[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:40

Waarschijnlijk gaan we volgend weekend met een groep een strandrit maken!!!
WHOOHOOOH!!! JOEPIE!!!
Dat heb ik altijd al eens willen doen!
Één van de meiden die het organiseert vertelde vanavond dat ze in principe een vrachtwagen hebben geregeld, alleen kan die chauffeur aankomend weekend óf het weekend erop.
Ze moeten eerst zien of ze het op zo'n korte termijn kunnen regelen, en anders moet ik nog even langer wachten.......

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 07:54

@ Saida: Wel goed dat je toch even het zadel heb laten nakijken. Wat leuk een strandrit! Heel veel plezier! Mijn manege organiseert ook vaak strandritten, maar jammer genoeg de vorige keer net om mijn schooltijd.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:12

NIC zuidlaren was erg leuk om te zien. Vooral de shetlandrace was erg gaaf en grappig. En volgens mij ging de shet van het meisje dat won er gewoon keihard vandoor, want hij was echt heel veel sneller dan de rest. Bij de kur op muziek heb ik genoten van Premier en zijn paps Jazz, want een schitterende dieren zijn dat toch. En er was een paardje Mabruk, die liep zo leuk, net alsof hij de hele tijd aan het dansen was Lachen

Jasmijn: Oe, spannend een nieuw bijrijdpaardje! Ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe, Vicky is wel leuk enzo, maar ik kan alleen maar buitenritten met haar maken, ik wil ook wel graag weer dressuurrijden, dat doe ik toch het liefste. En een buitenrit is ook wel leuk, maar het hoeft van mij niet drie keer in de week. Daarbij komt ook nog dat ze van het een op het andere moment ineens een auto eng vindt, dus dan zit je ook niet zo lekker.

Ilona: Mmm, jij ook al in een bijrijdpaard dilemma.. lastig is dat hè, ik heb alleen nog geen vervanger. Hopelijk bevalt de haf, en je kan toch Jielt af en toe nog een knuffel brengen.

Peet: hihi, wat lief Lachen

Saida: Wat leuk een strandrit, is altijd leuk!! Gezellig met een hele groep Lachen
Hoe gaat het met de vermoeidheid?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:11

_Saida_ schreef:
Waarschijnlijk gaan we volgend weekend met een groep een strandrit maken!!!
WHOOHOOOH!!! JOEPIE!!!
Dat heb ik altijd al eens willen doen!
Één van de meiden die het organiseert vertelde vanavond dat ze in principe een vrachtwagen hebben geregeld, alleen kan die chauffeur aankomend weekend óf het weekend erop.
Ze moeten eerst zien of ze het op zo'n korte termijn kunnen regelen, en anders moet ik nog even langer wachten.......

kun je mij niet ophalen met me paard ga ik lekker mee Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:12

Leuk dat het zo leuk was!

Zo weer lekker naar Fue.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:13

[quote="zasread"]
sanne hoe gaat het eigenlijk met wessel en de rest van het beestenspul
we hebben al lang niks gehoord van hun en mis die schoonheid toch een beetje

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:25

hey hallo allemaal,

ik lees wel braafjes mee hoor,maar pff het gaat hier zo snel,dat ik me nogal bezwaard voel om nog te reageren... Bloos Bloos

is net alsof ik dan geen belangstelling heb voor andere emnsen,omdat ik steeds de helft vergeet..(wordt al een daagje ouder... Bloos )

maar het gaat hier super,met alle paardjes,en ik heb een klein nieuwtje,een donderdag komt er een nieuwe slash...een moorkop hengstje..ben zo blij...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:16

hier een leuk idee om mss eens met zijn allen naar toe te gaan

Stal je paard gratis

Als je een beoefenaar bent van de toeristische ruitersport, begeef je dit najaar dan in de richting van onze zuiderburen. Vlak over de grens, in Belgisch Limburg, ligt een prachtig ruiternetwerk.

Om het uitgebreide ruiternetwerk van onverharde paden onder de aandacht te brengen, biedt Toerisme Limburg gratis nachtlogies voor je paard. Grijp die kans en verbaas je over de pracht van het Belgische landschap.

350 kilometerruiterpad
De paden hebben een minimale breedte van twee meter en zijn onderling met elkaar verbonden. Over heuvels en door bossen: je kunt maar liefst 350 kilometer zigzag door de natuur dwalen. Langs alle paden bevindt zich een duidelijke bewegwijzering.

Versnaperingen en logies
Als je wilt, kun je een meerdaagse tocht maken, want langs de route vind je ruiter- en paardvriendelijke logies en cafés. Tijdens de laatste drie maanden van dit jaar kun je je paard gedurende de nacht gratis stallen als je gebruik maakt van een speciaal ruiterarrangement. De moeite van het proberen waard.

Toerisme Limburg: ruiterroutes
Naar Belgisch Limburg
Yvonne Kroonenberg ging je voor: te paard door de Limburgse kempen (filmpje)

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:18

kimmie261 schreef:
hey hallo allemaal,

ik lees wel braafjes mee hoor,maar pff het gaat hier zo snel,dat ik me nogal bezwaard voel om nog te reageren... Bloos Bloos

is net alsof ik dan geen belangstelling heb voor andere emnsen,omdat ik steeds de helft vergeet..(wordt al een daagje ouder... Bloos )

maar het gaat hier super,met alle paardjes,en ik heb een klein nieuwtje,een donderdag komt er een nieuwe slash...een moorkop hengstje..ben zo blij...

ach geeft niks niet bezwaard voelen
maar ik mistede mooie foto`s van wessel en de andere paardjes van je
dus gauw weer posten he
en geef die knapperd een knuffel Ach gut

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:55

is een beetje ver weg voor mij,helemaal naar limboland..

en hier zijn nog wat foto's van wessel,vond ze niet mooi genoeg om er een topic van te maken,maar mss maak ik jullie er wel happy mee...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en nog 1 spelend met lucky...
Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:21

aa kei leuke foto's wessel is zooo knap
geniet altijd van zijn foto's
hij is super knap.
Knipoog]

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:42

Oh wat blijft Wessel een heerlijk paard! Altijd als ik weer foto's zie zwijmel ik weg!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:37

Mooi beesie(L) raakte hij niet dat ponytje ?? zo te zien op de onderste foto

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:46

Oh wat een dilemma had ik zeg. Ik doe nu Jielt natuurlijk, en ga waarschijnlijk die Haflinger doen, Amanda heet ze.. Maar nu kreeg ik een telefoontje van de eigenaresse van Fireblade, die ik soms nog is rij of ik vaste bijrijder wou worden. Voor min 2 dagen in de week. Ik heb vandaag nog op m gereden, ging heel goed.. Maar die haf was eerder, en daar kan ik ook lekker mee naar buiten (lees: strand, duinen en bos). En met Fireblade kan ik alleen in de bak rijden omdat er buiten niet veel is op die locatie.. Ik heb dus toch voor de haf gekozen. Vond het wel heel moeilijk, zeker omdat de eigenaresse van Fireblade echt een lief mens is, en veel bijrijders haar al hebben laten zitten. Nu moet ze opnieuw weeer een zoektocht gaan houden, wel erg jammer..Ik hoop maar dat ik de goede keuze heb gemaakt. Lachen

Femke: Leuk dat je ook weer langs komt! En nog wel met super foto's Wow! Zie zien er goed uit zeg! Wat is die Wessol toch een beer zeg. Bloos!

Saida: Goed dat je zadel is nagekeken zeg! Zou trouwens wel leuk zijn een strandrit! Voor mij is het best 'normaal' maar nog steeds vind ik het heerlijk als ik langs de zee rij in volle galop Haha!

Zasread: Ik wist niet dat jij ook stilletjes op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Misschien vind iemand anders Vicky wel helemaal t einde! Ik ben ook toe aan een nieuwe uitdaging, daarom heb ik het gezegd tegen mensen en zodoende aan die haf gekomen..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:51

zoo, wessel wordt ook al een grote beer!
Iloon, ben benieuwd hoe het gaat bij de haf! Wel jammer, maar ja, als 4 mensen hem rijden..
Hopelijk ligt het zadel van Griet strax beter!
Napoleon, sterkte zeg, is nooit leuk..
Sorry, verder ben ik het ff kwijt, kan ook niet echt terug lezen.
Mijn stage is erg leuk, gister voor het eerst en gelijk bij een sterilisatie + verwijdering baarmoeder aanwezig geweest. Vandaag een hond met ene ontstoken baarmoeder, deze verwijderd en dus ook gelijk gesteriliseerd. Ook met de vee arts mee geweest naar koeien enzo haha

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:59

Peet: Over 3 weekjes ga ik weer op bezoek bij mijn grote liefde Wessel Lachen

Femke: wat gaaf, een nieuw shetje, ik ben benieuwd! Wel foto's posten hoor! Geen leuk merrietje kunnen vinden?

Ilona: Ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging inderdaad, maar ik weet niet waar ik die zoeken moet, sinds ik niet meer op de manege rijdt heb ik niet heel veel contacten in de paardenwereld en ik moet het er ook nog even met het bazinnetje van Vicky over hebben. En daarbij komt dat zij zo ongelofelijk aardig is, dat maakt het zo lastig, ik vind het altijd zo leuk om na het rijden nog lekker met haar te kletsen en te praten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:12

Femke, macht nichts!!! Lachen
Voel je niet schuldig, we begrijpen dat je met zoveel paarden aan huis ook wel andere dingen te doen hebt dan bokken!
En Wessel....tja, daar mag je ons mee blijven verblijden!

Ilona, goed dat je zoveel aanbod hebt gekregen! Dat zoveel mensen vertrouwen in je stellen. Ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt!!

zasread, hoe vaak ben jij in Heemskerk???

Peet, ziet er leuk uit zo'n ruiterroute! Ik wil zoiets toch wel eens met Sam gaan doen.

Cloris, ik heb op stal gevraagd of ik de vrachtwagen mag gebruiken!!!! Hoor morgen of het kan. Gaan we naar het strand met die mannen!? (wordt mijn eerste keer met Sam....)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:17

@ Ilona: Dat zal vast wel een goede keus zijn, veel plezier met dat hafje!

WAA IK BEN ZO BLIJ HET GING ZOOOOOOOOOOO GOED HIHI!

Voor de geintereseerde:

Helemaal opgezadeld, een Spaanse had me geholpen om op te stijgen, eindelijk allemaal klaar, komt er een soort muggenvlaag hihi en echt alles werd lekgestoken, arme paarden en arme wij. Dus snel weer opgezadeld in stalletje gezet alle paarden, en gewacht totdat het donker werd. ( Een les trouwens ) Heel gezellig is het dan met die lampen en lekker geklets. Hij ging maar niet goed lopen, uiteindelijk heeft ze iets gepakt, de naam weet ik niet, kon je zelf maken, het was beter dan een Gogue, en het werkte ook super. Fuego had er totaal geen last van, en liep per-fect! Oortjes naarvoren, heel mooi ontspannen, mooi zijn nekje naar beneden, echt per-fect. Ik was zo trots op hem. We oeffenen heel veel met dressuur, ze let ook heel veel op mij daarop, omdat ik met hem dressuur wil gaat starten. We hebben echt alles geoefent en alles ging echt goed! Het strekken, het wenden, de galop en allerlij dressuur dingentjes. Het is zo'n kleine manege dat alleen de Joelle's dochter en Joelle zelf ( manege eigenaresse en haar dochter al wat ouder ) lesgeven, wel grappig, maar dat gaat allemaal goed. Ik krijg dus les van Joelle, altijd aardig en met iedereen bevriend, en ze geeft zo ongelovelijk goed les, naar alles wat ie zegt, wat ik dan moet uitproberen, lukt ook echt, dan sta ik echt verbaasd te kijken. Fuego reed dus super.

Haha en er stond een trailer, en we waren klaar. Naast die trailer stond mijn halster enzo, dus ik ernaar toe rijden, en hij dacht, ho is even, daar ga ik niet in! Hij heel snel achteruit lopen, deed een hele rare draai naar achteren, en draafde onrustig. Uiteindelijk maar afgestapt en beetje tegen hem gepraat. Maar hij werd er te zenuwachtig voor, dus zadelde ik hem maar in zijn stalletje af. En onder het logeren weer zo lief, mij achterolgend, en knuffelen, nou ik ben helemaal verliefd op hem, echt zooooo lief is die, echt verliefd.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:08

ohhhhhhhhhh wessel je blijft een kanjer

esmee wat vervelend die vliegjes
ilona je jammer voor fire maar ik geef je gelijk dat je meer hebt aan de haf lekker buiten door bos duin en strand en ze zal wel goed leuke bijrijder vinden

de rest ben ik weer vergeten Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:09

Sanne -> Ik ben nog steeds best wel moe, maar dat komt ook omdat ik nog geen moment stil heb kunnen zitten vanaf vorige week.
Wel merk ik dat de ijzertabletten hun werk doen, ik heb meer energie nu.
Dus we gaan gewoon nog een stripje doen!

Petra -> Sjorrie Peet, we kunnen je helaas niet meenemen, ligt een beetje (klein beetje maar) te ver uit de route..... Huilen
Lijkt me heel leuk om naar België te gaan, maar dat is helaas te ver voor ons.....

Kimmie -> Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Go jij! Go jij!
Enne wat bazel je nou met dat de foto's niet mooi genoeg zijn???
Ik vind ze geweldig!

Ilona -> Wat voor jou heel normaal is is voor mij een droom die uitkomt! Ja

Esmée -> Fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Vanmiddag wilde ik Grytsje gaan longeren.
Zaterdag had ze al stil gestaan, zondag alleen een rustige buitenrit gedaan, gisteravond ging de les niet door vanwege het zadel, dus ze moest echt vandaag aan het werk.
Ik ben niet voor niets aan het opbouwen natuurlijk!
Toen ik haar uit stal haalde liep ze niet helemaal lekker met haar knie, maar na 3 passen was het over.
Ik heb nu het tussenstukje aan het bit verwijderd en de longeerlijn met een slag door het binnenbitring aan de buitenbitring vastgemaakt.
Zo straft ze zichzelf als ze trekt, en dat doet ze vooral als ze moet galopperen.
Vanwege haar rechterknie op de linkerhand begonnen, dan hoefde ze die niet meteen zo te belasten, en dat ging prima.
Ik kon het effect van de longeerlijn aan haar bit meteen goed merken.
Ook de galop ging al stukken beter, ze springt al sneller aan en houdt het iets langer vol, en bovendien trok ze stukken minder.
Toen op de rechterhand, stap ging prima, maar zodra ze moest draven ging madam in staking door in 1x haar kont weg te draaien zodat ze recht voor me stond.
Dus ik telkens weer opnieuw beginnen, maar zodra ik de lijn iets liet vieren dan ging ze weer recht voor me staan en liep ze niet meer.
En ik maar proberen om achter haar oog te blijven, maar ze was me telkens te slim en te snel af.
Als ik de zweep gebruikte dan steigerde ze of ze nam een sprint naar de andere kant van de bak waardoor ik de lijn losliet.
Ik heb zo 20 min. staan te klooien en wist niet meer wat ik ermee aan moest, behalve doorgaan tot ze goed zou lopen.
Al zou het maar één rondje zijn.
Daarna heeft iemand met meer ervaring het van mij overgenomen, maar ook zij heeft ruim 20 min. met haar gevochten.
Bij haar gedroeg ze zich precies hetzelfde.
Ze heeft tenslotte een aantal keren een flinke mep met de zweep gehad op het moment dat ze zich omkeerde en toen gaf ze zich uiteindelijk over.
Veel mensen zeggen dat friezen dom zijn, maar volgens mij heb ik een hele slimme getroffen! Cool
Morgen ga ik haar weer longeren, maar dan met longeersingel en ik zal haar bijzetten.
Elke keer dat zij zich wegdraaide gooide ze eerst haar hoofd omhoog en dat kan met bijzetten niet meer dus ik hoop dat het dan beter zal gaan.......

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:16

Gaan er trouwens nog mensen van hier naar de clinic van Lammert Haanstra aanstaande vrijdag?

2 november aanstaande: Clinic " Training Friese Paarden" In het SWAENEVEN, Bareldsweg 1, te Wapse

Zaal open 18.00 uur Aanvang 19.00 uur tot 22.00 uur entree €7,50

* Inleiding

* Longeren en vrij bewegen

* dressuurlesje op diverse niveaus

Lijkt mij wel erg interessant om naartoe te gaan, maar nog leuker lijkt het mij als er ook nog bekenden zijn om te meeten! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:31

Saida: ik ga dr niet naar toe.. blijf dit weekend lekker thuis, vorig weekend al zoveel onderweg geweest Knipoog . En nu ik dat haffie ga doen, blijf ik hier uiteraard komen Tong uitsteken De barokke paarden staan op nummer 1 bij mij! Als ik zelf een paard neem wordt dat hoogst waarschijnlijk een spaanse kanjer, en als dat niet zo is dan zit daar vast een verhaal achter Haha!

Vicky: Jaa, moeilijk is het he.. Ik vond het ook heel moeilijk hoor.. Jielt is ook zooooo lief! Maarja, echt veel zal ik niet met m bereiken helaas.. Maar het idee dat dit de laatste maand word is toch wel angst aanjagend, zal m echt missen..

Lusitano: Waarom stopte jou bijrijder ermee als ik vragen mag?

Soeske: Leuk man zo'n stage! Maak je nog is wat mee iedere dag. Leuke en minder leuke dingen, maar dat hoort erbij. Je zal wel veel leren denk k. Ik heb trouwens a.s. donderdag een stage gesprek, als die goed verloopt heb ik in februari een stage plek voor een klein half jaar! Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 07:52

@ Saida: Jammer dat het longeren niet zo goed ging. volgende keer beter. Wat je doet met het longerlijn, met een slag door de éne bitring heen naar de andere dat doe ik ook af en toe, best handig.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:25

Even een ego-berichtje van mij-in-meeleesmodus:

Ik ben vanochtend om 7 uur tante geworden van een pennymeisje-to-be Haha! En haar naam is.. Jara... moest even slikken toen ik de naam hoorde, mijn schoonzusje bleek deze naam al van voor de geboorte van mijn Yara aan een eventueel dochtertje te willen geven, en ik vind het eigenlijk wel heel mooi. Er is dus weer een Jara geboren, toch een Jara in mijn leven om van te houden- en over een tijdje kan ik Jara op Yippie zetten, hoe bizar is dat Haha! Bevalling is allemaal goed gegaan, ik ga nu even kijken of ik vrij kan krijgen op mijn werk en dan rijden we naar Zwolle om de beeb live te gaan bewonderen.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 31-10-07 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:39

Tante Bianca -> GEFELICITEERD!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!