Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:19

Zucht …
Afbeelding
Afbeelding

Ben maar even lekker een stukje gaan wandelen met Fuego, waren we beide wel even aan toe. Heb bewust afstand genomen de laatste tijd maar daardoor trekt hij juist meer naar mij toe, heerlijk zo’n spiegel :+

Ik ging z’n hoeven krabben, normaal maakt hij er een hoop tramalant mee, nu gaf hij ze gewoon, sukkeltje, pest mij verdorie niet!!! :')

Heerlijk, een bak, voorheen had ik ook een 20x60 binnenbak, nu zou ik al blij zijn met een stuk zand _O- Ik ben ook weersafhankelijk omdat ik op de wei rijd.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:24

_Tarzan schreef:
Zucht …
[ [url=m/SbzVl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6kljkf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben maar even lekker een stukje gaan wandelen met Fuego, waren we beide wel even aan toe. Heb bewust afstand genomen de laatste tijd maar daardoor trekt hij juist meer naar mij toe, heerlijk zo’n spiegel :+

Ik ging z’n hoeven krabben, normaal maakt hij er een hoop tramalant mee, nu gaf hij ze gewoon, sukkeltje, pest mij verdorie niet!!! :')

Heerlijk, een bak, voorheen had ik ook een 20x60 binnenbak, nu zou ik al blij zijn met een stuk zand _O- Ik ben ook weersafhankelijk omdat ik op de wei rijd.

Zo’n prethoofd maakt de beslissing niet makkelijker nee :D hoe gaat het met de verkoop en is castreren niet een optie?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:29

Nee hè -O- Hij laat mij zo enorm twijfelen hè met z’n lieve koppie!

Hij is 17 dus vind het te risicovol en volgens de DA zou het niet veel meer uitmaken. Hij adviseerde ook om hem gewoon hengst te laten.

Er is wel interesse, maar echt MP interesse, alles vragen en dan niks meer laten horen :Y)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:21

Super fijn Rianne!

Bij ons is de buitenbak echt heel prima te rijden. Bij veel regen een plas in het midden, maar daar is prima omheen te rijden (of doorheen, hij wordt niet als van drijfzand zeg maar haha). :)

Ze is echt heel leuk Zsazsa <3

Balen is dat Tarzan. En zo’n guitig gezichtje maakt het inderdaad niet makkelijker lijkt me.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:52

_Tarzan schreef:
Nee hè -O- Hij laat mij zo enorm twijfelen hè met z’n lieve koppie!

Hij is 17 dus vind het te risicovol en volgens de DA zou het niet veel meer uitmaken. Hij adviseerde ook om hem gewoon hengst te laten.

Er is wel interesse, maar echt MP interesse, alles vragen en dan niks meer laten horen :Y)

Snap ik helemaal, pffff lijkt me echt zo moeilijk

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:27

Gisteren gewandeld, lekker 2 uur in het bos. We komen daar vaker maar toch allemaal nieuwe dingen. Bijvoorbeeld paddestoelen! Die hebben ze niet in Spanje _O- Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:10

Heerlijk Autumn <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:51

Prachtig plaatje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:53

Heel mooi! Mijn dames hebben vrij vandaag want mijn planning is echt behoorlijk in de soep gelopen. Ben bijna 2 u bezig geweest laarzen aan laten meten en daarna moest ik mijn man redden die langs de weg stond.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:58

Leuke foto Autumnn :D
Robijntjah wat jammer dat je planning in de soep liep. Had je man pech met de auto?

Gisteren weer les gehad met Dawn. Vooral bezig met balans en rechtrichten. Op de linkerhand valt hij heel erg naar binnen met zijn schouder, vooral in de galop heel erg. Net alsof je op een motor zit die scheef door de bochten gaat dus nu veel oefenen en hopelijk gaat dit straks ook beter.
Het opstappen gaat ook beter gelukkig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:32

Twirrewyn schreef:
Robijntjah wat jammer dat je planning in de soep liep. Had je man pech met de auto?

Gisteren weer les gehad met Dawn. Vooral bezig met balans en rechtrichten. Op de linkerhand valt hij heel erg naar binnen met zijn schouder, vooral in de galop heel erg. Net alsof je op een motor zit die scheef door de bochten gaat dus nu veel oefenen en hopelijk gaat dit straks ook beter.

Wat herkenbaar. Dat is ook precies waar ik met Nero nu mee aan het oefenen ben. Op twee teugels kunnen lopen. Ik vind het erg lastig :')

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:35

Autumnn schreef:
Twirrewyn schreef:

Wat herkenbaar. Dat is ook precies waar ik met Nero nu mee aan het oefenen ben. Op twee teugels kunnen lopen. Ik vind het erg lastig :')

Herkenbaar ook :') die balans, het is toch een dingetje ...

Ik ben vandaag een heerlijke lange wandeling gaan maken met Jenara, meer dan 3u op pad geweest. En wat is ze toch echt zo'n heerlijk nuchter dier <3 grootste deel van de tocht gewoon aan de lange teugel. Ook goed gelachen met haar, het is zo'n nieuwsgierig aagje, loopt ze plots zomaar mensen hun oprit op omdat ze iets interessants heeft gezien. Of onderweg iemand tegenkomen die een aanhangwagen aan het vullen is met tuinafval, ja daar moet toch even in gekeken worden. Ze vindt het heerlijk om lekker rond zich te lopen kijken en heeft echt alles gezien, maar altijd zo rustig. Ook flinke stukken gedraafd en weer een klein galopje, echt netjes beheerst en altijd perfect terug te nemen.
Haha sorry voor dit lange epistel, ik was vandaag een beetje verliefd op mijn lieve merrie <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:49

Haha Jenara _O- geweldig karakter heeft ze. Fijn dat ze zo braaf is! Was ze altijd al zo braaf?

Moet zeggen dat Nero ook precies zo is. Was laatst met een vriendin en haar haflinger in het bos wandelen, kwam een groep paarden aan. Ik Nero aan de kant gezet zodat ze konden passeren, steekt Nero zo plots het pad over en gaat neuzen met de paarden :')
Daarna een grote blaffende husky tegengekomen, wij de paarden wat naar achteren gedaan, we wisten namelijk niet hoe ze reageerde op de hond. Nero loopt ook weer zo naar voren en wilt neuzen met de hond _O- die hond dacht, wt f.... die schrok zich een ongeluk van dat paard opeens die op hem afliep _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:54

Haha heerlijk :D Neva is ook zo lekker nieuwsgierig!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:42

Gisteren kreeg ik vliegles, en niet een keer maar twee keer achter elkaar.
Op dit moment zijn we flink aan het oefenen met opstappen en blijven staan. Dat gaat best voorspoedig. Maar gisteren zat ik nog niet in het zadel of Amias deed boksteigerboksteigerboksteiger Dus vloog ik er af. Terwijl ik op de grond lag bij te komen kwam Amias even kijken hoe het met me was, dat was dan wel weer aardig.
Een stalgenoot kwam me overeind helpen. Ik besloot toch nog even in het zadel te gaan zitten en een rondje te stappen als afsluiter.
Nou dat heb ik geweten. Ik ging naar huis met lichte hersenschudding en een krakend ribje.
Vandaag de herkansing met gesneuveld zelfvertrouwen. Eerst hebben we heel zijn lijf afgevoeld, had hij ergens pijn, gevoelige plekjes. Het enige wat we vonden was dat op de singelplek Amias niet geamuseerd was van onze aanraking.
Hij is nooit een fan geweest van de singel waardoor ik geneigd ben te denken dat hij effe flink moet zijn. Maar nu dus niet.
Gelukkig had ik nog een mooie zachte singel die paste.
Poging drie ging briljant en perfect. Die singel zat hem gewoon dwars. Ik voel me dan zo'n slechte moeder met mijn effe flink zijn.... Alsof hij alleen maar last van die singel heeft als hij omgedaan wordt.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:46

@mrie, ah damn balen dat je er zo bent moeten achter komen :/ ze zijn niet altijd even zachtzinnig als ze proberen duidelijk maken dat er iets niet goed is hé ... Wel goed dat je nu weet wat hem dwars zat!!

@autumn, nee eigenlijk helemaal niet! De eerste keren ging ik met haar aan de hand wandelen, ze was toen echt nog te schraal om mee te rijden (en te onbeleerd) dat was echt een compleet drama, trekken, duwen, steigeren, ... Echt niet bepaald relax! Het heeft me toch wel zeker een halfjaar tijd gekost voor ik met haar op een ietwat rustiger manier zo een klein stukje kon gaan wandelen. Ik denk dat het onzekerheid was, gecombineerd met onvoldoende vertrouwen in mij, want bang is ze nooit echt geweest. Maar kijk, dat is met genoeg geduld en tijd helemaal goed gekomen :D
Wat een leuke verhalen heb jij ook al over Nero :D echt zo leuk om dat nieuwsgierige karakter zo naar boven te zien komen!!

@Jorinda, ik vind het ook echt superleuk, die nieuwsgierigheid! Maak je toch altijd leuke dingen mee zo :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:05

mrie schreef:
Gisteren kreeg ik vliegles, en niet een keer maar twee keer achter elkaar.
Op dit moment zijn we flink aan het oefenen met opstappen en blijven staan. Dat gaat best voorspoedig. Maar gisteren zat ik nog niet in het zadel of Amias deed boksteigerboksteigerboksteiger Dus vloog ik er af. Terwijl ik op de grond lag bij te komen kwam Amias even kijken hoe het met me was, dat was dan wel weer aardig.
Een stalgenoot kwam me overeind helpen. Ik besloot toch nog even in het zadel te gaan zitten en een rondje te stappen als afsluiter.
Nou dat heb ik geweten. Ik ging naar huis met lichte hersenschudding en een krakend ribje.
Vandaag de herkansing met gesneuveld zelfvertrouwen. Eerst hebben we heel zijn lijf afgevoeld, had hij ergens pijn, gevoelige plekjes. Het enige wat we vonden was dat op de singelplek Amias niet geamuseerd was van onze aanraking.
Hij is nooit een fan geweest van de singel waardoor ik geneigd ben te denken dat hij effe flink moet zijn. Maar nu dus niet.
Gelukkig had ik nog een mooie zachte singel die paste.
Poging drie ging briljant en perfect. Die singel zat hem gewoon dwars. Ik voel me dan zo'n slechte moeder met mijn effe flink zijn.... Alsof hij alleen maar last van die singel heeft als hij omgedaan wordt.

Ik snap je schuldgevoel maar je kan niet alles weten :(:) je hebt het uiteindelijk toch opgelost +:)+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:07

Ik had vandaag een fotoshoot in het bos, braaf dier is Nero. Ben er gewoon zonder zadel en hoofdstel met alleen een fotohalster op gegaan. 8)7
Fotograaf zei al, je moet ‘m opgeven voor officiele shoots, hij staat zo braaf stil *-:)
Ben heel benieuwd naar het resultaat!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:34

Dit kan gebeuren hoor mrie, niet te hard zijn voor jezelf! Je bent er nu achter en hebt alweer een oplossing gevonden :) Hoe ging het vandaag?

Ben benieuwd naar de resultaten Autumnn!

Ik ben sinds dinsdagavond echt al enorm ziek (geen coroni, getest via de GGD natuurlijk). Flink balen want met deze korte dagen is er al zo weinig tijd in de week om echt even lekker een aantal uur naar stal te gaan. :7 Neva staat volpension en komt dus helemaal niks tekort, betwijfel ook of ze me zal missen haha, maar voor mezelf wel even goed balen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:12

Vandaag hebben we heerlijk geluierd, op zaterdag is het veel te druk op stal voor mij.
Jullie hebben gelijk, je kunt gewoon niet alles voor zijn. Uitademen en door....

Beterschap Jorinde

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:50

Voelde me vandaag gelukkig een stuk beter :)

Neva had vandaag alleen standje dribbelen. Hebben dus een kort rondje gestapt (eh… gedribbeld) buiten :7 en daarna nog even in de bak gespeeld en grondwerk gedaan samen.
Afbeelding

Daarna hengstig en hengstig samen op de paddock hoor :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als ze niet hengstig zijn, kunnen ze elkaar niet luchten of zien natuurlijk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:54

Jorinda schreef:
Voelde me vandaag gelukkig een stuk beter :)

Neva had vandaag alleen standje dribbelen. Hebben dus een kort rondje gestapt (eh… gedribbeld) buiten :7 en daarna nog even in de bak gespeeld en grondwerk gedaan samen.
[ [url=m/H4gacZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna hengstig en hengstig samen op de paddock hoor :))

[ [url=m/MeHjjk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HLX88G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XhfIUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ze niet hengstig zijn, kunnen ze elkaar niet luchten of zien natuurlijk.

Haha heerlijk hè merries :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:55

Ik had wat foto’s binnen van de shoot <3
Bij de laatste foto moest ik wel even slikken hoor, precies zo’n foto heb ik van mijn vorige merrie.. kwam even binnen..Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En deze van mijn overleden merrie..
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:09

Wow mooie foto’s!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:31

Beterschap Jorinda

Wauw, mooie foto's autumn

Mijn merrie gaat super goed!!
Ben nu 2 weken bezig met dr, er komt zoveel meer rust en ontspanning, zo trots op dr <3