[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:45

Bianca, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ilona, ze is gestopt omdat het niet meer te combineren was met haar werk en priveleven. Ze ging iets dichter bij huis zoeken.

Saida, dominante dame zeker?! Ik heb die ellende ook wel wat met Sam gehad. Hij draaide om en kwam op je af. Let op je eigen positie, als je zelf duidelijk bent mag je ook wel eens straffen voor dat gedrag (dan wel zeker weten dat je door lichaamstaal niet toch je paard naar je toe vraagt!)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:54

Lusitano: Wat jammer zeg! Maar wel te berijpen dat ze stopt om die reden, het moet wel leuk blijven.. En nu opzoek naar een nieuwe, of doe je m lekker alleen?

Bianca: Gefeliciteeerd! Hoop dat je vrij hebt kunnen krijgen om Jara te bewonderen.. Snap wel ff dat je schrok!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:57

Ik denk dat ik hem alleen blijf doen....ga in ieder geval niet op zoek. Maar ik zag dat Zasread regelmatig in Heemskerk is....wellicht voelt die zich geroepen Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:35

Lusitano schreef:
Saida, dominante dame zeker?! Ik heb die ellende ook wel wat met Sam gehad. Hij draaide om en kwam op je af. Let op je eigen positie, als je zelf duidelijk bent mag je ook wel eens straffen voor dat gedrag (dan wel zeker weten dat je door lichaamstaal niet toch je paard naar je toe vraagt!)

Ja ze liet idd dominant gedrag zien, terwijl ik dit nog niet eerder heb gezien van haar in de afgelopen 2 maanden.
Ik begon daarom ook eerst aan mezelf te twijfelen tot iemand met meer ervaring me probeerde te helpen en zei dat ik het prima deed.
Ik stond goed rechtop, maakte me groot, gebruikte mijn (boze) stem, probeerde achter haar oog te blijven staan, maar het hielp niet.
Zelfs de zweep had bijna geen effect op haar behalve dan dat ze dreigend omhoog kwam.
Zij zei ook dat Grytsje de lichaamstaal van ons maar al te goed begreep, maar er gewoon falikant tegenin ging.
Ik wilde niet eerder opgeven tot ze deed wat er van haar werd gevraagd, zodat ze niet zou winnen.
Wie weet wat er dan gebeurt als ze het gewonnen zou hebben en hoe lang ik dan bezig zou zijn om het weer goed te krijgen......
Jammer voor haar had ze te maken met 2 nog veel ergere dominante dames. Haha! Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:58

Lusitano schreef:
Cloris, ik heb op stal gevraagd of ik de vrachtwagen mag gebruiken!!!! Hoor morgen of het kan. Gaan we naar het strand met die mannen!? (wordt mijn eerste keer met Sam....)

Zou wel leuk zijn natuurlijk Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:03

Marit: Ik zo ongeveer 1 keer in de maand in Heemskerk.
Ik voel me best geroepen hoor voor Sam, maar daarvoor ben ik denk ik te weinig in Heemskerk.. helaas.., maar ik wil hem best een keertje meeten Schijnheilig

Saida: Jammer dat je je rust nu niet kan pakken, maar ode aan de ijzertabletten Knipoog Afgod
Wat een draak, ze had het wel slim bekeken, hopelijk gaat het met bijzet wat beter!

Bianca: Gefeliciteerd!

Pff, ik ben nog nooit zenuwachtig geweest voor een toets, maar vandaag dus wel. Ik heb mijn eerste tentamen en ik moet uit mijn hoofd een artikel schrijven. Hopelijk gaat dat een beetje goed lukken, want ik ga er voor dat ik alles in 1 keer haal.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:36

spokie79 schreef:
Ach arme X-ie. Geef hem maar een knuf van mij.

Ik heb lang niet gereageerd. Lees ook maar half mee. Schoonmama is vandeweek opgenomen in ziekenhuis. Is niet goed met haar, helaas. Hopen morgen meer te weten.

Nog steeds is de meeleeslodus, alleen niet heel vaak.
Nieuws is niet goed. Ze is maandag naar huis gekomen, omdat er geen behandeling meer mogelijk is. Nu afwachten hoe lang haar ziek/sterfbed duurt. Is erg zwaar. Mis de paardjes wel, maar aan de andere kant komt het niet slecht uit dat X-tremo nu ziek is. Ik heb niet echt veel puf (ben ook nog eens ziek) en dat hengstie gaat daar vast misbruik van maken.
Dus lees met een beetje dubbel gevoel jullie paardenverhalen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:49

ik kom ook een keer weer om de hoek kijken Nagelbijten / Gniffelen Friejse heb nu schimmel houdt ook nooit op..
eerst droes toen wormen en nu schimmel hoop dat dat het was

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:59

Jemig wat gaat het hier hard zeg, ik moet zomaar 10 pagina's bijlezen!! Dat ga ik zo dan ook even goed doen. Zag een aantal hyves voorbij komen, eens kijken of ik jullie kan toevoegen. Wel zo leuk ik heb een boel foto's op mijn hyves staan. Super leuke sites vind ik dat!

Verder gaat Maestro morgen of vrijdag dan echt van Capriola af en binnenkort zijn reis naar Frankrijk beginnen. Heel spannend hoor en ik zal blij zijn als hij daar veilig aangekomen is!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:11

kjoetie schreef:
Even een ego-berichtje van mij-in-meeleesmodus:

Ik ben vanochtend om 7 uur tante geworden van een pennymeisje-to-be Haha! En haar naam is.. Jara... moest even slikken toen ik de naam hoorde, mijn schoonzusje bleek deze naam al van voor de geboorte van mijn Yara aan een eventueel dochtertje te willen geven, en ik vind het eigenlijk wel heel mooi. Er is dus weer een Jara geboren, toch een Jara in mijn leven om van te houden- en over een tijdje kan ik Jara op Yippie zetten, hoe bizar is dat Haha! Bevalling is allemaal goed gegaan, ik ga nu even kijken of ik vrij kan krijgen op mijn werk en dan rijden we naar Zwolle om de beeb live te gaan bewonderen.

GEFELICITEERT Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:32

In mijn profiel staan weer nieuwe foto's, weer geupdate, helemaal onderaan.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:01

Bedankt iedereen voor een hart onder de riem steken Haha!

Prinslover was helemaal in de veronderstelling dat ik je een pb heb terug gestuurd Bloos! Maar heb idd je pb gekregen en vond de foto's erg leuk Ja

peetisgreat Wat een leuk idee om de Belgisch Limburgse bossen onveilig te maken!

kimmie261 Wat een kanjer van een paard is jouw Wessel toch Kwijl

kjoetie Van harte gefeliciteerd met je nieuwe penny-nichtje Knipoog

zasread Hoe is je tentamen gegaan? Nog erg last van de zenuwen gehad?

spokie79 Heel veel sterkte met je schoonmama...... Ach gut

regine Spannend Regine!! Ben benieuwd hoe Cap gaat reageren als Meastro er helemaal af is.... Kleine veulentjes worden helaas snel groot maar heb wel mijn stem om je mooie vent uitgeracht Haha! Heb je trouwens proberen te zoeken op Hyves maar niet gevonden Verward

Essssss Wat een knapperd zeg!!!

Vandaag heb ik nog even genoten van mijn laatste officiele ziektedag Haha! Ben door mijn moeder opgehaald om gezellig naar dierentuin bij ons in Amersfoort te gaan. Was zo leuk!!! Het leek wel of alle dieren de lente in hun kop en kont hadden Haha! Er werd flink geflirt in verschillende verblijven....
Zal straks proberen een foto te plaatsen van het meest aandoenlijke bergezeltje wat ik ooit heb meegemaakt, had hem letterlijk wel onder mijn arm naar huis willen meenemen Lovers

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:11

saida,als ze het trukje omdraaien doorhebben,kunnen paarden inderdaad knap lastig zijn..maar hopenlijk gata het de volgende keer wel goed.

enne zasread,hoe is het gegaan vandaag???

Lusitano ,jammer dat je bijrijdster gestopt is...weer op zoek naar iemand anders,en het is tegenwoordig moeilijk een gemotiveerd persoon te vinden...

spokie,heel veel sterkte,valt niet mee,als mensen om je heen zo ziek zijn...

mossel hopenlijk gaat het beter met je friesje,bah is ook vervelend als ze steeds iets hebben...

napoleon,leuk,foto's!!!ezeltjes zijn lief!!

en kjoetie,wederom hier gefeliciteerd,voordat mensen denken dat ik haar over zou slaan Haha!

zo he he,geloof dat ik nu redelijk iedereen gehad hebt??

hihi en die gekke wessel,die houdt wel zijn vrouwelijke fans Tong uitsteken

morgen ga ik een shetje ophalen,slash look a like,dus erg spannend...

vandaag hebben de paardjes lekker gespeeld:
Afbeelding

Afbeelding

Yippie:
Afbeelding

gambit(letlander)
Afbeelding

kan ook heel lief kijken naar andere paarden Ja
Afbeelding

yip en gambit:
Afbeelding

laz:
Afbeelding

bij ITP is een topic van lucky Lachen ,voor evt liefhebbers...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:16

Ik ben Capriola.hyves.nl Clown

en bedankt voor het stemmen op de bokt hengstveulenverkiezing!!!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:25

kimmie261 Prachtige foto's!

Hier even een paar dierentuin foto's van vandaag.......

Bergezeltje.....
Afbeelding

Moest blijven kriebelen, zodra ik wegliep werd ie boos en begon ie heel hard te bokken Haha!
Afbeelding

Geen veter was veilig bij dit kleine monster......
Afbeelding

Hoeveel giraffen zijn dit?
Afbeelding

Giraf in de knoop Clown
Afbeelding

Vind dit echt een plaatje....
Afbeelding

Regine, ik ga nogmaals proberen die foto's op te halen, ze staan op een hele oude cd uit een ander tijdperk Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:30

Voor Regine Haha! Hier een paar foto's van je Capriola van een paar jaartjes geleden Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:13

cloris schreef:
Lusitano schreef:
Cloris, ik heb op stal gevraagd of ik de vrachtwagen mag gebruiken!!!! Hoor morgen of het kan. Gaan we naar het strand met die mannen!? (wordt mijn eerste keer met Sam....)

Zou wel leuk zijn natuurlijk Pling

Ben ik ook welkom?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:05

Bianca > gefeliciteerd!!! En wat maf dat ze Jara heet, leuk, maar ook raar lijkt me. Maar idd, toch nog een lieve mooie Jara om van te houden!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:09

Siada, tuurlijk blijven we in het topic!! Vork En ik kom ook op de meeting hoor!
Wel fijn dat het zadel nu iig goed gaat liggen. En veel plezier op je strandrit.
Lastig is dat he, paarden die vervelend ijn met longeren. Ik heb er ook heel wat gehad (Fuur was ook in het begin zo), en ik vond het echt vervelend! Met Furia is het gelukkig helemaal goed gekomen, maar ik heb één keer een fjord bijgereden en dat was toch een ramp!
Peet, whahaha, dat kaartje, lief meisje zeg.
Nouvel, bedankt Lachen
Sanne, leuk dat je een gave dag hebt gehad bij NIC Zuidlaren, geweldig een shetrace Haha!
Ik snap wel dat je wat meer wilt dressuren, vind ik toch ook 1 vd leukste dingen.
Hoe is je toets gegaan?
Kimmie, ben benieuwd naar de nieuwe shet! Enne, met die heerlijke foto's maak je veel goed hoor Clown Wat een lekker ding blijft het toch! Yippie ziet er lekker uit!! En ik ga zo ff ITP Lucky bewonderen!
Ilona, lastig hoor, maar je hebt vast de goede keuze gemaakt. En nu rijden we beiden een haf bij, leuk Pling
Soeske, lijkt me toch niks hoor, brr, ik houd niet zo van bloed enz Bloos .
Esmee, fijn dat je zo verliefd bent en dat alles goed gaat!! Ga zo even in je profiel kijken!
Bianca gefeliciteerd!!! Leuk he tante zijn Haha! Weet er alles van.
Napoleon, wat een schattig ezeltje! Haha, en die foto's van die giraffen ROFL. Erg mooie foto van de tijger, ik ben helemaal gek van tijgers.

Zo, vandaag bij mijn nieuwe bijrijdhafje geweest! Was hartstikke gezellig, is een meid van 20, ze heeft zelf haar haf ingereden en ik vond het echt leuk. We hebben haar gelongeerd, ging helemaal super, volgende week gaan we weer samen en dan gaan we rijden. Hoef geen bijdrage oid te betalen, niks uit te mesten alleen maar 2x in de maand te lessen op eigen kosten. En dat doe ik natuurlijk graag!
Is ook een superleuke stal (de Haffrie Hoeve), mooie binnenbak en alles, echt leuk en veeel friezen Haha!.
Editje: eigenarrese zit ook op bokt, staan wat foto's in haar profiel, ze heet Labje87.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:22

madelief88 schreef:
Ben ik ook welkom?

Wat mij betreft wel hoor

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:27

ff spammen: stemmen jullie voor Yara in de veulenverkiezing?

viewtopic.php?f=59&t=853390

Komt trouwens zo een yippietopic aan, gooi de link nog wel ff hier neer Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:34

Ik heb gestemd Lachen
Ben benieuwd naar het Yippie topic!

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:03

Zo ben ik ook weer eens. Tijd geleden. Heb niet bijgelezen want liep wel erg veel achter.

@ iedereen die fotos heeft geplaatste vindt ze allemaal heel leuk , vooral die spelende paarden.

Wat ik vandaag weer mee heb gemaakt. Genio staat iedere dag van half negen tot vijf in zijn eigen paddock , hiernaast ligt een klein losgooi weitje met 1.40m ijzeren omheining. Ik weet zeker dat ik hem vanochtend na mijn les in de paddock heb gezet maar toen ik hem na een aantal uur weer hooi ging voeren stond hij dus in het weitje. De bovenste stroomdraad lag eraf en hij had wat groene verf van de omheining aan zijn been en op de omheining zaten wat krassen van zijn ijzers.

Gelijk eruit gehaald , gestapt en gedraafd aan de hand en liep gelukkig niet kreupel , toen benen afgespoten en in de traumeel gel gezet. Hij stond echt zo in het weitje te kijken naar mij: hoi sta nu hier hoor gooi mijn hooi hier maar neer , hier is het leuker.

Het grand prix monstertje kan dus ook 1.40m "springen" , veelzijdig paard maar niet de bedoeling

Was wel even schrikken , mannen blijven ook altijd jongens zo zie je maar weer , met zijn 19 jaar mag je toch wel verwachtten dat hij volwassen is?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:11

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:58

editje Haha!