Denise en Ellis nog gefeliciteerd ja!! Lekker verwend dames?! Wat hebben jullie gekregen?
shoes
Geplaatst: 22-07-10 14:53
Beda: ik maak nu pas een link dat wij een jaar of 8/9 nog wat heen en weer hebben gemaild. Ik was me innertijd aan het orienteren mbt aanschaf van een PRE uit Spanje, jij had toen dezelfde contactpersoon. Piropo was toen een stuk donkerder. Grappig!
Frank: weer stoere filmpjes! Jullie mogen trots zijn.
Ilona: wat een foto's, die blik zegt alles, geweldig!
Ik kwam zojuist nog wat foto's bij mn vader in de computer tegen van mijn vorige Andalusier, Cantaor, die er sinds 2006 niet meer is. Echt een tegenpool van Dable. Heel dominant en super trots paard was hij.
Cantaor 2004/2005?
Cantaor en ik tijdens clinic Andalusier vereniging met Rafael Soto!
O, by the way: ik heb een nieuwe baan! moet nog wel een 6-tal assessments maken...duurt ong. 2 uur. Maar ik mag per 1 augustus beginnen, dus geen kopzorgen over financieen...
mies: gefeliciteerd, maarre waarin ben je nu professor?
denise: alsnog gefeliciteerd. hoe is t gegaan op t ziekenhuis?
ellis: ook nog gefeliflapperd!
ilona: gewoon springen joh, hoe hoger hoe makkelijker de sprong
zometeen nog ff werken, morgen zo goed als vrij. krijg een meisje uit de buurt op bezoek die graag eens een pre wil rijden. ze doet heel veel aan vd.
idefix4
Geplaatst: 22-07-10 18:44
Ilona: Ja, knap van mij hè? 80 cm! Hoe mooi de foto technisch ook is, ik zou hem ook eerder op een kaart zetten met zo'n flauwe opmerking dat in mijn portfolio. Chico is zo fotogeniek. Dat kan bij hem zeker beter!
Branka: Ssssst! Krijg ik eindelijk respect, niet onderuithalen hoor. Sam heeft er een paar keer 1.60 m van gemaakt hoor. Op zijn minst! hihi
Denise: Jij bent toch morgen jarig? Ik heb 100 meldingen via hyves in een jaar, dus ik mis er af en toe één. Mijn felicitaties zijn van harte gemeend! En dat geldt natuurlijk ook voor Ellis!
Alicia: Een nieuwe baan! Gefeliciteerd! En Cantaor was een verschijning zeg. Wat een mooi beest. Wat is de reden van zijn overlijden?
Mies: En wat ben je nu? Hoogleraar in de vrijetijdskunde? Ik wist niet dat jij nog studeerde.
Zo, en nu even winkelen en tanken en morgen ga ik naar de zadelmaker. Heel veel werk voorbereiden, zodat hij het snel kan afmaken. En dan maandag weer heppelen en dinsdag. Hij heeft een hele berg zadels liggen die vrijdag klaar moeten zijn! En dan mag ik daarna bijna 3 weken op zijn demo-zadels passen! Nog iemand interesse in een probeersessie? Ik reken wel reiskosten, anders krijg ik hierover ruzie met Frankiej. Maar ik mag ze wel gebruiken om ze te promoten. Met wat geluk mag ik volgende week ook nog leren om aan te meten, dus je kan daarna meteen bij me bestellen.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 22-07-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Ow ja en nog een toevoeginkje... Met mijn merrie heb ik ooit 1.20 m gesprongen en 90 cm breed, dus ach, ik spring wel eens wat. Als ik maar geen maloot onder mijn kont heb, durf ik best wel wat. Maar met opbouwen werkt het ook fijn hoor, voor het je het weet, spring je verdacht hoog! Als ik Sam in de L2 heb, zal ik eens inschrijven voor een B-parcoursje..
Michelle_88
Geplaatst: 22-07-10 23:22
anoul & frank: ik studeer criminologie aan de Erasmus universiteit, ga volgend jaar door voor mn master maar de bachelor is binnen..
vrijetijdskunde???? Die vat ik niet helemaal.. hahaha toch mn posts beter lezen dan! Stond laatste tijd toch regelmatig in dat ik aan schoolprojecten bezig was
Branka: Ssssst! Krijg ik eindelijk respect, niet onderuithalen hoor. Sam heeft er een paar keer 1.60 m van gemaakt hoor. Op zijn minst! hihi
Sorry Anouk! Hahaha, maar ik spring het niet even vlug hoor! Dat moet stapje voor stapje in de les worden opgebouwd. Denk dat jij met Sam wel hoger kan dan Frío. Als de juf de hindernis te hoog maakt roep ik wel dat ik er met Frío wel onderdoor pas B-parcours vind ik voor Frío en (vooral) mijzelf nogal heftig. Zag dat in Schoorl staan en vond dat toch wel erg hoog. Is 90 cm tot een meter.
@ Ilona: ga even in jouw topic kijken!
moppielover
Geplaatst: 23-07-10 11:27
Heey
Mies: Gefeliciteerd .
Ilona: Gave foto's .
Anouk: Knap hoor . 80 cm is bij mij ongeveer de max van wat ik durf .
Alicia: Gaaf paard zeg .
Hier gaat alles goed met de paardjes .
Laatst bijgewerkt door moppielover op 23-07-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
ilona - ik vier het pas volgende week zatersag maar heb van vriendlief een nieuwe telefoon gehad en nieuwe oorbellen, van mijn eigen ouders een opzetstuk voor op de salontafel en kleding schoenen enz. van mijn schoonouders nieuwe slippers, schoenen en een jurkje, en van de opa's en oma's geld en de rest krijg ik zaterdag
Anouk - nee ik ben toch echt de 21ste jarig :d en ik krijg ook zoveel meldingen van hyves soms weet je het echt niet meer
ilona - zal zo even in je topic reageren
en anouk - gaaf dat je dadelijk ook de zadels op mag meten echt super om te lezen
angela - fijn dat het lekker gaat met de paardjes
alicia - wat was je vorige paard mooi leuk dier zeg
BrankaZ
Geplaatst: 23-07-10 11:57
Gisteren les gehad met Frío. Hij liep echt super. Dinsdag was Brenda al wat knopjes aan het uittesten en in middengalop legde ze de lange zijde van de bak uiteindelijk in 8 sprongen af. Was op de linkerhand, makkelijke kant van Frío. Gisteren waren we weer aan het werken aan zijn lastige kant en toen hij in galop lekker ging mocht ik hem wat weg rijden. Uiteindelijk vroeg ik of ik mocht kijken in hoeveel sprongen die lange zijde zou lukken. Waren er in 1e instantie 10, maar de laatste poging waren het er dus 8. En dat met mijn kruimeltje! En gaaf dat hij liep. Echt power onder mijn kont. Zag de voorkant omhoog komen en voelde de achterkant gaan zakken. Heel gaaf! Denk dat ik hem vandaag een dagje vrij geef mede om onderstaande.
Zelf helaas een plek op mijn linker hand waarvan ik dacht dat het een blaar was. Had ik dinsdagavond ineens. Zit onderaan mijn wijsvinger, iets richting middelvinger. Is dik, rood en warm. Leek een blaar te zijn maar toen ik het openprikte met een schone speld kwam er nauwelijks vocht uit. Mogelijk dus toch een insectenbeet. Doet ook meer pijn dan een blaar. Hoop dat het wel vlot over is, want ik heb dinsdag weer les van Antoine de Bodt
Ow ja, stalgenoot van mij is enthousiast actief op E-bay en zij heeft voor een leuke prijs een paarse Eskadron zweetdeken voor mij kunnen scoren!
_Saida_
Geplaatst: 23-07-10 13:02
Paars zeg je? Hoe ziet ie eruit? Ben gek op paars!!!
BrankaZ
Geplaatst: 23-07-10 13:15
Ben zelf ook gek op paars. Lievelingskleur Deze:
Weet niet of stalgenoot nog meer dekens kan regelen, maar ze heeft wel een verkooptopic voor nieuwe Eskadronpads en -bandages hier op Bokt (allemaal nieuw!). [EA-CO] NIEUWE Eskadron Shabrakken, pads en bandages
Emerald
Geplaatst: 23-07-10 13:25
Ik kom ook weer even binnen vallen.. Wat gaan jullie hard zeg!!!!!!!!
Die paarse deken is echt gaaaaaf!
En er wordt gesprongen!! Ben ik zelf ook niet zo'n held in eerlijk gezegd. Heb het vroeger wel gedaan, maar durfde ook nooit hoog!
En leuke vakantie verslagen en berichten over BBQ's. Yammy..
(zoals jullie zien heb ik het maar vluchtig doorgelezen, want het was echt een hoop!!)
Mijn eigen update: Als alles volgens plan gaat met de vervoerder, is mijn grote liefde volgende week hier!!! Duimen jullie mee?
Groetjes!!
_Saida_
Geplaatst: 23-07-10 13:59
Dat is meer lavendel lijkt wel zo op de foto. Staat ook mooi op een fries, maar vind dieper paars toch wel mooier. De Anky Hortensia van vorig jaar vond ik errug mooi!
BrankaZ
Geplaatst: 23-07-10 14:06
Volgens mij is ie uit de collectie lavendel/stone, maar je kan zien dat de zweetdekens echt wel paars zijn. Over fel paars gesproken, heb uit de huidige collectie van PK de paarse pad en die is echt lekker fel paars. Volgens mij vonden vrij veel mensen die kleur (pansy) erg mooi want bij b.v. Ooteman was ie al snel uitverkocht. Heb 'm zelf bij Epplejeck besteld.
shoes
Geplaatst: 23-07-10 14:54
Michelle: gefeliciteerd! dat doen niet veel mensen je na.
Frank: bevalt je vrije dag en is dat meisje nog gekomen?
Anouk: leuk al die zadels! krijg je het wel druk mee! Cantaor had zware artrose aan zn voorbenen, naar aller waarschijnlijkheid was het aangeboren. Door het rijden is dit tot openbaring gekomen, gelukkig was dit niet ontstaan door de training. Ik was namelijk met hem aan het trainen voor shows (klassieke rijkunst incl. hoge schooloefeningen). Hij gaf nooit aan dat hij last had, reed erg graag. Het begon me op te vallen dat er iets aan de hand was doordat hij regelmatig struikelde. 1x zat ik in galop in de duinen, struikelde hij maar kon zichzelf niet meer opvangen. Resultaat: een valpartij. We waren zijwaarts gevallen waardoor hij bovenop mijn been was gevallen, hij keek naar me om toen we op de grond lagen en krabbelde snel overeind toen hij zag dat hij bovenop me lag. Zand afgeklopt en vervolgens weer doorgereden. Tja, een aantal maanden later kreeg ik te horen dat hij artrose had...toen de keuze gemaakt om er een punt achter te zetten. Heb hem nog een maand bij een leerling van Antoine de Bodt in training gezet op aanraden van mn verzekering. Hij liep na 1 week al een stuk beter! Net 3 dagen voordat ik hem weer op zou komen halen, kwam helaas zn peesblessure dubbel zo hard terug. Toen heb ik maar de knoop doorgehakt, toen nog heel veel gedoe gehad met de verzekering. Zit je al helemaal niet op te wachten!
Emerald: wat spannend! Wat duurt een week dan toch nog lang...
Branka: vervelend van je wond, hopelijk valt het wel mee. Wat goed van jou en Frio, fijn om vooruit te gaan.
Gisteren nog gereden...Dable had de kolder in zn kop, kon alleen maar hard! Ik was al aan de overkant voordat ik er erg in had. Veel dribbelen met flinke knieactie. Leek net zo een oude film die te snel wordt afgedraaid....Na 40 minuten nog geen rust kunnen vinden bij hem en toen maar besloten om te stoppen. Goed, ik heb gisterenavond ook mn assessments gemaakt. Pfff, ik moest het voor het weekend gemaakt hebben, maar ik had geen tijd! Dus dan maar om 10 uur s'avonds ervoor gaan zitten...lees: rond die tijd, gebeurt er helemaal niks in mijn hoofd. Dus je kan wel stellen: airhead! Het viel niet mee, nee nee, al die rekenkundige dingen...en dan op tijd! Moest proberen om binnen 7 minuten 42 berekeningen te maken! Nou, ik heb de helft denk ik gehaald. Vervolgens andere berekeningen, ook weer op tijd etc. Persoonlijkheidtesten waren een peace of cake. Ik ben wel benieuwd wat de uitslag is en of deze meevalt.
Vanochtend is de tandarts geweest: Dable zag hem, begon te blazen en lijf volledig gespannen. Kalmeringsmiddel getracht in te spuiten: meneer op zn achterbenen tot 3x toe. Uiteindelijk is dit wel gelukt. Daarna was hij zo mak als een lammetje. Zn gebit viel heel erg mee (ik laat hem bijna elk half jaar tot een jaar behandelen). Maar links toch behoorlijk wat haken en zn wang was kapot waar hij gevoelig op reageerde. Dat verklaart voor een hoop mijn probleem met hem linksom te rijden. Zelfs met zn kalmeringsmiddel is hij toch nog een paar keer omhoog gekomen...wat een vent...