[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:40

Dennenboom schreef:
Welkom Westerntrail en Lionlakes.

Haha lekker bezig Jelske <<) misschien ook een bit perongeluk mee bestellen _O- en fijn dat het zo goed gaat met Pit!

Geen gek idee, vrees alleen dat ik direct door de mand val. Ik denk dat ik even moet wachten tot hij over drie weken weer het veld in gaat (hij is militair). Dan is de kans dat hij merkt dat ik later op stal ben dan anders of überhaupt naar de Ruitersport ben geweest het kleinste denk ik. :D

Laura1982 schreef:
Jelske haahhaa ja je moet ze niet te wijs maken alles war je koopt heb je echt nodig hihi

_O-

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:10

Boemel wanneer wordt het paard gekeurd?

Wat een fijne berichten Jelske, klinkt als een goed besluit en wat heerlijk dat je weer lekker rijden kan.

Denneboom, vriendin haar merrie is de baarmoeder ook nog in slaap. Vernoeden is door het weer.
Met een laat veulen heb je tegenwoordig wel langer mooi weer.

Welkom westerntrail, fijn dat je nynke nog hebt als afleiding.

1 jaar alweer sanet, ben benieuwd naar de foto's!

Ook welkom lionlakes, zie alleen geen foto :D

---

Hier gaat het goed met merrie en veulen.
Merrie heeft nu 3 veulens gehad waarvan 1 van Alwin (die van mij dus), zij was erg verlegen (wel helemaal bijgetrokken)
en nu 2x Auwert. Beide veulens van Auwert waren gelijk bij de geboorte mensgericht, gelijk op je aflopen en kriebelen, zo zie je maar weer het verschil in karakter.

Dit veulen lijkt nog luxer en hoger op de benen te staan, dan het veulen van vorig jaar.

Afbeelding

Afbeelding

En de Enter (ziet er momenteel wat minder uit)

Afbeelding

Heb ook nog een knappe Auwert uit een Tiede merrie bij een kennis gezien. Hij fokt ze mooi luxe.

boemel

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:23

GettyMaan, de keuring was gisteren en helaas met een negatief aankoopadvies ;(
Paard was licht onregelmatig RV in het kreupelheidsonderzoek.

De dierenarts verwachte eigenlijk dat het een kleine blessure was. Waarschijnlijk verstapt of iets dergelijks. Bij de kogel was een lichte zwelling.

Omdat hij dacht dat het meeviel, was het advies om over 2 weken te gaan herkeuren.
Verkopers en wij hebben besloten dat inderdaad te gaan doen.

Dus nog geen 3e Fries in de wei helaas.
Op zich heb ik wel een goed gevoel over de afloop. Het is even afwachten dus.

Ps erg knap veulen <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:01

Och jeetje wat balen, moet je nog langer geduld hebben... hoop dat ze er dan wel doorheen komt. Hoe oud is het paard?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:12

6 jaar. Ik hoop het ook echt, want ik vind het een erg leuk paard.
En eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om verder te zoeken :o

Geduld opbrengen lukt me wel. Scheelt dat ik met Tess en Diekke af en toe het bos in ga. Goede afleiding.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:28

*\o/* <3

Afbeelding
Mijn Elias Beebie!

Spannend nog even Boemel! Hopelijk over 2 weken toch echt gewoon goed. :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:40

Wat is ie gaaf Sanet!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:21

Auwert nakomelingen ben ik ook fan van!
En de Elias mag er ook wezen!
Genieten hè van dat jonge spul.

Hier gaat de kleine Gosse ook goed. Razend snel ontwikkelen ze zich die eerste weken.

Boemel, duim nog steeds voor je!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:37

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:47

Dankjewel allen.
Gisteren aan de wandel geweest net Nynke en dinsdag gereden

Even bankhangen
Afbeelding

Meestal ga ik naar het plaatselijke bosje bij onse stal

Wat leuk het veulen

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:29

Ik ben begonnen met de menwagen restaureren. Had gehoopt 'm al af te hebben. Maar met dit beroerde voorjaar was ik nog niet eens begonnen. Het houtwerk is om te janken. Maar this niet zichtbaar aan de buiten kant. Dus ik ga denk ik epoxy halen. Om de gaten op te vullen glad te schuren en dan lak ik er overheen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:43

Verhuizingen, zoektochten naar nieuwe paarden, keuringen, scannen van merries. Van alles kwam voorbij de laatste tijd.

Hier ook weer begonnen met scannen van merrie 1,de andere heeft een merrieveulentje van Yme gekregen. <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:48

Spannend allemaal! Nieuw paardje, veulentjes fokken en een mooi veulen geboren!

Die van mij komt eindelijk beetje mooi uit haar vacht Afbeelding

Lijkt eerder op twee jarige dan 3

xDaylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:32

Ik kom ook eventjes onder mijn meeleessteen vandaan! Zo leuk om van iedereen te lezen waar ze mee bezig zijn. Helaas kon ik de afgelopen tijd, vanaf december eigenlijk al, weinig met mijn merrie. Ze is geopereerd aan een sarcoïd en de wond geneest ontzettend langzaam. Inmiddels zit het dicht maar de plannen voor de keuring zijn uitgesteld, omdat het nog niet zo mooi eruit ziet. Hopelijk kan ze wel in juni meedoen. Daarom heb ik mij ook niet echt gemeld. :o

Omdat het fokken van een veulentje blijft kriebelen, heb ik haar vandaag alvast weggebracht voor het insemineren. Drie weken geleden was ze goed op dreef dus hopelijk lukt het voorspoedig. *fingers crossed* Ik heb gekozen voor Jimte 533.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:46

Hallo iedereen, al 2,5 jaar eigenaar van een Fries maar bedenk me dat ik hier vergeet mee te kletsen ook al ben ik helemaal gek op het ras! Graag zou ik dus komen meekletsen. Zelf ben ik eigenaar van een bijna 6 jarige ruin genaamd Durk fan Kippenburg, een Markus 491 x Mewes 438. Schat van een dier, zelf volledig beleerd en ben gek op hem. Hoop ook ooit in de toekomst, wanneer ik hopelijk de paarden aan huis kan hebben een merrie bij te kopen zodat ik mijn fokdromen kan waarmaken. Lijkt me dus ideaal om jullie hier verder over het ras bezig te horen! Bij gebrek aan een recente goede foto even een foto van gisteren <3 (vies paard maar oké)Afbeelding

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:27

Getty_Maan schreef:
Wat een fijne berichten Jelske, klinkt als een goed besluit en wat heerlijk dat je weer lekker rijden kan.

Hier gaat het goed met merrie en veulen.
Merrie heeft nu 3 veulens gehad waarvan 1 van Alwin (die van mij dus), zij was erg verlegen (wel helemaal bijgetrokken)
en nu 2x Auwert. Beide veulens van Auwert waren gelijk bij de geboorte mensgericht, gelijk op je aflopen en kriebelen, zo zie je maar weer het verschil in karakter.

Dit veulen lijkt nog luxer en hoger op de benen te staan, dan het veulen van vorig jaar.

Nou ja, rijden is nog een groot woord, maar we beginnen vooralsnog met hoofdzakelijk 15/20 minuutjes stapwerk onder de man en onder de man uitstappen na het werk aan de dubbele longe. Maar ze lijkt de afwisseling erg op prijs te stellen.

Veulens zien er goed uit! Leuk ding is de nieuwe aanwinst toch <3 Grappig is dat he? Dat dezelfde combinatie zulke verschillende resultaten op kan leveren. Is met Pit en haar volle zus net zo.

boemel schreef:
GettyMaan, de keuring was gisteren en helaas met een negatief aankoopadvies ;(
Paard was licht onregelmatig RV in het kreupelheidsonderzoek.
De dierenarts verwachte eigenlijk dat het een kleine blessure was. Waarschijnlijk verstapt of iets dergelijks. Bij de kogel was een lichte zwelling.
Omdat hij dacht dat het meeviel, was het advies om over 2 weken te gaan herkeuren.
Verkopers en wij hebben besloten dat inderdaad te gaan doen.
Dus nog geen 3e Fries in de wei helaas.
Op zich heb ik wel een goed gevoel over de afloop. Het is even afwachten dus.

Ah, niiiieeet.... ;( Duimen dattie opknapt in dat geval... -O-

@Sanet: plaatje!!! _/-\o_

Absolem schreef:
Ik ben begonnen met de menwagen restaureren. Had gehoopt 'm al af te hebben. Maar met dit beroerde voorjaar was ik nog niet eens begonnen. Het houtwerk is om te janken. Maar this niet zichtbaar aan de buiten kant. Dus ik ga denk ik epoxy halen. Om de gaten op te vullen glad te schuren en dan lak ik er overheen.

Bezige bij! Zit dus behoorlijk wat werk aan. Hoe is het eigenlijk afgelopen met het tuig? Of heb ik daaroverheen gelezen?

Janinevv schreef:
Die van mij komt eindelijk beetje mooi uit haar vacht. Lijkt eerder op twee jarige dan 3

Ze kijkt in ieder geval erg attent!

@Daylight; Spannende tijden dus. Ik zal voor je duimen!

Welkom Noukie!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:46

Janivv, ik vind het zo op de foto al een heel paard hoor. Worden ze knap van in het mooie zomervelletje.

Welkom Noukie, wat kijkt je paard mooi
wijs.

Je bent mooi rustig aan het opbouwen Jelske. De kilometers komen vanzelf wel.

Spannend Xdaylight.

Hier staan de dames sinds deze week 2x daags 1 uur op het volle gras. De winterwei was erg aan rust toe en de dames zijn erg blij :D
Afbeelding.

Mijn vriend had vanmorgen les met Diekke.
Hij heeft als tiener paardrijles gehad en is sinds hij mij kent (6 jaar) af en toe recreatief aan het rijden.

Sinds een paar maanden is hij het rijden serieus aan het oppakken en heeft hij 1x per 2 weken les. Echt mooi om te zien hoe ze een team beginnen te vormen samen. Diekke begint steeds beter te lopen.

Afbeelding

Ik rij momenteel helaas minder, totdat ik een paard erbij heb. Gelukkig gaan rustige bosritjes op Tess wel heel goed en vindt ze het heel leuk om mee te gaan.

Afbeelding

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:57

Wat leuk Boemel!! Ik zit mijn vriend ook vaak te prikkelen om eens te gaan lessen als Jels weer goed is :o Hij heeft een enorme klik met onze merrie en vertrouwd haar volkomen dus dat kan makkelijk. Tegen de tijd dat Pit dan onder het zadel kan, kunnen we samen op pad :o :D

Lijkt me heel fijn voor Tess dat ze mee mag naar buiten. Friezen hebben vaak toch wel graag het gevoel dat ze wat voor je mogen doen heb ik de indruk.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:05

Kom ook weer even onder de meeleessteen uit :=

Wat een mooie veulens zijn er alweer geboren <3

Yelske: Wat fijn dat de verhuizing goed is gegaan en dat je ook weer lekker aan het rijden bent +:)+

Boemel: Wat is Bas er flink op vooruit gegaan. Echt super gaaf om te zien +:)+ Hopelijk is gaat de keuring over 2 weken wel goed en heb je straks weer een paardje waar je lekker mee aan de slag kan :j

Ik ben van plan om van het weekend eindelijk weer eens op Diablo te stappen. Laatste keer dat ik serieus met hem heb gereden was begin december afgelopen jaar. Half februari heb ik nog 1 keer een klein rondje gereden := Als ik iedereen weer lekker bezig zie met jullie paarden, begint het wel weer enorm te kriebelen :P

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:46

Voor de Auwert fans:
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:46

Hij houdt van modder en van spelen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 06:25

Mooi paard sunnyhorse!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:48

Stoere foto Sunnyhorse!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:29

Mooi Sunnyhorse!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:41

Wie gaan er naar CH tuigen bij de nieuwe heuvel zaterdag? Schijnt heel mooi weer te worden. Ik ben er bij iig :D