[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:37

Wat leuk zo, die merries!
Ik ben wel blij dat ik in dit topic ben gekomen, kan ik vast lekker PRE's spieken :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:52

Wat leuk dat de merries er zijn :), is toch alles nog goed gekomen!! Ik zal zaterdag wel even mijn fotocamera meenemen kan ik ze ook even op de foto zetten :D.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:55

Heb wel bijgelezen maar heb nu niet de puf om bij te reageren....

Gisterenavond vond ik mijn been er een beetje vreemd en dik uitzien. Dus naar de EHBO gebeld en ik moest ermee langs komen. Na een bloedtest werd mij verteld dat ik zeer waarschijnlijk een trombosebeen had en dat ik vandaag terug moest komen voor een echo. Op die echo werd de diagnose trombose officieel bevestigd. Mijn wereld is echt even ingestort....

Ik zit nu voor 3 maanden aan de bloedverdunners en sta onder controle van de trombose dienst. Behalve bloedverdunners moet ik mezelf ook elke avond prikken. Heb een steunkous aangemeten gekregen om het opzwellen van mijn onderbeen tegen te gaan, gelukkig zit het onder mijn knie waardoor de kans op een longembolie kleiner is. De steunkous moet ik 2 jaar dragen. Voorlopig moet ik eerst 2 weken heel rustig aan en als mijn bloedwaardes gestabiliseerd zijn mag ik stoppen met mezelf prikken en dan mag ik weer wat meer gaan doen.

Ik weet even niet hoe het verder moet nu en ik weet niet wat ik moet voelen of denken. Ik ben bang en verdrietig en teleurgesteld en ik wou dat alles anders was |(

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:57

oeh malin wat een drama zeg! Echt erg! Heel veel sterkte!
En je mag altijd pben als je even je hart wil luchten of wat dan ook!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:01

Malin........ jeetje... waarom zit het jou nooit is een keer mee zeg?? Echt altijd pech |( . Wat erg zeg... :(:) Trombose is echt heel vervelend volgens mij.. ;( . Heel veel sterkte!! Als er wat is, lucht je hart vooral!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:04

Jeetje Malin, het is je allemaal niet gegund.... Ontzettend veel sterkte en beterschap en als het nodig is, kan je hier bij ons altijd je hart luchten hoor meid :(:) .

Hoe is het verder met de andere dames (en heren natuurlijk)?

Elise, is je merrie drachtig?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:07

Jeetje zeg, het zit je inderdaad niet echt mee! Heel veel beterschap in iedergeval!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:11

Malin wat balen zeg! Jeetje! Ik kan me goed voorstellen dat je je helemaal lam schrikt en het even niet ziet zitten.

Sterkte en beterschap :(:)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:31

:(:) Malin heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk breken er snel betere tijden voor je aan...zo'n mooie kous is ook niet alles!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:47

Malin Sterkte meis :(:) Dat is écht balen! Heel veel beterschap :(:)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:00

Het erge is nog dat er zoveel fouten zijn gemaakt. Eerst die foto die zogenaamd niet gemaakt hoefde te worden, daarna naar een afspraak geweest die ik helemaal nog niet had moeten hebben. En nu dit, en dat terwijl wij specifiek nog om trombosespuiten gevraagd hadden omdat het niet goed voelde en omdat mijn moeder ook een trombose been heeft gehad (post-operatief). Bovendien gebruik ik de pil en zijn mijn moeders beide opa's gestorven aan trombose. Maar nee hoor die trombose spuiten waren niet nodig want dat was het beleid. Later hebben we dit nog bij een andere arts ook aangegeven maar kregen wij hetzelfde antwoord. Wat moet je dan nog zeggen en voelen als dit je overkomt?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:10

Boh, dat is wel erg slordig!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:18

Tjee, Malin, dat is schrikken.. Weet niet wat ik moet zeggen..
Dikke knuf vanaf hier!

En Anouk, nu wordt ik wel nieuwschierig hoor hahaha.. Dus Frank, wanneer gaan we? :p

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:07

Jemig Malin wat vreselijk zeg :(:)
Extra zuur omdat je het van te voren nog hebt aangegeven!
Tjsonge zeg ..

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:24

Jeetje Malin, je bent wel een pechvogel zeg! Kan me voorstellen dat je nu even niet weet hoe je je moet voelen! Sterkte!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:29

Kelly -> Hij mist ook een stukje oor? Dat is me niet opgevallen.
Ach, het gaat om het innerlijk, niet om het uiterlijk, toch? *D
Oeh! Die Hermansen is coooool! :9

Ilona -> Ja die manen...... :~ Bij mij zijn ze ook heilig, hoor!
Ik heb even naar die advertentie gekeken, maar vindt die KWPN-er meer op een Groninger lijken zo grof als die is.
Die anda is idd wel leuk! Ben helaas niet op zoek.....
Heb gisteren wel een heeeeeeele leuke (friese) twenter gezien!

Shanna -> Gewoon kopen zo'n bal, bij hem in de bak/paddock/weiland rustig neerleggen en kennis laten maken.
Hij wordt vanzelf wel nieuwsgierig en als het gewoon is kijkt ie er niet eens meer naar om.
Ik speel regelmatig met Rintske met de bal in de binnenbak of paddock.
Dan schop ik 'm een kant op, of tegen haar aan en zij rent dan bokkend weg of valt 'm aan.
We hebben dan echt heel veel lol saampjes!
Is ook een hele goede remedie als je boos of verdrietig bent, echt waar! :j

Anouk -> Waar heb je die friese merrie nou weer opgeduikeld? ;)

Frank -> Ik zag maandag in de Gamma van Pokon iets van 'honden en kattenschrik' ofzo.
Staat bij de tuinprodukten, bij de onkruidverdelgers, en moest meteen aan jou denken! ;)
Het schijnt dat ze niet tegen die geur kunnen en er dan bij uit de buurt blijven.
Het is idd Ice Age 3; Dawn of the Dinousaurs! :j

Denise -> Een galopje zonder zadel? Jij durft!
Dat durf ik nog niet hoor! Volgens mij lig ik er zo af met dat gebok van haar, hahaha!
Rintske haar vader is Beart ( :~ ) en de vader van haar moeder is Anne.
Rintske is een Beart*Anne*Falke*Ulrig.
Als je googled op Anne 340 dan kom je Ilona ook nog tegen! ;)
http://friesianstallion.com/Site%20Images/Stallion/A&A-Ride-1.jpg

Michelle -> Lekker hoor dat jullie vertrouwensband sterker is geworden tijdens jullie vakantie!
Hier hoop ik ook op met Rintske!

Sorriso -> Brrrr eng hoor, een paard waar je niet echt op kan vertrouwen, ook al kan ze hier zelf weinig aan doen.
Je bent altijd op je hoede, elke onverwachte beweging kan verkeerd aflopen.....
Ik vind het erg knap van je dat je dit op je neemt, petje af!

Sanna -> Wat een lolbroek dis Vaidosa! :D

Esther -> Gefeliciteerd met de goedkeuring van Shaggy!!! *\o/*

Anita -> Ice Age 3 is idd echt de moeite waard, viel ons alles mee en we hebben ons rot gelachen! :D

Niese1987 -> Isabel gekeurd! Ben heel benieuwd! Hopelijk goed nieuws!

Elise -> Wat een superdag met een 1e prijs, en ook nog eens een opleiding aangeboden gekregen!
Leuk dat verkoop-klaarmaken, maar als je dan een echt heel leuk paard onder je kont krijgt..... *zucht*

Regine -> Leuk die foto's van jou achterop de kar!

Bij gereageerd tot pag. 340.....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:58

Even snel, want ik moet straks weer merriewatchen, maar ik wil even Malin een knuffel komen geven! Jeetje wat een enorme fout van het ziekenhuis :(:) En daar zit jij nou mee! Ik kan me voorstellen dat je het nu echt hebt gehad. Denk je eindelijk van het gips af te zijn en dan dit! :(

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:12

Malin , stomme dokters hopen dat je snel weer wat beter voelt

Annash: Als het zover is wil ik je ook wel in contact brengen met een goede kennis hij is dierenarts bij een van de meest bekende fokkerijen in Spanje en rijd ook dressuur op hoog niveau en is ook nacionaal jurylid , spreekt ook wat talen altijd makkelijk. Hun hebben altijd wel jonge paarden en ook goede bewegers.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:15

evdpanne schreef:
En die autoknop moet je nu juist niet gebruiken :P. De slechtste knop van allemaal :D.

Dat vind jij, nu je cursus hebt gehad, maar ik als huisvrouwtje met heel actieve kids, die af en toe een plaatje wil schieten is heel blij met die knop hoor... Ik heb ook een echt huisvrouwentoestelletje overigens. Maakt ook leuke foto's. Ik hoef er gelukkig mijn geld niet mee te verdienen.. haha. Ieder zijn meug. En bij ons doen de paarden meestal heel leuke dingen als ze in de wei staan en ook dan kan het plaatje slagen. Om maar te zwijgen van auto's die op hun kop in de greppel gaan liggen langs ons huis...

Shanna Des is gefokt door Lisenka en Jan en Des heeft zeer ruime gangen. Hij heeft zeker potentie. Dus als je dat zoekt, zou ik ook Lisenka even pb'en. Als je een paard jong koopt, kost hij ook de wereld niet.

Lobke had een heel mooie: Terroso. Wouw! Maar ja, hij paste helaas niet in mijn budget. Mijn zus zocht iets dergelijks als mijn Sam, dus ik al tegen haar dat ze hem kon kopen... haha. Als ik 10 tot 15 geboden zou krijgen voor hem, zou dat wel eens een heel moeilijk besluit kunnen worden! Gelukkig bieden ze dat niet.

Ik denk, als je een dergelijke PRE uit spanje onder de 10 hebt, dat je dan toch eens goed achter je oren moet krabben of het wel zo'n wijs besluit is idd. Dat vind ik dan weer het moeilijke met importeren. Ik ben heel slecht van vertrouwen en een in Nederland gekocht paard is toch makkelijker eventueel terug te brengen of met de rechtbijstand uit te vechten dan één vanuit Spanje. Maar dat zeg ik natuurlijk ook, omdat ik geen connecties heb rechtstreeks in spanje én ik spreek de taal niet. Met een Lobke zou ik het waarschijnlijk wel aandurven, maar ja, die spanjaarden zijn ook niet gek natuurlijk. :D

Naat Ik ben bezig om hem te leren mij te vertrouwen met zo'n spuitbus, maar hij is in staat om me de stal uit te meppen hoor. En dan hoef ik zo'n bus alleen nog maar in mijn handen te hebben. Hij heeft er nooit iets mee meegemaakt en hij is gewoonlijk broodnuchter, maar ja, daar is hij echt doodsbang voor. Dus dat laat ik maar zo.

Denise JAmmer dat we zo ver uit elkaar zitten hè? Anders konden we samen blokken. Samen triggert ook al meer. Moet nu nog even een studie orientatie banken afwerken. Maar ja, het proefexamen was al een 6, dus waarom nog leren. :+ In augustus wil ik het examen even doen en dan voorbereiden op de msfc.

Mies Joh, wat een hals heeft Navarra! En Yemig, wat is Yema mooi! Wordt ze ook wit? Ja, spam maar regelmatig met deze schoonheden!

Malin Afschuwelijk dit nieuws. Ik wil je een hart onder de riem steken met het verhaal van mijn pa. Die had ook trombose. Het kán ontstaan door een ontsteking. Bij hem werd het ook vastgesteld en later bleek er dus iets lager bij zijn enkel een ontsteking te zitten. Na de vaststelling kon hij relatief snel weer alles doen. Hij heeft een klein jaar bloedverdunners moeten slikken, maar hij is nu al weer dik 15 jaar helemaal trombosevrij zonder medicijnen! Dus... Er is hoop dat je er snel vanaf bent.

Ik wens je van harte beterschap en dat je jonge lijf dit ook snel verwerkt. Ik verwacht van wel. Ze hebben je immers veel te lang laten doorwandelen met je gebroken pootje. Dan kan dit makkelijk een gevolg zijn. Ik zou verbaasd zijn, als het blijvend is.

Jouw verhaal lezende zou ik eens maatregelen gaan nemen en een klacht gaan indienen. Heb je rechtbijstand? Ik zou hier werk van maken!

Suus Ik zal even meeroepen naar Frank... BLUFF!!!

Niesje Weet jij al meer over Isabel?

Elise Is ze drachtig?

Saida Ze is van een kennisje van mij uit de buurt. De merrie heeft ook een veulen nu. Een beauty en ze is dragend! Ik zag eens een foto van haar dat ze aan het sjeezen waren door de drunense duinen en van het één kwam het ander. :+

Mijn ouders hebben ooit kattenkruid in de tuin gehad. Gingen alle katten uit de buurt op liggen. haha.

Geur is geen oplossing, want onze eigen hundjes moeten er langs om ze uit te laten, maaar... we zouden dat natuurlijk een eindje verder eens uit kunnen proberen!

Sanne Vanavond de laatste keer? Met morgen een heel topic vol met foto's? Ik zit mee in spanning!!!!! Succes!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:27

idefix4 schreef:
Sanne Vanavond de laatste keer? Met morgen een heel topic vol met foto's? Ik zit mee in spanning!!!!! Succes!

Ik hoop het zo!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:56

Nou ik merk het al, ik heb straks genoeg adresjes om te informeren wat ze hebben staan of weten te staan!! Sowieso al 4 :Y) of zelfs 5? Haha! Met jullie hulp; komt het helemaal goed!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:55

Prinslover schreef:
Jaa, goed, maar je moet toch gaan investeren. Heel veel gaan verdiepen. Ik weet echt 0,0 van die dingen. Moet je weer iemand vinden die het een beetje wil uitleggen, of op cursus gaan enzo... Dus tsja, wie weet ooit nog eens. Ik vind het wel heel leuk hoor die foto's maken enzo!! Maar puur hobby.. wanneer ik zin heb. Niet zo fanatiek als bv. Shanna met dr website (gave site trouwens ;) ). Dusse, deze camera leek me dan wel leuk om mee te beginnen. Naar mijn weten net ietsje meer dan het echte standaard handcamera'tje.

tjonge het is weer eens niet bij te houden hier hoor:

ilona: een SLR heeft ook een "auto"stand. en zoals esther al zegt, die instellingen valt wel mee hoor. gewoon oefenen als je er echt mee aan de gang wilt. tja de prijs.... het schijnt dat er bij kamera-express ook 2e hands aangeboden worden met garantie. veel fotografen willen altijd het nieuwste hebben, dus ruilen ze de oude (1 of 2 jaar oud) maar weer in.
overigens kun je met de compact idd ook goed spelen met de instellingen. wij waren laatst in ahoy bij het studio100 festival (k3, amika enzo) en zaten bijna bovenin, nogal een eind van het podium en het was er nogal donker. had de canon compact (die van de meeting..) mee. flitsertje doet op zo'n afstand ook niks, dus ik dacht hup alles op de M-stand zonder flits en proberen maar. gister ff de foto's bekeken, ik was stomverbaasd dat er nog een aantal best goede plaatjes tussen zaten. hier heb ik trouwens veel aan gehad: http://webpalet.titeca.net/2006-12/fim-proloog/
komt helemaal goed met jouw, ik stond er al van te kijken wat jij allemaal met mijn canonnetje kon

elise: lichtpunt!!! goed bezig hoor

laura: niet op hincapie kunnen springen zonder zadel?? hoe groot is ie dan? ik spring zonder probleem op des hoor.

denise: boekhouden ben ik ook goed in hoor. had op de mds (soort meao) altijd een 10 op m'n rapport. wist het vaak beter dan de leraar omdat ik op de mavo al een goeie voorbereiding gehad had. hihi grootboek, journaalposten, belasting tillen (oh nee das weer wat anders haha), inkoopboek noem maar op.

esther: jaaa, dat diafragma kan ie zelf wel bepalen maar wat als het bewolkt is? het diafragma zal echt niet verder dan z'n maximum opengaan (voor bijv. de galop). welke camera heb jij eigelijk?

suzan: ok, als ik eens in het hoge noorden kom met zwembaar weer, ben jij de eerste die het weet. of ik wat aan zal doen....??.... niks lekkerders denk ik bij zwemmen in het donker als in je blote niksie.
hmm, bluf denkt vrouwlief. kzal ff aan ilona, saida en heidi vragen wat die van mijn bluf denken:

heidi, saida en ilona: HELP, eerlijk antwoord gevraagd op bovenstaande!!

shanna: welke objectieven gebruik jij met name voor de knollies?

shanna, nathalie en ilona: dure hobby die PRE's. eigenlijk vind ik het altijd al belachelijk dat er zoveel voor een paard wordt betaald. met mij zijn er hier enkelen in de buurt die heel nuchter zeggen: in principe is elk paard niet meer waard dan de doodsprijs, voor de rest is het wat de gek ervoor geeft. zo heb ik ooit eens een hele goede z-dressuurpony gekregen die me pa kocht voor idd de slachtprijs. ze konden hem niet kwijt omdat niemand er mee kon rijden en hij dus telkens werd teruggebracht. ik kon er mee lezen en schrijven.

zo, ff gauw plaatsen want accu is leeg en ik zit buiten

we gaan weer verder:

mies: mooi jong spul

malin: ik las het ook op hyves. nou dit weer. wat een gruwelijke domper zeg! is dat nou een gevolg van het gips of aanleg? laten we er met z'n allen er het beste van hopen. ik denk dat ik die artsen over de tafel heen zou sleuren maarja dat helpt ook niet. beter worden is het voornaamste.
shanna: malin heeft vorig jaar al een hoop gedoe gehad met suevvo, laatst dan met d'r voet en dan nu dit.

saida: ik ga zo ff googelen op pokon. galop zonder zadel gewoon proberen, zonder zadel is galop makkelijker uit te zitten dan draf

zo hehe weer eens lekker ouwerwets gereageerd. goed hè iloon? :P

goh, vanavond zaten we buiten brood te eten en het was weer eens raak op de kruising hier: ineens een korte piepende rem en meteen een klap. niet normaal zo hard. het eerste wat ik dacht was: als daar maar geen dooien bij zijn gevallen. maar het viel mee, 1 van de chauffeurs had een tand door z'n lip en de andere niks. wel 2 auto's totall loss waarvan de botser een halve meter korter was geworden. eentje zag de andere over het hoofd en die eerste werd dus vol rechts in de flank gegrepen. hij had mazzel dat er geen passagier naast hem zat. de harde knal werd overigens ook deels veroorzaakt door de airbags. wat een zooi geven die dingen zeg, het leek wel of die auto in de fik stond.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 15-07-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:17

heikedenise, leuke cursus leek me. Ik had er een proefles van aangevraagd.
Ik kon alleen nergens vinden wat ongeveer de studiebelasting per week zou zijn.
Heb jij daar toevallig een idee van? Mss ook ander werk zoeken. Niet heel goed naar je zin?
Iig als je diploma haalt heb je weer meer voor op je cv.

Laulau, van t weekend mag je me weer schoppen, dan moet er weer worden geklust.
Leuk dat je vriendin opzoek is naar een paardje.

Regine lekker gewerkt met Twister en binnenkort op haar passen, helemaal top!

Prinslover, gaaf dat je een nieuwe camera hebt!

Suelza, inmiddels weer afgekoeld?

Naatjuh, mooie foto's!

Idefix, gaaf dat je op 10 okt gaat starten :j
Met Sam en jou komt t in t kleine bakje vast ook wel goed :j
Zou goed kunnen dat ze iets voelen of ruiken bij die hokjes. Vanaaf reden wij langs een schapenboerderij,
daar stonk het nogal. Toen ging ze ook even op de rem. Dat vertrouwde ze niet.

Mies_Apollo, paarden gearriveerd. Leuke fotos.

DinkeyGirl wat ellendig voor je :(:) Sterkte en beterschap ermee.

Vanaaf hebben we weer fijn een stukje gemend met Flanna. Dat ging lekker. Zijn een goed uur weggeweest.
Ze was erg braaf ook al was het een onbekende route voor haar. Nodige grote verkeer tegengekomen. Dat is bij haar zo fijn dat ze dan braaf blijft.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:30

Whaha, Frank doet t wel ;)
Is goed, als ik wat verder afzak naar t zuiden hoor je het ook van mij ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:30

Frank, ik gebruik maar één objectief bij de paarden, en dat is mijn 70-200 2.8!
Heb verder nog een kitlensje, handig voor op vakantie. Maar toch sleep ik ook dan de grote lens weer mee. Lekker zwaar :')