[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:37

Jasmijn: Voor jou begint de zon dus ook weer iets te schijnen. Geniet er maar van. Ik zou lekker gaan wandelen met Bandito. Krijg je een nog stevigere band van. Is de stalling op dezelfde plek als waar je nu staat of gaat hij daadwerkelijk verhuizen?

Veel plezier vandaag.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:41

jolijn: Ook even goed kijken wat je voert, je kan wel veel van iets voeren, maar beter iets minder van een goede dikmaker, bijvoorbeeld maisvlokken

amanda: Leuke foto's! Hij was wel een beetje lui of niet? Wat een grappige zweetdeken!

gabriella: Ben benieuwd, ik vind ze heerlijk zitten! Duimen dat die past (shannon is ook best lastig maar hij ligt perfect!)

Ilona: Heb je chico ook goed voorbereid! Hij zal zn aandaht wel missen:P

Benthe: Nou lijkt utixo weer kleiner dan chico!! Ga is meten jullie Tong uitsteken

Lisenka: Hij heeft geweten dat het meenis is Knipoog Gefeliciteerd met je wp! Op naar z!

jasmijn: Was dit de strand jongen?? Veel plezier vanavond!!! Ik zou met bandiet het lekker bij wandelen houden!

Nou onze gebitjes zijn weer brandschoon!
Shannon was in het begin een beetje achterdochtig..hmm een vent met een lichtje op zn kop..wat moet die! En dus vertikte ze het ook om het halster aan te laten doen door hem. Dus ik even omgedaan en daar ging ze! Dr hoefde niks getrokken te worden maar er zaten wel wat scherpe randjes op die nu mooi weggevijld zijn. Het was een hele aardig en rustige man, dus shannon was snel op dr gemak. Hij legde alles uit en liet mij ook voelen, zodat ik wist wat dr precies was. Legde alles uit dus dat was leuk. Hij ging super te werk! Hij bleef rustig, praatte veel tegen shannon, maar werkte wel gewoon door!
Wat foto's:

Daar gaat mn hand
Afbeelding

Boventandjes vijlen
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:45

Marielle -> Het land ziet er redelijk droog uit bij Djemo.
Laat je hem de hele winter op het land?

Ellis -> Gelukkig dat alles goed is, en fijn dat je een klein beetje meer mag doen.
3 van de 12 weken heb je iig al gehad!
Dat stilzitten is ook niet alles, wordt je vervelend van, maar goed; dan heb je altijd ons nog! Haha!
Lief die eerste foto van Fifi!

Sanne -> Nou en of er giga veel regen is gevallen zeg! Rolleyes
Gelukkig heb ik Rintske gisteravond kunnen longeren, het ging niet echt van harte, maar ik had zoiets van; Ja dàg! Gisteren heeft ze maar kort haar benen kunnen strekken en kon ik niets doen, vandaag heeft ze de hele dag op stal gestaan omdat Marieke en ik allebei moesten werken en ze niet buiten konden gooien, dus vandaag ga ik toch écht even wat met haar doen!
Omdat de paddocks zo nat zijn wil iedereen nl. zijn paarden het liefst in de binnenbak losgooien.

Linsey -> Welkom hier! Clown
Je had je hier toch al eens aangemeld, of ben ik nu in de war?
*lees net dat het klopt idd Haha! *

Rytir -> Welkom hier! Clown
Ik weet zo niet een bruine PRE hengst voor je, maar misschien dat je dat ook in het topic 'Het gezellige andalusier topic' kunt vragen?

Amanda -> Whahahaha! Wat een onwijs 'foute' deken heeft Nino! Haha! Geweldig!

Lisenka -> Gefeliciteerd met je winstpunt! Go jij! Go jij!
Hahaha! Otto zal gedacht hebben; Oeps! Nu is mama echt boos! Ga nu toch maar weer m'n best doen.
Rintske doet dit steeds tijdens het longeren, mij uitproberen door prompt stil te gaan staan met name als we net beginnen.
Eerst probeer ik haar met m'n stem weer weg te laten stappen, of door haar binnen te halen en weer opnieuw de volte op te stappen, maar daarna is het over en wordt ik streng -> de boze mama dus. Haha!

Jasmijn -> Lekker voor Bandito dat hij naar stal gaat.
Ik zou als ik jou was een mestonderzoek laten doen ivm z'n dikke buik, ook al heeft hij nog maar pas een wormenkuur gehad.
Ik hoor de laatste tijd teveel verhalen over jonge paarden met wormbesmetting terwijl er regelmatig ontwormd wordt.
Longeren zou ik pas mee beginnen als Bandito 2,5 / 3 jaar is, en dan evengoed maar kort.
Met wandelen kan je ook een leuke band opbouwen, en lekker spelen in de bak of wat ervaring op laten doen met skippyballen, vlaggetjes, paraplu's, zeil, dat soort dingen.
Veel plezier met je date!
Enne....... heb je nog reactie gehad van Mayke over je-weet-wel?

Vanmorgen weer een fijne les gehad!
We hebben geoefend met wijken en af en toe zat er een goed pasje tussen.
Rintske had wat last van haar knie wat op ging vallen op stukjes wat ze moeilijk vindt en toen ze moe werd.
Haar hoeven zien er nog mooi kort uit, maar ik denk dat ik toch maar even de hoefsmid laat komen om haar hoeven bij te laten werken.
Achter binnendoor laten bekappen en haar voorhoeven weer recht.
Die zijn nu aan de buitenkant meer afgesleten namelijk waardoor ze vaker struikelt.
Hahaha! Was wel lachen! Rints houdt echt niet van de zweep!
Ze was niet aan mijn been en toen ik haar na een paar tikjes een flinke tik gaf gaf ze mij een bok terug. Haha!
Met longeren doet ze dit ook vaak als ik de zweep laat knallen achter haar, de gekke muts.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:47

Michelle -> Fijn dat Shannon d'r gebit weer in orde is!
Ik kan de foto's niet zien.......

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:19

Mies_appolo => fijn dat der gebitje weer is gedaan

lisenka => gefeliciteerd met je winspunt

Prinslover => veel plezier dit weekend

en even een ego berichie ik heb een huis gekocht samen met me vriend

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:41

Jasmijn: Ik zou lekker met Bandiet gaan wandelen, longeren is al behoorlijk belastend voor de benen, dus ik zou eerst gewoon lekker recht uit, heerlijk stukken wandelen. En wat Lisenka al zei, daar krijg je een hele goede band van!
Welke jongen is dit nou? Veel plezier in ieder geval Knipoog

amanda: Ik vind Nino echt een lekkerding Ja Daar mag je wel vaker foto's van plaatsen Knipoog
Hij is lekker barok Vingers aflikken

Ilona: Veel plezier bij je vriend Haha! En het komt vast wel goed met Chico!

Benthe: Leuke foto's van de heren Ja

Lisenka: gelukkig heb je het 'gevecht' met Otto gewonnen en kunnen jullie nu hopelijk gewoon weer lekker fijn verder rijden. Gefeliciteerd met je winstpunt.
Ik weet niet of je die reactie had gelezen, maar ik er wel wat in om een keertje samen een buitenrit te gaan maken!

Michelle: Ik dacht dat je gezegd had dat Shannon haar deken altijd zo schoon bleef Nagelbijten / Gniffelen ik bespeur toch wat vlekken hoor Knipoog
Gelukkig maar dat de tandarts een rustige man was, dat is toch een stuk prettiger voor een jong paard (ook voor een oudere natuurlijk)

Denise: Gefeliciteerd met de aankoop!

Nou, vandaag ging mijn ritje met Vaidosa niet door , de bak was net een zwembad, dus moest ze het vandaag maar met een knuffel doen. Morgen ga ik weer naar mijn reus, Igneo, toe!!! Hyper! Go jij! Go jij! Party!!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:11

Ik ga denkik morgen bijlezen, nu even geen tijd, moet zo even klaar maken voor verjaardag dus Haha! heb wel leuke foto's weer voorbij zien komen..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:12

Ja wel wat vlekken Tong uitsteken Maar das onderaan een beetje...ze denkt er niet aan om dr mee te gaan rollen!!
Was ze blij met de knuffel Knipoog Kijk maar uit dat iggie niet jaloers wordt! Geef hem morgen ook maar een dikke knuffel!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:43

Boos! begin het langszamer hand écht zat te worden Boos!
Ga ik dat KN zadel ophalen,kom ik daar...ís het helemaal geen KN,maar een knight rider,foutje,ze dacht dat het een KN was Boos! .Ben dus weer zonder zadel naar huis gegaan Boos!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:51

Wow, wel even een kwaliteitsverschilletje.

Het is jammer dat ik mijn oude zadel niet meer heb . Dat was een heerlijk zadel, ligt nu op een fries dus had best nog wel gepast. Zoek eens op Lemetex.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:55

Saida heeft ook nog een KN te koop misschien is dat wat?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:58

zasread schreef:
Saida heeft ook nog een KN te koop misschien is dat wat?

Dat is zeker wat Knipoog maar helaas niet binnen mijn budget(wat ik overigens al 2x opgeschroefd heb Bloos )

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:59

ik had ook even fout gelezen, maar wat is er mis met een knight rider? (die heb ik dus)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:00

mmm, dan zou ik toch het budget aanpassen, want 600 euro vind ik opzich nog niet veel, of je moet gaan denken aan een kunststof zadel in de vorm van een wintec.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:11

Voor 600 kun je echt wel een leuk tweedehands merkzadel krijgen Ja . Misschien niet spliksplinternieuw meer, met een krasje her of der, maar zeker wel een goed bruikbaar zadel.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:17

Als mijn budget 600 euro was,had ik al bij Saida op de stoep gestaan Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:54

Is een goede Wintec niets voor jou dan?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:58

Ik heb voor de haf een kunsstof zadel (Thorowgood) en ik vind toch dat zo'n zadel snel slijt...
Ik heb nu een Passier VZH op Moreno,maar ik wil graag een dressuurzadel,én het passier wil ik ook houden omdat mijn dochter het leuk vindt om te springen met Morrie...
We blijven "rustig" rond kijken Knipoog

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:05

_Saida_ ik heb er ook stallen bij ieder heb een stal van 10 m2 ze gaan halve dagen naar buiten toe Ach gut

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:17

nou nou wat gaan we weer hard. maarja ilona en benthe hebben denk ik nog nooit van msn gehoord Knipoog Tong uitsteken
weer een aantal mooie plaatjes gezien.
jasmijn: ik rij ongeveer 1x per week zonder zadel op desperado voornamelijk om het stuur bevestigd te krijgen en overgangen stap halt stap op stem en overige hulpen. draf zonder zadel is er nog niet van gekomen. ben je de jongens aan het verslijten hihi, zie hier al een paar reacties van welke is het nou? haha groot gelijk hoor dat je er weer van kunt genieten.
vandaag des weer terug op krullen gezet. hij wás de schoonste van het land met z'n stal, maar met stro werd het de omgekeerde wereld: elke dag veel vers stro nodig omdat ie het grotendeels op eet, daardoor drinkt ie weer veel water. daardoor poept en plast ie extra veel en dus moet er weer veel stro bij en is de cirkel weer rond. rare eigenschap overigens van des dat ie met krullen netjes in 1 hoekje schijt, op stro kijkt ie wat dat betreft echt nergens naar.

morgenmiddag nog iemand naar de pre jaarvergadering in bunnik? lisenka wel neem ik aan. zo het er nu naar uitziet met werk, moet het me wel lukken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 01:04

Ghehe, sorry. Iloon en Benthe zien elkaar vrijwel dagelijks, smsen en msnen. Ik schaam me dan ook diep dat we alsnog chatten in het topic Knipoog.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 07:40

Ja, Otto weet weer even waar hij staat. Hij had het echt even nodig. Zometeen op pad met Halley. We moeten al om 8.00 de ring in. Zal wel zien hoe het gaat. Halley doet altijd heel erg zijn best.

Vanmiddag inderdaad naar de vergadering in Bunnik. Waarschijnlijk alleen. Jan blijft bij Banjer.

Ik vind dat chatten van jullie wel gezellig hoor.

Sanne: Sorry Bloos Na mijn vakantie kunnen we wel iets afspreken. Gezellig.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:52

succes Lisenka!!
Benthe: zo erg is het nou ook weer niet, we vergeven het jullie hoor Knipoog

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:50

'k Heb ook weer even vluchtig een en ander bijgelezen, en allereerst (beter laat dan nooit!):
Madelief: gefeliciteerd met jullie verloving!!!
Nu snap ik waarom je eerder terug uit België komt Knipoog Clown

Ilona, met jou en Chico gaat ook alles geweldig zo te lezen en ik heb een aantal heel mooie foto's gezien, gaaf hoor!

Verder las ik iets over bietenpulp. Dat voer ik inderdaad ook wel eens om wat bij te komen. Beide hengsten vinden het heerlijk! Eén van de merries die ik het ook graag wilde geven om wat aan te komen, moet er echter weer niets van weten, ook al doe ik er haar normale brok doorheen Vork Nou ja, dan niet. Vork

Ellis, sterkte nog met herstellen en revalideren. In ieder geval wordt Fifi goed verzorgd las ik, gelukkig maar, dat scheelt weer een zorg!

Jasmijn, gefeliciteerd met je tattoo (geen plaatje voorbij zien komen nog, klopt dat?).

En vanmiddag de ledenvergadering, daar ben ik ook weer bij aanwezig.
Nu opschieten, want nog een hoop te doen! Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:44

Aline gezellig. Ook tot vanmiddag. Ben net terug van de wedstrijd. Heb mijn punten nog niet. Eerste proef vond ik hem te druk, tweede proef was ik heel tevreden over.