Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amigo_tje schreef:Ik vind het wel een geruststellende gedachteeerlijk gezegd. Dat ze mss zo doet omdat ze niet genoeg voor het veulen had, mss omdat ze zélf nog niet eens sterk genoeg was.
Ik heb het al meer gezegd en ik zeg het nog maar eens. Dit was geen paard om drachtig te maken -toch niet nu, mss later, véél later- maarja, daar had ik niets in te zeggen.
Ik heb haar zo goed en zo kwaad als het kon goed voer en veel liefde gegeven. Ik heb alles gedaan wat ik kon, ik denk niet dat ik nog veel méér kon doen.
Marigold schreef:navel lek, wat bedoel je daarmee?
poes schreef:Wat fokken met Ceara betreft: wie weet is het binnen een paar jaar wel een heel andere merrie en zie je dan wel weer....
Citaat:Wij weten waar we over praten, we doen dit al jaren, eerst denken en dan doen.
suleilitha schreef:Neem me niet kwalijk maar ik vind die pb meer dan neerbuigend. Hoezo eerst denken en dan doen? what if... Ceara niet bij de TS was beland, dan was ze al geëindigd als hamburger of kroket.
Zelf denk ik ook dat het beter is om dit veulen op te fokken met kunstmelk, maar dat even terzijde. Ik zie opmerkingen in de geplaatste pb waar mijn haar recht van overeind gaat, zoals:Citaat:Wij weten waar we over praten, we doen dit al jaren, eerst denken en dan doen.
Hoezo. Er zijn meer mensen die massa's ervaring hebben. Jullie zijn echt niet zeldzaam hoor.
Dan de opmerking over het noodpakket. Dat slaat alles. Geen particulier met één drachtig paard die dat heeft klaarliggen. Kom op zeg.
De TS heeft verschrikkelijk goed haar best gedaan. Lekker, om even met dit ondertoontje haar nog even de stress aan te jagen.
Of is dit een manier om het veulen los te praten???
haboshof schreef:Tja .bij ons is het wel eerst denken en dan doen, jammer dat er mensen anders over denken.
haboshof schreef:Een noodpakket hebben wij wel liggen, ja ook bij het eerste veulen, maar goed niet iedereen denkt eraan dat het wel eens verkeerd kan gaan.
haboshof schreef:Maar bij zo´n paard had je het kunnen verwachten.
haboshof schreef:Dat iemand een paard opvangt moet iedereen zelf weten, maar ik vind dit echt iets van iemand die niet weet waar ze aan begonnen is en aangezien wij in een vrij land leven mag ik dat vinden.
haboshof schreef:Raar dat je geen kritiek mag hebben, maar blijkbaar alleen lovende woorden mag uiten.
haboshof schreef:En sorry hoor, hoeveel paarden eindigen niet bij de slager? Je kunt niet alle dieren redden, deze merrie heeft dan geluk gehad, maar meer ook niet.
haboshof schreef:Maar dit topic gaat over het paard en het veulen, niet over wat ik ervan vind.