Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:18

ojee dat zou balen zijn

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:23

Bah Lauke, wat vreselijk!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:08

Wat vervelend Lauke

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:34

Ja het zit niet echt mee. Echt weer een pech jaar lijkt het op :(
Marja niets aan te doen...

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:50

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten!

Jeetje Lauke wat een nare berichten..

Ik ben vrijdag avond in volle galop de dijk over gegaan met Zotte... -O-
Probeer elke keer na t rijden even een stukje naar buiten te gaan, stukje de dijk over of eventjes het kleine stukje bos in en dan elke keer een andere kant of een ander stukje om zo het buiten rijden te gaan oefenen in de hoop dat ze het minder spannend gaat vinden.
Vrijdag avond dus ook gegaan, liep een stuk de dijk over en wilde gaan omdraaien om weer terug te gaan, schrok ze van het dieren in het ritselende hoge gras die ze niet kon zien en na een paar gekke sprongen ging ze er ineens vandoor in volle galop.. Kreeg ze gewoon niet te stoppen! Ik geprobeerd om ze naar 1 kant te trekken, zelfs dat kreeg ik niet voor elkaar |o ze was helemaal in paniek, toen we weer in de buurt bij stal aan kwamen kreeg ik ze te stoppen.
Pfff was blij dat ik gelukkig kon blijven zitten!

Ik had zo fijn gereden ervoor, jammer dat de afsluiting zo was, hoop niet dat ik nu weer opnieuw kan gaan beginnen met oefenen voor t buitenrijden

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:32

tjee lauke wat een naar nieuws van het veulen. Hebben jullie ook nog onderzoek laten doen?

jee esther wat weer een ervaring. Ik heb hetzelfde met foppe, heb ik lekker gereden en dan stap ik vaak uit in het land. dit gaat altijd goed. Maar als ik in het land ga rijden dan wil hij ook wel eens in 1 keer omdraaien en snoei hard weg sjezen. Voor een paar weken terug was ik er bang voor, maar nu laat ik hem dan door sjezen net zo lang tot ik er zat van ben.

Ik moet zeggen dat het nu wel al veel beter gaat.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:40

esther: oeps. gelukkig bleef je zitten. wat nou koele friezen haha ik heb doutz ook een keer bijna niet kunnen stoppen. bos liep langs een weg en er reed een vrachtwagen met van die klapperende zeilen langs. ipv het pad af te rennen rende ze juist de bosjes in. was ook niet grappig.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:50

brrr doodeng als ze niet meer te remmen zijn.

geertje3, denk niet dat ze nog onderzoek laten doen. meest waarschijnlijke is koliek of een bloeding oid. Aan onderzoek heb je toch niets meer, t is toch al gebeurd :\
wel doodzonde. Dit was wel het mooiste veulen wat we tot nu toe hebben gehad en eerste premie. Daar zat echt potentie in.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:06

He bah wat vervelend esther, hier ook eens gehad. sindsdien durf ik niet meer alleen naar buiten. Ging ook een stukje alleen proberen en op de terug reis ging ze in volle galop naar huis. Kreeg haar gelukkig na een paar meter wel stil alleen ik was doodsbang dus ben de rest maar gaan lopen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:27

ik rijd daarom ook buiten met thiedeman en soms met extra touw om nek voor meer houvast

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:28

Indd Jenny, koele Friezen? Waar? :')
Dat is wel een handige tip, kan ik ook eens proberen!

Ben niet snel bang maar dit vond ik toch wel eng, al die auto's op de dijk die voor ons moesten stoppen..
Gelukkig dus niet de enige met zo'n enge ervaring :)

Marjolein, ik wilt wel blijven proberen aangezien de rest van de meiden niet echt van die buitenrijders zijn gaan die ook niet echt mee, maar ik vind af en toe een buitenritje op zn tijd wel erg fijn dus ik wil t toch blijven proberen.
Als er een paard voor loopt kijkt ze nergens naar, is ze heel ontspannen, maar gaan we alleen is t 1 brok spanning en vind ze alles eng.
Hebben die van jullie dat ook?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:29

Oh wat een rot nieuws van de veulentjes -O- Wat gek dat ze zo dood in het land gevonden is.. :?

Verder zie ik wel mooie punten en ervaringen :D

Behalve dan Esther inderdaad.. Wat maf hè!! Tamme heeft het ook een keer geflikt, maar daar weet ik nog steeds de aanleiding niet van.. Ineens een sprong en een bok en daar ging ie, vreselijk hard door de berm en inderdaad ook niet te stoppen... Gelukkig heeft hij niet zo'n conditie en was het een héél lang pad recht op de boerderij af, dus vlak voor het erf kon ik hem weer terugnemen. Maar het is echt niet tof!!
Zonde dat je dan het fijne rijden zo moet afsluiten.. Zal je trouwens vandaag of morgen even contacten voor een datum voor de foto's! Beetje hectisch hier...

Gisteren wel weer een toffe crossles gereden! :D Mochten een keer met een groepje met wat hoger niveau meerijden, nou dat hebben we geweten. Wát een werken en damn best heftig!!! Maar m'n zwarte monster flikt het gewoon ff, hij kwam uiteindelijk gewoon mee met die hoge slanke KWPN'ers :P <3

Afbeelding

Opsprong :P

Beste boomstam, dit was de vorige training mijn eindsprong, en nu begonnen we er zowat mee :') :
Afbeelding

Afbeelding

Surfplank 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:32

wat kan ie toch gaaf springen! Echt super leuk dat je dat met hem doet! Ik zou het wel een beetje eng vinden hoor :o

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:34

lauke: heb je al gehoord, paardenbeul geweest bij de vier hoeven in leusden. komt steeds dichterbij helaas.

xtopia: knappert echt leuk om te zien. zou wel die manen vlechten volgende keer. lijkt me erg onhandig en kan je je beter focussen op het springen

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:36

Ja, ik had het al via via gehoord helaas.
Is ook mijn oude manege :\
Je hoort het sowieso weer veel de laatste tijd. Ook weer door het hele land :\

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:37

heb wel het idee dat het er nooit eentje kan zijn. zo verspreid

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:42

Jenny_S schreef:
heb wel het idee dat het er nooit eentje kan zijn. zo verspreid

nee klopt. ben ook bang voor meerdere.
Vorig jaar ging nog het gerucht dat er eentje in bunschoten was opgepakt, maar daar hebben we ook nooit meer wat van gehoord, dus wat daarvan waar is is ook maar de vraag.
Moet ook zeggen dat ik het idee heb dat de politie elke keer te laat is en ze het best nog een tikkeltje serieuzer mogen nemen.

Vorig jaar was het op de stal waar een vriendin van mij stond gebeurd. Het was zelfs gebeurd terwijl ik op dat moment haar paard aan het rijden was, want zij was een weekendje weg. Uiteraard niets gezien of gehoord en ben toen ik klaar was ook gewoon naar huis gefietst. Zag wel allemaal mensen van stal toen bij het hek staan, maar had geen idee wat er was, dus ben maar gewoon gegaan. Hoorde het dus achteraf.

Maar het vreemde aan dit hele verhaal was dat ze mij nooit iets gevraagd hebben. Terwijl ik op dat moment een "vreemde" op stal was. een paar weken later is er wel gevraagd of ik contact op wou nemen met de politie voor eventueel informatie, maar zij hebben nooit contact met mij opgenomen. (heb een tijdje later maar een mailtje gestuurd met was ik wist) maar dat zij geen contact op nemen met mij vind ik eigenlijk ook wel kwalijk. Zo goed zitten ze er dus achteraan :n

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:59

nee inderdaad het gaat allemaal wel heel vaag. als het om mensen ging was er nu allang een klopjacht gehouden

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:24

xXutopiaXx schreef:
Oh wat een rot nieuws van de veulentjes -O- Wat gek dat ze zo dood in het land gevonden is.. :?

Verder zie ik wel mooie punten en ervaringen :D

Behalve dan Esther inderdaad.. Wat maf hè!! Tamme heeft het ook een keer geflikt, maar daar weet ik nog steeds de aanleiding niet van.. Ineens een sprong en een bok en daar ging ie, vreselijk hard door de berm en inderdaad ook niet te stoppen... Gelukkig heeft hij niet zo'n conditie en was het een héél lang pad recht op de boerderij af, dus vlak voor het erf kon ik hem weer terugnemen. Maar het is echt niet tof!!
Zonde dat je dan het fijne rijden zo moet afsluiten.. Zal je trouwens vandaag of morgen even contacten voor een datum voor de foto's! Beetje hectisch hier...

Gisteren wel weer een toffe crossles gereden! :D Mochten een keer met een groepje met wat hoger niveau meerijden, nou dat hebben we geweten. Wát een werken en damn best heftig!!! Maar m'n zwarte monster flikt het gewoon ff, hij kwam uiteindelijk gewoon mee met die hoge slanke KWPN'ers :P <3

Gave foto's weer Natasja! Hij doet het met gemak! :D
Weet zeker dat Zotte al die hindernissen al eng zou vinden :')
En is goed hoor! Is dit trouwens nog wat voor je: [FM] [MP]Rockanje 27 Juni
Is redelijk in de buurt voor jou toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:51

Wat een nare berichten Lauke! |( Heel veel sterkte!

Wat balen Esther! Maar niet opgeven hoor! Het buiten rijden is heerlijk en het komt echt goed! Gewoon doorzetten! :j

Utopia: Wat een gave foto's weer!! <3

Wat eng van die gek die rond loopt! Ik denk dat de politie wel wat meer mag gaan doen....

Hier heeft paardje nog lekker vakantie! Het enige wat ze doet is naar de wei en terug. Ik hoop zo dat dit haar goed doet. Al vindt ik haar nog altijd wel wat snotterig. Maar veel paarden bij ons op stal zijn snotterig. Als alles goed gaat wil ik aankomend weekend weer een beetje longeren. Dan heeft ze precies 2 weken rust gehad. Alleen de DA zei dat als ze weer opknapt we niet nog eens bloed hoeven te prikken, maar daar heb ik toch mijn twijfels bij. Een bevestiging dat we de goede kant op gaan is altijd goed. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen met de vitamine, ze krijgt nu 1 schepje totalin maar ik weet niet of ik dat moet afbouwen... of blijven geven.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:46

Als diender zijnde is dit een heel moeilijk onderzoek met alle copycats. En ja wij komen pas tp als het leed al geschied is dat komt ook omdat de dader niet consequent is in de plaats waar hij letsel aanbrengt. Voor ons ook mega frustrerend. en we nemen het zeker wel serieus maar je moet wel een fatsoenlijke daderindicatie hebben en dat is nu nog veel te vaag helaas.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:07

Is zeker in de buurt Esther, maar ik ben niet meer zo van de meetings :P Beetje te chaotisch voor mij haha.

Dank voor alle leuke reacties! :D

Wat rot zeg en ontzettend moeilijk om zo iemand te kunnen pakken.. Je zou bijna je weiland zwaar gaan beveiligen!!!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:22

*\o/* uitvaller in de L1 en dus door naar de regiokampioenschappen *\o/*

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:25

Jaaaa toppie. Heel veel succes!!!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:30

succes lauke op de regiokampieoenschappen. ik waag me dr niet aan, dan moeten we eerst consequenter presteren.