Die temperaturen die eraan komen inderdaad, pffoeee.. Wordt ff een rustig weekje voor Tamme geloof ik!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pien1989 schreef:Hoi allemaal,
Ik wil me hier ook graag melden![]()
Wil binnekort gaan starten met m'n zes jarige fries. Rij haar nu twee jaar en ze is nog niet zo heel erg bekend met nieuwe dingen en kan van een mugje een enorme olifant maken. Heb wel eens in verschillende bakken gereden en dat gaat best goed maar ik twijfel of we er wel klaar voor zijn. Maar een onderlinge wedstrijd kan geen kwaad dan weten we in ieder geval hoe het gaatwe gaan elke twee weken van huis om te lessen en bij een vriend hebben we ook wel eens in de bak gereden.
Buitenritten kende ze ook niet. Eerst veel met twee geoefend en nu na 1,5 jaar kunnen we een klein rondje alleen doen. Ik ga dteeds iets verder maar na een stukje wordt ze paniekerig en wil ze terug. Als ik er dan naast loop gaat het wel weer...
Vind het wel spannend want we zijn allebei dus nog nooit gestart en ik heel ver vroeger wel maar das niet echt meer mee te tellen.
Zijn jullie Friezen super cool in hun hoofd of ook een beetje angsthazen?
Splinterz schreef:Probeer wel naar je hand toe te rijden Amoor.. Maar doe eerst maar even kalm an.
Gaaf filmpje Utopia!!
Nou.. Almelo ging toch iets anders dan verwacht. Bij aankomst bleek mevrouw uber hengstig, lekker van zich af staan pissen. Losrijden was echt RUK, kleine baan en veel Z ruiters die nooit rechtdoor rijden haha Heb iig voor mijn gevoel niet goed genoeg los kunnen rijden, jammer.
Tijdens de proeven liet ze me een aantal keer in de steek.. zo ineens terug komen in tempo, aangalopperen met middendraf en later helemaal niet aan willen galopperen en uiteindelijk verkeerd. Die proef had ik toch 188. 2e proef was wat bluh, ze had geen zin meer en ikzelf had al ervaring met deze jury. 171 ptn.
Zoals jullie begrijpen had dit alles helemaal NIKS met mijn spanning te maken!! Tis allemaal Mike's schuld en die van haar hengstigheid.![]()
![]()
Nu krijgt ze dit weekend vakantie en daarna lekker trainen voor ons L1 debuut. Hatseflats.
AmoorM schreef:Vandaag ging het gelukkig al stukken beter! Zat er om 7u al op.
Er stond een sproeier bij de buurboer in het land, dat vond ze spannend. (gisteren waarschijnlijk ook)
Heb haar eerst er even langs laten stappen, dat ging er moeilijk. Veel snuiven en weg stappen. Daarna van een afstandje laten kijken, en toen ik er langs stapte weer laten kijken. Maar ze bleef het eng vinden. Toen ik een beetje strenger werd en haar in de hoek heb gezet en vanaf daar laten kijken (dichtbij zijnde goed bij de sproeier) Daarna vond ze het gelukkig minder eng. Maar dat was wel weer even een gevechtje, ze wou steeds de andere kant op rennen. Toen heb ik haar even aan moeten pakken. Maarja, dan denk ik later weer: "Ben ik niet te hard in de mond geweest? (Moest behoorlijk even terug trekken anders ging mevrouw de andere kant op) Ben ik niet te hard met m'n benen en zweep geweest?"
De laatste tijd heb ik dat steeds meer, erg vervelend. Sinds ze niet lekker is geweest eigenlijk, dan ben ik bang dat ik te hard, te streng of verkeerd bezig ben. Eigenlijk ook wel door de paardenboeken die ik lees. Van Christine Linneweever, die zijn zo leuk maar dat geeft wel een heel vertekend beeld. De goede personages in dat boek doen nooit wat verkeerd en de slechte rijden met een zweepje, sporen en trekken in de mond. Eigenlijk alles wat een gemiddelde ruiter zich ook wel eens schuldig aan heeft gemaakt.
Maar goed, na die angst voor de sproeier deed ze het super. Lekker ontspannen en veel actiever dan gisteren. Daarna zijn we nog even heerlijk in het bos uitgestapt. Het was zo heerlijk!![]()
Hoe doen jullie dat op wedstrijd met moeilijke obstakels?