Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:15

xXutopiaXx schreef:
hannelover schreef:
Ga je oefenspringen of een officiële wedstrijd

Oefenspringen :P Op manege Tinte.

Succes iedereen met de wedstrijden van 't weekend! :D En veel plezier :):)

Wij doen vanavond nog weer ff een springlesje om er weer in te komen :D

Ik doe ook oefen allen ik dacht misschien doe jij ook op de hoge devel *\o/* maar nee -O-

xXutopiaXx

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:21

Helaas... Wellicht komen we elkaar nog 's ergens anders tegen!! :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:12

xXutopiaXx schreef:
Helaas... Wellicht komen we elkaar nog 's ergens anders tegen!! :D

Dat zou leuk zijn !!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:51

Lauke. Eerst 5 mogen naar het NK. Zet em op hè! Er moet een fries bij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:21

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg! :D

Nog een nieuwe springende fries! Leuk!!

Hier gaat het ook wel goed, longeerprobleempje kwam door dat ik niet streng genoeg was. Gisteren opnieuw geprobeerd en het ging super. Dit keer wat intensiever en wat langer. Alleen dan zweet ze gelijk zo erg weer. Het schuim kwam eraf. Ik krijg er helemaal geen hoogte van of het nu goed is of niet. Of ik haar nu wat meer kan laten doen of juist heel langzaam moet opbouwen. (lees: 15 minuten longeren en heel rustig of 45 min en wat zwaarder) Ik kan nooit goed inschatten wat ze nu al kan of niet. Ze lijkt wel genoeg energie te hebben vergeleken met 3 weken terug.

Ze heeft 2 week en 3 dagen stil gestaan (wel in de wei).
Afgelopen maandag zijn we begonnen en dit hebben we gedaan:

Maandag: 30 minuten longeren voornamelijk stappen.
Dinsdag: 30 a 45 minuten longeren voornamelijk draven. (best intensief.)
Woensdag: 30 minuten longeren voornamelijk draven. (maar het was echt een bejaarden tempo)
Donderdag: 45 minuten longeren en voornamelijk draven. (best intensief.)
Vrijdag (vandaag): Rust.

Op alle dagen behalve de woensdag was ze behoorlijk voorwaarts en had lekker veel energie. Woensdag had ze er echt helemaal geen zin in.
Vinden jullie dit te veel? Ik vindt het eigenlijk best wel veel. Alleen gisteren zweette ze enorm. De andere dagen amper. Dus dat is wel weer een goed teken.
Ik ben altijd een hele bezorgde mama. Haha.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:24

Heel eerlijk. Ik longeer niet langer dan 20-25 min. 45 minuten rondjes rennen is een behoorlijke belasting hoef ik bij doutz niet te doen dan word ze pissed denk ik en ik draaierig
Het meer zweten kan komen door dat het ook warmer aan het worden is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:30

Ik wist nooit dat longeren zo intensief was. (intensiever dan rijden.) In het vervolg zal ik iets minder lang gaan longeren.
Ik denk inderdaad dat het komt omdat het warmer wordt. Volgende week wordt het ook warmer, dus dan ook maar weer wat rustiger aan doen.
Is het raar om trouwen de DA daarvoor te bellen om te vragen hoe ik het op moet pakken? :o

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:39

Een dierenarts is er voor welzijn van de dieren dus waarom niet.

Vergelijk het is zo; 45 min draven op de volte te paard. Dan wordt je gek. Belasting zonder ruiter is natuurlijk minder maar des ondanks blijft die rondjes rennen belastend lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:44

Ik heb gebeld. We zijn dus helemaal verkeerd bezig. Zoals ik al verwachtte te veel. Eerst een hele week stappen ipv draven. ;(

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:47

Aii was ik al bang voor maar dan hoor je het wel van de DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:50

Ik durfde niet te zeggen dat we al weer begonnen waren.(naja gesprek ging heel snel) -O- Kan ik nu eerst beter een paar dagen rust doen? En dan beginnen met stappen?

Naja, in de laatste week rust vernam ik al dat ze weer heel veel energie had. Het stappen ging toen ook erg snel en op het laatst moest ik haar de hele tijd in houden. Dus ik hoop dat het mee valt.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:01

Snap ik. Mijn advies. Deze week lekker blijven stappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:04

Dan doen we! Ik voel me ook echt wel rot....... Baal er zo vreselijk van. Achteraf ben ik ook gewoon super stom bezig geweest.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:30

Jenny_S schreef:
Lauke. Eerst 5 mogen naar het NK. Zet em op hè! Er moet een fries bij!!

Hehe, niet de druk te hoog leggen he :')
Zou leuk zijn, maar ik verwacht er niet veel van haha. We gaan gewoon lekker rijden en we zien wel.

En het zit ook nog wat tegen want ik viste haar gister ineens hengstig uit t land :oo
Ze was gister nog braaf, maar meestal komt het gedrag wat later in de week. Dus ik hoop dat dat nog even uit blijft tm zaterdag :))

Balen amoor, lekker rustigaan doen nu. Beter iets te veel rust dan te weinig :)

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:38

Lauke en jenny goed bezig!!

Amoor balen maar niks meer aan te doen. Deze week lekker blijven stappen.

Hier volgende week zondag verkleed teamspringen :D maarliefst 30 cm hoog :')

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:38

Amoor snap dat je je schuldig voelt maar hier leren we allemaal van

Lauke haha grapje. Balen van de hengstigheid hoopt dat t meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:46

Ik neem wel een extra grote wortel voor d'r mee. Misschien vindt ze me dan nog wel lief. Volgende week wordt het ook 30 graden schijnt. Dus dat is ook niet echt weer om te gaan rijden. Haar maar even lekker wassen dan!
Mensen lachen me vaak uit dat ik zo bezorgd ben en verklaren me vaak voor gek.

Haha leuk pronkie dat verkleed springen! Het is wel heel hoog! Durf je dat wel?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:21

pronkje_vdp schreef:
Hier volgende week zondag verkleed teamspringen :D maarliefst 30 cm hoog :')

=:) Steeds meer springers haha. Leuk, verkleed :')

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:11

Even iets anders dan springen; start er toevallig iemand aankomende zondag bij ruitervereniging Barendrecht/manege Filip Dros ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:22

Ik longeer vaak ook maar 15-20 minuten, veel te belastend en ook nog vreselijk saai, ook voor mezelf. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:25

Ik heb gisteren 20 minuutjes met Amora gestapt aan de longe. Ik heb ook het idee dat ze niet van longeren houd haha.
Niet alleen maar rondjes, soms ook rechtdoor. Nu zet ik m'n timer zodat ik niet onbewust langer bezig ben.

Ook nog een raar iets, ze was aan het sjokken en ik zei 'voorwaarts!' mevrouw reageerde niet dus ik gaf een slinger met de zweep en ze legt d'r oren in d'r nek en wou op me af springen. :oo
Ik haar dus gelijk corrigeren en toen deed ze het niet meer en reageerde ook super op m'n stem.
Maar dit is natuurlijk niet fijn. Ik heb het idee dat ze me dan niet begrijpt ofzo. Of dat ik echt te hard in kom met de zweep, dat het echt pijn doet... Hoe gebruiken jullie een longeerzweep? Ik probeer mijn paard nooit te raken, maar eerst op de grond te slaan.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:41

Ik longeer nooit meer als 25 minuten.
Gebruik stemhulp en de zweep eigenlijk niet

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:18

Ik longeer best wel pittig en vrij regelmatig, zeker 2x in de week. Ik heb geen idee hoe lang, misschien een half uur maximaal, tenzij ze echt heel erg niet mee werkt :)
Ik neem ook halt en achterwaarts mee met longeren. Klein en groot galopperen, galop-stap, stap-galop, halt-galop, galop-halt, achterwaarts-draf... Ik heb verschillende commando's voor langzaam draven en laag (prrrr) en pittig wegdraven (DRRAF!). Ik gebruik de zweep echt wel, maar heb haar wisselend dichterbij of verder weg. En soms maakt ze er gewoon even een potje van en dan is een "motiverend" tikje op zijn plek :) Ik heb een zweep met een extra lange slag eraan, want ik had eerst een korte slag, en dan lapt ze alles gewoon aan dr laars. Omdat ze weet dat ik nooit bij dr kan komen... als ze een middelvingertje had gehad ;)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:19

Ik longeer ook nooit langer als 20-25 minuten. Het is best zwaar om constant op een volte te moeten draven en galopperen.
Donderdag was ik ook nog erg verbaasd over 2 stalgenoten die al aan het longeren waren toen ik ging rijden. Ik heb ongeveer 45 minuten vrij intensief gereden en toen ik de bak verliet, waren die 2 dames nog steeds aan het longeren..... moeten ze natuurlijk zelf weten maar ik vind dat echt veel te lang.

De longeerzweep gebruik ik als aanwijzer en drijver, soms geef ik er wel een zwieper mee maar ik raak daar het paard nooit mee. Dat doe ik ook alleen als ze niet (genoeg) op stemhulp reageert of zich er makkelijk vanaf probeert te maken door wat in te kakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:23

Maar Caro wat als het paard dan nog niet reageert? 9/10 wordt de mijne daar niet warm of koud van hoor.