet afknippen hoor Haha! Clown

Hahaha, nee daar blijf ik van af! Daar moet je echt zuinig op zijn!! Vork
Maar ben wel een beetje jaloers Bloos Knipoog

Sanne Nee, hij staat niet afgezonderd. Beetje omslachtig allemaal. Hij staat in een hoek-buitenbox. Naast een merrie zelfs! Gewoon open tralies, dus ze kunnen elkaar gewoon zien, ruiken en aanraken. Als ze eenmaal ziek zijn is het toch al te laat. Droes is zo besmettelijk dat de bacterie ook goed in de lucht en op de grond overleeft. Er staan 12 paarden op stal en er zijn er 4 met droes. Valt erg mee vind ik zelf! De rest heeft een goede weerstand. Ze gaan allemaal overdag gewoon lekker naar buiten. En twee 'zieke' paardjes staan gewoon in de groep.

Ilona Leuk ding! Meer het moderne type toch zo te zien? Is ze door de vorige eigenaar zo slecht behandeld? Wie geeft er nu les dan daar op stal? Geef Steffanie een knuffel van me als je er weer bent. Dat was vroeger altijd mijn lievelings pony!! Lovers Haha!

Regine Xantos is leuk! Zodra hij de voorkant ook mooi los leert laten en zich niet zo op hoeft te kroppen krijgt hij een nog mooiere body! Met X-je gaat het echt al een stuk beter. Ben vandaag zelf niet naar stal geweest maar heb z'n verzorgster, een vriendin van me, wel even gesproken en hij was lekker fit en in een lekkere knuffelbui. Het wassen vindt hij ook niet zo erg meer. Eerst liep hij alleen maar achteruit en probeerde soms een beetje de lucht in te gaan. Nu staat hij netjes stil, dus het doet ook geen pijn meer!

Had vandaag ook X-tremo z'n paardenpaspoort binnengekregen en hebben ze zijn naam verkeerd gespeld!! X-treme ipv X-tremo. Het was toch echt duidelijk opgeschreven op het aanvraagformulier... Vriendin van me zegt ook elke keer X-treme en bij de DA staat hij ook al verkeerd in het systeem. Is toch niet zo moeilijk? Koe Vork

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:42

Ze wennen ook wel he, het wassen kan ook gewoon onplezierig zijn niet zozeer pijnlijk. Maar gelukkig dat hij het beter toelaat. Hopelijk is het gauw allemaal voorbij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:43

Kom ik ook weer even langs vliegen... Cool

Leuke foto's allemaal gezien!
Peet je setje staat echt heel gaaf!

Regine, leuke Fries zeg!

en alle andere die ik gezien heb maar zo even uit m'n hoofd niet meer weet...
ik zal gauw weer een poging tot bijlezen en reageren doen... Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:46

Hahaha, nee daar blijf ik van af! Daar moet je echt zuinig op zijn!! Vork
Maar ben wel een beetje jaloers Bloos Knipoog

Sanne Nee, hij staat niet afgezonderd. Beetje omslachtig allemaal. Hij staat in een hoek-buitenbox. Naast een merrie zelfs! Gewoon open tralies, dus ze kunnen elkaar gewoon zien, ruiken en aanraken. Als ze eenmaal ziek zijn is het toch al te laat. Droes is zo besmettelijk dat de bacterie ook goed in de lucht en op de grond overleeft. Er staan 12 paarden op stal en er zijn er 4 met droes. Valt erg mee vind ik zelf! De rest heeft een goede weerstand. Ze gaan allemaal overdag gewoon lekker naar buiten. En twee 'zieke' paardjes staan gewoon in de groep.

Ilona Leuk ding! Meer het moderne type toch zo te zien? Is ze door de vorige eigenaar zo slecht behandeld? Wie geeft er nu les dan daar op stal? Geef Steffanie een knuffel van me als je er weer bent. Dat was vroeger altijd mijn lievelings pony!! Lovers Haha!

Regine Xantos is leuk! Zodra hij de voorkant ook mooi los leert laten en zich niet zo op hoeft te kroppen krijgt hij een nog mooiere body! Met X-je gaat het echt al een stuk beter. Ben vandaag zelf niet naar stal geweest maar heb z'n verzorgster, een vriendin van me, wel even gesproken en hij was lekker fit en in een lekkere knuffelbui. Het wassen vindt hij ook niet zo erg meer. Eerst liep hij alleen maar achteruit en probeerde soms een beetje de lucht in te gaan. Nu staat hij netjes stil, dus het doet ook geen pijn meer!

Had vandaag ook X-tremo z'n paardenpaspoort binnengekregen en hebben ze zijn naam verkeerd gespeld!! X-treme ipv X-tremo. Het was toch echt duidelijk opgeschreven op het aanvraagformulier... Vriendin van me zegt ook elke keer X-treme en bij de DA staat hij ook al verkeerd in het systeem. Is toch niet zo moeilijk? Koe Vork[/quote]

daar ben ik ook heel zuinig op
ilona wat een mooie haf geniet er maar van
sanne ik zou toch maar uitkijken met die droes
we hebben het ook gehad en daar wordt je niet vrolijk van hoop dat je paardje snel beter is en er niet meer droesje bij komen

sommige mensen kunnen gewoon niet lezen moet je maar denken meis hihihi ik ken het wel hoor tsjillert schrijven ze ook vaak fout
niet al te druk maken hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:02

Huh, ik denk al dat heb ik toch geschreven, maar je had m'n hele post gequote Haha!
Die van mij heeft ook droes en niet die van Sanne Knipoog

Ik weet dat droes bij sommige paarden heftig kan uitpakken. Vooral als ze een slechte weerstand hebben. Maar dat apart zetten enz. heeft toch vaak geen nut omdat de bacterie zich dus ook makkelijk via de lucht en grond verspreidt. Als je het dan ontdekt is het toch al te laat en hangt de bacterie toch al in de lucht op stal. Het is ook een kleinschalige pensionstal. Ik blijf wel uit de buurt van andere stallen/paarden om nieuwe besmettingen te voorkomen. Ben nu ook alweer een paar weken niet naar m'n andere paard in het rusthuis geweest. Ach gut

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:15

Yenneke schreef:
Huh, ik denk al dat heb ik toch geschreven, maar je had m'n hele post gequote Haha!
Die van mij heeft ook droes en niet die van Sanne Knipoog

Ik weet dat droes bij sommige paarden heftig kan uitpakken. Vooral als ze een slechte weerstand hebben. Maar dat apart zetten enz. heeft toch vaak geen nut omdat de bacterie zich dus ook makkelijk via de lucht en grond verspreidt. Als je het dan ontdekt is het toch al te laat en hangt de bacterie toch al in de lucht op stal. Het is ook een kleinschalige pensionstal. Ik blijf wel uit de buurt van andere stallen/paarden om nieuwe besmettingen te voorkomen. Ben nu ook alweer een paar weken niet naar m'n andere paard in het rusthuis geweest. Ach gut

ja er ging wat mis met posten
SORRY
ik weet het wel maar toch je doet er alles aan he
bij ons is er een vuelentje aan dood gegaan arme ding nog geen half jaar oud en lief dat hij was erg balen zoiets

net als schimmel ook zo`n rot iets brrrrrrrrrr

nogmaals hoop dat het snel over gaat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:21

Yenneke, sterkte ermee... Ach gut