[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:58

Ik niet... ik ga paardjes doen... En moet vanavond nog tot half 10 lesgeven...

Oh vergeet ik helemaal mijn egopost!!!

Zwartje had een plekje bij de singel, dus die wilde ik even niet meer rijden. Ik had blijkbaar een verkeerde singel gebruikt, die nogal snel schuurt.

Dus ben ik maar met haar gaan lange teugelen... En wat deed ze het goed!!!

Het kostte even wat moeite en uitleg: "Nee, we gaan niet rennen", "Nee, we kunnen best rechtuit lopen" etc. maar vrij vlot viel het kwartje en toen heb ik best fijn gewerkt. Travers, schouderbinnenwaarts, appuymenten, keertwendingen en zelfs de piaffe deed ze errug netjes, zowel in stap als in draf! Echt leuk gewoon, een paard wat zo snel leert! Zal binnenkort eens kijken of we er foto's van kunnen maken.

Superpaard :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:00

Jaa, elise foto's!! Neem aniet of deb mee, en druk ze een toestel in de handen ;) .

Denies.. jaaa ik ben jaloers hoor. Jij een beetje bruin worden 8-) . En ik zit hier in een benauwd kantoor.. blegh haha.. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:06

Iloon, leuk dat je er naar vraagt!
Goya is recent onderzocht door de DA en die luisterde zijn longen en het bleek dat hij abdominaal ademde. Dus zeg maar het laatste beetje van de lucht met zijn buik uit zijn longen perst. Hierdoor heeft hij zo`n bolle buik. Het is nog geen dampigheid, maar je kunt het vergelijken met een hele lichte vorm hiervan. Zijn rug is wel goed, ja, trekt wat hol door die bolle buik, maar als we goed aan het trainen zijn valt die ook weer mee :)
Elise, Leuk dat het zo lekker ging aan de lange teugels!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:18

Okay dan. Het komt daardoor! Wat apart, heb er nog nooit van gehoord. Het verklaart wel weer een hoop voor jou. Gelukkig kan hij dus nog wel zn ding doen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:20

Jaa,klopt. Vind het alleen wel wat jammer, want de DA van paardenkliniek in Wolvega is geweest en die ging gelijk mest onderzoek doen, hem laxeren en alles (hij at ook niet meer) maar het bleek dus in zijn longen te zitten (aldus mijn eigen DA uit workum..)
Ja, hij heeft wel wat minder conditie,maar goed. Kan ook aan het minder rijden liggen haha

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:24

Hallo allemaal!
Ik ga weer eens proberen bij te schrijven.. Het is hier nogal chaotisch geweest afgelopen week, heb mijn paardjes moeten verhuizen en mijn vriend heeft een ongeluk gehad :( Hij is gevallen met kitesurfen en heeft zijn enkel verstuikt, maar dermate dat hij 3 weken niet erop mag lopen :( En dat terwijl we net volgende week ons restaurantje zouden openen... *zucht*, soms zit het mee, soms zit het tegen..
Flavio en Darius staan nu op http://www.royalcarriageclub.com/ en ze lijken het best naar hun zin te hebben. Eerst keken ze uit op een muur, nu hebben ze zeezicht ;) Ook gaat het allemaal heel goed met de andere paarden, zelfs met de merries. Voor het transport hebben de eigenaars van hun nieuwe stal me geholpen een grotere en veiligere camionette te vinden, want ik wilde uiteraard niet dat ze op zo'n isuzu moesten! Het viel gelukkig erg mee. Darius beviel het gelijk in zijn nieuwe stal, Flavio heeft wel een half uurtje staan piaffen in zijn stal maar daarna kalmeerde hij ook, en nu is hij rustiger en lijkt hij meer in evenwicht dan ik hem ooit eerder heb gezien :)

_saida_ en idefix4: Ja maf he, gek dat die normen van normaal en absurd overal op de wereld zo van elkaar verschillen... Ik houd hier ook elke keer m'n hard vast als ik een pickup met een stel paarden erop zie voorbijkomen :( In het noorden van het land hebben ze wel trailers geloof ik, de racepaarden daar worden natuurlijk wel helemaal in de watten gelegd..

idefix4: Dank je! De berber is juist een heel ander type paard dan de arabier, en ook een van de meest invloedrijke voorvaderen van barokke rassen. Berbers hebben een recht of ietwat bol profiel, een stevige, gespierde nek, korte rug, afhangend kruis en vaak lange, iets gekrulde manen en staart. Berbers en arabieren zijn al duizenden jaren met elkaar gekruist, daarom is het moeilijk om pure berbers te vinden en ontstaat de verwarring tussen de twee rassen. Oorspronkelijk waren berbers zwart of bruintinten, andere kleuren zijn door vermenging met arabieren tot stand gekomen. En wat je zegt, lange afstandspaardje kan wel kloppen: er worden hier wel paarden geexporteerd speciaal voor dat doel, en dat is natuurlijk ook waar ze al duizenden jaren voor gebruikt werden :)

Wat een prachtige paarden Adorno en Soajo!

Oh ik moet er even mee stoppen, vriendlief is wakker en heel zielig, probeer later verder te gaan!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:31

Idefix: oei dan is spray wel heel eng ja, dan kan je het beter wel zo laten denk ik :)

Ilona: wat een mooie foto's heb je gemaakt joh !!

Elise: jammer van de merrie, maarja volgend jaar weer een kans :)

Kelly: leuke foto's van de demo, ze zijn iniedergeval niet bang te krijgen zo te zien ;)

Saida: leuk dat je bij de fokker bent geweest, lijkt me ook wel gaaf om dan de jeugdvriendinnetje van je paardje te zien :D
en minishet veulentjes ! :+: heb er nog nooit 1 in real life gezien helaas, maar lijkt me super lief !

Garbosa is gelukkig niet meer kreupel :D en kon haar gisteren alweer afspuiten zonder
een hele drama eromheen, ze bleef nu alweer wat rustiger staan :) haar mok krijg ik helaas niet weg :(
hou het erg droog en als het nat is dan doe ik eht met ene handdoek weer droog maken en allemaal spul opsmeren
maar helaas werkt het niet... het is al wel een heel stuk beter maar het wil gewoon neit HELEMAAL weg.
Ga daarvoor maar toch even de DA bellen, die hebben meestal wel beter middeltjes hiervoor :)

Betunero was ook heel braaf, heb hem lekker gelongeerd en daarna even losgegooid en er even opgesprongen.
Dit vond Betunero geen geslaagd id, want hij was immers al klaar met werken :+
Dus kon doet wat ik wou, hij bleef stokstijf staan van: NEEEEEEEEEEEEE we zijn klaar , GA VAN MIJ AF !!! :o?
heb nog 1x geprobeerd aan te sporen, toen draaide hij z'n eigen om en hapte in me been, wat dus voor mij duidelijk was, dat hij er ECHT
klaar mee was hahaha, me zusje heeft hem even vastgepakt en hem aan de praat gekregen, en hem toen een half rondje nog gelopen zodat hij
straks neit denkt van: ow dat is wel makkelijk zo, en ben er toen afgegaan want hij al zooo z'n best gedaan :D

zijn er nog mensen hier die helemaal verslaafd (net als ik :o ) http://www.horsemasters.nl spelen ? :P

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:38

Iloon Wat heb je toch een knapperd!!!! Hij is echt zóóó mooi,en dan nog die schitterende lange manen :~ je boft maar!

Heb jij trouwens ooit nog weer wat van Troy gehoord? Onze "vriendin" heeft nu weer een lusi op MP staan,duidelijk herkenbaar aan haar : "seriuus" :') _O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:39

borderjay schreef:
Iloon Wat heb je toch een knapperd!!!! Hij is echt zóóó mooi,en dan nog die schitterende lange manen :~ je boft maar!

Heb jij trouwens ooit nog weer wat van Troy gehoord? Onze "vriendin" heeft nu weer een lusi op MP staan,duidelijk herkenbaar aan haar : "seriuus" :') _O-

_O-

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:44

Suus: Hihi, jaa Goya heet het momenteel niet zo druk zeker ;) .Dan kan het idd ook conditie zijn.Gelukkig kan je nog wel lekker rijden enzo! :j

Gab: Dank je :o .Ben ook heel blij met hem, de knuffel! En niks meer van troy gehoord, behalve het laatste toen het meisje in kwestie hier in het topic zat. Weet nu ook niet of hij verkocht is of niet?
Ik hoop maar voor hem dat hij iig goed staat, bij wie dan ook.. En haha _O- . Ik spotte die advertentie ook weer :') . Hij staat al laaaang te koop, gek he ;) . Ze is natuurlijk heel siriuus.. :') .

Naat: Thanx! *D Hahaha, die Betunero _O- . Wat een clown :+ . Wel fijn van Garbosa.. ;) !

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:52

Idd,ik schreef het nog te goed zelfs,het is: " bij siriuuse intresse." hi hi...

Met Moreno gaat het trouwens goed! Het is zó'n lekker ding :+:
Ik had een nieuwe deken voor hem,een witte(rambo sweet itch hoody,dus lekker ruim en opzichtig :D )...en toen hij in de wei stond ging ie uit zn dak,lekker rennen en bokken...maar de wei is naast de stap molen die vol friesen stond...en die friesen vonden zo'n wit spookpaard dat uit zn dak stond te gaan wel héél erg eng! Dus die vlogen in de stapmolen over de zeik tegen de hekken aan en dat ging bijna mis :oo dus snel 'spookpaard"uit de wei gevist en er weer in gezet toen de friesen in de stapmolen klaar waren :D
Dus nu heet hij op stal: het spookpaard van Groenestein 8-)
Volgende week zondag hebben ze bij ons op stal clinic van Jenny Veenstra,en daar ga ik aan mee doen.Als er liefhebbers zijn om te komen kijken,kijken staat vrij,en natuurlijk ook leuk om de stoeterij eens te zien ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:10

Nee, Goya heeft het rustig. Zou net even rijden, maar toen ik hem uit het land haalde hoorde ik hem alweer zwaar ademhalen, dus dan ga ik het hem niet nog moeilijker maken. Dus maar even lekker afgespoten met water en zijn staart gewassen :)
Haha, die Moreno, opeens een wit paard ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:22

Nou het kon ook gewoon niet goed gaan he! De eerste blooper is weer binnen!!!

Zit ik mijn brood te smeren met smeerworst, onder toeziendoog van mijn eerwaarde collega's, nee, wat gebeurd er? Ik zit, uiteraard, te knoeien. Een hele, dikke vette klodder smeerworst valt er uit de verpakking.

En waar!?!? JUIST!!! IN MIJN LINKERSCHOEN! Hoe presteer ik het weer he?!

Het resultaat... mijn hele sok zit nu onder de smeerworst, evenals de binnenkant van mijn schoen...

Lekker hoor!

:+

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

Dat kan er ook maar 1 gebeuren he :+ . Hoe krijg je dat trouwens voor elkaar? Heb je open schoenen aan of zijn ze gewoon veel te groot (oftewel, heb je vandaag je clownschoenen aan _O- )
Is trouwens wel echt smerig. Hoe laat ben je klaar met werken (als je dat niet al bent) om schone sokken en schoenen aan te doen :Y) .
Ik hoef nog maar 20 minuten! WOEHOE!!!!!
Sunshine, here I come :D .

En heeft iemand trouwens de link naar die advertentie voor mij? Ik kan hem namelijk niet vinden....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:27

Borderjay, fijn dat je bestje zo goed gaat!

Elise, jij bent volgens mij geen mens hoor, een apart ras ;)

Ilona, ik rij ongeveer 75 minuten heen en 75 minuten terug als ik naar Adorno ga.
Maar ik mag altijd blijven slapen dus hoef ik het niet op 1 dag te doen..

Ik weet niet meer wie vroeg naar zijn oor maar dat komt door een andere hengst.. hij is al zo uit Spanje gekomen.
Ach het valt eigenlijk niet eens zo erg op..

Niese, ik moet tot 16uur vandaag.. hoop ook nog van het weer te kunnen genieten!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:28

Nou, ik loop altijd op mijn sokken door het bureau (kan niet nadenken hoor, met die strakke schoenen. Word ik helemaal kriegel van).

MAar aangezien ik te lui ben om iedere keer mijn veters weer vast te maken (kwam toevallig van buiten voordat ik ging eten) had ik allen de onderkant dicht gestrikt en aangezien mijn schoenen halfhoog zijn, stond er nog een heel klein stukje open.

En laat daar nu net die smeerworst ingevallen zijn... Die werd dus accuut geplet!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:29

Ik loop ook vaak op mijn sokken..

Haha hier trouwens een leuke serie... ik ben ook niet gewoon hoor ;)

Even los maken..
Afbeelding

Afbeelding

Hoppa
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yes I tamed the beast :#
Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:31

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

Ik word hier zo langzaam aan gek... nog steeds geen veulen :n

Ben wel helemaal gebroken, heb net al weer 3 uur liggen slapen, ben gewoon op... ik trek het niet meer, Vaidosa blijkbaar wel :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:35

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:52

Elise, dat dacht ik inderdaad ook. Ik zou zelf niet zo'n foto plaatsen als ik mijn paard verkocht zou willen hebben. Enne....lekker smeerpoets met smeerkaas op je sokken.

Kelly, jij bent ook al zo'n stuntvrouw ;).

Sanne, ben je wel vrij nou of moet je ook nog werken. Kan me voorstellen dat je wel een beetje op bent nu. Waarschijnlijk komt het pas de nacht dat jij denkt dat het toch niet zal komen. Lekkere doos is ze ook.

Suus, arme Goya. Klinkt niet goed als hij al licht dampig is.

Gab, ik zie het al helemaal voor me een spookpaard en dat de andere paarden het eng vinden. Ik maak dan zo'n filmpje in mijn hoofd en moet er dan wel erg bij lachen...hihi. Leuk een clinic van Jenny Veenstra.

Naat, arme Garbose. Hopen dat de DA iets heeft dat wel goed werkt. En stoute Betunero. Ik ken het niet horsemasters, maar kan het niet openen op mijn werk. Zal thusi wel even kijken wat het is, hopelijk niet te verslavend ;).

Lakshim, sterkte met en voor je vriend. Dat is wel erg balen zeg. Gelukkig dat je paardjes nu fijn staan.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:52

haha, kelly, leuke fotos!
Zal nu eerst even nagels knippen van de hond van mn collega, dan aant werk..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:55

Ik ken het paard van de advertentie heeft bij ons op stal gestaan en was van kenissen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:00

jus schreef:
Ik ken het paard van de advertentie heeft bij ons op stal gestaan en was van kenissen.

En verder niets mis mee?! Gewoon een goed, braaf en vooral gezond beestje?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:05

spokie79 schreef:
Sanne, ben je wel vrij nou of moet je ook nog werken. Kan me voorstellen dat je wel een beetje op bent nu. Waarschijnlijk komt het pas de nacht dat jij denkt dat het toch niet zal komen. Lekkere doos is ze ook.

Dat denk ik nu al, ik slaap vannacht gewoon weer in mijn eigen bed. Lisa belt als er wat gebeurt.
Voor mijn gevoel komt het ook echt niet voorlopig... stom paard :o

Gelukkig ben ik nu wel vrij, maar moet vanaf zaterdag weer een week lang werken.. dus hopelijk is het er wel voor zaterdag!