[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:30

Mies => ziet er gaaf uit mooi beesie hoor en die middendraf Tong uitsteken

Ilona => echt super dat je al zoveel met chico kan doen is alleen maar een voordeel

Lindy => wat een prachtkindje heb je zeg proficiat je hebt een zware bevaling gehad maar je hebt echt een prachtkindje

Peetisgreat => idd het bewijs dat een fries wel kan springen die van mij kan het ook maar ik zelf hou er niet zo van

borderjay=> wat fijn dat je ondanks je pijn toch nog lekker ontspannen heb kunnen rijden

Sanne => sterkte het is altijd moeilijk om iets los te laten waar je veel om geeft gelukkig mag je altijd nog langs komen

nou vanavond maar weer eens rijden kijken hoe die het doet want morgen kom de zadelmaker ben benieuwd

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:04

Suuz: Balen van je laptop!!

Michelle90: Sterkte me je dikke wang!

Natasja: Ben met zadel verder gereden Bloos Wel extra goed opgelet dat ik niet een bepaalde kant op ging hangen. Is goed gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou misschien eerst beginnen met kaptoom te gaan longeren en het hoofdstel alleen in doen om hem te laten wennen. Verder nog geen druk op het bit enzo. Longeren als al wel best belastend voor de benen van zo'n jong paard (steeds op de volte), dus misschien zou je eerst met hem kunnen gaan lange teugelen. Verder zou ik er niet eerder op gaan rijden dan dat hij 3,5/4 jaar is.

Madelief: Wil je oude bijrijdster niet meer verder met Fuur?
En ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de 30ste Haha! Dan moet ik snel maar een keertje langs komen om Fuurtje te meeten!!
De singel was eerste niet te groot Ja Maar Vaidosa is de laatste tijd heel erg afgevallen, dus nu moet ik een maatje kleiner hebben.
De wedstrijd is een onderlinge wedstrijd op de manege waar ik altijd gereden heb, dus daarom mag ik bitloos starten Haha!
Dan stuur je de jongens naar het museum wat er vlakbij is Nagelbijten / Gniffelen Ellert en Brammert, of ze gaan een wandeling maken in het bos Tong uitsteken Of gewoon lekker in centerparks in het zwembad Knipoog

Gabriella: Lekker dat je weer aan het rijden bent Haha!
Hoe staat het met je zadel zoektocht, of heb je die tijdelijk gestaakt?
Scheren, tja, ik vind een jachtmodel altijd ontzettend lelijk Nagelbijten / Gniffelen Maar het hangt er wel vanaf hoeveel hij buiten staat. Als je hem helemaal scheert moet je hem wel goed inpakken en denk ik ook een nekdeken op doen.

Anouk: Gezellig dat je ook mee komt kletsen Haha!

Ik ben net weer met Vaidosa naar de manege geweest. Weer even oefenen in de binnenbak. Deze keer was ze echt een stuk relaxter, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen zaterdag. Ik had alleen wel veel bekijks met mijn bitlose hoofdstel Nagelbijten / Gniffelen

Vandaag onverwacht een dagje vrij, mijn colleges zijn opgeschoven naar morgen!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:13

Mies_Apollo schreef:
heidi: Sterkte! Het is natuurlijk nooit leuk, hoe lang willen ze haar zo houden?

.

weet ik niet Bloos
Ik denk als het erger word en niet teredden is dat wij moeten beslissen of de behandeling door moet gaan.
ik denk dat het ook eerlijk is.
ik zou het niet weten hoe het werkt in het ziekenhuis. Bloos

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:38

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:05

Michelle -> Hoe gaat het met Felix?
Bij ons staan de paarden idd alleen op een eigen stukje wei.
Sommigen doen samen, of hebben 2 paarden die ze samen zetten zodat ze van wei kunnen switchen.
De paarden kunnen elkaar wel gewoon zien en met de paarden in de wei naast hun contact maken.
Waarschijnlijk gaat Rintske volgend jaar samen met Buehne en Rakker staan, omdat Marieke en ik ze omdebeurt gaan buiten en binnen zetten.
Dan staan ze iig samen mochten de andere paarden al binnen gehaald zijn en worden ze niet zo onrustig.
Dan hebben we 3 weides om te switchen, ook erg lekker!
Leuke foto's van je mooie Shannon!

Ilona -> Ja hèhè! Natuurlijk ben je hopelesly in love met Chico de hartendief!
Zo'n poepie, dat kan niet anders.

Kathleen -> Ach wat sneu, een dood veulentje......
Maar idd zoals je zelf al zegt; beter nu dan vlak voor het eind van de dracht.
Hoe is Sienna er nu onder? Nog steeds zo koel?

Jolijn -> Gelukkig dat ze nu een beetje begint aan te komen, de rust helpt haar dus zeker! Vork

Heidi -> Hoe gaat het met je oma?
Hopelijk krijgt ze nog de kans om jullie ukkie te zien!

Sanne -> Is het een onderlinge wedstrijd dat je gaat rijden?
Ik weet nl niet beter dan dat er niet bitloos gestart mag worden bij officiële wedstrijden.......
Wat zeiden de eigenaren van Otje en Fifty dat je gaat stoppen met ze?
Ze zagen het zeker al aankomen?

Lindy -> Ow wat een moppie!!! Lovers
Mooie naam!

Natasja -> Ik zou nog even wachten met hoofdstel en bijzetten als ik jou was.
Laat hem eerst maar goed op je stem reageren en begrijpen wat je van hem wilt.
Hij is nog maar 2,5 dus nog heel erg jong, ik zou echt niet meer dan 10 min. per kant longeren.
Longeren is erg zwaar en belastend, zeker voor een jong paard!

Madelief -> Ik vind het eigenlijk erg fijn dat Rintske niet in een kudde staat.
Op de manege heb ik gezien hoe dat er aan toe kan gaan, en hoe een paard er daarna aan toe kan zijn, dat maak ik liever niet mee met Rintske.
Ik vind het zo de perfecte oplossing; ze kan evengoed de andere paarden zien en contact maken met de paarden die naast haar staan.
Volgend jaar zomer komt ze waarschijnlijk wel samen met Buehne en Rakker te staan.
Marieke en ik willen het buiten en binnen zetten samen gaan doen, en dan is dat wel zo handig.
Plus dat we dan kunnen switchen met 3 weitjes.

Gabriella -> Misschien is het een idee om zo'n model te scheren dat alleen de ergste zweetplekken weg worden geschoren?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EZ4KZXWK.jpg
Kiest u maar! Hahaha!

Anouk -> Welkom hier! Clown
Leuk, nu hebben we 2 stelletjes hier in het topic, hahaha!

De afgelopen 2 dagen heb ik niets met Rintske kunnen doen behalve losgooien, en ze is los gegooid door Marieke.
Vandaag was ik lekker vrij en vanmorgen ben ik dus lekker op tijd naar stal gegaan om Rints te rijden.
Ze was gelukkig geen bommetje maar gaf ook totaal niet toe, ze wilde alleen maar hard en dan loopt ze dus alleen nog maar vanuit haar boeg wat ik dus juist niet wil.
Na een half uur proberen maar even lange teugel gegeven en de ontspanning terug krijgen.
Daarna opgepakt en ja hoor! Toen ging het wel, en hoe!
Wauw, zat echt als een koning in het zadel!
Zo eventjes doorgereden en daarna mocht ze verdiend stoppen.
Ik heb nu al weer de kriebels en zou zo weer willen rijden, hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:08

Mja, zoveel rust heeft ze niet hoor, ik probeer haar toch wel iedere dag een kwartiertje aan het werk te zetten!

Maar doordat het maar een kwartiertje is, zweet ze nog niet eens echt Haha!

Ideaal!

Denk meer dat het combinatie van gezelschap, meer kortere werksessies en meer en gevarieerder voer is!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:25

Saida => fijn dat je toch daarna lekker heb kunnen rijden het is altijd erg jammer als het niet gaat zoals je wilt maar gelukkig heb jij gewonnen en heb je toch kunnen rijden zoals jij wou

Jolijn => fijn dat ze weer wat aan komt is voor jezelf een hele geruststelling

nou nog ffies werken en dan kan ik naar huis kan ik lekker gaan rijden

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:59

_saida_: heerlijk is dat als het goed gaat, dan kan je al niet meer wachten todat je weer verder kan Haha!

Lindy: wat een snoepje ! en zo klein... ooh echt zooo lief Haha! iig veel sterkte met herstellen want je bevalling was niet mis... pfff Boos!

heb Betunero vandaag een dagje rust gegeven, morgen weer les dus dan krijgt hij het al zwaar genoeg. Met 1 hand rijden gaat trouwens ook steeds beter Haha! lukt ookal om hele mini kleine voltes in gallop te maken (begin van piroutte :p) alleen nog goed werken aan de voergang van gallop naar draf, hij vind het nogal makkelijk om van gallop naar stap te gaan. maar oeh ben toch zo ongelovelijk trots !! sorry voor me ego berichtje, maar wou even kwijt dat het echt goed gaat Haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:34

Dankjulliewel voor de tips Knipoog Wist idd dat longeren een zware belasting is voor de pezen etc van een jong paard. Doe het ook daarom niet lang en niet vaak Knipoog Maar zeker met Friezen is het zo lastig, omdat ze er al zo snel sterk genoeg uitzien, maar ze zijn dan gewoon nog te jong om in te rijden.. Knipoog Niet dat ik er nu al op wil gaan zitten hoor.. Tong uitsteken

Kaptoom vind ik inderdaad wel een heel goed idee! Gelijk een kerstcadeau gevonden Knipoog haha

Vanavond ga ik samen met een vriendin naar de boerderij, die staat daar met een Friese merrie Haha! Ze hebben al kennis gemaakt, maar nu gaan we samen wandelen.. dus ben benieuwd Knipoog kijken of ie dan nog steeds zo lief is haha.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:08

Yeah eindelijk staat de labtop er.. Pff wat hjeeft dat lang geduurd Nagelbijten / Gniffelen

Eerst even wat bijreageren dan maar;

Lindy, nogmaals gefeliciteerd, wat een schatje!!

Sanne, van Vaidosa afgevallen, maar gelukkig was t niet omdat ze erg wild was dan. Niet bezeerd voorderest?
Ja moeten idd adressen uitwisselen Lachen.Ik kan t nu overigens ook mailen nu ik eindelijk een normale computer hebt die niet flipt en vastloopt Tong uitsteken

Suzanne haha nieuwe vlam Haha! ik vertel zo wel even wat Haha!

He zus, ga je een bijrijdster zoeken, kijk zo even naar je ad maar we kunnen ook kijken wat me samen kunnen regelen maar goed dat kijken we wel dan Knipoog.

Zo alleen even gedaan wat ik terug kon scrollen, vanaf nu kan ik (hopelijk Clown) weer actief meekletsen!!
Wat kan ik nog vertellen.. Nou afgelopen zaterdag dus Bandiet verhuisd naar een stal, hij vond t eerst een beetje eng (terwijl ie altijd in een stal stond), snapte niet echt waar bepaalde geluiden vandaan kwamen maar kwam toen snel tot rust. Een tijdje bij hem gebleven en toen weggegaan, wat ik wel moeilijk vond mn knapperd alleen laten haha Lachen

Toen zondagavond uit mn werk er heengesjeest, was zo nieuwsgierig (een uur fietsen..). Hij stond lekker in zn stal en was nog niet in een paddock geweest aangezien ik daar wel bij wil zijn natuurlijk, dus hem er uit gehaald, even op de poetsplaats gezet (ENG!!) en met hem gaan wandelen in de binnenbak, vond ie ook wel eng maar goed hij reageerde niet overdreven (en de spiegels waren intressant!!). Toen weer gegaan en maandag avond dus met Rutger (De Jongen Van Het Strand haha Vork ) heengegaan, toen reed er iemand in de binnenbak dus denk ga in onze prachtige buitenbak lopen Haha! dus daar me them gelopen, merkte dat ie al flink wat drukker was, beetje steigeren enzovoorts, maar goed ik kan hem makkelijk in de hand houden. En wat natuurlijk niet ontbrak aan deze avondjes was VEEL knuffelen!
Dinsdag was ik vrij en was zo blij (oh wat leuk Knipoog ) want ik kon mn knappe boef dan losgooien, een vriendin ging mee en hij is losgegaan met een Lippizaner en een Shet, en die Lippie word zijn vaste buitenzetmaatje, dus das helemaal top. Vandaag is ie als t goed is voor me buitengezet,e n dan kan ik er vrijdag EINDELIJK weer heen.. Ohh en mensen ben weer helemaal opnieuw verliefd op hem zeg.... En ik merk echt dat ie gek op me is, hij kwam ook op me afdraven als ik de bak in kwam enzo.. echt erg leuk heb zo een klik al met hem..

Ohh nu nog over me & mn dates haha.. momenteel nogal veel met Rutger.. Is erg gezellig zitten wel op t zelfde niveau.. ga dus met hem & madelief & madelief haar vriend naar centerparcs met oud en nieuw. Maar echt heel gezellig met hem, vanavond zie ik hem weer.

Nou nu maar snel foto's gaan regelen, maak een topic zet de link hier wel neer Haha!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:47

Lindy Gefeliciteerd. Echt een leuke naam.
Borderjay Fijn dat je nog lekker hebt gereden.
Sanne Lekker een dagje vrij!Heb je zondag een wedstrijd?
Saida Gelukkig heb je nog heerlijk gereden.
natalie Leuk dat het zo goed samen gaat. Succes morgen.
Barroco Fijn dat jullie al echt een klik hebben. Is toch altijd even afwachten.

Vanavond heb ik foto´s Clown

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:18

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:36

Zocht hier niemand nog een goed zadel? De Bates Isabell past op nagenoeg alle barokjes, ik kan hem echt overal opleggen (zowel op de lange rug van Licor als op de korte rug van Terroso):
[EA-TK-AP] Bates Isabell Werth (generfd)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:54

700 euro is voor mij helaas te duur....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:31

ben ik ook weer eens...
jasmijn, ik heb al gereageerd in je topic
lindy ook vanaf hier nogmaals gefeliciteerd. 23 uur zeg... brrr
en de rest allemaal bijgelezen.

kheb weinig te vertellen momenteel

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:16

Jasmijn klinkt goed allemaal. Zo te horen gaat het weer de goede kant op met jou. Leuke dingen in het vooruitzicht, houden zo ......

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:33

borderjay schreef:
700 euro is voor mij helaas te duur....

Nieuw kost dit zadel 1600 euro, dus het is echt wel een goede prijs! Kan je niet wat lenen bij ouders oid?

Oh Natalia, ik had nog over je post gelezen! Licor dankt je Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:13

Borderjay: Aaah fijn je computer terug, gezellig Haha!
Lekker buitengereden! Omdat hij nog buiten komt zou ik hem niet helemaal laten scheren nee..
Tis wel minder mooi maar goed beter dan een fikse kou Knipoog
Anoek: Welkom hier! Heb je al eens ontmoet, op Horse-Event toen je met je wederhelft was Knipoog
Mies: Shannon hoeft ook inderdaad nog geen perfecte middendraf te laten zien, ze doet het hartstikke goed!
Sanne: Lekker dat je ook een binnenbak naast de deur hebt. Spanned hoor zaterdag Haha!
Ja dan moet je idd snel langskomen Haha! Hint: de hele maand december heb ik errug veel vrije tijd!
We moeten maar ff kijken dan als we in Centerparcs zijn Tong uitsteken
Saida: Er zit nogal een verschil in hoe je een kudde houdt.
Als je inderdaad te veel paarden op een in verhouding te klein stuk land gooit, dan krijg je een hoop miserie.
Maar een "kudde" van 5 a 10 paarden op een mooi stuk land vind ik toch wel het lekkerst, sociaal contact is belangrijk Ja
Lekker dat het rijden zo goed ging, heerlijk gevoel is dat he Haha!
Natalia: He ik ben in de war Tong uitsteken Ik haal je vast met iemand anders door elkaar maar dacht dat Betunero nog niet zo doorgereden was?
Zusje: Jaa, je kan alsnog af en toe op Fuur hoor Haha! als je wilt missch ook wel 1 dag in de week ofzo, heb namelijk echt nog hele positieve reacties al binnen echt super!!
Allemaal 35+ers Haha! Maar ik spreek je daar thuis nog wel over!
Amanda89: Benieuwd naar je foto's!

Voor de rest niet veel te vertellen... Ben voornamelijk moe haha Slapen
Dus tot snel Doei!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:23

Ik had weer les vanmiddag Haha! Mijn instructrice is er ook even op gaan zitten...Dan heb ik echt opeens een heel mooi paard Bloos Heel leuk om te zien. Kan ik nog veel van leren. Voor de rest ging het bij mij ook super Clown

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:28

madelief88 schreef:
Borderjay: Aaah fijn je computer terug, gezellig Haha!
Lekker buitengereden! Omdat hij nog buiten komt zou ik hem niet helemaal laten scheren nee..
Tis wel minder mooi maar goed beter dan een fikse kou Knipoog

Het gaat mij niet om de mooi-igheid,maar om het praktische gedeelte Knipoog Ik heb eergister 3 kwartier droog gestapt richting huis,en bij stal aangekomen was hij nog nat....hij staat ruim 10 kilometer bij mijn huis vandaan,dus zweetdekentje op doen en een uur later weer afhalen is helaas geen optie...
ik vind geschoren paarden zelf absoluut niet mooi,en al zeker niet als het ng in modelletje geschoren is ook...
ik moet de voors en tegens nog maar even goed tegen elkaar afwegen...

Idra geld lenen vboor een zadel is wel het laatste wat ik zou doen Knipoog en met mijn bijna 40 jaar en eigen gezin is het een beetje vaag om bij mijn moeder aan te kloppen voor geld ROFL (je dacht waarschijnlijk dat ik jonger was? Knipoog )
En natuurlijk heb ik dat geld wel op de bank,maar ik heb het er nu even niet voor over...er zijn nog zoveel andere dingen(studie kinderen,nog steeds dingen aan ons huis opknappen enz)
Maar ik zoek gewoon rustig verder,en in ieder geval bedankt voor de tip en het meedenken!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:28

Amanda mooi hoor! prachtige appeltjes ook Pling

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:33

Borderjay Bedankt. Wat voor een zadel zoek je dan? Ik heb zelf voor Nino een wintec pro dres. Niet zo duur en zit prima.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:42

borderjay schreef:
Idra geld lenen vboor een zadel is wel het laatste wat ik zou doen Knipoog en met mijn bijna 40 jaar en eigen gezin is het een beetje vaag om bij mijn moeder aan te kloppen voor geld ROFL (je dacht waarschijnlijk dat ik jonger was? Knipoog )
En natuurlijk heb ik dat geld wel op de bank,maar ik heb het er nu even niet voor over...er zijn nog zoveel andere dingen(studie kinderen,nog steeds dingen aan ons huis opknappen enz)
Maar ik zoek gewoon rustig verder,en in ieder geval bedankt voor de tip en het meedenken!

Woeps, had geen idee van je leeftijd Clown
Het is je eigen keuze natuurlijk Knipoog

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:23

Doei! had een mooie middendraf op vorge pagina gezien, en hier ook leuke foto's Haha! ik kan het allemaal niet echt bijhouden Clown toenstraks voor nieuwe rijlaarzen wezen kijken, het zijn Derby laarzen geworden. Eerste laarzen die ik aantrok kreeg ik bijna niet meer uit, Nagelbijten / Gniffelen Ookal trokken we keihard aan de laars..Uiteindelijk toch uit gekregen gelukkig..Net nog op verjaardag geweest..

Lindy, gefeliciteerd met je dochtertje! Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:22

borderjay

kijk eens bij nichtrijder zadels daar hebben ze een kunstof zadel met een hele fijne ligging en zit voor maar 200 euro nieuw prijs kan je de boom van vertstellen echt een heel fijn zadel ik heb hem voor celine en een stal genootje heeft hem voor haar haflinger die erg breed is een tipje mss heb je er wat aan gr