[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:38

DJZ schreef:
Ik ben van plan om van het weekend eindelijk weer eens op Diablo te stappen. Laatste keer dat ik serieus met hem heb gereden was begin december afgelopen jaar. Half februari heb ik nog 1 keer een klein rondje gereden := Als ik iedereen weer lekker bezig zie met jullie paarden, begint het wel weer enorm te kriebelen :P

Is er een specifieke reden waarom je sinds die tijd niet meer hebt gereden/met hem gewerkt?

@Sunnyhorse: PLAAAAA-TJE!! _/-\o_

Absolem schreef:
Wie gaan er naar CH tuigen bij de nieuwe heuvel zaterdag? Schijnt heel mooi weer te worden. Ik ben er bij iig :D

IK!
Dus als je iemand een rolstoel ziet duwen met een andere jonge vrouw erin of rond ziet struinen met diezelfde jonge vrouw met een kruk, dan heb je mij gevonden :D

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:09

Ik ga niet, wij gaan aankomende zaterdag trouwen! <3

En mijn merrie is gisteren geïnsemineerd, morgen kijken of het eitje weg is gegaan (afgespoten). :wow:

Sanet

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:29

Welke hengst had je nu gekozen Denneboom?
En ik ga duimen voor mooi weer voor jullie voor zaterdag!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:16

Fijne dag dennenboom zaterdag en hopelijk is de merrie drachtig

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:58

_Jelske schreef:
DJZ schreef:
Ik ben van plan om van het weekend eindelijk weer eens op Diablo te stappen. Laatste keer dat ik serieus met hem heb gereden was begin december afgelopen jaar. Half februari heb ik nog 1 keer een klein rondje gereden := Als ik iedereen weer lekker bezig zie met jullie paarden, begint het wel weer enorm te kriebelen :P

Is er een specifieke reden waarom je sinds die tijd niet meer hebt gereden/met hem gewerkt?

@Sunnyhorse: PLAAAAA-TJE!! _/-\o_

Absolem schreef:
Wie gaan er naar CH tuigen bij de nieuwe heuvel zaterdag? Schijnt heel mooi weer te worden. Ik ben er bij iig :D

IK!
Dus als je iemand een rolstoel ziet duwen met een andere jonge vrouw erin of rond ziet struinen met diezelfde jonge vrouw met een kruk, dan heb je mij gevonden :D

Hahaha helemaal top haha. Ik zou als je je kruk meeneemt wel een soort plankje fabriceren op de onderkant. Zodat je kruk niet het zand in zakt.

Beetje sneeuwschoen idee zegmaar.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:08

Het is toch weer Teun geworden :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:19

Absolem schreef:
Hahaha helemaal top haha. Ik zou als je je kruk meeneemt wel een soort plankje fabriceren op de onderkant. Zodat je kruk niet het zand in zakt.

Beetje sneeuwschoen idee zegmaar.

Oh het gaat niet om mij hoor! Maar een van mijn beste vriendinnen gaat mee en zij is minder valide. Als ze een goede dag heeft kan ze het af met een kruk en anders zit ze in de rolstoel. Ik ben meestal degene die dan dat karretje de wereld over dauwt :o

Maar meestal redden we ons heel prima op die manier :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:20

Dennenboom schreef:
Het is toch weer Teun geworden :D

Super leuk! Ik vind het een mooie hengst (bovendien heb ik een zwak voor de naam).

Iig heel veel plezier zaterdag!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:48

Oké paniek! Mijn bijna 5-jarige heeft mok plekjes op haar been, op zich niet zo’n probleem, maar het been is ook wat dik op die plek ze houdt wat vocht vast en daar vind ik haar wel jong voor. Heeft verder niet koorts en de plekjes zijn ook niet open. Hebben jullie dit ook wel eens bij mok, of is dit beginnende CPL? Het is wel echt maar één been. Ze schuurt er ook mee, zal morgen bye mite halen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:18

Is het geen mijt?

Ik spuit regelmatig Shire oil (pig oil) bij onrustige paardenbenen.
En bij zwelling voer ik gedroogde brandnetel en kleefkruid voor zuivering en doorbloeding.
Verder goed opletten dat er zo min mogelijk suikers in het voer zitten.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:05

Nynkex01 schreef:
Oké paniek! Mijn bijna 5-jarige heeft mok plekjes op haar been, op zich niet zo’n probleem, maar het been is ook wat dik op die plek ze houdt wat vocht vast en daar vind ik haar wel jong voor. Heeft verder niet koorts en de plekjes zijn ook niet open. Hebben jullie dit ook wel eens bij mok, of is dit beginnende CPL? Het is wel echt maar één been. Ze schuurt er ook mee, zal morgen bye mite halen

jelske stond met 2.5 met een halve einschuss vanwege mok . dus ja kan prima gebeuren bij mok . het veranderd pas in cpl als ze permanente beschadigingen krijgen aan de lymfe vaten .

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:22

boemel schreef:
Is het geen mijt?

En bij zwelling voer ik gedroogde brandnetel en kleefkruid voor zuivering en doorbloeding.

Dierenarts wilde eerst het paard zien voordat hij me bye mite meegeeft dus die komt maandag. Voer al laag in suiker want mijn vorige paard had eczeem, ook begonnen met kleefkruid voeren en net brandnetels geplukt om te laten drogen

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:43

Mijn merrie heeft ook last van mok/mijten. Ik gebruik Frisian Expert oil. Dat werkt super bij mijn paard.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:58

Nynkex01 schreef:
boemel schreef:
Is het geen mijt?

Dierenarts wilde eerst het paard zien voordat hij me bye mite meegeeft dus die komt maandag. Voer al laag in suiker want mijn vorige paard had eczeem, ook begonnen met kleefkruid voeren en net brandnetels geplukt om te laten drogen

als er vocht ontwikkeld. stappen op het harde 15 min . vocht betekend een onsteking en dan wil je de doorbloeding goed op gang houden.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:17

Friesian oil is op, zal ik weer even bestellen. Ze staat wel 24/7 buiten ook met een groot verhard stuk

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:26

Misschien is een MLD therapeut een idee om je paard te behandelen en advies te geven.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:48

Die heb ik bij mijn vorige paard er ook wel bij gehad ja, als by mite en de olie niet werkt ga ik dat ook wel weer proberen, maar als paard echt lymfeoedeem heeft moet het vaker dan paar keer per jaar en elke week zo’n behandeling van € 65 is ook niet te doen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:12

Dat wordt inderdaad een duur grapje, je zou dan zelf een cursus kunnen doen.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:23

Nynkex01 schreef:

Beterschap iig Y;( Hopelijk vind je gauw een oplossing...

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:07

Afbeelding

Mijn kleine meid is inmiddels alweer 1!
Ze is nog wat magertjes, daar ben ik mee bezig :)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:26

Nynkex01 schreef:
Die heb ik bij mijn vorige paard er ook wel bij gehad ja, als by mite en de olie niet werkt ga ik dat ook wel weer proberen, maar als paard echt lymfeoedeem heeft moet het vaker dan paar keer per jaar en elke week zo’n behandeling van € 65 is ook niet te doen

Niet elke therapeut vraagt 65 euro en inderdaad misschien is het wel mogelijk dat je zelf de opleiding doet.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:24

@Jelske: tijd, weinig motivatie en slecht weer...
Maar vorige week woensdag heb ik weer een rondje gereden in de bak en inmiddels heb ik gisteren ons 3e rondje alweer gemaakt. Het is zo fijn dat je na zo'n lange tijd gewoon weer kunt opstappen en weg rijden <3

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:24

Dat is echt goud idd! Was met Jels net zo :D

Had eigenlijk gehoopt vandaag nog ff wat met Jels te kunnen doen maar het weer is hier echt bagger. Gelukkig heeft ze woensdag nog goed gewerkt, maar gisteren is er niets van gekomen ivm dodenherdenking.

Getty_MaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:19

Veel plezier vandaag in Lunteren voor de mensen die gaan!

Gefeliciteerd denneboom, mooie dag gewenst!

Al een da bij geweest nynke? Die van mij heeft ook dikke achterbenen gehad en moest toen aan de antibiotica. Zij had toen mijt.
Ook een spuit tegen de mijt gekregen.

Ooh lees dat de DA er al bij komt :)

Tijd gaat snel julya! Ze heeft vast een spurt in de hoogte gedaan.

Heerlijk DJZ, opstappen en wegrijden.

Hier gaat de merrie deze keer onder Arent 515. En vriendin haar merrie (v.Michiel), is gisteren drachtig gescant van Wibout 511.

Verwacht aankomend weekend Maan te kunnen verhuizen naar de nieuwe locatie, heb er helemaal zin in. Ze is afgelopen week voor op ijzers gekomen (slijt helaas te snel op de harde uitloop).

Het begint nu een beetje door te dringen dat ik met mijn eerste eigen paard aan de slag kan *\o/*

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:29

Ik moet nog goed bijlezen maar Denneboom gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een prachtige onvergetelijke dag gehad! ^&+

Gister ook in Lunteren geweest en wat de was het weer een mooie dag! Knappe rubriek nieuwelingen ook al zag je goed dat sommige het nog niet vol konden houden. Genoten! _/-\o_