[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:41

Bram had het zondag voor elkaar, hij heeft mijn ex eraf gegooid. ze waren het niet eens samen.
Hij dacht dat het niet nodig was om eerst even te longeren maar bleek achteraf toch niet zo'n goed idee te zijn.
Na alsnog aan de longe te hebben gelopen heb ik er zelf nog maar even opgezeten en toen was er niets aan de hand.

Boukje vandaag weer even laten lopen en ze was superfris maar nog steeds niet rad, zou nu na 4 maanden wel eens willen weten wat het is. Vrijdag maar weer naar de kliniek.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:44

Ai Ingrid, veel succes in de kliniek!
Geeske, fijn dat je er ontspannen aan kon beginnen! We willen natuurlijk foto's zien na deze week :)
Madieke, komt wel goed wanneer ze wat meer in handen komt.
Ellis, wat jammer van je hond... WE ziet er superleuk uit, en Fifi heeft er ook zin in, zo te zien!
Dominique, benieuwd naar de foto's!
Jolijn, Twice wordt een reusje zeg :)

Figo mag vanmiddag de weide op! Ik ga hem nog niet onmiddellijk in zijn kleine kudde zetten, hij gaat nog twee weken op een weide apart, waar er wel paardjes bijgezet zullen worden. Op die manier kan hij rustig weer wennen, zonder weer van in het begin wild te doen :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:45

Ai Ingrid, veel succes in de kliniek!
Geeske, fijn dat je er ontspannen aan kon beginnen! We willen natuurlijk foto's zien na deze week :)
Madieke, komt wel goed wanneer ze wat meer in handen komt.
Ellis, wat jammer van je hond... WE ziet er superleuk uit, en Fifi heeft er ook zin in, zo te zien!
Dominique, benieuwd naar de foto's!
Jolijn, Twice wordt een reusje zeg :)

Figo mag vanmiddag de weide op! Ik ga hem nog niet onmiddellijk in zijn kleine kudde zetten, hij gaat nog twee weken op een weide apart, waar er wel paardjes bijgezet zullen worden. Op die manier kan hij rustig weer wennen, zonder weer van in het begin wild te doen :) Hij krijgt nu een week zijn vitaminesupplement voor de bloedarmoede, en ik zie al verschil. Stalgenootjes zeiden ook dat hij er plots wat ronder uit begint te zien. Hopelijk zijn we nu goed van start gegaan!

MissDonna

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:01

Lekker dat ie de wei weer opmag! Idd goed dat je hem er niet meteen bijgooid. Hij komt toch weer als 'vreemde' er bij en voor je het weet heb je een paard met verwondingen als je pech hebt.

Ik geloof wel dat het goed komt met mn kleine merrietje :P Ga er ( als de hond dan bevallen is ) denk ik zondag weer even heen. Of vrijdag avond.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:16

Zucht, hij loopt in draf niet regelmatig. Stalgenootje vertelde dat hij vanmiddag wel helemaal uit zijn plaat gegaan is in zijn paddockje. Heb hem toch maar op de kleine weide gezet, misschien is het stijfheid en kan hij het er daar een beetje afstappen. Het is wel bijlange zo erg niet als drie weken geleden, dus ik kijk het nog even aan.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:25

even een stomme vraag misschien , maar kon het zo gouw niet vinden :o .
wat word verstaan onder een barok paard ?

want ik kom soms heel verschillende definities tegen , dus wie kan het mij vertellen :D

b.v.d. _/-\o_

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:26

Bokt wiki al geprobeerd? ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:30

ja komt niks

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:32

gevonden , sorry . zal wel een typfout gemaakt hebben vorige keer |o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:34

wat ik me dan nu afvraag (wat er niet staat) .
er staat dat een koudbloed geen barok ras kan zijn , maar een fries wel een barok ras is ???

naar mijn weten valt een fries toch onder koudbloed ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:39

ohh liesbeth, dat is wel een tegenvaller zeg...
sterkte ermee!

een fries valt wel onder de barokke paarden inderdaad... :j

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:05

heb bijna de foto's van de shoot hihi beetje ongeduldig aan het worden

wel nog de foto met de moter van pa amor was niet echt onder de indruk en zat lekker de spiegel te likken.
Afbeelding

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:21

cherell0 schreef:
wat ik me dan nu afvraag (wat er niet staat) .
er staat dat een koudbloed geen barok ras kan zijn , maar een fries wel een barok ras is ???

naar mijn weten valt een fries toch onder koudbloed ?

Dat snap ik ook niet helemaal....dan zou het bij mijn paardje ook niet kloppen :? In de Wiki staat: 'Omdat de Fries een barok paard is, is het een warmbloed'.

@LiesbethDW: Leuk dat hij weer naar buiten mag! En fijn dat ie inderdaad even apart kan staan en dat hij er weer goed uit gaat zien. Vind ik altijd moeilijk om zelf te zien als je je paard elke dag ziet.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:40

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:53

Hoe zit het met mijne dan. Dat is een haf x fries haha hoe heet die combi dan :+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:59

Ik meen dat haflingers eigenlijk ook warmbloeden zijn, ze voeren namelijk voor zover ik weet Arabisch bloed.... Dus dan heb jij gewoon een warmbloed!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:30

dank u voor de duidelijkheid :D :o

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:29

Waarom moet het ook allemaal zo ingewikkeld zijn hè :P

Hoe gaat het met Figo nu na zijn avontuurtje Liesbeth? Hopelijk was het alleen wat stijf.

Wat naar Ellis van jullie hond :(
Maar wel gaaf dat je WE hebt gedaan!

En Twice wordt een reus dus! Haha

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:50

Figo gaat beter, hij staat nu dus op een kleine weide, en zijn beste maatje mag er af en toe bij. Hij loopt nog niet helemaal correct, maar manken is het niet meer. Hij stapt de hele dag rond om te grazen, en dat doet hem duidelijk goed :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:52

Ik vind het ook veel te ingewikkeld, hoe zit dat dan met Schwarzwälders?

Op internet heb ik dit gevonden:

Tot de voorvaderen van de Schwarzwälder behoren vooral lichte Ardenner paarden, maar vermoedelijk ook Norikers en Belgische trekpaarden. Deze rassen werden gebruikt om het ras groter en robuuster te maken. Ook Frans en Spaans bloed was van invloed op de Schwarzwälder Fuchs. Zelfs Arabische en Kroatische paarden hebben de oorsprong van dit paard beïnvloed. Doordat tijdens oorlogen tussen de 16e en 19e eeuw steeds weer bereden troepen in het Zwarte Woud kwamen, hebben deze paarden ook invloed gehad op de fok van de Schwarzwälders.

Maar het wordt wel overal een Kaltblut/Koudbloed genoemd.... :o?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:59

Hmm jaa... Het kan heel goed een koufbloed zijn, in dat geval is het volgens mij ook geen barol ras, misschien wel een klassiek ras?
En arabisch bloed... Het moet dan wel volbloed zijn wat er in zit. Misschien weten ze het bij het stamboek uit te leggen?

Gelukkig is het dus niet meer zo erg Liesbeth :) In ieder geval weer lekker buiten met vriendjes om zich heen! Hopelijk houdt ie zich verder rustig nu :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:01

Af en toe trekt hij wel een sprintje, maar hij springt in elk geval niet meer half gek rond. Meneer is wel al zijn manieren vergeten, dat wordt weer veel grondwerken de komende tijd :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:04

martinique schreef:
Hmm jaa... Het kan heel goed een koufbloed zijn, in dat geval is het volgens mij ook geen barol ras, misschien wel een klassiek ras?
En arabisch bloed... Het moet dan wel volbloed zijn wat er in zit. Misschien weten ze het bij het stamboek uit te leggen?

Gelukkig is het dus niet meer zo erg Liesbeth :) In ieder geval weer lekker buiten met vriendjes om zich heen! Hopelijk houdt ie zich verder rustig nu :)

Ik heb een tijdje geleden wel iemand van het stamboek gesproken, maar niet over wel/geen koudbloed maar over de herkomst van het ras en dus inderdaad de bloedvoering zoals Arabisch en Spaans bloed, wat volgens diegene het paard een barok type maakte. Maar nu komt naar boven dat een koudbloed geen barok paard kan zijn... ik zal toch eens proberen om contact te zoeken met iemand van het stamboek inderdaad.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:44

Ik ben benieuwd of je meer informatie kunt vinden! Snap er zelf af en toe ook niks van haha.

Oh oh, is Figo eigenwijs?

Zijn er hier nog mensen die naar Horse Event gaan? Ik ga de zaterdag, voor het eerst.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:46

Ik vind het ook allemaal maar ingewikkeld hoor :)
Stronteigenwijs is hij :) Gelukkig makkelijk op zijn plaats te zetten, maar ik moet er dus blijkbaar heel vaak mee oefenen. Nu heeft hij er drie weken de kantjes wat van mogen aflopen, en daar profiteert hij onmiddellijk van :)