Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:47

Dank voor jullie berichtjes! Ik ben zelf zo lang verzorgster geweest en het "eigenaar zijn" is nog vrij nieuw voor mij, waardoor ik het moeilijk vond om er mee om te gaan, maar ik heb nu toch een vriendelijk bericht gestuurd dat ik toch aandring op het volgen van lessen omdat er toch nog iets te veel dingen mis gaan in het grondwerk.. Moest ze er nu niet op willen ingaan, ga ik het inderdaad stop zetten. Vind het wel moeilijk om dan iemand teleur te stellen, maar zoals jullie zeggen, het is de bedoeling dat ik er minder zorgen mee heb ipv. meer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:49

Je hoeft ook niet te lief zijn Jenara. De afspraak werd in het begin gemaakt als voorwaarde. Daarop heeft je verzorgster ingestemd, mss ?? toen al wetende dat dat te duur was. Hoe dan ook, het is jouw paard en zij moet de gemaakte afspraken nakomen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:35

Paarden houden is nou eenmaal duur. Als een les nemen er niet eens vanaf kan dan zou het voor mij ook klaar zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:03

_Tarzan schreef:
Gek hoe dat toch per paard zo verschilt!

Hij zou het maar onder het zadel doen :=
Wat kan dat dier steigeren, niet normaal _O-

[ [url=m/bDj1hu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een blij ei! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:07

Heeerlijke foto's zeg!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:14

Mag ik jullie even om advies vragen?
Ik ga Nero scheren, maar ik heb echt geen idee hoe en in welk model. Wat raden jullie aan?
Hij wordt 4/5 dagen in de week gereden/gelongeerd. 3 dagen rijden en 1 keer longeren. Vaak 1 keer wandelen. We rijden gauw 3 kwartier tot een uur en longeren een halfuur.
Momenteel is hij na 10 minuten al helemaal zeiknat wat echt geen doen is…
Mijn vorige merrie heb ik nooit geschoren dus ik heb even advies nodig :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:46

Hoe staat hij gestald? 24/7 buiten of dag en nacht op stal vind ik ook wel mede bepalend voor het patroon.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:53

Overdag buiten en ’s nachts op stal :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:32

Ik doe de pony hier de hals en de borst en de schouders. En dan een stukje bij de singel want daar is ze altijd mega wollig (Welsh hè :+ )
Afbeelding
Staat zo nog 24/7 buiten zonder deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:33

Mijn Mo gaat altijd in jachtpatroon. Staat 24/7 buiten met schuilplekken en een deken.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:50

Mijn vorige paard was ook geschoren in jachtpatroon. Als het te weinig is kun je er altijd nog meer vanaf halen. Andersom is lastiger :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:10

Ik doe ook jachtpatroon. Ze staan overdag buiten, weer of geen weer, en alhoewel ze een deken op hebben, vind ik het veiliger. Helemaal geschoren en overdag buiten zou ik te ongerust zijn dat ze een kou kunnen vatten.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 18:56

Even mijn nieuwe zadel showen hier hoor :D
Handgemaakt speciaal voor Faro en mij en wauw, wat ben ik er blij mee!

Afbeelding

De herfst lijkt hier bijna lente; geen loofbomen dus geen herfstkleurtjes, maar door de ongewoon natte zomer een explosie aan bloemetjes overal!

Afbeelding

En ook nog een foto van Zaf, die tegenwoordig op commando kan knuffelen. En een pret dat hij ermee heeft!

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 19:41

Mooi zadel Sterre!

Hier vandaag met de baby grondwerk op een andere plek gedaan. Met lekker veel afleiding, maar zelfs dan heel braaf en op mij gericht!
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:06

Prachtig zadel Castellon!
En wat super dat je puppy zo braaf was Maartje <3 wat hebben jullie voor oefeningen gedaan?
Geniet trouwens nog maar van het feit dat ze nog zo donker is ~~}> Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:29

Hoezo Autumn, die van jou is toch ook donker? :o? :')
Ik heb al een schimmel staan, die blijft best wel schoon over het algemeen. Ik ben benieuwd wat Lissy gaat doen.
We oefenen vooral met uit mijn ruimte blijven (deze kruipt graag IN je), en wijken voor druk. En verder doen we voor de leuk een beetje flehmen, hand target en zijn we begonnen met nee schudden

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:30

Mooi zadel en mooi paard! :D
OMG Autumn hij wilde weer even een donkere schimmel zijn zo te zien :')
Klinkt heerlijk Maartje :)

Ik heb even ruzie met Fuego _-:( en dan valt het mij weer mega zwaar hoe enorm ik mijn vorige paard mis, dus hier geen updates :\

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:34

Ah Tarzan dat klinkt niet fijn… knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:45

Balen Tarzan :(:)

Hahaha leuk Maartje!

Mooie foto's Castellon <3

Mijn schimmel gaat tegenwoordig liefst verkleed als palomino. Dat gele zand krijg je er dus echt gewoon niet uit :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:54

Dankjewel, pfff mis m'n maatje gewoon nog enorm en als het dan even niet goed gaat komt het nog eens harder binnen :\ .. M'n vriend komt mij weer even helpen met Fuego en dan hoop ik dat het probleem weer is opgelost maar heb het gewoon weer even heel moeilijk met het verlies van m'n trouwe maatje.

Robijn Leuk zo'n wannabe palomino!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:09

Wauw, gaaf zadel castellon, zit volgens mij echt als een huis.

Wat rot tarzan,snap ik goed op zulke momenten als t even tegen zit.

Ik krijg met regelmaat foto's en filmpjes van solana, die nu in de opfok staat, ze doet t gelukkig zo goed,maar mis dr wel hoor, mn kleine knuffel kontje.

Kira gaat nu ook weet goed, hersteld van de blessure en heeft een paar weken even rust gehad na t afspenen van solana, kon ze even bijkomen want ze heeft wel wat ingeleverd
Gisteren een kort rondje bos gedaan, pfff....handen weer vol aan, super braaf maar zoveel power, ik mis echt een bak.....

Afbeelding
Afbeelding

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:14

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-10-21 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link aangepast op verzoek

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:02

Mooie foto’s Veerle van je knappe merrie!
Knap veulen Rianne! En herkenbaar haha, heel braaf maar je handen vol.. wel fijn dat ze toch braaf was!

Hier de ruzie opgelost gelukkig.
Fuego dreigde als ik erop zat en daar blokkeerde ik op, maakte mij onzeker en wist niet wat te doen. Voor de beeldvorming, ik rij op de wei en ze staan in eigen beheer, dus als ik val is niemand die het ziet, daarnaast heb ik 2 weken geleden best een flink auto-ongeluk gehad dus nog het eea gekneusd dusja ik durfde gewoon niet erdoorheen. Bang voor zijn reactie.
Vandaag is m’n vriend weer even komen helpen en is het opgelost, ik moest hem er echt gewoon even doorheen zetten en toen liep hij weer. Maargoed, ik weet nu dat hij meer dan het dreigen niet doet dus zal er nu ook tegenin durven gaan :)

Buiten dat mis ik m’n lieve stabiele maatje waar ik nooit onzeker van werd enorm!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:56

_Tarzan schreef:
Mooie foto’s Veerle van je knappe merrie!
Knap veulen Rianne! En herkenbaar haha, heel braaf maar je handen vol.. wel fijn dat ze toch braaf was!

Hier de ruzie opgelost gelukkig.
Fuego dreigde als ik erop zat en daar blokkeerde ik op, maakte mij onzeker en wist niet wat te doen. Voor de beeldvorming, ik rij op de wei en ze staan in eigen beheer, dus als ik val is niemand die het ziet, daarnaast heb ik 2 weken geleden best een flink auto-ongeluk gehad dus nog het eea gekneusd dusja ik durfde gewoon niet erdoorheen. Bang voor zijn reactie.
Vandaag is m’n vriend weer even komen helpen en is het opgelost, ik moest hem er echt gewoon even doorheen zetten en toen liep hij weer. Maargoed, ik weet nu dat hij meer dan het dreigen niet doet dus zal er nu ook tegenin durven gaan :)

Buiten dat mis ik m’n lieve stabiele maatje waar ik nooit onzeker van werd enorm!

Opnieuw zo'n herkenbaar verhaal! Jenara ging (en gaat soms nog) ook dreigen en zich helemaal bol zetten als ze iets moeilijk vindt, ik heb ook echt les nodig gehad om daar door te durven en kunnen rijden. Ik had dit ook nog nooit eerder bij een ander paard meegemaakt, dus ik wist echt niet wat ik er mee aan moest. Ondertussen wel en wordt het ook steeds minder dat ze het doet, nu juist nog bij het aanspringen in de linker galop, want die blijft ze nog lastig vinden! Rechtsom galopperen we ondertussen wel al wat rondjes in de piste, zelfs met barebackpad :D

En leuke foto's idd van je knappe merrie Veerle!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:22

Mooie foto's veerle, echt een knapperd <3

Zo herkenbaar wel tarzan, het kost even tijd om je vertrouwen weer terug te krijgen en dat maakt onzeker, heel logisch
Maar knap dat je hulp hebt gevraagd en het aan gegaan bent, dan komt je vertrouwen wel terug, zeker omdat je nu weet dat het bij dreigen blijft.

Mijn plan vandaag was weer een bos ritje, kom ik aan op stal....ligt er een ijzer af.....kakkkk :(

Vanmorgen bij solana gaan kijken, ze staat nu 3 weken in de opfok....maar baal er van dat ze totaal anders is als dat ze thuis was.....t was zo'n kroelkont, nu niet meer....t is dat ze t echt is, maar herken dr niet meer...hopelijk komt t door t wennen in de opfok en is ze straks weer zoals ik dr ken
Afbeelding