[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:59

Volgens mij is een SF een klassiek ras inderdaad en geen barok ras.

Wij krijgen er ook 1 op stal overigens :D

Ik ben druk vakantie aan het houden dus wat minder online haha!
Gisteren overdag naar Bobbejaanland geweest met vriendje en daarna nog ff naar de paarden, Mo laten springen (zonder mij ;) ). Vandaag even wat rustiger aan want pootje is nu ver op :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:33

fijn dat Figo beter gaat!

en schwarzwalder is geen barok ras, ik vind ze wel supergaaf! :j

ik heb gisteren even fijn in de grote buitenbak van ons vakantieadresje gestuurd, wat spanningsstukjes, maar verder ook wat hele fijne stukjes... :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:32

oeee heel iets anders. Mijn jack russel is bevallen zojuis. Op dit moment zijn het er 5. 4 teefjes en 1 reu. 2 blach and tan. en de andere 3 zwart wit gevlekt maar wel met ee black and tan kop. Ze zijn zoooo mooi!!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:22

Wat ik er inmiddels van begrijp is een Fuchs een barok gebouwd paard en wel een koudbloed.

Mag ik dan nog wel in het topic blijven? :oo

@MissDonna: Aah puppy's! <3 Wat leuk, gefeliciteerd! Gaan ze allemaal naar een ander huisje of hou je er een zelf?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:03

Posh schreef:
Wat ik er inmiddels van begrijp is een Fuchs een barok gebouwd paard en wel een koudbloed.

Mag ik dan nog wel in het topic blijven? :oo

@MissDonna: Aah puppy's! <3 Wat leuk, gefeliciteerd! Gaan ze allemaal naar een ander huisje of hou je er een zelf?

Van mij mag je blijven ik mag het hoop ik ook want in preciepe heb ik maar een half barok paardje aangezien die 50% fries is en 50 %welsh en dat is warmbloed.

Ohh puppies daar willen we fotos van

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:31

Heey

Van mij mogen jullie ook blijven hoor. Ik had toen we Nikita nog hadden ook geen barok ras. Maar je bent hier welkom wanneer je wel van barokke rassen houd volgens mij. Ik ben wel door Moppie ( fries) in het topic gekomen.

Liesbeth: Wat balen dat hij nog niet helemaal goed loopt. Maar wel fijn dat het vooruit gaat :)

Ellis: Mooi filmpje :D

Madieke: Gefeliciteerd :D Heb je foto's?

Vanmorgen weer lekker op Max gereden. Max rijd ik nu een aantal keer per week. Max is een 19 jarige ruin en heel braaf en heerlijk te rijden. Max geeft mij het plezier en vertrouwen met rijden weer een beetje terug :D Hij heeft 2 weken vakantie gehad en vandaag weer opgestapt en gereden. In het begin was ie een beetje stijf maar na een tijdje werd ie weer wat losser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:41

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:19

ik zal snel fotos plaatsen! ben nu beetje druk hihi

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:06

Jolijn: Mooie foto, ziet er fijn uit hoor.

Vanmorgen weer lekker naar Max geweest. Eerst lekker gelongeerd en wat grondwerk gedaan en daarna naar de bak om te gaan rijden. Helaas liep ie toen kreupel. In stap loopt ie gewoon goed maar in draf niet helemaal lekker.
Toen heb ik haar andere paard nog mogen longeren wat erg goed ging.
Hier nog een foto van Max:
Afbeelding

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:12

moppielover schreef:
Heey

Van mij mogen jullie ook blijven hoor. Ik had toen we Nikita nog hadden ook geen barok ras. Maar je bent hier welkom wanneer je wel van barokke rassen houd volgens mij. Ik ben wel door Moppie ( fries) in het topic gekomen.

Dan zit ik hier wel goed want ik ben echt fan van ze :D Ik kan echt merken dat ik het veel leuker vind om dit topic door te kijken dan de topics die op uitgelicht staan.

MissDonna: Ik wil ook foto's zien! Altijd leuk foto's van puppy's, straks wil ik er nog eentje van je O:)

Robijntjah: Hoe is het nu eigenlijk met je heup? Daardoor kon je niet mee naar de fotomeeting op de Veluwe toch?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:17

mag ik dan ook mee lezen ?
ik heb zelf een shire , maar ben altijd ook erg fan van de Andalusiër/PRE geweest .

sssshhhtttt ik las stiekem al een klein beetje mee :o

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:46

hihi iedereen is welkom toch die van barokke paarden houd?

Ik probeerde al van mn telefoon af te uploaden maar dat werkt echt niet.. En met die nieuwe windows op de computer snap ik niets meer van foto's van mn telefoon halen. Want kan ze niet in klein formaat in een mapje zien. Nu zie ik een 'plaatje" en dan een nummer er onder. Ja fijn.. Weet niet welke foto welke is..

Als er nog iemand een fjord x haf zoekt? staat bij mn veulen opstal. is zo'n leuk ding! stuk makker als die van mij haha

http://www.bokt.nl/markt/ad/176860/supe ... ord-veulen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:23

ik zal me even voorstellen dan :D
ik ben cherelle klop
ben 21 (14-09-1991)jaar jonge vrouw , woon in Woudrichem bij mijn ouders .
ik kan soms wat vreemd overkomen gezien ik een autisme spectrum stoornis heb (in het kort ,ik ben autist ) daarbij heb ik fybromyalgie (en nog een aantal kleine dingen) .

ik ben op mijn 6e begonnen met rijden en kreeg op mijn 16e mijn eerste eigen paard (haflinger)
intussen heb ik dus een shire merrie (1,80m vliegenschimmel) 17jr.

ik heb altijd heel graag een Andalusiër gewillen , maar door omstandigheden wilde ik eerst een paard waarop ik mijn vertrouwen weer kon terug vinden en besloot dus dat ik een koudbloed wilde die echt koel in het hoofd was en liever lui dan moe .

dit moest kate dan worden , ze is niet gouw onder de indruk en kan vreselijk koppig zijn en is dan 100% merrie maar geen zeik merrie . ze is buiten het koppige super lief en echt een big mama .
grootste nadeel , hoefjes geven kan je vergeten .

en ik rijd nog een Arabier achtig paardje bij voor de eigenaar (eigenaar kan zelf niet/nauwelijks rijden & dochter is er op uit gekeken .)

vragen staan vrij , en pb altijd open . O:)

@ missdonna ,staat er niet in de balk rechts boven optie's voor pictogram weergaven (en dan optie miniatuur weergaven of grote pictogrammen ) ??

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:34

nee dat staat er dus niet.. met de oude windows wel. maar kan echt mn draai niet vinden met dit nieuwe gedoe hahaa

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:37

das lastig , ik heb een oudere versie dus weet ook niet hoe de nieuwe eruit ziet .
en rechts klikken op het pictogram en dan eigenschappen ?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:41

nope haha zal vriendlief morgen eens vragen. ga nu eerst even tv kijken. En dan slapen op 'ons bed' * de bank :D * ivm de pups slapen we beneden. Hebben een heeeeele grote bank dus slaapt gelukkig aardig goed :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:42

oke , goed idee trouwens (even tv en dan naar bed) .

slaap lekker en doe de pups en mams een aai van mij :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:44

Ik lees weer van alles over kreupele paarden (waaronder 1 van mij). Ben met Boukje naar de kliniek geweest en ze denken/hopen dat het een bandje in de hoef is. Heeft nu een spuit in het gewricht gehad en moet nu 3 weken stappen (eerst aan de hand en dan onder de man) met 3 weken zou ze zeker een stuk beter moeten lopen. gelijk maar even langs de hoefsmit dus mijn geld is weer op deze maand.

Ik vind koudbloeden ook heel leuk, een vriendin van mij heeft nu een Ardenner en dat is gewoon een leuk paard om te zien hij is niet zo groot maar wel breed.

En voor de jarige onder ons gefeliciteerd.

Ingrid.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:48

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

cherell0 schreef:
ik zal me even voorstellen dan :D
ik ben cherelle klop
ben 21 (14-09-1991)jaar jonge vrouw , woon in Woudrichem bij mijn ouders .
ik kan soms wat vreemd overkomen gezien ik een autisme spectrum stoornis heb (in het kort ,ik ben autist ) daarbij heb ik fybromyalgie (en nog een aantal kleine dingen) .

ik ben op mijn 6e begonnen met rijden en kreeg op mijn 16e mijn eerste eigen paard (haflinger)
intussen heb ik dus een shire merrie (1,80m vliegenschimmel) 17jr.

ik heb altijd heel graag een Andalusiër gewillen , maar door omstandigheden wilde ik eerst een paard waarop ik mijn vertrouwen weer kon terug vinden en besloot dus dat ik een koudbloed wilde die echt koel in het hoofd was en liever lui dan moe .

dit moest kate dan worden , ze is niet gouw onder de indruk en kan vreselijk koppig zijn en is dan 100% merrie maar geen zeik merrie . ze is buiten het koppige super lief en echt een big mama .
grootste nadeel , hoefjes geven kan je vergeten .

en ik rijd nog een Arabier achtig paardje bij voor de eigenaar (eigenaar kan zelf niet/nauwelijks rijden & dochter is er op uit gekeken .)

vragen staan vrij , en pb altijd open . O:)

@ missdonna ,staat er niet in de balk rechts boven optie's voor pictogram weergaven (en dan optie miniatuur weergaven of grote pictogrammen ) ??

Welkom! Overigens heb ik ook ASS (maar je zin: 'ik ben autist' doet me zeer om te lezen :o ).

Leuk, een Shire!

Angela, wat een leuk paard is Max en ook fijn dat hij je zoveel vertrouwen geeft :)

Beterschap Ingrid, met Boukje! :(:)

Posh (ben even je naam kwijt, sorry :o ), het gaat ein-de-lijk de goede kant op. Loop voor het eerst in 13 maanden zonder krukken en bijna zonder 'huppel'. Sommige dingen voel ik heel goed en andere dingen gaan verbazingwekkend prima :)
Lief dat je het vraagt!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:02

Cherelle: Welkom hier :) Kate is gaaf <3

Ingrid: Dankjewel :). Jeetje, veel beterschap voor Boukje, hopelijk loopt ze snel beter.
Nikita is ook een Ardenner. Klein maar heel breed waardoor ze weer groter lijkt.

Galaxyfizzy: Wat fijn dat het zo goed gaat :D

Jolijn: Wat fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat.

Dankjulliewel :) Ben ook heel blij dat ik Max mag verzorgen en rijden.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:21

Angela, Max is leuk! Veel plezier met hem :)
Jolijn, ik zag weer een heleboel foto's, jullie zien er super uit samen!
Flinke Es :) Is met Figo net zo, nergens van onder de indruk.
Ingrid, hopelijk gaat het snel beter met Boukje!
Cherelle, een Shire, stoer!
Ellis, ziet er goed uit he, Fifi is echt stoer :)

Figo heeft het naar z'n zin op zijn weide, hij graast dag en nacht en zorgt zo dus voor beweging :) Binnenkort komt de DA alles nog eens controleren. De intramusculaire spuit tegen bloedwormen heeft alvast z'n werk gedaan, en hij reageert goed op zijn vitaminekuur: nu ziet hij er echt uit alsof hij van glanzend goud gemaakt is :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:52

Hosante – jeetje wat balen , hopelijk is het met deze behandeling dan ook daadwerkelijk opgelost .

Galaxyfizzy – foto is in aantocht (staat ook in mijn profiel) , wat leuk dat je paardje zulke vorderingen maakt en het tot op heden dan dus ook
redelijk gemakkelijk . altijd prettig een paard met eigen initiatief ;)

Robijntjah – vanwaar doet de zin je zeer ? het is niet rot bedoeld o.i.d. en ik kan er zelf prima om lachen dat ik uniek ben . :P en wat heb je gedaan dat je zelf kreupel bent als ik vragen mag ? (sorry heb niet heel het topic gelezen).

Moppielover - dank je wel & gefeliciteerd :D

liesbethDW – fijn dat het goed gaat met je paardje & dat hij er zo goed uitziet

Afbeelding
http://img35.imageshack.us/img35/8017/z8aw.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/2338/1jf8.jpg (ze is wat camera schuw dus moest even haar aandacht trekken , negeer mijn hand dus maar :+ )

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:10

Angela: Gefeliciteerd! :)
Heb leuke foto's gezien van Max, is wel even heel wat anders dan een Ardenner om te zien haha.

Succes met Boukje Ingrid..

En verder ben ik heel veel alweer vergeten...
Ik ga vannacht lekker voor een weekje op vakantie :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:17

Martinique - ik zet als ik bij moet lezen altijd even een word doc. open , kan ik het niet vergeten :D ;)
en heel veel plezier (alvast) op vakantie :wave: