Iemand vroeg het, ik heb vorig jaar mijn heup gebroken na een val van mijn paard... al 13 maanden mee aan het dokteren maarrrrr ik loop dus eindelijk compleet zonder krukken
Ennnn ik heb vandaag zelfs weer balkjes gedraafd
cherell0
Geplaatst: 20-08-13 23:00
oke , dat is niet mis zeg . fijn dat het nu wel de goede kant op lijkt te gaan
wel fijn dat je dan nog wel rijden kan ... ik ken iemand die na een val bijna niet meer rijden kan/kon en door therapie en juiste manier van les gaat het nu weer steeds beter .
ik had toevallig vanmorgen ook in een andere groep gegooid , ik rijd altijd met cap dus daar gaat het niet zo om maar vind het wel interessant .
ook met een cap op kan je je nek breken (o.i.d.) , dus hoe veilig is die cap nou eigenlijk ? als je hem bijv. te los hebt en er gebeurd wat kan die cap in je nek slaan waardoor je deze breken kan of juist je neus . als i te strak zit kan i zorgen voor flauw worden etc.
dus als we het over veiligheid gaan hebben zouden we dan niet met cap , nek kraag , body protector , pols/elleboog/knie beschermers en dat allenmaal afgesteld door een expert (en schijnbaar moeten we dus ook voor ons heupen nog iets verzinnen) .
heb ik trouwens een groot probleem , mocht mijn paard op mij vallen .... dan zal ik alles breken en heeft de bescherming dus sowieso geen zin
sorry ik dacht zal het even in de groep gooien (je mag mij ook negeren als je het niet interessant vind )
Haha en toch rijd ik altijd met cap, heb 1 keer een zware hersenschudding gehad en weet tot op de dag van vandaag niets meer van die dag af Heb nare dingen zien gebeuren met cap...
Paardrijden gaat nog lang niet als vanouds maar dat komt hopelijk wel weer. Heb er helaas wel blijvende schade aan overgehouden maar ik probeer me zoveel mogelijk te focussen op wat er wel kan en dat de pijn eindelijk een heel eind aan het opsodefl*kkeren is
MissDonna
Geplaatst: 20-08-13 23:04
moppielover schreef:
Madieke: Leuk kleurtje heeft ze nu Staat ze samen met die haflinger? in de stal? Wat een mooie en lieve pups zeg
Ja dat is haar moeder Ze is tegen zwart aan. ik vind het echt heeel mooi haha !
komt vast goed robijntjah , de aanhouder wint . en hoe harder je er voor moet werken hoe moeier het resultaat . (al is het soms zo vreselijk moeilijk )
dat valt wel weg onder die mooie voor pluk (nou zal ik eerder een ruin kopen waarschijnlijk ) al vind ik hengsten regelmatig makkelijker dan merries (ruinen zitten er een beetje tussen in )
iedereen bedankt voor de complimeten van de foto's.
amor heb ik laten helpen omdat ie anders niet met vriendjes de wei op kon dat vond ik belangrijker veder had ie hengst kunnen blijven van mij ik stond gewoon te poetsen tussen de merrie's enzo hij had niet eens door dat ie hengst was. ben wel blij met hem als ruin is zo veel makkelijker kwa stallen zoeken en op land gaan iedereen schrikt altijd bij het word hengst geloof ik.
Zo trots op me kanjer zusje van 12 heeft er net op gereden en hij was super braaf geen stap verkeerd zo gingen ze ok los van de longeerlijn en dat terwijl net 3 maanden onder zadel bent
dat is idd. wel , het lijkt wel of mensen allergische zijn voor hengsten . terwijl een ruin of merrie ook schennis kan schoppen tussen de andere paarden en ook dingen kunnen slopen . ik vind dat je naar paarden op zich moet kijken (zo heb ik ook wel eens gehoord , ik ben blij dat er geen hengsten bij ons op stal mogen want mijn merrie is anders niet te houden. maar bij wie licht het probleem dan ???)
Gelukkig doen ze er bij mij op stal niet moeilijk over, heb wel duidelijke afspraken gemaakt dat, mocht hij last van zijn hormonen krijgen en iemand in gevaar brengen, het meteen hakkie takkie weg zakkie is. Wil niet dat er iemand gewond raakt door mijn paard...
idd. met duidelijke afspraken hoeft een hengst op stal helemaal geen probleem te zijn . toch zijn de meeste er fel op tegen . bij ons in de buurt (ergens) is een stal daar mogen alleen maar hengsten komen en geen merries en ruinen
maar het is al wat ik zeg , een merrie of ruin kan ook schade brengen of rottig zijn . mijn vorige merrie sloeg bij vlagen bijna de planken van de box , puur omdat ze niks van andere paarden moest hebben (zat zeer langzaam wel verbetering in) maar zo ken ik er wel meer .
gezien ik toch wel erg trots ben op m'n jurk (volledig gemaakt door mijn moeder) hier toch een voorproefje (ik had alleen mijn hoofdband nog niet op/om) .
(normaal rijd ik met cap , maar voor de foto's mag ik een keertje zondigen)
hier heb ik een blauwe rijbroek aan dat word een witte & hier zit het verkeerde bit nog aan het hoofdstel (is een stang met hefboom , word een dubbel gebroken trens)