Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Wat een lieverd Sunnyhorse. Fijn dat getut.
Ik heb zelf afgezegd. Het was allemaal vaag. Paard bleek niet op 30 minuten van ons huis te staan, zoals het leek bij de advertentie, maar op 2,5 uur rijden.
En daar kwam ik heel toevallig achter doordat ik het paard op een andere site ook tegenkwam. De verkoper communiceerde niet zo handig en ik had er niet zo'n goed gevoel over.
Misschien dom ... maar ja, ik kom aardig gekke dingen tegen momenteel in de handel, dus wellicht ben ik soms te voorzichtig.
boemel schreef:Helaas is het niets geworden met de Friese merrie waar we mee bezig waren.
Vandaag een negatief aankoopadvies gekregen op basis van verbeend hoefkraakbeen. Echt balen!
Kwam volgens de dierenarts regelmatig voor bij Friezen.
Maar weer verder zoeken dus.
Ketly schreef:Ik heb al eerder aangegeven een hele mooie kans op een friezenfokkerij te hebben gekregen en daar ben ik zó ontzettend blij mee! Er staan tientallen zeer kwaliteitsvolle paarden waar niet veel mee wordt gedaan waardoor ik nogal een luxeprobleem hebBen al met verschillende paarden aan de slag geweest en ga nadat de meeste veulens er zijn en de keuringen zijn geweest zo nu en dan ook wat van deze paarden mee pakken. Ik ben nu voornamelijk met deze twee paarden aan de slag:
Dit is Hannah, een 5 jarige kroonmerrie van Tsjalle x Norbert. Een kleintje, maar een onwijs fijn dier om mee te werkenZe is nu ongeveer 8 keer onder het zadel geweest en pakt het werk goed op.
[ [url=m/RB1MaP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bgUiF0.png]Afbeelding[/url] ]
En binnenkort ga ik Yelina oppakken, een 8 jarige voorlopig kroonmerrie Tjalke x Felle. Ben echt heel erg fan van dit paardWe zouden dit weekend aan de slag maar na wat onrust in de kudde was ze wat onregelmatig, ze gaat dus eerst weer even op rust.
[ [url=m/f7hw9P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zidefj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben onwijs blij met deze kans en kan zo mooi blijven rijden terwijl met KWPN enter merrie nog in de opfok staat
Absolem schreef:Ik heb eerst verhuisplannen op de agenda staan.
Daarna pas weer paarden plannen.
Laura1982 schreef:De mannen zijn verhuisd en douwe loopt zoet zijn rondje en is erg vrolijk ilias had echt meer moeite met de nieuwe stal en bakken. Afgelopen maandag les gehad en gelukkig deed hij weer braaf mee.
Lys_PPA schreef:Hier gaat alles zijn gangetje, het rijden gaat goed en het mennen ook. Aanstaande week mag ik de Fries van mn stalhoudster rijden en daar kijk ik heel erg naar uit. Ik ben fanatiek aan het lessen, merk veel vooruitgang maar Picasso en ik moeten allebei veel leren dus dat is niet altijd een handige combinatie. Haar Fries is Z2 geklassificeerd, dus ben heel benieuwd hoe zoiets dan rijdt![]()
Picasso zit enormmmm onder de muggenbulten, zijn hele buik zit onder en hij was gistermiddag best een beetje geirriteerd toen ik hem van de wei haalde. Vandaag voor het eerst een vliegendeken met buikflap opgedaan, hopelijk helpt dit hem een beetje. Overigens wel lastig een vliegendeken met dit wisselvallige weer. Hoe doen jullie dit?
SunnyHorse schreef:Veulen gaat goed: mijn dochter vind het heerlijk om ermee te pielen. Halstertje om en af, nat afsponsen, elastiekjes in die paar sprietjes op zijn hoofd in en uit, en weer met een zweetmes droog maken: hij geniet van alle aandacht en wordt er lekker mak van.
[ [url=m/PqUSpX.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:Wat een lieverd Sunnyhorse. Fijn dat getut.
Ik heb zelf afgezegd. Het was allemaal vaag. Paard bleek niet op 30 minuten van ons huis te staan, zoals het leek bij de advertentie, maar op 2,5 uur rijden.
En daar kwam ik heel toevallig achter doordat ik het paard op een andere site ook tegenkwam. De verkoper communiceerde niet zo handig en ik had er niet zo'n goed gevoel over.
Misschien dom ... maar ja, ik kom aardig gekke dingen tegen momenteel in de handel, dus wellicht ben ik soms te voorzichtig.
boemel schreef:Onbeleerde merrie was gevaarlijk vet. Hele harde hals en ringen op de hoeven.
Aan de kleine kant, dus ik vrees dat als het dier netjes af zou vallen, ik echt wel te groot zou zijn. Jammer, maar helaas
Getty_Maan schreef:Ik ben zenuwachtig, straks Maan verhuizen. Maar dit wordt de eerste keer alleen op een 1,5 paard trailer. Ze vindt het nooit zo leuk om alleen achter te blijven, dus dat maakt me zenuwachtig.
Gelukkig is het maar 4 km rijden naar de nieuwe stal en heb ik hulp van een nuchtere man. Dus duimen dat het goed gaat.
boemel schreef:Jeetje wat een verschil Jelske.
Daar mag je trots op zijn.
Ik houd mijn Friezen in de winter mooi vol door ze Luzernebrok bij te geven.
Ook coolstance copra ben ik enthousiast over.
Ja, perikelen met de gemeente is echt niet fijn.
Ben blij dat we voor we ons huis kochten, we al grotendeels zeker hadden vanuit de gemeente dat we akkoord zouden krijgen op de rijbak.