[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:49

Denise, dank je! Ja, idd jammer dat ik weer singel ben maarja.. Als meneer niet meer wil..
Anouk, ja het is hard werken.. In bediening maakt me niet zoveel uit,maar alles koken, daar zat ik gister aaf dus behoorlijk doorheen. Vanaaf lekker rustig gehad. Haha, en op Frank reageren, zo jolig.. nee, niet mijn ding ;) haha.
Vervelend van je schoonpa!
Frank, nee, nachtzwemmen meestal na het werk ;) Dan zijn me vrienden ook vrij.. In me eentje is ook zo saai ;)
Mies, gefeliciteerd!
Sanne, haha, geweldige fotos!
Spokie, heerlijke momenten zijn dat he..

Zo, nu lekker weekend voor mij. Vanmorgen nog even heerlijk met Goya over de dijk gecrossed.. morgen weer wat meer tijd voor ze allemaal..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 02:52

zo ik ben net thuis :D
Ik heb lekker kindertjes bang gemaakt daar ben ik zo goed in }:)
Ja er is weer ponykamp op de manege en ze hadden gelijk vandaag een spooktocht :D
Helaas dit keer geen kinderen in de sloot gekregen hoewel ze 7 kleuren in hun broeken deden :P
Zo nu douchen en slapen :z
Morgen ga ik wel alles door lezen :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 06:05

Moggel!!!

Ga ff bijlezen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 06:17

Pffffffff... nou net even alles in een vogelvlucht bijgelezen... Ik ga niet bijreageren hoor! Mijn excuses! Wat heb ik een hoop gemist!

Zag rijfoto's van Debby, maar... oh wacht... die heb ik zelf gemaakt :D dus die kende ik al!

Las dat het paardje van Esther is goedgekeurd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Zag een Hermansen met een grote blauwe bal (ik had ook zo'n bal maar die is gepikt ;(

Zag supermooie plaatjes van Regine (Heeeeerlijk!!! Dan krijg ik helemaal zin om op vakantie te gaan met Sun).

Niese heb ik over de telefoon al gesproken, dus wat haar betreft ben ik redelijk op de hoogte. Succes vandaag! Ik hoor het wel...

Ik las een mooi verhaaltje over de grote liefde van Chawwa...

Ik las dat Anouk Sam moest verkopen... Ahum... ik ken dat... Mijn ex-schoonmoeder wist mij dat ook eens zo te vertellen dat ik Sundance maar moest verkopen. Paard kost toch alleen maar geld... Nou, die discussie is op oorlog uitgelopen! Niemand gaat mij vertellen dat ik mijn paard MOET verkopen...

Ben ik nu bij? Best aardig he...

%)

Nog steeds geen veulen voor Sanne zag ik... (Dat hou ik dan wel bij ;) )... Gave foto's van Vaidosa btw! DIe laatste! Whahaha... zo zou je mij nu ook kunnen fotograveren ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:00

Mag ik dan nu eindelijk wat vertellen?!?!?!

Afgelopen vrijdag ben ik met het paard van een vriendin van mij naar de NRPS keuring geweest. Zij is van origine KWPN gefokt, maar is wat klein van stuk, waardoor ze niet mooi geprimeerd zou kunnen worden (lang leve het KWPN)...

Dus vandaar dat we besloten hadden dat het misschien wijs was haar over te schrijven naar het NRPS. Dus vrijdag was het zover.

30 knotten ingedraaid (Nee... 8 dikke dressuurknotten worden op een stamboekkeuring niet op prijs gesteld)... Benen geschoren, staart gevlochten en geknipt, hoofdje opgemaakt. Ze zag er super uit!

Eenmaal aangekomen liep alles, uiteraard, niet volgens programma en door het slechte weer was de keuring (gelukkig) in de binnenbak ipv buiten op het gras. (Maar goed ook, want ik was geheid onderuit gegaan).

Eerst moest ik een jonge hengst voorbrengen, maar die deed het niet zo goed. Hij was onderweg onderuit gegaan in de trailer en had zich lelijk opengehaald. Arm dier. Maar terwijl ik met hem bezig was, kwam er steeds een man naar mij toe om aanwijzingen te geven. Ik dacht nog: "Zal wel..."

Vervolgens was Vicky aan de beurt. Paard uit de veewagen gehaald en gaan met die banaan. Eerst het meten... Dat was een drama. Een jonge ruin, met een schitterend rood strikje in zijn staart ging helemaal van kiet. En ipv dat mensen dan aan de kant gaan, als zo'n paard bokkend achterwaarts een rij paarden in rent, blijven ze gewoon stug staan, zo van... "Ik stond hier toch al?"...

Zucht!

Afijn, na een kwartier, waarin dat paard al tegen een stalen spant en knoerdhard tegen een boxdeur was geknald, was ik het helemaal zat. Ik zei tegen Esther (degene met wie ik voorbracht) "Hou jij Vick even vast, dan ga ik dat wel regelen"...

Gewapend met een handje vol brokjes en mijn : "Koetiekoetiekoetiepaard-act", ben ik naar dat paard gelopen en binnen een halve minuut stond hij tot grote verbazing van omstanders stil en kon hij gemeten worden.

Vervolgens de ring in met Vicky... Ik heb echt de longen uit mijn lijf gerend, maar wat deed ze het goed!
Afbeelding

Daarna de ring weer uit, om met alle paarden op catalogusvolgorde weer binnenkomen. Ik was de eerste van de rubriek en liep dus ook voorop. Achter mij werden de paarden volop gewisseld, maar ik bleef voorop...

En dan krijg je het volgende moment:
Afbeelding

En we bleven maar voorop om vervolgens te horen: "Halthouden en opstellen"...

Dat betekende... ja... dat betekende.... DAT WE EERSTE GEPLAATST WAREN!!! En dan krijg je dus het volgende moment:
Afbeelding
Niet echt proffesioneel, maar goed, whahaha!

Vervolgens kwam de voorzitter van de jury naar mij toe om te vragen wie het paard had getoilleteerd... "Euhmm... ikke!"

Nou, de complimenten van de jury. Geheel volgens het boekje. Klasse en bijzonder leuk. Heel goed gedaan...

Whaaaaaaaaaaa wat een opsteker!!! Wat was ik trots:
Afbeelding

We moesten hierop de ring verlaten en tijdens het uitgaan van de bak heb ik nog even de meneer, die mij toch wel voorzien had van een aantal zeer nuttige tips, even een handje geschut, waarop deze meneer zei: "Ik kom zo bij je, ik moet wat met je bespreken" :?

En inderdaad, de meneer hobbelde achter ons aan. Wat bleek... Hij was ingeschakeld door het NRPS om voorbrengers te scouten. Er zijn in Nl 3 hele bekende voorbrengers en hij was daar een van. MAar omdat die ook een dagje ouder worden, had hij als taak om nieuw talent te scouten en ik was de enige die hij echt goed vond :o dus ik krijg, samen met Esther het meisje die het paard aanjoeg, een opleiding aangeboden bij het NRPS om in het vervolg namens het bestuur van het NRPS paarden voor te gaan brengen op keuringen... Heel gaaf!!! Maar er was weinig tijd om alles in detail te bespreken, want we moesten de ring weer in voor het dagkampioenschap, maar daar moesten we het toch echt afleggen tegen een schitterende ster-merrie... Geheel terecht overigens, want ik zei het al bij binnenkomst...

Wat een dag!!!! Ik was helemaal kapot 's avonds want had mear een paar uurtjes slaap achter de kiezen.

Maar het was echt de moeite waard geweest.

14 augustus gaan we naar Ermelo!!!!

*\o/*

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:17

Dat was vrijdag...

:D

Het weekend stond in het teken van Unique'je... Ze is voor de verkoop (helaas) dus er moesten wat foto's en filmpjes gemaakt worden...

Willen jullie even meegenieten?!?

Meet Unique! (met heuse keuringsknotten :D )
Afbeelding

Drafje...
Afbeelding

Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!
Afbeelding

Ben best recht gaan zitten voor iemand die tot 2 jaar geleden alleen maar in springzit zat en enkel met springzadel reed :+ (lang leve de SGW!)
Afbeelding

Ik ben een 'tijdelijke' dressuurkakker :+
Afbeelding

Heeey... Daar rijdt iemand met een verkeerde uitlaat onder zijn auto!
Afbeelding

Wat zie ik daar?!?!
Afbeelding

Wie rijdt daar het erf op?
Afbeelding

Oh ja... Ik was Unique aan het rijden :o
Afbeelding

Ik kan me best wel concentreren hoor!
Afbeelding

Fijn drafje...
Afbeelding

Ontspannen galopje...
Afbeelding

En even uitsjeesen!!!
Afbeelding

Zucht...

Sommige paarden verkoop je gewoon liever niet :n

Ik moet gewoon de staatsloterij winnen dit jaar, geloof ik...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:17

Goedemorgen!

Fris en fruitig achter de laptop :D

Suelza, wat een complimenten heb je gekregen. Ook erg gaaf vna die opleiding +:)+ En nog gefeliciteerd met t resultaat he.
Unique is ook een knapperd.

Fijne dag allemaal!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:23

Ja, heb toch wel even 3 dagen naast bijn jophurs gelopen :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:26

:)) Kan ik me iets bij voorstellen haha..
Ben je nu weer een beetje terug op aarde? :P

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:29

Nog niet helemaal :+ Dat duurt zeker nog tot na Ermelo :D

Oh ja... vergeet ik helemaal te vertellen dat ik vanaf zaterdag waarschijnlijk weer een nieuw projectje erbij krijg op stal.

Een jonge 4 jarige merrie. Helemaal leuk!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:05

Haha nou veel plezier nog op je wolk.
En gaaf dat je een nieuw projectje krijgt.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:54

Shanna – ja in principe moet ik ook me beugels eraf halen en dan rijden, maar zo zonder zadel vindt ik af en toe ook wel leuk en ik maak er dan gewoon een spelletje van met heike

Mies – super dat shaggy is goed gekeurd, en is je kamer schoon ;)

Sorriso – he bah ik kan goed voorstellen dat je nu hoofdpijn heb

Iloon – het was idd een lange vergadering en ook nog eens een doodsaaie maar goed het zit er weer op :D

Sanne – gaaf zeg heb je der dat echt geleerd gapen en nee schudden knap zeg hoe doe je dat

Esther – super gefeliciteerd, nu snel genieten van je nieuwe aanwinst, en de foto’s zien er super uit dat komt helemaal goed met jullie

Frank – ik val ook bijna in slaap tijdens de vergadering en heb er ook een bloedhekel aan maar ja het moet.
En ik ben idd weer goed bezig met heike en heb ook weer super zin om te gaan starten.
Jij ook lekker gereden, en ja die vliegen dat is het enige wat ik haat aan de zomer + de dazen :P

Antia – bedankt :o , ik ben ook wel blij dat ik nu even weer zonneschijn heb had het ook echt even nodig, maar goed minder leuke dingen bestaan nu eenmaal en ook daar moeten we bovenop komen maar daar heb je altijd de leuke dingen voor.
En jij ook lekker gereden ik kan me je gevoel goed voorstellen je paard is helemaal op jou gericht en dat maakt je alleen maar verliefder *D

Jellie – zonder zadel is idd super maar ook wel weer een goede les want me buikspieren doen nog zeer :P
En jij gelongeerd rij je niet op je eigen paard of heb ik wat gemist *leest verder* ik zie al dat je het aan mies uitleg balen dat je niet meer zoveel kan.

Anouk – ik kan me sabrina ook goed voorstellen als kleine meisje wilden ik ook al een ‘’prinsesje’’ zijn. Nu nog wel maar dan op me eigen bruiloft ;)
En super dat sam dadelijk naar huis komt maar hoe ga je dat doen met rijden dan want je vond bij jullie de bak toch te klein ? en ook nog lekker gereden wordt weer tijd voor een wedstrijd he :D

Suzanne – lekker even wezen racen even uitwaaien, ja het is rot maar de relatie moet van 2 kanten komen hopelijk heeft die het wel op een normale manier uitgemaakt en niet via zo’n sms actie

Elise – gaaf hoor eerste worden en dan ook nog worden uitgekozen om een cursus te volgen daar mag je idd trots op zijn.
En unique wat een plaatje heb je haar helemaal zelf getraind en wat voor niveau loopt ze want je rijd toch met S&T ?

Nou ben weer bij gisteren niet naar me ventje geweest maar even druk bezig geweest voor mijn toekomst ik heb besloten dat ik me eigen verder wil ontplooien en nog hogerop wil komen dus ik ga een studie erbij doen, gewoon als ik klaar ben met heike dan gelijk in de boeken het wordt hard zwoegen maar het gaat me lukken, de studie duurt 10 maanden en het worden 3 vakken boekhouden, calculatie en handels en wetgeving. Heb er helemaal zin in ook in september weer starten met heike. Dus kom maar op. Maar eerst mag heike genieten van een vakantie op de wei voor een maandje in augustus

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:19

:o zit onder de koffie...

Ik ging een collega te lijf met mijn waanzinnige hoge kickfun trap, alleen was vergeten dat er nog koffie zat in het bekertje wat ik in mijn hand had...

Ahum...

:o?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:28

Elise is een doos...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:29

spokie79 schreef:
Elise is een doos...

Klein beetje wel he :o

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:34

Beetje.......hihi. Koffie is toch veel te lekker, dat moet je opdrinken hoor. Zeker zo in de ochtend :).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:39

Zit al aan mijn 3de bakkie hoor ;)

Ze gaan trouwens het water afsluiten vandaag... Pfew... was een meneer waar Elise toch wel even rode wangetjes van kreeg ;)

Whahahaa...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:51

idefix4 schreef:
... binnenkort staat Sam hier mss ook. Dan kan Jasmijn hem bijrijden haha! *D

Uhhhh :+

Zal dat goed gaan ;)? Ach, misschien vind Sam me nu toch wel aardig O:)

Jaja, nog maar iets meer dan een weekje (3 daagjes werken maar!!)
Dan kan ik misschien eens kijken wat ik allemaal kan bijreageren hier.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:02

Sanne: Hahaha _O- Die dosie toch!! Wat leuk die kunstjes, echt super gaaf !

Esther: Gefeliciteerd!! :D Eindelijk begint het nu wel heel dichtbij te komen he.... Leuke foto's geplaatst ook, shaggy is cool!

Elise: Haha, doooooooooooos. Jij met je kickfun :+ . Leuk verslag trouwens, echt gaaf dat je gescout bent ook *D . En gaaf dier die zwarte... moet vast een heel leuk baasje vinden?!

Aniet: Ahhh, sun is lief! Hij is gek op hoor, heb het zelf gezien :D . Fijn dat t rijden ook zo lekker ging! En je had mooi weer dit keer ;) . Vorige keer tussen de donders en bliksems weet je nog :+ .

Jellie: Leuk zeg, met de trailer op pad.. lijkt mij ook erg gaaf om zelf nog eens een trailer te rijden. Misschien ooooooooooit nog eens in de toekomst ;) .

Cyrina: En en en ? Is bij jou al een veulie geboren??

Anouk: Jij laat je toch niks vertellen door mannen zeker :+ . Hihi. Nee hoor, jammer dat hij zo reageerde.. maar zou wel ideaal zijn, paard aan huis!! Wat is dat toch iedere keer met Jasmijn en Sam :D ? Heeft zich een spektakel afgespeeld toen ze een ritje op hem ging maken :P ?

Jasmijn; Leuk jij ook hier :D . Post eens ego berichtje !! ;) Hoe is het met bandiet?

Suus: Lekker hoor... ik wil ook :D .

Heidi: Aaahhh, etterbak jij :P . Arme kindjes een hartverzakking bezorgen _O-

Denise: Zo, petje af hoor! Leuk dat je er voor gaat! Echt wel goed voor later straks :j . Maar zal wel zwoegen worden idd.. Lekker voor Heike hoor, het land! De mijne komt er alleen echt snel weer vanaf haha ;) .

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:04

Ik wil zwart dier zelluf hebbuh ;(

Ik ruik trouwens naar koffie :D de ideale parfum voor een koffieleut als ik :+

Dat doet me eraan denken... Moet nieuwe koffie halen!

Maar mensenkinderen, wat is het stil hier op het forum. Hoe moet ik nu mijn dag doorkomen?!?!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:08

Ja, zwartje is een klein fortuintje waard zeker :+ . Helaaas........... Ga koffie halen jij, en geef iemand nog een kick ;) HAHAA. Wat ben ik blij dat ik niet bij jou op kantoor zit, want dan had ik nu 'perongeluk' met een blauw oog gezeten zeker hahaha.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:13

Nou, Elise heeft al een boel paardjes die ze niet kan verkopen...

Sun kan niet weg, want die wordt staatsgevaarlijk en ach, tis ook mijn maatje... Die kan ik niet verkopen

Kyra is, als het goed is, drachtig, dus ja, die moet eerst een baby uitpoepen... Een baby zal vast ook wel niet verkocht worden, mezelf kennende...

Dutchie blauwoog is mijn troef voor de merriekeuring 20011

Donatello, tja... dat is mijn kindje...

Boris is mijn grote, kleine boef...

Dus ja... je moet soms hele moeilijke keuzes maken in het leven...

Maar... misschien... heel misschien... heeeeeeel misschien, dat er toch nog wel een mogelijkheid is...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 14-07-09 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:13

Goedemorgen!

Suelza wat een leuke foto's had je, vooral die van de keuring!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:14

Ja he, haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:17

Jaa, je moet soms afstand doen van sommige ;( . Das minder leuk... maar ja je kan niet alles houden... Ik heb ook nog steeds geen geldboom, en vele met mij :P