[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:01

Mijn stem heb je Knipoog Andere stem is voor Callista geworden. Die ken ik al vanaf geboorte. En die had nadat ze weg mocht ook behoorlijk pech. Dezelfde dag een ongeluk waardoor ze naar de kliniek moest. Arm ding.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:56

Weer heel veel foto's zie ik, dus ook heel veel om bij te lezen. Dat doe ik morgen allemaal, ben vandaag doodmoe van school, en van net, ook een heel verhaal, 2 uur zitten wachten in het donker op de manege zonder dat er iemand was, best eng. vertel ik morgen wel, nu ga ik slapen, tot morgen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:11

Weer wakker, en gelijk bijgelezen.

@ Kimmie: Wat een geweldige foto's van je spelende paardjes, allemaal prachtige beestjes! Leuk dat je vandaag dan, een nieuw shetje ophaalt, ben benieuwd. Een Slash ''look a like'' hihi, is het vast een geweldig beestje!

@ Napoleon: Wat een super leuke foto's van de dierentuin. Haha dat ezeltje, schattig hoor. Die foto van die tijger vind ik wel heel erg mooi, die witte zijn bijna uitgestorven toch, ik kan altijd wel uren naar ze kijken, geweldige beesten. En leuke foto's hoor van jou en Capriola.

@ Fuur: Fijn dat het zo goed ging, ben benieuwd naar het rijden volgende week. Ik ga zo even in haar profiel spieken.

@ Kjoetie: Snap er niet echt iets van, van die site. Domme ik, zal zo nog is kijken en proberen te stemmen. Ik ga gelijk even in de topic van Yippie kijken!

@ Jackywhite: Lijkt me wel ff schrikken als je je paardje opeens in het weiland ziet. Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden. Ik zou ook wel weer lachen als ik Fue in het weiland zag staan opeens.

Zo volgens mij heb ik iedereen wel gehad. Gisteren bij Fue ging het rijden goed, we reden dit keer zonder dat Gogue achtige ding, en nu wist hij vanzelf ook wat hij moest doen, dus liep met een beetje hulp van mij wel goed. Maar die muggen daar, ongelovelijk. Dat is tussen het licht en donker in, en dan komen er toch veel muggen. Ik had hem los in de padock gedaan, en er zaten letterlijk, 30 tegelijk op Fuego. 10 op zijn hoofd, 20 op zijn buik, en dan nog is 10 op zijn nek, niet te geloven. En ook op mij he, ze probeerde me door mijn vest, en broek heen te prikken. Zelfs door mijn laarzen, écht wel 50 tegelijk! Ik werd zo ongelovelijk gek, Fuego gepakt, lekker op zijn stalletje veilig gezet, zijn stal was inmiddels al donker, en daar gewacht totdat het donker werd. Lekker geknuffelt, en voor het eerst hem slobber gegeven, haha wat een gebeuren hihi. En tja toen.. Langzamerhand liep de manege leeg, en uiteindelijk was ik de enigste. In het donker, een uur lang zitten wachten. Ik hoorde alle paardjes briezen en eten, en ik zat daar als enigste op de manege. Best eng. Mijn moeder was namelijk mijn stiefvader kwijt geraakt in Dolores, daar vlakbij. Maar uiteindelijk had ze toch besloten om mij op te gaan halen, omdat hij toch niet meer tevoorschijn kwam. Ik hoorde daar alleen de paarden en mezelf, best eng, maar ook wel grappig. Maar niet leuk dus. En ijskoud en dan nog stikkendonker. Maargoed, stiefvader is uiteindelijk weer naar huis gelopen, heel vaag allemaal, en dat was het. Vandaar was ik gister zo moe.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:31

Heej gaaf die foto's van Capriola en mij! Sjees wat is ze veranderd zeg!! Toen had ik haar net he! Bedankt!!

En ook iedereen bedankt voor het stemmen op Maestoso Capriola (Maestro) in de veulenverkiezing! Helemaal leuk!!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:32

jeetje meiden, wat zijn jullie weer hard gegaan!

Ilona, leuk je eerste dag met de nieuwe verzorgpony! Tong uitsteken

leuke foto´s van Cap! Grappig dat je die nog had Napoleon!

Een slash look a like! ik ben benieuwd Femke!

Esss en Fue lek gestoken door de muggen.... ik heb vanmorgen de laatste vermoord in huis...stomme beesten.

Madelief, jij mag ook komen met Fuur hoor! Haha! Nog meer gegadigden voor een strandrit?!!
Ik hoor vanavond of ik de vrachtwagen kan huren en dan kunnen we definitief afspreken. Een beetje vroeg lijkt mij wel een goed idee. En welk strand?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:34

JackyWhite, waarom zet je Genio niet lekker op dat landje dan? Wel gaaf dat hij met zijn 19 jaar nog zo kwiek is dat hij dat soort sprongen gewoon neemt!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:38

Hahah ik bedoel Capriola en Regine.

@ Lusitano: Lekker dan, idd stomme beesten. Tja hier in huis zitten ze niet meer. Maar op de paarden, daar zijn ze gek op. Arme beesten.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:55

Lusitano schreef:
Madelief, jij mag ook komen met Fuur hoor! Haha! Nog meer gegadigden voor een strandrit?!!
Ik hoor vanavond of ik de vrachtwagen kan huren en dan kunnen we definitief afspreken. Een beetje vroeg lijkt mij wel een goed idee. En welk strand?

Gaan we dan met zn alle met de vrachtwagen? Vroeg in de ochtend komt voor mij ook mooi uit Lachen En ik kan zelf hoogstwaarschijnlijk een trailer+rijder regelen, ik laat het weten iig Haha!
Voor Fuur&mij wordt het ook de eerste keer (strand, al wel vaak duinen gedaan en hij is zoo braaf), kan ik eindelijk Sam&Piropo zien!!

Welk strand, das een goede, schoorl of ..? Hoe heet dat allemaal, kamperduinen ofzo haha, als het maar te vinden is met mooi parkeer ruimte Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:19

Camperduin (schoorl) is voor mij toch nog zo´n 40 minuten rijden!! Waar staat Fuur eigenlijk?
Ik heb een 2 paards vrachtwagen maar Sam heeft nog nooit met een andere paard op de wagen gestaan... dat vind ik een beetje te link in zijn geval! Lachen

Ben benieuwd hoe die apekoppen zich gaan gedragen. Waarschijnlijk is Piropo het best opgevoed en Sam het slechtst Koe Haha!

Kunnen we iemand meenemen met een camera??!! Ik wil wel foto´s van dit evenement. is toch een mini boktmeeting.... Clown

cloris!!! Wat denk je ervan?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:40

Spokie79 -> Dat is niet zo leuk nieuws Spokie, kan me voorstellen dat je van slag bent.
Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en de familie!

Mossel -> 3-maal is scheeprecht moet je maar denken, maar het moet nu wel stoppen, hoor!

Kimmie -> Leuke foto's! Vooral die eerste vind ik gaaf!

Napoleon -> Leuke dierentuin is dat in Amersfoort!
Ik ben er ook eens geweest en vond die witte tijgers ook zo verschrikkelijk mooi!

Jasmijn -> Je bedoelt toch de clinic met Lammert Haanstra toch?
Leuk dat het zo klikt met dat meisje, hopelijk krijg je het naar je zin daar!

Bianca -> Ik had al gestemd en uiteraard op Yara.
Als friezenfanaat, maar vooral omdat het verhaal achter Yara veel met mij deed....... Ach gut
Yippie is mooooiiii!!! Kwijl

Jackywhite -> Dan sta je idd wel even raar te kijken ja!
Dondersteen is het, maar wel eentje met humor! Haha!

Esssss -> Getver, creepy!
Het wordt tijd dat Fue bij je huis kan staan, dan kan zoiets ook niet meer gebeuren!
Had je geen mobieltje mee?

Gisteravond Grytsje met bijzet gelongeerd, maar het was weer helemaal mis.
Zelfs loslopen deed ze niet, dus ging ik naast haar voltes lopen en liet steeds de lijn iets meer vieren.
Op gegeven moment bijgezet en wer verder gelopen, maar zodra ik meer dan 3 meter bij haar uit de buurt was draaide ze weer haar kont weg.
Maar ik ben er al achter wat het is, en blijkbaar heb ik haar helemaal verkeerd beoordeeld.
Ze is gewoon bang voor het donkere gedeelte buiten de bak.
Ik was namelijk in de buitenbak aan het longeren met de lampen aan en dan is het er omheen 1 groot zwart gat.
Dus ze hoorde wel het één en ander, maar ze kon niets zien.
De dag ervoor ging het ook goed tot het donker werd en we de baklampen aandeden.
Ik vond het al zo vreemd want in de afgelopen 2 maanden heeft ze nooit zulk gedrag laten zien.
Maar omdat ze zelfs steigerde en door haar gedrag dachten wij dat ze kortweg protesteerde en in staking ging.
Arme meis, ik voel me best wel schuldig......

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:43

Lusitano schreef:
Camperduin (schoorl) is voor mij toch nog zo´n 40 minuten rijden!! Waar staat Fuur eigenlijk?
Ik heb een 2 paards vrachtwagen maar Sam heeft nog nooit met een andere paard op de wagen gestaan... dat vind ik een beetje te link in zijn geval! Lachen

Ben benieuwd hoe die apekoppen zich gaan gedragen. Waarschijnlijk is Piropo het best opgevoed en Sam het slechtst Koe Haha!

Kunnen we iemand meenemen met een camera??!! Ik wil wel foto´s van dit evenement. is toch een mini boktmeeting.... Clown

cloris!!! Wat denk je ervan?

Fuur staat in Heiloo, en dan echt op de grens van Alkmaar nog geen 10 min van Alkmaar centrum Lachen

Egmond misschien een idee? Ik heb geen idee hoor, opper ook maar wat Haha!
Heb vreselijke slechte topo, welke stranden zijn bij jou in de buurt dan?

Ben ook benieuwd hoe ze zich gaan gedragen, camera is wel een gaaf idee Haha! Iemand vrijwilliger uit het topic die foto's wil maken Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:56

@ Saida: Ja dat wilde ik nog gaan vertellen:

Gisteren hadden mijn ouders met de bouwer gesproken over zijn landje die die aan ons had beloofd. Gister dus allemaal over eens gekomen, Fuego mag daar staan, en wij mogen daar gebruik van maken en doen wat we willen. We mochten ook een maatje neerzetten, maar iets wat geen geluid maakt. Een mini shet/shetlander word dat dus. Een stalletje bouwen we bij ons in de tuin. Het weilandje is hier uit de straat, 10 meter van ons huis ofzo, maar het ligt wel aan een weg. Nouja weg, een soort plattelands weggetje met sinaasappelbomen, waar haast geen auto's komen. Maar omdat er heel veel ingebroken hier word, durf ik hem natuurlijk niet daar alleen te laten ook al is het zo dichtbij. Dus dan zet ik hem in de tuin 's nachts, en overdag mag die in zijn weilandje met schuilstal staan. Dan zetten we daar een stuk vanaf, zodat we ook nog een bak erbij kunnen maken, en dan is het af. De bedoelling is dat ie vanaf 1 Januarie in zijn nieuwe stalletje kan staan, en ik kan al niet meer wachten!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:16

Egmond is voor mij prima! Dat is goed te doen. Dus...Cloris,ook akkoord?:-)

Saida, voel je niet schuldig... je bent er nu achter en snel genoeg. Kun je het nu op een andere manier oplossen.

Esss, gaaf je paard in de tuin! pas je op dat hij niet in het zwembad valt.... Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:24

Zwembad hebben we nog niet, alleen een stukken, dus dat zal niet zo snel gebeuren hihi. Anders zetten we het wel af.

Ik zoek een winterdeken zo'n 200 grams, omdat hier niet zo super koud kan zijn, of een zomerdeken. Maar niet voor al te duur, en alles wat ik zie.. dan is het weer de verkeerde maat, dan is het weer te duur. Hmm.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:27

Egmond kan ik zelfs te paard doen Haha! maar dan wordt het wel een erg lange tocht, dus ga toch maar voor de trailer Knipoog
Nu mn pa nog lief aankijken Schijnheilig
En is daar een beetje parkeerterrein, en waar spreken we af?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:34

Kan 330 grams denk je, winterdeken? Omdat het hier aardig koud kan zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:37

Essssss schreef:
Kan 330 grams denk je, winterdeken? Omdat het hier aardig koud kan zijn.

had je een advertentie op marktplaats staan toevallig?
dan heb ik je een berichtje gestuurd, ik heb nog een 300 grams liggen... Knipoog

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:37

ik zou eerst iets lichter doen, maar weet verder ook niet hoeveel graden het daar 's nachts is

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:40

@ Nouvel: Haha jep. Ik zal even kijken.

@ Mossel: 'S nachts kan het heel koud zijn. Overdag valt wel mee, ligt eraan, maar dan soms ook.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:42

zo, lees even met half oog mee. Mooie fotos voorbij zien komen! Fuur, ja, dat bloed hihi, hoort erbij Knipoog
Verder ff gauw een verhaaltje, moet zo weer gaan, poes moet gesterilliseerd worden, maar heb vanmorgen een dikbil kalf op de wereld helpen zetten met een keizersnee. Was echt super leuk, ook even kijkje genomen in de baarmoeder enzo toen het kalf eruit was. Echt leuk zo`n klein (nouja, moesten hem met zn 2 uit trekken hihi) hummeltje Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:59

Haha wat leuk zo'n kalfje, lijkt me zo schattig! En succes met je poes!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:00

Ik heb een leuke winterdeken gezien. Gloednieuw, Canvas. Voor maar 20 euro. Heb gevraagd hoeveel grams die is.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:27

Alhoewel ik er zelf NOG geen 1 heb, maar wel help met de handel er van vind ik dat ik hier toch wel bij mag horen, haha! Ben er gek van, als er bij de volgende lading uit Spanje een leuke Anda zit waarmee het klikt, dan issie van mij! Voor liefhebbers die nog een Anda zoeken, Check even de stoere Anda in mijn onderschrift! Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:29

Welkom haha, ik zal even de site voor je opzoeken. De rest zeg ik wel tegen je op msn hihi.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:36

Haha dank je wel, echt tof dit!! Haha!