[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:11

ik heb ook hyves maar snap er geen bal van hihihi
dit is mijn adres voeg me maar toe
http://peetje2705hyves.nl
ik weet nog niet hoe ik jullie moet toevoegen maar ga het uitzoeken
hihihi blond he

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:33

_Saida_ schreef:
Essssss schreef:
@ Saida: Gefeliciteert alvast dan! Hele mooie laarzen, ik wil ook zo graag leren laarzen, maar dan word mijn verlang lijstje wel heel lang hihi: Een Spaans nieuw leer zadel, een typisch Spaans hoofdstel, nieuw halster + halstertouw leer, leuk setje van iets zoals bandages, dekje en een paardrijbroek & mooie nieuwe leren laarzen & overige spullen. Té veel om op te noemen haha, maar dat zullen nog dromen blijven die een tijd niet gaan uitkomen.

Dankjewel! Haha!
Het zijn geen leren laarzen, hoor!
Het is van een speciaal soort kunststof gemaakt wat waterafstotend is.
Het voetbed heeft een lamsvachtje en verder zijn de voet en de schacht aan de binnenkant met een speciale warmte vasthoudende voering gevoerd.
Ik ben best wel een koukleum, dus ik ben er echt heeeeeel blij mee!
Ik heb ook al mijn skijas uit de kast gehaald, die is ook lekker warm maar niet te dik.

Nu wil ik ook nog lekkere handschoenen voor met buitenritten of als ik ga longeren, iemand nog goede tips daarvoor?

Haha nee dat begrijp ik, maar ík wil nieuwe leren laarzen hihi. Het is hier niet zo koud dus ik denk dat ik hier geen thermo boots nodig heb, heb al genoeg aan een beetje stof in mijn doodnormale rubberen laarzen haha. Ik vind het wel erge mooie laarzen die je hebt, als ik in Nl zou wonen, zou ik ook zoiets willen. En, gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeert!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:34

@ Peetisgreat: Hahah, ik voeg je wel even toe. Als je er lang genoeg op blijft zitten en van alles uitprobeert snap je het wel, zo ging het ook bij mij.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:43

Essssss schreef:
@ Peetisgreat: Hahah, ik voeg je wel even toe. Als je er lang genoeg op blijft zitten en van alles uitprobeert snap je het wel, zo ging het ook bij mij.

ben benieuwd kom er nog niet uit hoe het moet Bloos Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:52

Neem de tijd hihi.

Heel verhaal met Fuego. In het kort, hij is niet goed bereden. Spaans bereden, en dat betekent dat hij zijn rug niet goed heeft gebruikt. Dan kan hij maar 10 jaar mee. Hij moet dus zijn rug gebruiken, nu gebruikt hij alleen zijn nek. Dat is heel moelijk aan te leren, zijn nek is veelste sterk, dus dat lukt haast niet. Nu schaffen we dus een gogue aan, daarmee word hij een soort ''gewdwongen'' om zijn rug te gebruiken, waarmee hij langer mee kan, en dat beter is voor zijn rug. Dat arme ding is gewend om alleen zijn nek te gebruiken. Het rijden vandaag ging dus ook niet echt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:18

Graag gedaan Cloor. Ook voor lange lijnen is hij erg geschikt..
Net heerlijk gereden, lekker in volle galop over de dijk, je zag hem echt de sprong en het zweefmoment maken aan de voorbenen.. Was echt super..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:39

Leuk dat je zo hebt gereden! Ik en Fue genieten ook altijd zo van zulke buitenritten, maar als we dan een buitenrit hebt gemaakt, doet ie niet meer zo zijn best voor dressuur.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:42

Iemand een idee waar ik een goedkoop Gogue kan kopen ofzo, bestellen, tweedehans, maakt niet uit.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:58

IK moet het eens nakijken misschien heb ik er nog 1 liggen, is al wel heel oud, gebruikte hem voor mijn draver, kan zijn dat ik hem heb weggegeven zal morgen even kijken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:19

Oké bedankt. Maakt niet uit als die oud is, als die nog maar goed werkt.

Bah, morgen weer geen Fuego. Jammer, maarja die dag erna weer. Even nieuwe batterijen kopen, dan kan ik heel veel foto's maken, en dan plaats ik wel een topic vol foto's van Fuego. Hihi.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:04

leuk ik ga ook echt van de week weer foto`s maken ook rijfoto`s
is te lang geleden Bloos vindt ik wel
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier maar gewoon wat foto`s van mijn kanjer
ik heb zo lekker buiten gereden vandaag hij was toppie ontspannen ik heb gewoon genoten vandaag heerlijk om op terug te kijken
geen galop vandaag, ik had een groepje mee die nog niet zo lang rijden
maar ook die hebben genoten
hebben jullie ook een fijn weekend gehad?????
Laatst bijgewerkt door peetisgreat op 28-10-07 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:09

Ja voornamelijk een vermoeiend weekend! Ben echt kapot zo zeg he!
Ik had gister lekker een buitenritje met Fuur gemaakt, was echt leuk! Hijs zo braaf Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:22

heey meiden.
soory maar na een lange drukke tijd beloof ik hier vaker te zijn Bloos
tenminste als het nog mag Bloos
heb heel veel hyves voorbij zien komen dus toegevoegd Tong uitsteken
deze is van mij : http://flugel100.hyves.nl/

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:26

peetisgreat.
gave foto's mooi paardje Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:29

Essssss schreef:
Iemand een idee waar ik een goedkoop Gogue kan kopen ofzo, bestellen, tweedehans, maakt niet uit.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van direct naar hulpmiddelen grijpen. Ik zou eerst kiezen om hem goed voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden. Daar leert hij zijn rug beter door te gebruiken en hij bouwt ook de juiste spieren op.

Pfff, ik ben doodop. Het wordt vanavond zeker niet laat. Een druk maar geslaagd weekend. Vandaag was de jaarlijkse clubmatch van onze kynologenclub. Ik zit in de evenmentencommissie die die show organiseert. Dus gisteren alles opbouwen na een dagje dat al een beetje emotioneel was omdat we de as van onze oude Golden Retriever Tagor op hetzelfde plekje hebben uitgestooid als waar die van zijn maatje Jari ligt. 's Avonds opbouwen van de dingen voor de show en vandaag heen en Finn, onze Golden pup, was ook ingeschreven. Als enige Goldenpup werd hij uiteraard beste pup van het ras. En in de eindkeuring voor de pups werd hij uiteindelijk 2e van de in totaal 25 ingeschreven pups van diverse rassen. Ben trotsssssss Bloos
Na de show afbreken en mijn moeder en Finn weer weggebracht. Nu nog even achter de pc en zo lekker naar bed.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 28-10-07 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:32

@peetisgreat wauw mooi paard.

Ben ook weer eens op bokt. pff van de week zo druk gehad , heb er nu zes op stal staan waarvan een aantal voor de verkoop dus iedere keer mensen over de vloer enz. En met drie eigen bedrijven en die kou ben ik nu even verrot dus vandaag een avondje banken met wat lekker en tv aan Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:32

ik was eerst ook van eerst zelf doen en dan pas hulp middelen.
was eerst met een verkeerde elastiek begonnen maar nu heb ik de goede bij een ruiterhuis gekocht en oko niet duur.
je moet er wel zelf voor werken maar ze kan haar hoofd niet omhoog doen. zo doe je eht toch zefl en word ze niet gedwongen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:34

Peet, leuke foto's!

Ess, is longeren aan de dubbele longe niet een goede optie?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:36

@ BrankaZ: Ik normaal ook niet hoor. Maar dit is op advies van Joelle. En dit is niet gelijk ingrijpen, want dit zomaar veranderen gaat té moelijk, omdat die dus al een jaar lang of langer Spaans is bereden, dus is dat moelijk om het zomaar te veranderen. Een Gogue is best paardvriendelijk, als je er goed mee om gaat. En het is ook beter, want als dit zo doorgaat is dat zeker niet goed. We hebben ook al 3 verschillende bitten geprobeerd, omdat ie zo'n sterke nek heeft ontwikkeld werken alleen de hardere, en dat is niet de bedoelling. Geloof me maar hihi, we hebben echt veel geprobeerd om Fuego ook goed te laten lopen, maar dat lukt niet zomaar.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:49

bij janske heb ik ook echt al veel geprobeerd Bloos maar elastiek die ik nu heb begint beetje te helpen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:51

Zolang hulpmiddelen goed gebruikt worden, kunnen het ook daadwerkelijk echte hulpmiddelen zijn. Zolang je er maar altijd naar toe werkt weer zonder te rijden, maar ik vind het geen verkeerde beslissing van jou en mensen uit je omgeving, succes ermee!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:25

Ja daarom, ik hoop dat het gaat werken. Vast wel. Er is ook nog een Sjambom ( Haha helemaal verkeerd geschreven volgens mij maarja ) en dat is weer wat paardvriendelijker. ( Kan me haast niet voorstellen, is haast hetzelfde en zoals Madelief al zei, het ligt er aan hoe je er mee mgaat ) Daar iemand ervaring mee?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:30

heb er geen ervaring mee. maar ken wel mensen die ermee gewerkt hebben en bij hun was het goed bevallen.
ben het er ook echt mee eens dat je er zelf ook echt naar toe moet werken dat het ook zonder kan Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:34

Tja, ik ben dus zo'n muts die toch eerst de rijtechnische opties wil proberen. Mij is ook al eens aangeraden om Frío met een elastiek te gaan rijden, niet gedaan en blij toe. Op het moment loopt hij super fijn en dat heb ik gelukkig met de juiste instructie en zonder hulpmiddelen kunnen doen.
En Frío is dus een paard dat volgens mijn informatie op zijn 8ste naar Nederland is gekomen en toen ik hem kreeg was ik in korte tijd (3 jaar) de derde eigenaar. Echt lekker doorgereden is hij volgens mij dus nooit.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:37

Hey mensen laat ik me even voorstellen:

Ik ben jessica 14 jaar bijna 15 (11/01)
Ben in bezit van een prachtige friese merrie!
Naam: Sardou fan é beijemastate
Leeftijd: 2 (04.03.2005 (dacht ik uit me hoofd))
Ras: Fries
Vader: Leffert
Moeder: Walldou fan é grupestal
Moeders vader: Lute
ook heeft een vriendin van me moeder een prachtige andalusier!!