[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:59

elmiran schreef:
Betalen jullie alles zelf voor je paarden? en voor jezelf?

Ik herken je verhaal van hierboven wel,maar dan in mindere mate dan jij hebt meegemaakt. Ik werk ook al vanaf mijn 14e en heb nooit kleedgeld gehad oid, altijd alles zover zelf betaald, al deden we dan wel aan verjaardagen en kerstmis, maar echt geen cadeau's van 200 euro hoor maar ik was er niet minder blij mee Haha!

één van de redenen waarom k deze baan zo graag wil is omdat ik het liefste van niemand afhankelijk ben. Ik woon nu nog op kamers, maar wil heel graag mijn eigen appartementje, ben aan het rijlessen, autootje komt er al aan (eerder dan het rijbewijs Haha! kan de auto van mijn schoonzusje voor een prikkie overkopen), paardje is in productie.. Ik wil ook mijn eigen dromen waarmaken, zoals je dat zo mooi zegt, en zo leven dat mijn vriend een leuke aanvulling is op mijn leven, maar dat ik zeker niet afhankelijk van hem ben, ook financieel of vervoertechnisch niet. Ik wil mijn eigen boontjes kunnen doppen. Een leuk loon helpt daar nogal aan mee Clown Ik herken het zeker, wat je zegt. Niets voelt toch zo goed om ZELF voor jezelf te zorgen? Trots op jezelf zijn omdat je het gewoon zelf allemaal rooit, ik vind dat erg belangrijk....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:24

morge dames
wat gaan julieee haaaaard

och ik heb wel wat van de sint gekegen
na 9 jaar weet mijn schoonmoeder nog niet dat ik geen bodylotion gebruik Haha!
op een een of andere manier wil het er bij haar niet in
iemand bodylotion?? femke misschien ?? Haha!

en natuurlijk de befaamde chocolade letter Vingers aflikken wel een ini mini maar dat deert niet hij was heerlijk Haha!

rijd vaak in de schemer of tijdens regen
je ziet dan auto's op 3 km afstand al remmen Haha! rij met 4 fluor dingen aan de benen en een fluor deken en borsttuigje om van voor iets extras te hebben en soms doe ik dan ook nog mijn lange gele jas aan , andere kleur geel maar het geheel valt wel op Vork

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:32

Kjoetie, ik zal voor je duimen!

Wb je paard zelf onderhouden: ik heb wel altijd wat hulp van mijn ouders gekregen in mijn studententijd toen ik Adri nog had, maar nu betaal ik uiteraard allles zelf. Ik had wel het voordeel dat Adri aan huis stond, dus er waren geen pensiongelden van 250 euro per maand bij. Toen ik Licor kocht en hem in de winter wou doorrijden, ben ik een studentenbaan gaan bijzoeken om mijn pensiongeld te kunnen betalen.
Nu ik werk en ben gaan samenwonen met mijn vriend, voel ik het toch dat mijn paarden een hele hap uit mijn budget betekenen elke maand. Maar ja, daar heb je het wel voor over. Ik kan ook eigenlijk niet op vakantie ofzo, dat gaat er gewoon niet af. Zeker nu met mijn auto en trailer moet ik het komende jaar erg opletten. Halftijds werken zou dus financieel nooit een optie zijn.

Cloris: inderdaad Ja
Je kan met je ademhaling zo heel leuk spelen.
Ik heb zo wel een hele leuke oefening van mijn instructeur om mooi vierkant halt te houden vanuit bijvoorbeeld draf: je komt aandraven en op het moment dat je halt wil houden adem je diep in: hierdoor trek je eigenlijk je bovenlichaam recht en dan komt je paard ook automatisch recht onder je te staan. resultaat: een mooi vierkant halthoudend paard Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:33

Voor mij heeft de Sint (mijn vriend in dit geval) een berg snoep en "De Eenvoud van de Dressuur" van Coby Van Baalen gebracht Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:41

Elmiran: Mijn ouders betalen nog alles.. Bloos Ik loop zelf wel de telegraaf iedere ochtend om 6 uur, en daar heb ik me eigen centjes van om leuke dingen van te doen, of iets te kopen.
Maar kleding en dat soort dingen krijg ik nog gewoon hoor, gelukkig! Ik ben trouwens 17 jaar.
Ik besef wel dat ik van geluk mag spreken dat ik alles nog krijg, er zijn mensen die het helemaal niet zo goed hebben, en waar een simpel cadeautje voor sinterklaas er niet bij zit.. Ach gut
Al hoewel ik een vriendin heb die echt ALLES krijgt, en dat ook 'normaal' vind naar mijn idee. Nagelbijten / Gniffelen
Zomaar even een i-pod, iedere week kleding. En vragen dr ouders, zin om uit eten te gaan, zeggen: Nee ik heb geen zin. Dat vind ik soms wel is gemeen tegen over andere mensen die het slechter hebben.. Maar goed eens is iedereen toch wel aan de beurt, vroeg of laat!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:50

Kjoetie: ik zal voor je duimen dat je die droombaan krijgt *LOL*

Nickyu: Ah, haha! Ja dat is wel jammer, krijg je een cadeautje, is het alleen niet iets wat je gebruikt Nagelbijten / Gniffelen

Idra: Wat een goede tip, ik ga het eens proberen! Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:00

Jullie gaan hard zeg!!
kjoetie ik duim voor je. OK dan!
Idra goede tip ga hem proberen, ik was de geen die het vroeg over AdB, hij geeft bij ons op stal clinics, in Aalsmeer, ik les op deze manier sinds ik op de nieuwe stal sta, Rodje heeft nog wat problemen, met zijn balance, en kan daardoor nogal kort gaan lopen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:30

Ik ben zelf jaren de sinterklaas geweest (dat heb je met kinderen Bloos ),maar nu ik daar mee gestopt ben heeft helaas niemand het stokje van me overgenomen,haha.
Nou ja,wij doen nu dit jaar aan kerst en daar heb ik voor mezelf de buit al voor binnen Haha!
Het is duidelijk dat je jezelf af en toe moet kietelen,want een ander doet het niet zo gauw Clown

Bianc,ik zal duimen voor je baan,nog maar 1 nachtje slapen Pling

Nick> Jij hebt iig nog een schoonmoeder die iets voor je brengt.
De mijne ziet me geloof ik liever doodvallen,laat staan dat ze iets voor me koopt.
Ook voor de kleine jongen,hun enigste kleinkind,was er geen pakje van hun,nog geen chocolade letter Boos!
Ik erger me al 15 jaar groen en geel aan die mensen,totaal nutteloos,ik weet het,maar toch.....
Gelukkig voor m'n kids kwamen mijn ouders gister toch een klein pakje brengen,ondanks dat we nu met kerst kadootjes doen vonden ze toch sinterklaas niet zomaar voorbij mocht gaan.
Dat maakt weer een hoop goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:35

Idra, goeie tip!
Lijkt me wel heel fijn, een instructeur die op die manier les geeft, ook bezig zijn met je ademhaling enzo, daar zou ik best wat meer over willen leren, vooral omdat die witte merrie zo vreselijk gevoelig is...

Kjoetie, spannend hoor!
ik duim mee! Knipoog

Elmiran (was het geloof ik...), ik heb ook altijd alles zelf moeten betalen voor de paarden.
Paardrijles kreeg ik op een gegeven moment zakgeld voor toen we een betaalbare manege hadden gevonden in de buurt...
Kleding etc spaarde ik zelf op met bijbaantjes.
Een eigen paard mocht ik pas kopen na mijn school als ik een baan had...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:42

Ja dat zijn die Iberiers wel hè Nouvel, dat maakt ze ook zo fijn, je kan ze zo subtiel rijden! Is altijd lachen als ik iemand met Licor laat rijden die andere rassen gewend is, dan staan ze plots een halve piaffe te doen terwijl ze hem gewoon wat wouden terugnemen in draf Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:03

Pipi: Jeetje lekkere schoonouders Scheve mond Beetje jammer voor de kinderen, maarja gelukkig krijgen die een mooie kerst denk ik Knipoog

Idra: Dan is Licor ook wel erg gevoelig zeg! Vond de spaanse kanjers waar ik op reed al gevoelig, maar daar moet je wel meer voor doen als alleen terug nemen Haha! Die waren net niet zo gevoelig hihi.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:04

Idra, goede tip. Ik probeer zowieso zo veel mogelijk op mijn zit te doen. En als extra heb ik dan eventueel mijn teugels. Friezen zijn wat dat betreft toch iest minder gevoelig, maar gelukkig is dat iets waar je aan kan werken. En daar ben ik dan ook hard mee bezig.

Ik heb ook altijd alles zelf moeten betalen. Daarom heb ik nog geen geld voor een iegen paardje. Ik ben ook altijd zelfstandig geweest en niet afhankelijk van mijn vriend. Nu studeer ik en ben ik wel voor een groot deel afhankelijk. Ik werk wel, maar met een bijbaan verdien je nooit zoveel. Daar baal ik wel van. Maar eigen paard komt dus wel, zodra ik het zelf kan bekostigen. Friezen vind ik geweldig al hebben anda's en lusitano's toch een streepje voor bij mij. Kwestie van gevoel.

Kjoetie, heel spannend. Dat zou heel fijn voor je zijn.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:10

Prinslover schreef:
Pipi: Jeetje lekkere schoonouders Scheve mond Beetje jammer voor de kinderen, maarja gelukkig krijgen die een mooie kerst denk ik Knipoog

Ach ja,ik zal het ermee moeten doen Clown
Het enige goede wat die mensen ooit hebben gedaan is mijn hubbie op de wereld zetten,hahaha.
En gelukkig komen mijn kinderen niks te kort,ze worden verder aan alle kanten verwend,soms zelf té Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:45

Pipi schreef:
Prinslover schreef:

Ach ja,ik zal het ermee moeten doen Clown
Het enige goede wat die mensen ooit hebben gedaan is mijn hubbie op de wereld zetten,hahaha.
En gelukkig komen mijn kinderen niks te kort,ze worden verder aan alle kanten verwend,soms zelf té Bloos

Haha jaa dat is waar!! Vind je vriend dat jij wel een beetje gelijk hebt, of vind dat er niks aan zn ouders mankeert? Ben blij dat ik tot nu toe nog nooit problemen met de mijne heb gehad Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:20

Gelukkig zijn bij hem de oogkleppen af gegaan (heeft héel lang geduurd hoor) en ziet hij wel in dat ik gelijk heb.
Maar ja,die mensen zijn zoals ze zijn,kan je niks aan veranderen.
En ondanks alles zijn het wel zijn ouders en daar kan je nou eenmaal niet veel van horen,ligt toch gevoelig voor hem natuurlijk.
Hij vraagt wel eens voor de gein als ik een andere man zou willen wat ie dan moet hebben.
Het eerste wat ik dan roep is wat hij NIET moet hebben:nl ouders Haha!
Zo proberen we er maar om te lachen....

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:38

Jeetje, wat gaan jullie snel. Ik kan het bijna niet meer bijhouden! Bloos!

Elmiran, of ik alles zelf moet betalen? Absoluut niet, hoofdstellen, zadels, halsters, caps en rijkleding, zwepen, beenbescherming, dekens wordt door mijn ouders gefinanciert. Alleen 'niet noodzakelijke dingen' zoals het 20ste dekje, het 5de hoofdstel en het 8ste setje beenbescherming vinden ze een beetje onnodig. Haha!

Uiteraard wordt ook beltegoed, kleding, cadeaus voor andere ook betaald. Maar het is niet áltijd prettig hoor. Zie ik een leuk shirt: 'Je hebt er nog zat, dan moet je 'm zelf maar betalen.'
Van die €40,- per week (Ik werk hoor!).
Alleen alles gaat altijd op aan Picasje. Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:15

Betaal alles zelf. Sommige dingen sponseren ze wel, zoals een paar pakken vlas of hooi/kuil (ja, van eigen land, maar moet wel gemaaid etc. worden). Verder betaal ik alles zelf. Heb ook maar 3 dekjes, wel veel dekens, maar ook meestal 2e hands. Ook maar 3 halsters voor Goya, 2 voor Claudia. Valt wel mee dus hihi.
Verder geen kleedgeld oid, wel studiefinanciering en ik werk ook zomers.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:17

Maar jullie zitten in een totaal andere situatie. Ik zit in Havo 3, woon gewoon nog thuis, ben minderjarig. Dus dan is het verhaal al heel anders. Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:43

Soeske woont ook nog thuis en zit op school Knipoog
Toen ik op school zat(lang geleden alweer Clown ) had ik een brommer...zelf betaald.

Ik vindt het hier ook vreselijk hard gaan. Kan het ook niet bijbenen...
Zag oa een paar hele mooie filmpjes van Cloor met Piropo, een fries met superlange manen en nog een stel andere mooie foto's...heerlijk om te bekijken Haha!

Sinterklaas heeft ons huisje overgeslagen... hopelijk komt de kerstman wel dit jaar Haha!

Schoonouders kun je twee kanten mee op...
Mijn vorige schoonmoeder(uit mijn vorige relatie van 9 jaar) en ik kunnen elkaar wel schieten... maar met mijn huidige schoonouders kan ik super overweg. Ga zelfs naar yoga samen met mijn schoonmoeder... gezellig Haha! /nu zijn mijn schoonouders wel hele vrije moderne mensen... dat scheelt een hoop Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:01

Lobke;

Ik leg mijn bovenbenen knieen goed in het zadel en als je dat goed gelijkmatig kan doen zit je recht met evenveel druk op beide bovenbenen/knieen en hoppa een vierkant stilstaand paard Cool adem inhouden zal ik misschien wel doen bij het aanspannen van mijn spieren, maar je ademhaling moet je wel blijven reguleren Cool en blijf los in de onderrug (terwijl ik het schrijf hoor ik het Clown )
Maar het terugrijden in tempo of voor een overgang gaat bij mij zowieso puur op het aandrukken van mijn bovenbeen in het zadel daarbij kan je dan zo heerlijk het paard van je af rijden in de overgang..
Ik hoef bij wijken of travers of de keertwending alleen mijn kuit nu nog maar licht tegen hem aan te leggen, bij de schoudervoor-binnen druk ik mijn knie in het zadel.
Ik doe zo min mogelijk nog maar en hoe minder je benen doen hoe rustiger het paard blijft, in afwachting van de volgende aanwijzing, ik vind dit eigenlijk een van de leukere dingen, de hulp steeds kleiner maken Pling

Vwb het kostenplaatje; ik heb eigenlijk altijd zelf betaald, toen ik nog bij mijn ouders woonde betaalde ik wat ik had en werkte ik elk weekend en elke vrije dag bij (zat nog op school) de rest werd door mijn ouders betaald, toen ik ging werken betaalde ik het zelf.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:08

Jup, ik woon nog gewoon thuis, heb ook eigen autotje, ook helemaal zelf kunnen betalen. Mn studie hoef k overigens niet zelf te betalen. Goya hebben mn ouders voor mij betaald, claudia heb ik wel zelf betaald. Ik wil ook niet dat mijn ouders alles voor mij betalen, wil ook zelf leren met geld om te gaan laat maar zeggen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:11

Cloris, echt super zeg, als je je paard zo voor elkaar kunt hebben!
Lijkt me een heerlijk gevoel om zo te kunnen rijden!

Picassox, jee, mazzel hoor met zulke ouders!
Ik was allang blij dat ik uiteindelijk op paardrijles mocht, en voor de rest moest ik toch echt zelf zorgen!
En over een eigen paard hoefde ik alleen helemaal niet te piekeren, die mocht alleen komen als ik klaar was met school en alles zelf kon betalen... Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:15

Ik heb ook een wonder hoor. Er zou eerst ook 'vaag sprake zijn van een paard', maar gelukkig was m'n moeder gelijk verliefd op Picasso.

Toen ik 2 was zat ik al op een paard, toen ik 4 was mocht ik op les. Ik had echt de ziekte al te pakken.
Nooit gestopt, 10 jaar later doe ik het nog steeds.

Ik had de mazzel dat mijn moeder western reed/rijdt, en een Haflinger had. Ze wist hoe het voelde om besmet te zijn met het paarden-virus. Knipoog
Eigelijk mag ik wel van geluk spreken ja. Er zijn zat mensen die nog op een manege lessen, en pas later mochten beginnen met rijden. Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:42

nou pipi het is dat die kleine nog maar 8 is en heilig gelooft Haha!

ben erg blij dat opa (mijn vader) mega bijgesprongen is dit jaar met de sint
anders had het een erg kleine zak geworden ..

kerst vinden we leuker Vork
danny krijgt geen zakgeld die werkt al sinds zijn 3e Bloos (aangepaste kinder arbeid Tong uitsteken )
die koopt dan van zijn eigen centjes ook iets voor pappa en mamma
en mamma iets voor pappa en danny en pappa iets voor je snapt m
dan gaat het echt om het idee en dan blijken het ieder jaar weer hele leuke
cadeautjes te zijn voor een ieder voor erg weinig buiten een beetje moeite

de boom is vanavond al gezet en danny heeft een klei boompje gemaakt en een nep boompje opgetuigd dus het is al volop kerst hier in huis Haha!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:36

goedenavond allemaal

een hoop hebben er sinterklaas gevierd las ik
wij doen er ook niet echt meer aan, maar we krijgen toch ieder jaar een letter Vingers aflikken en een kraslot
mijn moeder zegt ook al jaren dat we niets aan kerst doen en ook dan krijgen we meestal toch wat cadeautjes Slapen

vroeger heb ik een pony gehad en die betaalde mijn ouders
mijn huidige paard betaal ik zelf, alleen als het nodig is wil mijn moeder ook nog weleens bijspringen
vaak betaal ik het terug, maar soms zegt ze laat maar zitten
vind ik wel lief van haar Haha!

kjoetie ik ben benieuwd hoe het afloopt
ik hoop voor je dat je die baan krijgt

ik ben vandaag bij de arbo geweest en ik moet 4 januari weer beginnen
3 keer per week een halve dag, zal wel weer wennen zijn
ik zit natuurlijk al vanaf 13 mei thuis, lekker uitslapen enzo Haha!
nee geintje, ik heb genoeg pijn gehad, maar vroeg opstaan is toch al niet mijn sterkste kant dus dat gaat nog zwaar worden na zo'n lange tijd
ik werkte altijd in het magazijn, maar aangezien dat nog lang niet gaat lukken (veel loopwerk en ik loop nog niet soepel) begin ik op het kantoor
en als het goed gaat mag ik daar blijven zitten
vind ik niet zo heel erg, lijkt me wel leuk
nou mnsen ik ga zo slapen trusten Knipoog