Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marus schreef:Ik zet mijn zoektocht even on hold. Op dit moment andere belangrijke drukte. Zoals een moeder met een gebroken heup.
Ik geniet gewoon eerst maar verder van mn ‘leen’ fries. En van mijn dochter. Hobbelt leuk mee met de wedstrijden. Geniet ik bijna nog meer van dan zelf rijden.
Dennenboom schreef:Hoe is het gegaan Jelske?
Pff hier even echt chagrijnig nuvorig jaar merrie leeg gelaten om vroeg te beginnen maar inmiddels al 4 keen wezen scannen maar er gebeurt weinig. Ben er nu al echt even helemaal klaar mee -:( Het kan bij mij gewoon niet even mee zitten, elk jaar wel weer wat
Weet iemand of een ruin daarin wat kan doen? Hebben ook wel eens gehad over een schouw hengst maar waar laat ik die tussen allemaal merries![]()
en dan lees je ook dat artikel op horses.nl kantelpunt friese paard. Wat niet heel positief is over de gezondheid, duurzaamheid etc.
Zo, nu klaagbui uit en weer door
Hopelijk vinden jullie toch een uitkomst!
Sanet schreef:Hoera! Elias weer voorlopig goed gekeurd, moet blijkbaar alleen nog wat volwassen nakomelingen naar de keuring hebben.
Was hartstikke leuk om te zien.
Super leuk. Was ook ontzettend opgewonden
Zodanig zelfs dat ik compleet afgeleid was en de drukverdelingspad die ik erbij had besteld was vergeten. Dus ik kon vrijdag nog een keertje terug naar de ruitersportzaak (op zich natuurlijk geen straf). Mijn stijgbeugelriemen zijn helaas nog niet geleverd, doordat ik een of andere rare tussenmaat heb (eigen interpretatie), dus die komen eerdaags nog. Voor de tussentijd heb ik beugelriemen geleend van de staleigenaar. Uiteraard vrijdag direct mijn zadel gepast en nadat Jels aan de dubbele longe had gewerkt, haar opgezadeld en lekker onder de man uitgestapt. Je zag Jels op dat moment gewoon groeien. Je merkt aan alles aan die merrie dat ze dat ook graag doet.

Jels genoot ook met volle teugen, die was hartstikke vrolijk en heeft de hele weg lopen dansen/kijken en zich helemaal groot gemaakt. Die wilde graag meer en moest ik echt tegen zichzelf in bescherming nemen. Ik vind het zo bijzonder dat ik gewoon op kan stappen en weg kan rijden met deze merrie, na al die tijd en na alles wat ze voor haar kiezen heeft gehad. Dat beestje is echt mijn held.
Dennenboom schreef:Hoe is het gegaan Jelske?
Pff hier even echt chagrijnig nuvorig jaar merrie leeg gelaten om vroeg te beginnen maar inmiddels al 4 keen wezen scannen maar er gebeurt weinig. Ben er nu al echt even helemaal klaar mee -:( Het kan bij mij gewoon niet even mee zitten, elk jaar wel weer wat
Weet iemand of een ruin daarin wat kan doen? Hebben ook wel eens gehad over een schouw hengst maar waar laat ik die tussen allemaal merries![]()
en dan lees je ook dat artikel op horses.nl kantelpunt friese paard. Wat niet heel positief is over de gezondheid, duurzaamheid etc.
Zo, nu klaagbui uit en weer door
_Jelske schreef:Bedankt Laura en Boemel!
Was zeker bewogen maar ook leuk ja. Zodra ik zag dat Pit daar op d'r plek was had ik eigenlijk al direct rust in mijn koppie. Daar maak ik mij momenteel niet meer zo'n zorgen om.
@Westertrail; Welkom! Wat is Nynke haar afstamming?
Westerntrail schreef:Nynke is Lammert x Abel
Leuk!BarbaraNova schreef:@Jelske, wat een leuke filmpjes, fijn dat alles goed verlopen is. Voel je je er goed bij?
) maar ik heb nooit geprobeerd om het al te vlechten - van alle dingen die ze wel kent is dit er uitgerekend geen
Misschien eens proberen als we er weer zijn.
Herkenbaar
Jullie voelen hem inmiddels natuurlijk al aankomen. 
Alleen nog even een manier vinden om ongemerkt een tweede bit voor Jels in huis te halen 
misschien ook een bit perongeluk mee bestellen
en fijn dat het zo goed gaat met Pit!