Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yrrah

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 00:13

Jou valt ook absoluut niets te verwijten. Jij hebt je alles gedaan/doet nog alles om de merrie en het veulen te geven wat het beste is voor hen. Ze mogen van geluk spreken dat ze bij jou terecht zijn gekomen.
Temeer omdat je zoveel ervoor over hebt hoop ik echt voor je dat zowel met de merrie als met het veulen uiteindelijk alles goed komt.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 00:25

Amigo_tje schreef:
Ik vind het wel een geruststellende gedachte Bloos eerlijk gezegd. Dat ze mss zo doet omdat ze niet genoeg voor het veulen had, mss omdat ze zélf nog niet eens sterk genoeg was.
Ik heb het al meer gezegd en ik zeg het nog maar eens. Dit was geen paard om drachtig te maken -toch niet nu, mss later, véél later- maarja, daar had ik niets in te zeggen.
Ik heb haar zo goed en zo kwaad als het kon goed voer en veel liefde gegeven. Ik heb alles gedaan wat ik kon, ik denk niet dat ik nog veel méér kon doen.

Als je nog meer had kunnen doen, had je dat echt wel gedaan, dus daar moet je echt niet aan twijfelen. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 01:48

Heb het verhaal van het begin tot het eind gevolgt, (2 uur lezen!!) en voel heel veel droefheid....en je zóver gekomen en dan dit.
Gelukkig zijn je paardenkinderen nu in goede handen, en kan me wel voorstellen dat het moeilijk is nu om een beslissing te nemen, wél of geen pleegmoeder.
Ik zou het wel doen.
Moeders redt het wel, ze heeft zo te lezen heel veel aan jou en is gek op je, alleen Charkey heeft nu een boost nodig.
Een merrie die hem wil laten drinken met voedzame melk.
Wat een 'gedoe' zeg dat ze naar de kliniek moet komen......
Kan je het allemaal een beetje bolwerken in combinatie met je nieuwe baan?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 20:25

Het ging vandaag weer ietsje beter. Vond ik toch... Ik vond em er beter dan gisteren uitzien en iets alerter zelfs. Alleen die diaree is verschrikkelijk om te zien, hé. Hij wil nog steeds drinken bij mama, maar het lukt hem momenteel niet goed. Hij wordt gewoon om de 2 uur goed bijgevoederd. Morgen ga ik er weer heen en dat gaat Andorra ook eens mee om hem te zien.

EDIT: nog iets vergeten vermelden Bloos
Mn kleine man heeft een bacterie of virus opgelopen, daarom ook dat ie zo zwak blijft. Hij is nu eigelijk zo wat ziek nu en daar moet ie nu van opknappen. Dat gebeurt heel vaak bij zwakkere wezentjes (mensen, paarden, honden, ...)
Ik blijf hopen...

Even voor de duidelijkheid:
ik heb geen boodschap aan pm's waarin verteld wordt hoe stom ik wel geweest ben om deze merrie te kopen. Ook omdat ik geen ervaring heb met veulens en dergelijke paarden. Dat weet ik ook wel, maar het is nu eenmaal zo!
Voor de duidelijkheid: níemand kon dergelijke situatie zien aankomen! Ik heb de merrie héél goed gevoed en ze stond er -gezien de omstandigheden- vrij goed voor. Ze heeft, voor zover wij én de osteo weten, geen last van haar knie, dus dat vergt niets méér van haar dan haar magerheid. Ze heeft een zwaar jaar en een zware zwangerschap achter de rug, dus give her some credit!
Deze merrie kan niet vergeleken worden met een merrie die 11 maanden lang (en de tijd ervoor en na!) alles heeft gekregen wat ze nodig had.
Ik heb mn best gedaan, maar het mocht blijkbaar niet baten!
Niemand moet ook afschilderen alsof ik niets van geld heb, dat is niet waar, maar ziekenhuiskosten zijn nu eenmaal zwaar om dragen.
Dus, ipv mij nóg harder de grond in te boren, wees aub beetje vriendelijk! Ik weet ook wel dat deze merrie nooit drachtig mocht gemaakt zijn, maar daar kan ík niet aan doen. Ceara voelt zich goed bij mij en dat wéét ik!
Sorry wou dit even kwijt... Bloos
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 17-05-08 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:28

jeetje dat je zulke pbs krijgt. Nou vind dat je een best wel een pluimpje mag hebben. Denk dat ik het zelfde gedaan zou hebben. Kijk al niet meer naar paarden die ik denk dat ze het niet goed hebben enz. Ken me zelf veel te goed.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:43

Ik weet zeker dat zowel je merrie als het veulen hun handjes dicht mogen knijpen met zo'n baasje als jij.
Voor zover ik het kan zien heb jij alles voor ze over.
Waren er maar meer mensen zoals jij.
Dus ik denk niet dat je je iets van die pb's moet aantrekken Clown
Want wat had er van Ceara terecht moeten komen als jij haar niet had gekocht?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:02

Marigold schreef:
navel lek, wat bedoel je daarmee?

Sorry, was je vraag helemaal vergeten Bloos

Bij een pasgeboren veulen hangt er nog een stukje navel aan, hé, dat weet iedereen. En dat moet genezen. Maar omdat Charley nog nooit heeft uitgeschacht plaste hij altijd op die navel, dus dat is niet zo goed.
Dat stompje is er daardoor afgevallen en is dus nu een soort van gaatje in zn buik. De plas komt nu dus ook uit dat gaatje Verward Heel raar en voos om te zien.
Normaal geneest dit zo, met veel verzorging en iood, maar in één enkel geval moeten ze dit opereren. Ik hoop dus van harte dat het zo gaat genezen!
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:08

Jeetje zijn er hier echt mensen die zulke pb's durven sturen!!!

MENSEN STOP DAARMEE HET SLAAT HELEMAAL NERGENS OP.
ts heeft er niet voor gezorgd dat deze merrie drachtig was, dus daar kun je haar geen verwijten over maken. Wat had ze dan moeten doen? De merrie laten staan met als gevolg dat ze allebei dood zouden gaan!! Jullie moeten ts geen verwijten maken maar de vorige eigenaresse!!

Ik ben blij dat Charley al weer iets beter gaat, ik blijf duimen voor jullie!! En probeer je die reacties van de onnozele mensen op bokt niks aan te trekken. Hun zijn alleen maar laf om jouw via pb zulke berichten te sturen. Als het te erg word kun je het ook even melden bij een moderator en dan nemen hun wel maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:20

He Meis, wat een zielige luitjes heb je toch rond lopen op deze aardkloot. Jij wilt alleen maar het beste voor je zwarte dame en haar kind en dan krijg je zulke dingen in je schoenen geschoven Probeer je er niets van aan te trekken want er zijn genoeg mensen die beter weten en jou steunen. Jou zwarte dame zou ws geen zwarte dame meer zijn als jullie niet op elkaars pad gekomen waren. En jij weet ook wel beter dan een paard in zo'n conditie als Ceara was/is te laten dekken.

Verder hoop ik echt dat er snel een oplossing komt voor het melk/drinkprobleem van Charley en er zo snel mogelijk een lieve pleegmoeder behept met een goed werkende melkfabriek zich aan dient zodat jou kleine man lekker veel kan drinken en leert wat moederliefde is want dat weet die nu ook niet echt Ach gut

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:43

Gelukkig dat het weer ietsje beter lijkt!

Tjonge ik kan me niet voorstellen dat mensen jou zulke pb's sturen. Onvoorstelbaar hoe bot en lomp sommige mensen kunnen zijn.
Je verdient alle respect dat je dit paard hebt opgevangen! Ik zou het zelf ook gedaan hebben. Je laat zo'n dier toch niet stikken lijkt me. Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal moet je maar denken. Denk niet dat iemand anders het er beter vanaf had gebracht.

Trek je er niks van aan meid, je doet het hartstikke goed en je paardjes zijn vast dolblij met een baasje zoals jij. Daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen.

Heel veel sterkte er nog mee en we blijven duimen voor een goede afloop!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:13

niets van aantrekken die achterlijke pb's,wie doet dat?
Geef maar namen,dan zal ik ze eens een leuke terugsturen...
Dat gezeik van je had die merrie nooit moeten kopen,daar word ik nou niet goed van.
Ik vind het juist heel goed dat je dit arme beest hebt gered!
En dat ze al drachtig was,daar kan jij toch niets aandoen?
Gewoon laten praten......heel veel knuffels voor de kleine en jij mag ook wel knuffel krijgen!!!!
Ik hoop dat hij snel stabiel is en de ergste ellende een beetje voorbij is! Sterkte!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:51

Het is voorlopig maar één naam, maar wou het toch even vermelden, want ik was er echt niet goed van. Ze was heel bot en neerbuigend, en deed precies of ik wist niets van paarden af. Terwijl ik toch redelijk wat weet!

Nu goed, ik heb het gezegd en vermeld hier. Als ze het leest, zal ze zich wel aangesproken voelen. Het is gewoon iemand die denkt het altijd en overal beter te weten, denk ik. En ik háát zulke mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:53

Balchelijk van die PB's, ik vind juist dat je het ontzettend goed aanpakt. Klasse! Wat me wel een beetje ana het hart gaat is de toekomst van de merrie. Je zegt ooit weer te willen fokken met haar....Ik hoop oprecht dat je hier vanaf gaat zien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:16

Hey niks aantrekken van zo'n pb's hoor! jij doet je uiterste best voor de merrie, dat zien we zo Ja Ik wens jou en je paardjes echt het beste toe!

Wat fokken met Ceara betreft: wie weet is het binnen een paar jaar wel een heel andere merrie en zie je dan wel weer....

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:22

Zeker niks aantrekken van sommige pb's..... Ik vindt het super wat je doet..... en je kan nou een maal niet iedereen tevreden houden....

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 00:15

poes schreef:
Wat fokken met Ceara betreft: wie weet is het binnen een paar jaar wel een heel andere merrie en zie je dan wel weer....

Voorlopig zie ik er echt helemaal vanaf, maar idd Poes, ik wil het bezien na een jaar of 5 à 7. En dan nóg ga ik héél hard nadenken! Maar ik had ooit zo graag een veulentje van haar gefokt voor mezelf met gekende papa. Nou, die droom laat ik de dan maar varen...

Voor de rest: Thx iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:54

O dat vind ik echt heel verstandig van je!!
Ze krijgt nu zoveel voor de kiezen, en jij ook,
laten we eerst nu maar de duimen volop draaien
en hopen dat je je veulen snel weer thuis hebt.
Ik heb het hele topic vannacht gelezen en nooit
verwacht dat het zo vervelend zou eindigen.
Dat heeft niemand verdiend, maar jij nu helemaal niet....

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 01:43

Voor de duidelijkheid, ik ben degene die een pb heeft gestuurd, juist een pb omdat ik vind dat je veel dingen beter per pb uit kan leggen.
Maar omdat TS nu mij aanvalt zal ik de tekst hier neerzetten zodat iedereen toch kan lezen dat het niet de bedoeling is om TS aan te vallen maar om haar advies te geven.

Goede bedoelingen kunnen verkeerd uitpakken. iedereen had natuurlijk op een goede afloop gehoopt, maar nu gaat er toch een hoop fout mede dankzij onwetenheid van TS. Ik zou niet wreten waarom ik daar niks over mag zeggen. Het is ons dagelijks werk om mishandelde en ondervoede dieren op te vangen. Wij weten dat het erg veel geld en moeite kost om zulke dieren te redden. Dan is het jammer dat iemand blijkbaar niet open staat voor kritiek.

Ik wens haar het beste toe en het veulen en de merrie zeer zeker.
Maar ik denk dat je even moet nadenken voordat je bepaalde dingen in de openheid gooit. Wij zitten ons hele leven al in de paarden en dat is dan meer dan 40 jaar.
Nogmaals het is niet de bedoeling om TS de grond in te boren , maar een beetje kritiek moet kunnen.

Hier volgt mijn pb

Hallo,

ook ik heb het hele verhaal gelezen en snap best dat je zo'n paard een goed leven wilt bieden. Maar tussen willen bieden en het kunnen zit een erg groot verschil.

Wij hebben een opvang voor paarden en andere dieren en weten als geen ander hoeveel tijd het kost en hoeveel geld om een verwaarloosd exemplaar weer op te knappen. We hebben hier wel gehad die er een stuk slechter voor stonden dan jouw merrie.
Eigenlijk vind ik dat jouw merrie er niet heel veel beter aan toe is, dan toen ze bij jou kwam, ondanks je goede zorgen. Ik denk dat je moet inzien dat de dracht en de kapotte knie heel erg veel van je paard vergen. Meer dan je denkt.
Het is niet verwonderlijk dat ze haar veulen niet genoeg kan geven.
En ik snap dan ook niet dat er niet eerder is ingegrepen. Wij hebben hier zelf een moederloos veulen en daarvan zei de dierenarts al na 5 dagen proberen bij een pleegmoeder te laten drinken:"hou er maar mee op. Dit heeft geen zin, de merrie heeft niet genoeg melk.Ga maar over op kunstmelk. "
En dat dier heeft voldoende biest gehad en was op zijn tweede dag bij ons, hij was dus al na een week volledig op kunstvoeding.
Bij twijfel moet je altijd zorgen dat je veulen alles krijgt wat hij nodig heeft en niet denken het komt misschien wel goed, dus bijvoeden op het moment dat de moeder hem niet wil en kan verzorgen.
Een paard is geen mens en kan niet denken o, ik moet voor dat dier zorgen , want het is mijn kind, nee, als ze zich niet helemaal goed voelen zal ze nooit of te nimmer voor een veulen kunnen zorgen. Dat ze drachtig was is niet jouw schuld, maar je had alles klaar moeten hebben liggen (een noodpakket met biest en melk bv.) om in te grijpen na de geboorte zodat die merrie niet haar kind zelf hoeft te voeden. Dat kost veel teveel energie, ook gezonde merries worden mager van veulens voeden.
Ik snap niet dat je aan zo'n project bent begonnen, terwijl uit al je verhalen blijkt dat je er geen verstand van hebt.
Maar goed dat is achteraf gepraat.
Ik hoop voor je dat je veulen het redt, maar een pleegmoeder zal waarschijnlijk niet lukken, omdat het veulen al te oud is en nu nog veel te zwak .
Gewoon opvoeden met kunstmelk van Pavo dat is prima. Pavo heeft een brochure op de site met heel veel info over moederloze veulens, die kun je zo lezen.
En denk maar niet dat je nu na de kliniek van de kosten af bent, kunstmelk is niet goedkoop en je hebt zeker een emmer of 12 nodig, dat gaat aan voeding ook zo een kleine 1000 euro kosten, naast melk moet het veulen brok en hooi en gras.

En ook dit vind ik een reden om niet aan zo'n project te beginnen. Het kost enorm veel geld en dat heb je niet voorzien.
Wij weten waar we over praten, we doen dit al jaren, eerst denken en dan doen.

Veel sterkte voor de toekomst.

Met vriendelijke groet,
Mieke,
namens
Haboshof (opvang van (landbouw)huisdieren)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 01:57

Voor iemand die het zo lang doet vind ik je weinig constructief overkomen Knipoog

Informeren ok, maar even zeggen dat ze er niet aan had moeten beginnen... Waarom heb je op voorhand dan niet even geïnformeerd? Niet iedereen weet dat zo'n noodpakketten bestaan, en als je dan de pech hebt dat je DA het ook niet weet of het niet meldt, en niemand anders dat doet (zelfs niet op verschillende fora vol kenners), sja. Uiteraard als je zelf al vaak verwaarloosde paarden hebt opgevangen kan ik begrijpen dat je gefrustreerd raakt door onwetendheid! Maar ook jij hebt hier ooit mee moeten beginnen, en ik ben zeker dat je af en toe gedacht hebt: Hier had ik het anders moeten doen of sneller moeten ingrijpen.

Meisje heeft dit paard vrij onwetend gekocht, das waar, maar doet ondertussen haar uiterste best. Merrie is duidelijk ontzettend opgeknapt, ook ik heb heel wat paarden in slechte staat gezien en ik weet dat opknappen na zware ondervoeding nou eenmaal niet op een paar maandjes gaat, laat staan als die arme beesten nog eens dragend zijn...

Ik ben het ermee eens dat het veulen vast eerder op kunstmelk gemoeten had, achteraf gezien denk ik dit ook, maar toen ik de updates zag, klonk het best, het veulen is in 1 dag plots keihard achteruit gegaan helaas... Das gewoon pech hebben dat niemand in de omgeving of op de fora eerder echt aan de bel trokken...Het gaat soms zo snel, zo onverwacht...

Het geld, als paardeneigenaar moet je uiteraard tegen wat kosten opgewassen zijn, maar dat Amigo dit een flinke kost vind, is normaal. Niemand geeft graag 1000+ euro uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:09

Neem me niet kwalijk maar ik vind die pb meer dan neerbuigend. Hoezo eerst denken en dan doen? what if... Ceara niet bij de TS was beland, dan was ze al geëindigd als hamburger of kroket.
Zelf denk ik ook dat het beter is om dit veulen op te fokken met kunstmelk, maar dat even terzijde. Ik zie opmerkingen in de geplaatste pb waar mijn haar recht van overeind gaat, zoals:

Citaat:

Hoezo. Er zijn meer mensen die massa's ervaring hebben. Jullie zijn echt niet zeldzaam hoor.
Dan de opmerking over het noodpakket. Dat slaat alles. Geen particulier met één drachtig paard die dat heeft klaarliggen. Kom op zeg.
De TS heeft verschrikkelijk goed haar best gedaan. Lekker, om even met dit ondertoontje haar nog even de stress aan te jagen.
Of is dit een manier om het veulen los te praten???

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:25

Tja .bij ons is het wel eerst denken en dan doen, jammer dat er mensen anders over denken.

Een noodpakket hebben wij wel liggen, ja ook bij het eerste veulen, maar goed niet iedereen denkt eraan dat het wel eens verkeerd kan gaan.

Maar bij zo´n paard had je het kunnen verwachten.

Dat iemand een paard opvangt moet iedereen zelf weten, maar ik vind dit echt iets van iemand die niet weet waar ze aan begonnen is en aangezien wij in een vrij land leven mag ik dat vinden.

Raar dat je geen kritiek mag hebben, maar blijkbaar alleen lovende woorden mag uiten.

En sorry hoor, hoeveel paarden eindigen niet bij de slager? Je kunt niet alle dieren redden, deze merrie heeft dan geluk gehad, maar meer ook niet.

Maar dit topic gaat over het paard en het veulen, niet over wat ik ervan vind.

suleilitha schreef:
Neem me niet kwalijk maar ik vind die pb meer dan neerbuigend. Hoezo eerst denken en dan doen? what if... Ceara niet bij de TS was beland, dan was ze al geëindigd als hamburger of kroket.
Zelf denk ik ook dat het beter is om dit veulen op te fokken met kunstmelk, maar dat even terzijde. Ik zie opmerkingen in de geplaatste pb waar mijn haar recht van overeind gaat, zoals:

Citaat:

Hoezo. Er zijn meer mensen die massa's ervaring hebben. Jullie zijn echt niet zeldzaam hoor.
Dan de opmerking over het noodpakket. Dat slaat alles. Geen particulier met één drachtig paard die dat heeft klaarliggen. Kom op zeg.
De TS heeft verschrikkelijk goed haar best gedaan. Lekker, om even met dit ondertoontje haar nog even de stress aan te jagen.
Of is dit een manier om het veulen los te praten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:37

Raar dat jij net doet of je alle wijsheid in pacht hebt omdat je toevallig ervaring hebt.
Het had goed gekund dat er in dit geval geen vuiltje aan de lucht was geweest en ook niet was gekomen. Verder doet de Ts er alles aan om zowel de merrie als het veulen er doorheen te slepen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 03:17

haboshof schreef:
Tja .bij ons is het wel eerst denken en dan doen, jammer dat er mensen anders over denken.

Amigo bewijst met dit topic maar al te vaak dat ze, afgezien van de aanschaf van dit paard dan, echt wel eerst denkt eer ze doet.

haboshof schreef:
Een noodpakket hebben wij wel liggen, ja ook bij het eerste veulen, maar goed niet iedereen denkt eraan dat het wel eens verkeerd kan gaan.

En wie had jou verteld over zo'n noodpakket? No offense, maar ik had er ook nog nooit van gehoord, dus die kennis moet je ergens opgedaan hebben toch?

haboshof schreef:
Maar bij zo´n paard had je het kunnen verwachten.

Je kunt het evengoed bij elk paard verwachten. Ik kan morgen ook met mijn kop tegen de stoep stuiken en toch zet ik liever geen helm op als ik een ommetje maak Knipoog

haboshof schreef:
Dat iemand een paard opvangt moet iedereen zelf weten, maar ik vind dit echt iets van iemand die niet weet waar ze aan begonnen is en aangezien wij in een vrij land leven mag ik dat vinden.

Mag je zeker vinden. Ik VIND het al knap dat ze zoveel over heeft voor de merrie en er zoveel moeite insteekt. Is dat niet een ietwat fijnere instelling naar de wereld? Lachen

haboshof schreef:
Raar dat je geen kritiek mag hebben, maar blijkbaar alleen lovende woorden mag uiten.

Kritiek mag zeker! Maar met opbouwende kritiek kom je vaak net iets verder. Het is nou eenmaal niet JOUW paard, en mensen doen wat ze willen, we hebben er weinig impact op sowieso, dus als je invloed wilt hebben, blijf je best iets meer constructief denk ik.

haboshof schreef:
En sorry hoor, hoeveel paarden eindigen niet bij de slager? Je kunt niet alle dieren redden, deze merrie heeft dan geluk gehad, maar meer ook niet.

Ze heeft dan toch geluk gehad Knipoog Fijn dat jij paarden opvangt voor 'meer niet'. Je haalt er toch ook persoonlijke voldoening uit? Mag Amigo dat dan niet?

haboshof schreef:
Maar dit topic gaat over het paard en het veulen, niet over wat ik ervan vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 03:26

Erg fijn, die bijval van jou, Poes!!!!!!
Amigo kan bij mij niet meer stuk, want menig eigenaar had het veulen al laten afspuiten!!!
Toen Ceara bij haar kwam stonden de zaken er niet rooskleurig voor maar de merrie knapte erg goed op en begon er steeds beter uit te zien. Ik heb wel slechter onderhouden fokmerries gezien dan deze!!! En in die gevallen werden er geen veulens verstoten, aan de andere kant heb ik goed onderhouden paarden gezien die hun veulen niet wilden.
Als mens wat al meer dan 35 jaar, mijn god, ik word oud, was ik misschien wel eerder oversgestapt met het geven van kunstmelk maar als je het topic even leest, dit veulen zit nu aan dwangvoeding omdat hij het verdomt om uit een fles te drinken.
Pleegmoeder is nu ook al te laat maar de TS was wel zo intelligent om moeder en kind naar een kliniek te brengen en dat zouden meer doe het zelvers moeten doen.
Zij leert hier ook van en wie weet is zij over een jaar of vijf mans genoeg om zelf een paardenopvang te gaan runnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 04:07

Ik vind het gewoon beetje makkelijk om nu nog 'had je maar...'kritiek te spuien... Op voorhand had Amigo meer aan de informatie gehad, nu heeft ze alle voorzorgen genomen die ze kende.