[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:58

Haha wie weet is het bij jullie wel warmer. Fijn dat je z''n lekkere buitenrit hebt gemaakt en dat alles zo goed gaat. Jammer dan van dat opfokken..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:03

Weeeeeeeeeeeetje, misschien als het dit keer door gaat, maar als we het zo blijven leuk vinden, achum niet dus, gaan we naar Deurne. Waarom Deurne, omdat je daar die speciale paardenopleiding kan gaan doen, die ik wil gaan doen. Jippie, hihi, moest er even uit. Mensen die in Deurne wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:31

Saida Hij had geen blessure aan zijn been hoor. Knipoog Hij heeft droes. Door de infectie krijgen ze een reactie op de achterbenen, die worden dan dik.

Sanne 1e foto: 3e van rechts onder
2e foto: 3e van rechts boven
Goed toch?! Pling

Esmee Je hebt meerdere instructeursopleidingen. Bij het KNHS in Ermelo, NHB Deurne en net over de grens in België bij het ISPH. De laatste is holistisch en het rijden is gebaseerd op de principes van de klassieke dressuur. Het is niet een wedstrijdgerichte opleiding wat de andere twee wel meer zijn. Daarnaast krijg je ook les in longeren o.a. met de dubbele longe (dat doet mijn instructeur daar) en T.TEAM en freestyle. De opleiding is in Nederland alleen niet erkend en het is een particuliere opleiding (zit dus een aardig prijskaartje aan).

Ik wil in de toekomst ook nog een opleiding doen. Dat wordt dan of het ISPH of die bij het KNHS. En bij het KNHS omdat deze wel erkend wordt in Nederland en dat papiertje wel 'meeteld'. Niet bij Deurne, dat vind ik persoonlijk zo massaal en te wedstrijdgericht. En dan kun je nagaan dat de dames Van Doorne (weet niet zeker of ze zo heten, maar dat zijn de vrouwen van de vroegere eigenaren/oprichters van DAF) de rijschool oorspronkelijk hadden opgericht om zoiets als de Spaanse rijschool in Nederland te krijgen. En wat is het nu geworden. Niks in die richting.

Vandaag met Nielsje (arabiertje van mijn stalgenootje) aan de slag gegaan. Ging erg goed! Eerst even aan de dubbel en toen er nog even opgeklommen. Het is echt een gevoelig beestje met een gevoelige mond, maar helaas met te veel druk gereden. Zodra hij los laat voel je eigenlijk pas goed hoe gevoelig hij wel niet is. Hij heeft echt goed meegewerkt. Eerst goed aan het teugelgevoel laten wennen aan de longe en hij liet mooi constant los. Toen er even opgeklommen om te kijken of ik het zo ook kon onderhouden. Stap ging eigenlijk heel makkelijk en met de draf had ik vorige keer wat moeite. Heb alleen linksom gedraafd. Dit is zijn makkelijke kant. Maar ik had 'm heel wat rondjes achter elkaar fijn onder me aan het marcheren. Rechtsom heeft hij moeite met loslaten in de rechterstelling dus dat had ik in stap geoefend en met resultaat. Dus was zeker wel tevreden!

Hieronder nog een fototje. Leuk beessie hè?
Afbeelding

En dan ook een paar foto's van X-je.

Z'n staldeur. Zielig hè. Alsof het een monstertje is Knipoog
Afbeelding

Hier zie je zijn wond nog. Het gat is bijna dicht.
Afbeelding

Lekker van zijn hooi aan het genieten.
Afbeelding

En de laatste.
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:28

vandaag me neiwue setje opgedaan en wat foto`s gemaakt
ook hebben we vandaag celine wat bijgebracht met rijden
het was lekker stil dus we hadden alle tijd om haar eens goed les te geven
ze pakte het goed op en deed erg haar best
ook tsjillert heeft er van geleerd Knipoog

Afbeelding
mooie he alleen jammer dat zijn benen er niet helemaal op staan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
celine druk bezig met tsjil
Afbeelding
lekker hoor die kont
Afbeelding
Afbeelding
hier begonnen ze het door te krijgen Haha!

lief he daarna hebben we nog heerlijk buiten gestapt celine op haar penny pony
en ik op tsjil

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:40

Zo,hèhè,hier ben ik ook weer eens Bloos
Ik lees wel braaf mee,althans,doe steeds een poging,maar heb het een beetje erg druk momenteel.
Veel afwezigen op het werk,waardoor ik steeds de klos ben om in te vallen.
Maar goed,niet klagen,maar dragen. Wel fijn voor m'n spaarrekening Tong uitsteken
Ik zal eens even reageren op dingen die me zijn bijgebleven (pff,lijkt wel een geheugentest Clown ).

Bianca > Gefeliciteerd met weer een Jara in de familie.
Zal best een raar gevoel gegeven hebben.
Maar ja,het is natuurlijk ook wel een prachtige naam.
Ik heb trouwens gestemd op jouw Yara Knipoog

Spokie79> Heel vee sterkte.
Zal een moeilijke tijd worden voor jullie.

Jasmijn> Super dat je een bijrijdpaardje hebt gevonden!!
Ik hoop dat je er onwijs veel plezier mee gaat beleven.

Prinslover> Ook al overgestapt naar een haf, klinkt leuk.
Jij natuurlijk ook veel plezier!

Saida> Fijn dat het rijden met Grytsje zo lekker ging.
Wel balen van Jelsje d'r bolspat.
Ik weet daar niet zoveel vanaf (gelukkig) maar hoop dat het al met al toch nog meevalt.

Sanne> Leuke teamfoto's!

Fem> Wat een kicken naam voor die kleine uk ROFL
Gave foto's ook weer.

Verder heb ik nog veel meer leuke foto's gezien,maar weet niet meer van wie allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Met Mynke gaat het nog steeds goed.
Na 3 weken wat in een dipje gezeten te hebben met rijden lijkt ze nu weer gemaakt Haha!
Woensdag heb ik gelest en het ging als een tierelier.
Mèn,wat was ik in de gloria Clown

Gister gingen m'n hubbie en ik met haar wandelen en ik had het plan om er onderweg even op te gaan zitten.
Nou,dat is dus niet gelukt.
Mevrouw was helemaal hyper,stuiteren als een gek en bijna de hele weg bokkend rondgegaan.
Jemig,wat kan dat mormel tekeer gaan zeg!
Ondanks dat het op een gegeven moment wel een beetje irritant werd,heb ik me wel rotgelachen om die kleine idioot.
Goed te weten dat ze zo lenig is,kan ik mooi gebruik van gaan maken straks als we wat verder zijn met rijden Haha! Haha!

Ben ook nog lekker wezen shoppen gister en ben door m'n lief verwend met een nieuwe rijbroek met bijpassende bodywarmer en PK pad.
Prachtig mooi donkerbruin,lekker kakkie dus Knipoog
Woensdag heb ik les en als het goed is worden er dan eindelijk weer eens foto's gemaakt,dus tja,dat moet dan natuurlijk wel in stijl Haha!
Nu maar hopen dan dat Mynke zich gedraagt en dat er mooie foto's uitrollen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:43

Essssss schreef:
Haha wie weet is het bij jullie wel warmer. Fijn dat je z''n lekkere buitenrit hebt gemaakt en dat alles zo goed gaat. Jammer dan van dat opfokken..

Komt gewoon nog van die keer met die kl*tehonden in die karretjes.
Daarvoor was ze wel wat onrustig, maar niet zo erg.
Omdat zij zelf geen leiderstype is gaat ze blindelings achter het eerste de beste paard aan, óf ze vertrouwt op mij als we met ons tweetjes zijn.
Vandaar dat ik nu voorlopig óf met ons tweetjes op buitenrit ga, óf met een bomproof paard.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:46

Yenneke schreef:
Saida Hij had geen blessure aan zijn been hoor. Knipoog Hij heeft droes. Door de infectie krijgen ze een reactie op de achterbenen, die worden dan dik.

Dacht al dat ik iets gemist had, maar dat kan gauw in dit snelle topic. Knipoog Bloos
Wond ziet er goed uit, hoor!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:28

@ Yenneke: Bedankt voor de info, want dat is best belankerijk. Het is nog een lange weg voor mij, maar voor mijn toekomst willen mijn ouders dus ergens bij die opleidingen in de beurt gaan wonen. Die laatste, net over de grens van Belgie, klinkt wel héél goed, zoiets ( ook al is het nog lang niet zover ) zoeken we. Ik kan me voorstellen dat het duurder is, maar daar willen mijn ouders wel in inversteren. Weet je misschien de plaats in Belgie? En de naam ervan? Verder, Nielsje is echt een leuke arabier, fijn dat het zo goed ging. En gelukkig gaat het ook steeds beter met X.

@ Saida: Onwijs leuk setje. Ik wil ook een grijs setje voor Fuego gaan kopen, omdat ie zelf schimmel is. Staan je friesje echt heel erg goed! Ja, jammer van die hondenkarretjes, kan me dan wel weer voorstellen dat die dan nog zo opgefokt is.

@ Pipi: Haha doe maar rustig aan hoor. Goed dat het met Mynke zo goed gaat, ga zo door. Alleen jammer dat ze tijdens de wandeling weer vervelend was haha. Lekker het dat shoppen, heb dat in 't weekend ook gedaan, en dan over 2 weekjes nog een keer in Alicante. Maar dan geen paardrijspullen haha. Ben benieuwd naar de foto's!

Zo op iedereen weer netjes gereageerd. Nu klaar maken voor bedje, ook al heb ik nog een paar uurtjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:11

Es www.isphorse.com Dit is de website van die opleiding. De school is gevestigd in Meerle net over de grens bij Ulvenhout (onder Breda). Het is een deeltijdopleiding waarbij je wisselende dagen intern gaat. Meestal van donderdag/vrijdag t/m zaterdag en soms vanaf woensdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:13

Peet Die staart van Tsjillert Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:40

Yenneke schreef:
Peet Die staart van Tsjillert Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

niet afknippen hoor Haha! Clown

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:47

Essssss schreef:
Weeeeeeeeeeeetje, misschien als het dit keer door gaat, maar als we het zo blijven leuk vinden, achum niet dus, gaan we naar Deurne. Waarom Deurne, omdat je daar die speciale paardenopleiding kan gaan doen, die ik wil gaan doen. Jippie, hihi, moest er even uit. Mensen die in Deurne wonen?

ik woon er een half uurtje vandaan Tong uitsteken
hahah en
een leuke jongen Bloos woont daar ook Bloos Bloos

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:56

peet : mooie foto's wat een kanjer setje staat gaaf Knipoog
weltrusten iedereen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:43

@ Yenneke: Bedankt!

@ Flamon: Hahah toevalligggg.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:25

Goedemorgen
Doei!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:02

Zoo ben ik ook weer! Haha! Wat gaat het hier haaaaard!

Zasread: Fijn dat je tentame zo goed ging. Jij bent op de laatste foto de 2e van links die staan toch (aan de rechterkant). Wat is je cijfer?

Femke: Wauww Wow! Wat een gave shet zeg! In die regen lijkt ie wel op Lucky zeg! Wat een lekkere mannetjes Haha! En die naam past hem ook goed hihi!

Yenneke: Ja, ik ook al naar een haf. Zal Jielt wel echt missen hoor! Verdrietig Maarja, soms ben je toe aan wat nieuws, en 2 paarden wordt teveel kwa tijd en geld helaas... Gelukkig gaat het weer beter met X-je! Zn keel ziet er nu wel goed uit. En die arabier is ook erug leuk hoor!

Peet: Wat een mega leuke foto's van je kanjer zeg! hij ziet er goed uit zeg! En dat setje staat m echt toppie Haha!

Es & Saida: Rijden gaat nog steeds top?! Knipoog Lekker hoor!

Ik ga even een foto zoeken van Amanda, kunnen jullie dr ook even checken haha Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:03

_Saida_ schreef:
Sanne -> Geen idee hoe jij eruit ziet, dus je kan al die meiden wel zijn......
Hint???

Op de de eerste foto zit ik en de tweede foto sta ik rechts. (ff puzzelen Tong uitsteken) of kijken naar Yenneke haar antwoord Haha! knap hoor!

Yenneke: Wat een leuk diertje is die Nielsje Haha!
Ah, arme X-tremo, staat hij nu ook afgezonderd van de andere paarden?
Hij is wel weer lief, het is echt zo'n leuk beestje Haha!

Peet: Dat grijze staat Tsjillert goed! Erg chique! En hij is weer zeer kwijlbaar!

Pipi: Ik ben benieuwd naar foto's van Mynke, die is vast al weer flink veranderd.

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en de zeer moeilijke beslissing gemaakt dat ik stop met Vicky. De simpele reden is tijdgebrek en ik had er niet zo heel veel plezier meer in, omdat ik geen dressuur kon rijden. Ook vind ik het belangrijk dat ik naar Otje ga als ik tijd over heb. Dat diertje verzorg ik nu al 6,5 jaar en hij heeft gewoon voorrang.

Vandaag heb ik een beetje spelletjes gespeeld met Fifty. Ik heb hem geleerd dat hij mijn hand moet volgen, en dit doet hij stilstaan, in stap, draf en galop. Hij vind het helemaal geweldig, je ziet hem echt helemaal geconsentreerd en vrolijk zijn. Echt zo leuk:D en goed voor mijn conditie Schijnheilig Ik wil eigenlijk wel op zoek gaan naar een ruitertje voor hem, zodat hij ook bereden kan worden, want hij vind werken met mensen zo leuk.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:05

Ilona: Als ik je omschrijving goed begrijp had je het goed, ik ben nummer 3

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:09

Hier Amanda voor een kleine indruk Haha! Echt een lieverd!

Afbeelding

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:13

Sanne: Ojee, moeilijke beslissing is dat he... Ik weet er alles vanaf! Ik heb de eigenaresse ook al mail gestuurd met mijn verhaal, en erbij gezet dat ik bereid ben met haar te praten onder 4 ogen als ze dat wil. (Ik zie haar namelijk bijna nooit als ik er ben). Maar heb nog niks gehoord, misschien heeft ze het nog niet gelezen..Hoe reageerde de eigenaresse van Vicky?

Vanmiddag lekker buiten rijden met een oud school genootje Haha! Ze bleek vlakbij in de buurt te staan dus samen lekker naar het strand zometeen!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:25

Amanda is schattig Haha! Ik heb altijd een zwak gehad voor Hafjes.

Ik weet nog niet hoe het bazinnetje van Vicky reageerde, want ik heb het zelfde als jij, ik heb een mail gestuurd, want op de dagen dat ik reed moest zij werken, ik zag haar dus ook niet altijd en als ze wil, ben ik ook nog bereid om er met haar over te praten.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:33

Amanda ziet er überlief uit.
Ik heb ook altijd een zwak voor haffies.
Waar staat ze?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:50

Ik heb ook wat foto's om te delen, dit keer niet van Capriola maar van de nieuwe aanwinst Xantos! Voor het eerst op zijn nieuwe "thuis" onder het zadel bij mijn vriendin die er met een big smile opzit Knipoog . Hij vind de hoofd-hals-houding nog wat moeilijk, de foto's zijn ook van de eerste keer in deze bak rijden dus alles is nog vreemd voor hem, de mensen, de omgeving. Afgelopen zaterdag heeft mijn vriend er dan ook voor het eerst zelf op gereden op onze stal en toen was hij al een stuk relaxter gelukkig.

Loes wijst ff aan waar de spoken ongeveer zaten
Afbeelding

Hij heeft veel looplust, gaan met die banaan denktie hoezo stilstaan?
Afbeelding

En als ie dan gaat, dan gaaaaaat ie ook
Afbeelding

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:54

Prinslover leuk dier zeg!!

Peetisgreat, staat super mooi dat setje!! Wat een mooi dier is het toch ook zeg!

Yenneke beterschap daar hoor, gaat het al weer beter?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:56

Wat een leukie!!
Wel één die volgens mij graag in een houdinkje loopt.
Heerlijk dat ie zo lekker door wil sjouwen,wordt je zelf niet zo moe van hahaha.