[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:04

Waaa wat gaan jullie snel, ik ben één dagje op school, en we zijn alweet haast een pagina verder hihi.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:04

Esssss -> Als je leren laarzen wilt kopen dan kan ik je de Mountain Highrider aanraden, die zitten echt zalig!
Kan je Fue misschien gaan longeren met een Pessoa?
Dan wordt hij ook gedwongen om zijn rug te gaan gebruiken, maar dan zonder jou erop.

Peetisgreat -> Volgens mij heb jij je weg al gevonden op Hyves!
Mooie foto's van een lekkere kanjer weer!

BrankaZ -> Klinkt als een heftig weekend, heb je vandaag lekker vrij?

Jessica -> Welkom hier!

Ik heb gisteren een leuk dagje gehad!
's Morgens eerst lekker een buitenrit gemaakt met Grytsje.
We hebben alleen gestapt want ze was behoorlijk onrustig.
Op de manege heb ik haar nog een kwartiertje laten draven om haar overtollige energie kwijt te laten raken.
's Middags en 's avonds veel visite gehad en ontzettend verwend!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:52

Sjee, wat is dit alweer een lang topic geworden Bloos! Leuk om weer helemaal bij te lezen en te zien dat iedereen het zo naar z'n zin heeft met de Barokkies Haha!

Ik mag helaas voor lange tijd niet op mijn knappe man rijden Huilen en als ik al jullie rij-verhalen zo lees ben ik toch stiekum wel een beetje jaloers........

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:02

Ik ook mijne is pas 2 en me rij paard staat in trening ...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:27

Napoleon, wat is er? Wat is de reden dat hij op rust staat?
Grytsje, lekker zo´n relaxed buitenritje! Was je jarig?? Nog gefeliciteerd!!!

cloris, dus we gaan ponyrijden zaterdag? Ik zal kijken of ik vervoer kan regelen!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:33

Lusitano schreef:
Napoleon, wat is er? Wat is de reden dat hij op rust staat?

Met Nap is niets aan de hand gelukkig, alleen mag ik niet rijden Boos! Ben halverwege sept. geopereerd aan mijn rug.....(dubbele hernia) en mag pas weer begin januari starten met 5 minuten stappen op Nap Huilen

Ik mis het zo verschrikkelijk.......! Kan hem nu alleen een beetje aaien en daar houd het dan ook op. Hij begrijpt er geen zak van volgens mij. Godzijdank heb ik een hele lieve vriendin waarmee ik Nap sinds 1,5 jaar samen mee doe en zij verzorgd en rijdt hem nu 7 dagen in de week. Maar toch, baal er gewoon van dat ik er niet op mag en nog zolang moet wachten. Tuurlijk het is voor mijn eigen bestwil, ik moet eerst mijn spieren weer sterker maken, maar als ik hem dan zo in zijn box zie staan met dat lieve koppie of als zij aan het rijden is......... Kan het niet uitstaan Huilen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:36

Esmee, ik hoop dat de gogue helpt om Fue te leren zijn rug te gebruiken.
Soeske, jaloers!! Daar heb ik ook zin in. Of in een fijne strandrit.
Peet, wat is het toch een lekker ding zeg! Friezen zijn ook echt prachtig..
Jessica, welkom!
Marit, leuk dat je zo penny-achtig verliefd bent op je paard! Haha!
Malin, ik wil de foto's zien Knipoog!
Saida, jij ook al een buitenrit..! Lekker hoor, en ook stoer na de vorige keer.

Zo, ben net vd dokter vandaan, echt een superdokter! (eigelijk geen dokter, ze is verpleegkundige en mag alleen maar dingen als anticonceptie doen Clown).

Maar ze weet iig waar ze over praat! Ze kwam ook uit zich zelf met de Yasmin-pil, die mij al wat leek, dus die heb ik nu.
Oja, ook nog leuk nieuws; ik ga woensdag kijken voor een event. bijrijdpaardje, klonk hartstikke leuk, aardig in de buurt. Het is een 5-jarige haflingermerrie, heb er zin in!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:37

Bedankt alle mensen die me welkom heten!! en napoleon sterkte ermee!!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:52

Balen napoleon!!! Wel een geluk bij een ongeluk dat je zo´n fijne vriendin hebt die het kan overpakken van je! Dan is hij in vertrouwde handen... Wat wordt het trouwens een sproetenkop zeg!! heerlijk die vliegenschimmels!

Mijn bijrijdster is vandaag officieel voor het laatst....vanaf nu moet ik het weer helemaal alleen doen! Ach gut

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:03

@ Saida: Dat zou ook kunnen ja, maar omdat je een Gogue kan gebruiken voor te longeren, en te rijden, denk ik dat ik dat toch maar doe.

@ Fuur: Ja, ik hoop het ook!

Heb net toch zo'n enge film gezien. We hebben 3 filmnetten. The Zapatioc ofzoiets. Over een psygische seriemoordenaar. Waar gebeurd. Die stuurde allerlij brieven naar de politie, dreigbrieven. En hij had totaal iets van 34 mensen ofzo vermoord. Dat had jaren geduurd, en in zijn laatste brief met zijn laatste woorden waren dan. Ik ben benieuwd of er ooit een film over mij word gemaakt. En dan nog wat met die wijze woorden. Hij is nooit gevonden, en niemand heeft ooit geweten wie hij was, terwijl er zo intensief naar hem gezocht werd. Echt een mooie film.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:08

Die heb ik ook gezien esmee Lachen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:08

weet iemand hier wat er over 2 jaar de beginn leters moeten zijn voor het veulen van de friesen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:52

Lusitano -> Echt relaxed kon ik het niet noemen, ze was wat angstig, schrok snel en ze was behoorlijk onrustig.
Ze liep continu gespannen alsof ze ieder moment vandoor kon gaan en ze liep de hele tijd te snorken en met haar hoofd hoog op.
Pas na zo'n 45 min. ging ze iets meer ontspannen lopen.
Het ongelukje van vorige week heeft toch wel zijn sporen achtergelaten blijkbaar en ik zal het rustig aan weer op moeten bouwen.

Napoleon -> Kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt, ik zou het ook heel erg vinden als ik zelf niet meer mag en zou zien dat een ander er wel veel plezier mee heeft.
Sterkte met je rug en straks niet forceren, hè!

Furia -> Spannend!!!
Ik hoop dat het wat is voor je! Ja

Jessica -> Voor 2008 is dat A-B-C, dus voor 2009 zal dat D-E-F worden neem ik aan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:29

Napoleon: Vervelend voor je zeg!! Echt jammer dat je zelf niet kan rijden, dan lijkt 5 januari zo ver weg! Gelukkig gaat december vaak wel erg hard voorbij... Sterkte tot die tijd! *Had je me pbtje nog gehad met Verana foto's?*

Lusitano: Hoezo is je bijrijdster er voor het laatst? Stopt ze er definitief mee? Fijn dat het zo lekker gaat tussen jou en Sam Haha! En ik heb die Anda op MP zien staan. Was gelijk verliefd op hem! Lovers Ik vind hem zooo gaaf!

Jasmijn: Stop je helemaal met Furia? Wel fijn om straks een bijrijdpaardje achter de hand te hebben!

Saida: Was je nou jarig *heb er volgens mij overheen gelezen?* Anders nog gefeliciteerdd! Haha!

Ik ga misschien ook stoppen met Jielt.. Er is op mn 'oude manege' een haffie (merrie 8 jaar) die ik kan gaan doen. Is wel iets meer geld, maar doe die dan samen met de eigenaresse en heb dan 3 a 4 dagen in de week. Kan ook les nemen, en heb weer een binnenbak. Vind het wel heeeeel erg jammer van Jielt, dat is zo'n droppie! Vandaag was die ook weer zoo braaf met rijden! Maarja, kwa mogelijkheden kan k er weinig mee, geen les, altijd alleen, en nog 3/4 mensen die er ook nog op rijden.. Ik heb een maand proeftijd bij het haffie dus als het niet klikt kan ik altijd nog zeggen dat ik het niet doe.. Maar toch ik zal Jielt wel missen Verdrietig

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:30

nou iedereen weer lekker achter de pc nu de avonden korten zijn geworden Haha!

napoleon veel sterkte nog even rustig aan en dan zit je er voor je het weet weer op en rij je weer lekker lang

zo lief kwam er zaterdag een meisje van mijn les naar me toe die had iets voor me gemaakt
echt heel lief een kaartje waarop stond dat ik de.........

........liefste,leukste, beste,
aardigste, viendelijkste,paardegekste,verstandigste,handigste rijinstructrice ter wereld. en mag ik volgende keer asjeblieft op 'zorro' en dan op de achterkant stond pleaseover het hele blaadje vondt het zo lief van haar Ach gut
gelukkig heb ik veel lieve meiden in mijn groepjes Haha! Clown

wou ik toch even vertellen Pling

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:55

haha peet, wat leuk!! Haha! Die penny meisjes zijn soms nog best lief Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:40

@ Saida: ja misschien zit het er ooit nog in, die nieuwe laarzen. even op internet kijken welke je bedoeld.

@ Furia: toevallig, vond het wel een mooie film eigenlijk, voor zo'n oudje.

@ Peet: Agh wat schattig van zulke meisjes, haha ik zie het al helemaal voor me! Heb je haar dan toch op ''Zorro'' gezet, hihi?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:43

Essssss schreef:
@ Peet: Agh wat schattig van zulke meisjes, haha ik zie het al helemaal voor me! Heb je haar dan toch op ''Zorro'' gezet, hihi?

nee joh die zorro hebben we nog niet zo lang en vorige week is die gek over de buitenbak gesprongen bleef hij haken op het hek liggen heel zijn beentjes open arm dier
dus die loopt voorlopig nog niet in de lessen

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:43

napoleon ----» jeetje verschrikkelijk dat je vor zo’n lange tijd niet kan rijden.
ik denk dat ik afkick verschijnselen zou gaan krijgen, het enigste waar ik echt op kan ontspannen en genieten is paardrijden Knipoog

maar suc6 ermee napoleon hoop dat je er gauw weer bovenop ben

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:46

Jee, het gaat hier inderdaad weer megasnel! Wow!

Saida, lekker nieuwe laarzen!
Jij kan de winter in! Haha!

Soeske, klinkt heerlijk zo over die dijk!
Lekker even uitwaaien!
Hoe bevalt je zadel trouwens, nog steeds goed?

Ess, als jij op maandag niet op stal mag komen, blijft hij dan de hele dag binnen staan of zetten zij 'm voor je buiten?
En heb je al een keer met gogue of dubbele longe gelongeerd of moet je het nog uit gaan proberen?
Ik heb met Fifi echt heel veel baat gehad bij het longeren met dubbele longe in het begin toen ze zo vreselijk moeilijk was.
En nog grijp ik terug naar de dubbele longe als we weer eens een moeilijke periode hebben.
Al gebruik ik nu ook af en toe een pessoa, werkt op zich ook wel prettig...

Peet, hij is echt knap, gave foto's!

Madelief, super dat je zo heerlijk hebt buiten gereden!
Voor de paardjes ook altijd even lekker, buitenritje!

Branka, ik los dingen ook liever op zonder hulpteugels, en ik heb ook een instructeur die er eigenlijk niks van moet weten, maar soms kom je er gewoon niet uit, en dan is het best fijn om een klein beetje ondersteuning van een hulpteugel te hebben.
Als Fifi weer zo'n hele rare dag heeft kom ik gewoon niet eens aan rijden toe als ik erop zit, een slof is dan het enige dat haar weer even met beide benen op de grond zet, en als die begrenzing er is kanik vaak vrij snel de boel daarna weer los laten hangen en anders blijf ik vechten tegen een brok spanning...
Fijn dat het rijden bij jou nu zo lekker gaat, ik ben jaloers! Cool

_STS_Angels_ , welkom hier! Knipoog

Lusitano, beterschap nog...
Fijn dat je in ieder geval weer een beetje aan het rijden bent!
Klinkt leuk dat paardje van je vriendin!

Cloris, netjes zeg van je wedstrijd!
gefeliciteerd!

DinkeyGirl, wat gaaf dat je hier naar strand bent geweest!
jammer dat ik het niet wist, was even Suev een aai komen geven en komen bewonderen! Knipoog
(manege Bakker is bijna de buurman van de stal waar ik sta... Cool )
Wat super dat hij zo braaf was zeg, echt heel gaaf!
Ben benieuwd naar de foto's!

Komen jullie allemaal een keer hier een strandrit maken?! Haha!

Napoleon, heel veel sterkte!
Lijkt me in inderdaad erg moeilijk als je zo lang niks kunt...

Furia, fijn dat je goed geholpen bent bij de dokter!
Spannend je bijrijdpaardje, succes!

prinslover, jij ook succes met je nieuwe paardje!

peet, wat lief zeg!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:10

@ Peet: Ag gos, da's wel sneu voor dat paardje, arm beest.

@ Nouvel: Ze zet hem wel is voor bij in de padock of in het weiland waar normaal haar hengst staat, als die er niet is. Heb nog nooit met een gogue of iets dergelijks gereden, word de eerste keer, dus ben benieuwd hoe die errop reageerd.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:07

ah ilona je zal jilet zeker gana missen maar probeer het eerst met dat haffie en nog niet opzeggen bij je fries
hoop dat je ook met je haffie een mooie tijd tegemoet gaat dan

en meiden ik moet zeggen ik hyves al een beejte meer hoor leuk hoor kom steeds een stapje verder Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:25

peet, ik ben er nog niet zo heel handig in... Clown

ess, oke, da's wel lekker... Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:09

heey goede avond Haha!
napoleon: wel balen. maar vind het wel knap van je dat je je zelf er toch van af houd. vind dat echt knap Lachen
hij is nu in vertrouwde handen Knipoog

Ik wil ook nog keertje strand rit maken Schijnheilig lijkt me echt gaaf.
maar met eigen paard gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
laten je weten hoe het was. ( worden er foto's gemaakt ?)
xxx

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:36

Ilona -> Ja klopt! Haha! Ik ben gisteren jarig geweest!
Maarre....... jullie (jij en Jasmijn) blijven toch wel hier in dit topic toch, ook als jullie straks haflingerfreaks worden? Tong uitsteken

Peet -> Leuk zo'n kaartje!
Overkomt mij nou nooit zoiets..... Knipoog

Vanavond had ik eigenlijk les, maar dat ging voor ons helaas niet door.
De zadelmaker was op de manege en hij moest bij mijn zadel ook nog even komen kijken.
Het zadel is vorig jaar speciaal voor Grytsje gekocht maar heeft een poos op een ander paard gelegen.
Toen ik met Grytsje begon had ik er een lamsvacht onder liggen ivm haar rug omdat ze nog zo jong is en niets/weinig gewend.
Maar daar schoof het zadel telkens mee weg naar links toe.
Toen ik het probeerde zonder het bontje eronder lag het zadel al een stuk beter.
Maar ik wilde evengoed dat hij er even naar keek dus deed hij dat.
Maar goed ook want het moet opnieuw opgevuld worden omdat het haar rechterschouder blokkeert.
Ik moest ook voelen met mijn hand bij de schoft en toen kon ik het idd ook duidelijk voelen.
Bij haar linkerschouderblad kon ik zo mijn hand ertussen duwen, en aan haar rechterkant maar 2 vingers.
Hij heeft het zadel meteen meegenomen en ik krijg het woensdag weer terug gelukkig.
Dus Grietepiet had een avondje vrij! Haha!
Heb ik meteen maar nuttig besteed door haar hoeven weer eens een oppepper te geven.
Ik heb ze lekker schoon geboend en daarna gevet en geteerd.
Daarna haar stal nog even opgefrist, lekker eten gegeven, geknuffeld en toen naar huis gegaan.