[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:30

Fuego had ik vandaag even los in de bak gedaan. Er was weer zo'n muggenplaag, en het was wel is tijd voor iets anders. Lekker los in de bak gedaan, eerst snapte hij er niets van, was de eerste keer voor hem, maar na een tijdje leefde die zich lekker uit. Morgen buitenrit met de groep.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:40

Femke gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hij is echt super knap!

Weet je al een leuke naam?

Verder heb ik weer een hoop mooie foto's voorbij zien komen, heb de mijne nog niet binnen maar dat komt volgende week wel als het goed is!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:36

cloris schreef:
Lusitano schreef:
Er komen ongetwijfeld snel foto´s aan van je nieuwe aanwinst Femke! Maar ik wilde het toch maar even gezegd hebben.. FOTO`S!!!! Clown Haha!

Madelief, Cloris, zullen we een nieuwe datum prikken voor de strandrit?
Wat denken jullie van 17 november? Da´s over 2 weken.
Dan gaan we naar Camperduin, Schoorl. Wellicht willen er dan ook nog anderen mee die iets meer tijd hebben om eea te organiseren?

Kan ik niet, heb ik de volgende dag wedstrijd, ik ga zowieso aankomende zaterdag en het maakt mij niet uit waar verder ik weet alleen niet hoe ik bij Egmond kom vandaar dat ik dat ook zo aangaf Haha!

gaat er niemand mee ga ik alleen, zoja geef maar een gil dan spreken we wat af

Hey, ik wil nog steeds graag laat me even weten Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:27

Lusitano schreef:
Er komen ongetwijfeld snel foto´s aan van je nieuwe aanwinst Femke! Maar ik wilde het toch maar even gezegd hebben.. FOTO`S!!!! Clown Haha!

Madelief, Cloris, zullen we een nieuwe datum prikken voor de strandrit?
Wat denken jullie van 17 november? Da´s over 2 weken.
Dan gaan we naar Camperduin, Schoorl. Wellicht willen er dan ook nog anderen mee die iets meer tijd hebben om eea te organiseren?

Hey Marit,

Gezien ik nog niks van Cloris heb gehoord denk ik niet dat morgen nog echt gaat werken..
Dus ik ben wel voor die nieuwe datum!
Kunnen we idd misschien ook een fotograaf en evt meet barokkies organiseren ?

Leuke nieuwe shet trouwens kimmie261!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:29

De Grudge twee aan het kijken. Al een keer gezien maar mijn moeder niet hihi. Best eng, maar deel één was wel vele beter.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:48

Jeetje, Lees een halve dag niet, meteen 20x mijn naam en die van Caribe erbij! Vandaag ging het rijden super! Kan niet anders zeggen, hij was echt mega braaf! En dan bedoel ik vooral heerlijk ontspannen en deed precies wat er gevraagt werd! Van de week ff nieuwe foto's maken, hehe!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:51

Marit had het vervoer niet kunnen regelen, ik heb haar al een smsje gestuurd dat ik ff op de getijde-tabel ga kijken voor een datum, dan weten we iig wanneer we goed strand hebben Knipoog

Ik ga zowieso dit weekende naar het strand met Piropo (Strand Hargen) ik denk zondag omdat de weerberichten voor zondag beter zijn dan die voor zaterdag Clown

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:04

Aaaaaaaaaaaah Cloris, ik zie net de bovenste letters in je onderschrift die ik uit 1000'den woorden zal herkennen! Texel, het mooiste beste plekje bijna van de hele wereld en mijn lievelings eiland en hopelijk toekomstige woonplaats ooit.. Ik heb jou gewoon gezien joh, van de zomer, op de Eagles Ranch tijdens het Summer Event! Je deed het erg netjes, was, nee ben helemaal verliefd op je paardje joh! Leuk.. Ik houd zo van bokt, hahaha !!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:33

Jasmijn -> Leuk geworden je profiel!

Kimmie -> Wat een leuk shetje!
Ziet ie nog wel wat met die bos haren voor zijn ogen???

Sanne -> Gefeliciteerd met je vader! Go jij! Go jij!
PDF uploaden? Geen idee........ misschien dat je een printscreen kan maken?

Bij ons gaat de strandrit niet door, tekort dag........
Jammer, had me er wel opverheugd, maar begrijp ook wel dat het allemaal te snel is.
Het plan is nu om in het voorjaar te gaan, maart ongeveer.
Ik zou graag met jullie meegaan als jullie een meeting willen, maar ik mag niet rijden met een trailer, dus helaas......

Vanmorgen les gehad en het ging super!
Grytsje liep in het begin niet helemaal zuiver, maar goed genoeg om verder te rijden.
Later ging het al een stuk beter en het lukte mij zelfs al om haar een beetje om mijn binnenbeen te laten lopen!
Niet de hele tijd, maar ze deed goed haar best.

Gisteren is mijn zadel terug gebracht en vanmorgen heb ik deze eerst zonder dekje erop gelegd om te zien of het nu idd beter lag.
Er zat nu genoeg ruimte voor haar schouderblad.
Na het rijden nog weer gecontroleerd op drukplekken en dat zag er heel goed uit, geen drukplekken iig.

En ik heb Jelsje eindelijk weer eens lekker kunnen poetsen!
Ze is flink gegroeid nadat ze het land op is gegaan, denk wel een centimeter of 5.
Net zoals haar manen, voorpluk en staart.
Helaas geldt dat ook voor de bolspat die ze al had........ Verdrietig
De veearts die regelmatig komt heeft nu 3 paarden bij ons op stal staan en zij was er vanmiddag.
Ze heeft nog maar zelden zulke grote bolspat gezien zei ze.
Bolspat kan door verschillende oorzaken komen en het is afhankelijk van de oorzaak om te kunnen zeggen of ze bereden kan worden.
Ik ben alleen vergeten te vragen of de mogelijkheid bestaat om te achterhalen waar de bolspat door wordt veroorzaakt, stupid me.
Dit zou ik wel erg graag willen weten, anders ben ik straks dik een jaar met haar bezig, mag ze volgend jaar onder het zadel (dan is ze 3,5) en blijkt in ene dat ze toch niet geschikt is........
Hier zit ik niet echt op te wachten moet ik eerlijk zeggen, dan heb ik al een band met haar opgebouwd en ben ik aan haar gehecht geraakt en dan moet ik haar opgeven omdat ik er verder niets mee kan bereiken.
Binnenkort toch maar eens aan haar gaan vragen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:39

probeer ik het hier ook maar eens. Is er hier iemand die een goede (liefst evt. klassieke maar hoeft niet persé) instructeur weet die in Venlo aan huis komt?

Zit hier zo in een uithoek qua instructie, wordt er een beetje sip van Boos!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:34

Las net dat afgelopen woensdag de opa van Grytsje (Feitse) is overleden......... Huilen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:46

@ Saida: Fijn dat het zo goed ging in de les. Binnenkort wil ik wel foto's zien hihi. Ah dat is echt minder nieuws van Jelsje. Beterschap, hopen dat het allemaal meevalt en het snel goedkomt! Ah, kende je de opa van Grytsje? Gecondoleert, ook al is het een paard. Ach gut

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:02

mel_noah schreef:
Aaaaaaaaaaaah Cloris, ik zie net de bovenste letters in je onderschrift die ik uit 1000'den woorden zal herkennen! Texel, het mooiste beste plekje bijna van de hele wereld en mijn lievelings eiland en hopelijk toekomstige woonplaats ooit.. Ik heb jou gewoon gezien joh, van de zomer, op de Eagles Ranch tijdens het Summer Event! Je deed het erg netjes, was, nee ben helemaal verliefd op je paardje joh! Leuk.. Ik houd zo van bokt, hahaha !!!

Hoi, ja mijn merrie staat daar vandaar dat ik gevraagd was een demo te rijden met Piropo.
Ik kijk elke dag op Texel uit, en zou daar idd ook best graag willen wonen, het enige dat mij nog tegenhoudt is die boottijden... Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:57

spokie79 schreef:
Kimmie, moet even zeggen dat ik Laz echt een gaaf paard vind. Lijkt op Wiarus die ik heb gereden. Waua wat een lekker ding zeg. Was me nog niet eerder opgevallen, of viel even in het niet bij Wessel.

Haha! dank je wel,laz is een super stoer paard,alleen ja,niet echt heel bezonder,of bekend verder op bokt...

en de shet gaat Ozzy heten Ja ,naar ozzy osbourne... Haha!

hij heeft vandaag kennis gemaakt met lucky..
Afbeelding

Afbeelding

hier viewtopic.php?f=53&t=854667&hilit= staan nog meer foto's van hem...

verder met iedereen alles goed??was een rustig "bokt" dagje Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:27

Jammer dat gisteren bokt 't niet deed hihi.

Had lekker gereden weer, en vandaag weer les. Ben benieuwd hoe het gaat, het gaat iig steeds beter en gebruikt eindelijk zijn rug ( zonder dat gogue achtige ding ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:58

Jeeeeeeetje, jullie gaan hard!!!

Heb wel bijgelezen, maar zal ongetwijfeld meer dan de helft al vergeten zijn. Of ik moet weer met twee schermpjes gaan werken Vork

Cally Welkom! Wat een leuk ding die Caribe! Vingers aflikken

Femke Ozzy is ook stoer!! Echt 'n mannetje hoor...! Knipoog En heb weer genoten van al jje andere foto's.

Bianca Gefeliciteerd! Ik weet niet zo snel iemand in de buurt van Venlo die les geeft op basis van de principes van de klassieke dressuur. Zal 't eens aan m'n instructeur vragen. Die is officieel Limbo Haha!
Misschien dat hij nog iemand kent?

Ilona en Jasmijn Gefeliciteerd met jullie bijrijdhaffies!

En toen was m'n geheugen alweer leeg.... Koe

In ieder geval gaat het met X-tremo goed. Zijn achterbenen zijn nog wel dik als reactie op de infectie. Maar zijn wond geneest goed en hij is alweer een stuk energieker. Hij had vrijdag lekker een aantal sprintjes getrokken in de bak. Ik heb ook 'n hele mooie roze speelbal voor 'm gekocht Vork
Voor m'n metromannetje, haha Haha!

Ga zo naar stal en was gevraagd of ik vandaag weer dat arabiertje van m'n stalgenootje wilde verzorgen. Had haar gesmst dat ik dan wel met 'm aan de dubbele longe ga werken en toen stuurde ze terug dat ik ook wel op 'm mocht rijden, want ze vertrouwt me echt wel. Leuk toch!?! Dus heb nu toch maar m'n rijbroek aangetrokken en neem 'm eerst aan de dubbel en klim er daarna nog even op.

Neem ook weer even m'n camera mee, dus er komen sowieso weer wat foto's van die wilde hengst van me!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:03

Bloos Ow ja Bianc helemaal vergeten Gestoord

Gefeliciteerd, en wat bijzonder dat ze Jara gaat heten!

Yenneke beter dat hij weer een beetje opknapt, tis niet leuk als ze ziek of kreupel staan Verdrietig

Fem Ozzy is echt gaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Kwijl

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:03

he he naa storingen van bokt en mijn computer eindelijk weer op bokt Haha!
alles goed met iedereen ??
kimmie: Gefeliciteerd met je knapperd ozzy Knipoog hij is heel gaaf Knipoog
bilijf hem volgen begin beetje fan te worden Haha! Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:28

Met mij gaat het super, behalve dat ik dan helemaal kapot moe ben. Net lessen gehad, in die stik hitte. Wat had ik een dorst! Leek wel een woestijn, heb nog nooit zó hard gewerkt. Op het einde ging ik gewoon op de grond zitten. Iedereen lachen en grapjes maken haha was wel grappig, al die engelse. En al die Spanjaarden gingen Fuego's naam raden en vonden het een heel mooi paard. Leuk die complimentjes hihi. Maargoed, nu ga ik in bad, dooier dan dit kan ik neit zijn pfffffffffffffff.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:36

Ik vond het wel grappig, zo zie je echt maar, dat als er een goede ruiter op je paard zit, je paard écht alles kan. Een Spaanse vrouw kon maar niet ontspannen lopen. Joelle ( manege eigenaresse ) ging errop, en gelijk, het leek wel een Zdressuur paard, mooi dat ie liep, lekker ontspannen, mooi achterbeentje. Die vrouw stond echt verbaasd te kijken haha, iedereen eigenlijk wel.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:12

We gaan echt hard de laatste tijd!!

Saida, gelukkig ben je er nu wel achter waarom ze zich zo verzette, en kan je er aan gaan werken. Vervelend van die bolspat bij Jelsje, zou er idd maar diep over na gaan denken.. Ik weet niet zoveel van bolspat af, word het ook steeds erger?
Esmee, ik ben echt jaloers op jou Vork. Je paard in je tuin en dan óók nog een shet erbij! Gaaf hoor Haha!. En dan ook nog eens altijd lekker weer! Ik zou toch graag even daar in het zonnetje komen liggen hoor!
Femke, haha jij loopt echt altijd met een fototoestel op zak Vork, echt super! Weer lekker kunnen kwijlen bij al die prachtfoto's. Ik ga zo ff bij het topic kwijlen Vork
Sanne, nog gefeliciteerd met je vader Lachen
Kjoetie, helaas woon niet in die hoek.. Vervelend, dat je geen goede instructrice kan vinden.
Yenneke, gelukkig dat het beter gaat met X! Verheug me alweer op de foto's Haha!

Ik heb niet zo heel veel te melden, heb zin om morgen te rijden! En ik ben over een weekje weer jarig Lachen Weet al heel veel kado's, heb zoveel nodig..
Wat gaat de tijd toch hard! Dizo is trouwens weer helemaal beter en we kunnen weer heerlijke wandelingen maken, prachtig met die herfstkleuren! Ga morgen wel weer eens foto's maken!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:45

De verjaardag van mijn pa was echt super mega onwijs gezellig! Ik heb gisteren echt een toffe dag gehad! Ik zal straks even gaan bij lezen, maar eerst even wat foto's spammen.

Hier zijn 2 foto's van ons damesteam, we hebben een nieuw sponsor, dus ook een nieuwe team foto Haha!

Afbeelding

Afbeelding

de knapste jongen die er op staat is mijn vriendje Knipoog (op de eerste foto de linkse en de tweede foto de rechtse)

en voor jullie de opdracht, zoek mij Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:05

malin: hoe gaat het met je pupsel? wanneer krijgen we foto's te zien?!

Saida: Jeetje dat is slecht nieuws over jelsje! Ik hoop dat de oorzaak te achterhalen is en dat er wat aan te doen is, want dit is natuurlijk geen leuk toekomstbeeld.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:45

@ Fuur: Haha, kom je gezellig even over vliegen hihi. Ja over dat tuin gedoe vind 'k natuurlijk heel leuk, maar mijn moeder kan nooit is een keer op één plan houden. Dus misschien gaat dat helemaal niet door want wilt ze terug ofzo. Grrrrrrr. Maar da's heel misschien.

@ Zasread: Haha leuke foto's hoor!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:50

Yenneke -> Gelukkig gaat het al weer wat beter met zijn been en kan hij er blijkbaar al weer sprintjes op trekken.
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

Esmée -> Hier hebben we ook weer een hele mooie najaarsdag achter de rug, maar zo warm als bij jullie was het hier niet, hoor!

Jasmijn -> Ik ben blij dat ik weet dat het hieraan ligt, maar ik ga haar toch nog uittesten door haar aankomende week bij daglicht te longeren in de buitenbak.
Als het dan wel goed gaat dan weet ik het gewoon zeker.
De bolspat bij Jelsje is zeker erger geworden, ik zal wel even kijken of ik er deze week foto's van kan maken.
De veearts vertelde dat ze zulke grote bolspat maar zelden zien.
Ik heb eraan gevoeld en kon zeker een zacht gedeelte voelen (de bolspat), maar er omheen voelde het vrij hard aan, dus ik ben bang dat er artrose bij is gekomen........ Huilen
Fijn dat Dizo weer beter is en jullie weer kunnen wandelen.
Ik geniet ook altijd zo van de herfst; de geur, de kleuren......

Sanne -> Geen idee hoe jij eruit ziet, dus je kan al die meiden wel zijn......
Hint???

Vandaag zijn Griet en ik weer naar buiten geweest, lekker met ons tweetjes, heerlijk genoten van de herfst!
Weer was ze onwijs opgefokt, het leek zelfs wel erger dan vorige week.
Gelukkig kon ik me goed blijven ontspannen, dat scheelt natuurlijk, maar in mijn koppie ging heel wat om!
Door veel te blijven praten, vooral op momenten wanneer ik haar voelde aanspannen, kon ik haar ook rustig houden en langs dingen laten lopen wat ze eng vond.
Al met al dus weer een zeer geslaagd ritje!
Ondanks dat we alles hebben gestapt was ze zeiknat, dus dat toont wel aan hoe zeer ze zich opgefokt heeft.
Gek meisje.... Lovers