[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:44

Dat is de kant zonder het elastiek Branka, dus als het goed is zit die kant al vast. De andere kant gebruik je met aansingelen en die blijft ver van de kant af. :D

En Ilona: Sam valt onder de cathegorie, regelmatig achter het behang willen plakken. Hij is momenteel de enige met halster om in de wei, omdat ik die eigenwijze knoest anders niet eens te pakken krijg. En als ik ergens van kan balen is het van dat soort ongein. Maar idd in de omgang is ie op de momenten dat ik verwacht dat ie zal flippen meestal juist de stoere bink die het voortouw neemt! Ik zie het nog gebeuren. Sam 4 jaar, 2e keer de bossen in, brug! En geen kleintje! De paarden waren allemaal manegepaarden en geen van hen durfde de brug op en wie ging er voorop? Juist! Sam! Des zoekt ook altijd de veilige billen van Sam op als ie het even niet meer ziet zitten. :+

Maar als er een plastic zakje ergens hangt, of er hangt een ander bord in de vertrouwde bak, dan kan ik inpakken. Zo is ie dan ook wel weer. Hij heeft volgens mij gewoon een hekel aan moe worden... :P

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:54

Hahaha Anouk, ik snap je volkomen!! Chico is er nét zo 1. Sta ik op een dijk van 2 meter breed. Afgrond 1 stap verwijdert... wat komt daar aan? Een groep van 30 man op een solex die voorbij scheuren := . En dan geeft hij geen kick!! <3 Die momenten zijn dan ook goud waard. Maar wat je zegt, een vreemd bord, of een zak oid nou dan kan je inpakken :') . Echt om gek van te worden zo af en toe pff... haha!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:58

Sam krijgt het druk volgende week. Hij mag meedoen als reserve bij het zestal. Of ik mee wilde oefenen, omdat er nu geen reserves meer zijn. Reserve wil ik wel, gezellig een extra dag rondhobbelen en ik zal wel zeggen dat ik alleen meega als ik zeker weet dat ik ook echt moet deelnemen, want optuigen om aan de kant staan, ligt me niet. ;)

Dan nog een lesje centered riding en een gewone kennismakingsles en de clubles... en zaterdag concours!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:03

wat leuk anouk, van wie CR?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:09

Nou hij gaat het zwaar krijgen haha :D Wel leuke dingen voor de boeg!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:31

hier de filmpjes van sabrina:

dressuur:

springen:

suus: van anouk: liliane uit heerewaarden

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:49

idefix4 schreef:
Dat is de kant zonder het elastiek Branka, dus als het goed is zit die kant al vast. De andere kant gebruik je met aansingelen en die blijft ver van de kant af. :D

Mijn singel was zonder elastiek en in de winter had ik daar helaas wel last van, Anouk ;)
En ik singel voor ik opstap beide kanten aan. Singel doe ik n.l. bij het opzadelen 'vast' en voor ik opstap nog even benen vooruit en daarna beide kanten een gaatje strakker.

Stoere Sabrina! Ook erg leuk hoe ze door het springparcoursje heen wordt geholpen!
Wel een eigenwijze boef, die Prince!

Oh ja, heb volgende week weer een les van Antoine de Bodt. Heb er zin in! *\o/*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:56

hahaha frank zit je lekker mee te klikken ;)!
Leuk hoor! vooral dat geconcentreerde gezichtje van sabrina!

Anouk; mooie singel, alleen zou ik aan beide kanten zoals op de eerste foto helemaal ideaal vinden! komt die mogelijkheid er nog?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:45

Frank -> Zijn de foto's nou van 1 singel, of van 2 verschillende?
Op de 2e foto zie ik nml dat je daar de singelriemen eerst door een lus haalt voor ze door de gespen gaan, en op de 3e foto zie ik dat niet.....
Leuke filmpjes weer van Sabrina en Prince!
Die Bixieproef heb ik laatst ook verschillende keren geoefend met mijn nichtje toen ze mee deed met een Onderlinge wedstrijd.
Ze is 3e geworden! :D

Ilona -> Een wasbeurtje doet je singel ook vaak wonderen, hoor! ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:41

aan beide kanten zitten die lussen, maar door de elastiek vond ik het handiger om het zo te doen. anders moet je de gesp in de lus trekken

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:52

Heey

Branka: Gaaf :D. Alvast succes en veel plezier ;).

Frank & Anouk: Wat een leuke filmpjes van Sabrina zeg :D. En wat een heerlijk boefje is Prince toch :D.

Singel ziet er fijn uit, alleen ik heb nog een goede voor Shaddy.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:13

Heey

Net weer op controle geweest in het ziekenhuis.
In principe ben ik gezond verklaard maar dat betekent niet dat de klachten weg zijn.

Nu moet ik doorgaan met de psychologe en over 3 maanden weer op controle.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:35

vreemd dat ze je gezond verklaren als je toch nog bij de psycholoog moet blijven. maarja das het NL zorgsysteem he

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:53

BrankaZ schreef:
idefix4 schreef:

Mijn singel was zonder elastiek en in de winter had ik daar helaas wel last van, Anouk ;)
En ik singel voor ik opstap beide kanten aan. Singel doe ik n.l. bij het opzadelen 'vast' en voor ik opstap nog even benen vooruit en daarna beide kanten een gaatje strakker.

Stoere Sabrina! Ook erg leuk hoe ze door het springparcoursje heen wordt geholpen!

Ik heb je 'klacht' wel besproken met hem en we gaan (hopelijk nog) volgende week zowiezo zelf leren singels bouwen. Neopreen zou bij zijn idee omkrullen en dat moet natuurlijk ook niet! Hij wil een lange achterkant maken, zodat je extra overlap hebt bij je singel, zodat de gespen nooit in de haren van je paard kunnen komen. Dank voor je opmerking dus ook! Dus tzt heb ik er nog één op de foto. Een zelfgebouwde... :D

Mies: Ja hoor, dat kan ook! Zowiezo bouwen we binnenkort dus zelf leren singels. ;)

Saida: De singel heeft 2 verschillende kanten idd, maar de lussen zitten aan allebei de kanten, zoals Frank zegt.

Angela: Beterschap!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:27

Anouk ik had hetzelfde probleem met de singel en de gespen , nu maakt het voor mijn spaanse knullen niet echt uit die zijn niet zo gevoelig , maar mijn nederlander is supergevoelig dus als iets hem irriteerd heb ik het gelijk gehad kwa werk , heb ooit eens zon plastic eskadron dekje op gehad nou het was net een rodeo paard , Antonio had gelijk een leuk kadootje.
Als de singel klaar is ( de leren) even fotootje ben wel beniiewd , ik vind de anatomische singels ook wel fijn.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:29

BrankaZ schreef:
idefix4 schreef:

Dat is ook de reden dat ik ook pas een andere singel heb gekocht, met elastiek maar dat loopt over de hele singel als het ware, de singel zit er onder, hmm zal eens een foto maken :+

Leuk Branka, ben benieuwd hoe het gaat, gewoon bij jullie?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:41

Sorry vergeten te reageren op de filmpjes van Sabrina , stuur die pony maar deze kant op :D zeg maar tegen Sabrina dat ze het fantastisch doet !!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:13

alleen als we zelf mee komen! eerst daar nog woning en werk zien te vinden en dan laaien we hem wel in hoor haha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:45

Olé, Espana! Daar komen we aan! Ik ga gewoon zadelmakerswerk doen. hihi. Ik zit er middenin nu. Heel veel werk... super gewoon.
En ik ken nog een springpaard! Sam sprong geweldig vandaag. Ik had een uurtje eerder gelest, want eens per maand is er springles in dat uur. Had ik al gevraagd tijdens de ponyles, want zij geeft die les ook. Sam moet wel gereden worden, want hij doet het niet helemaal vanzelf, blijkbaar voelt hij mijn adrenaline, maar hij trekt op het hout! We hebben samen een oxer van 80 cm gesprongen en dat voor mij, na 10 jaar niet meer springen, dan af en toe één hindernisje.

We deden het niet slecht! Een parcours van 3 hindernisjes! Ze verwachtten dat ik bij één bocht de sprong niet zou halen, want Sam was nogal onbesuisd en hij had het bit strak tussen de kaken geklemd, maar Sam ging verrassend goed door de bocht! Sprong wel als of het 1.60 was. hihi. Daarna kreeg ik de waarschuwing, dat ik nog wel eens vliegles zou krijgen, maar geen gekke dingen. Ik heb hem ook geen seconde niet vertrouwd. Een ander paardje ging wel stuiteren en bokte zijn amazone er af. Maar die heeft daarna nog één keer gesprongen. Met een goeie springruiter draait Sam zijn hoef niet om voor een Z-parcoursje... :+
Helaas geen fotograaf... Met het afzadelen liet hij zijn bit nog niet los, maar al rijdende werd hij wel beter bestuurbaar. Op zich niet verkeerd. Ik denk er hard over om dit vaker te doen. :Y) <3

Branka: Ik heb altijd interesse in singels! Ik ga ze immers ook zelf maken.

Verder ben ik zoo blij! Volgende week mag ik weer de zadels meenemen en lekker testrijden. Ik ga er dan ook mee lessen als er een beetje passende tussen zit. Even showen op de club... 8-) Mss willen ze het ook wel uitproberen, nou ze lenen m'n paard maar hihi, of het zadel... En grote kans dat ik er eentje al verkocht heb. Zou ik helemaal geniaal vinden!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:08

idefix4 schreef:
BrankaZ schreef:

Ik heb je 'klacht' wel besproken met hem en we gaan (hopelijk nog) volgende week zowiezo zelf leren singels bouwen. Neopreen zou bij zijn idee omkrullen en dat moet natuurlijk ook niet! Hij wil een lange achterkant maken, zodat je extra overlap hebt bij je singel, zodat de gespen nooit in de haren van je paard kunnen komen. Dank voor je opmerking dus ook! Dus tzt heb ik er nog één op de foto. Een zelfgebouwde... :D

Goed om mee te nemen als je iets maakt.
Heb er wel op gelet toen ik een nieuwe singel kocht. Geloof dat die wel 2x zo duur was als die jij hier aanbood.

cloris schreef:
Dat is ook de reden dat ik ook pas een andere singel heb gekocht, met elastiek maar dat loopt over de hele singel als het ware, de singel zit er onder, hmm zal eens een foto maken :+

Leuk Branka, ben benieuwd hoe het gaat, gewoon bij jullie?

Ben benieuwd naar jouw singel. Leer lijkt mij ook heel prettig, maar heb nu 2 neopreen singels. Als de ene in de was zit pak ik de andere. Ze zijn makkelijk wasbaar, maar het duurt wel even voor ze droog zijn.

Nee, les is niet op stal maar in Aalsmeer. Daar komt Antoine maandelijks en omdat het deze maand rustig is op mijn werk had ik gevraagd om op de reservelijst te worden gezet.
Vorige keer ging vooral Frío super. Staan filmpjes van in dit topic. Hij loopt op het moment echt super.
Kreeg ook een compliment van een instructeur van een stalgenoot. Hij had poosje geleden opgemerkt dat Frío te dik was maar vond hem duidelijk afgevallen en in goede conditie.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:14

Ik heb spray, even opspuiten opwrijven en klaar! Mijn wasmachine heeft langer werk... Dus ik heb ook een leren singel! haha. Maar ja, leer is duurder. Niet voor mij, want deze zat bij een ingerolen zadel en ach, hij past Sam! Voor niks gekregen dus.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:15

Anouk, zo jij durft! Ik vind 80cm echt veelste hoog :P . Maar wel leuk hoor, gewoon vaker doen, knappen jullie beide van op! :j Ohja en die filmpjes van Sabrina zijn leuk! Heerlijk nog zo lekker genieten van je pony :D . Leuk gezicht!!

Jus, heb jij nog leuke paarden te spammen :D ! Heb zin om mooie paarden te kijken haha!

Vorig jaar is een meisje langs geweest voor fotoshoot. Destijd helaas maar 1 foto gehad, maar ze vond er nog 1 gister, dus die heb ik ook nog gehad. De witte achtergrond hadden ze zo gemaakt, en dat vondt hij helemaal niks :+ . Ikzelf was er ook niet bij.. Dat hij het niks vondt zie je ook echt in zn ogen! Hij fronst zn wenkbrauwen ook zo apart van "brrr..eng.. moet dit?"

Toch ff delen :D
Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:19

volgens mij had ik die foto's al is gezien! Chico vind het overduidelijk niet leuk nee ;) hij komt niet helemaal tot zn recht!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:20

Ik vind het technisch een hele mooie foto, maar ik blijf er bij, wat ik vorig jaar ook al zei. Het is Chico niet :n

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:45

Haha, ik vind deze nieuwste foto wel grappig... Die ogen die hij kan trekken _O- . Echt zó sprekend. Zou hem niet altijd zo op de foto willen, maar vind het leuk dat zij deze uitdrukking wel heeft kunnen vastleggen.

Mies, dat was een andere foto ;) Deze, daar is het nog veel erger hihi.

Afbeelding