purny schreef:Kan toch ook voor iets anders zijn?
Maar het paard moet toch voorgaan? TS heeft voor het paard, en de verantwoordelijkheid, gekozen. Paard op de eerste plaats.
De enige reden dat hij nu niet gecastreerd wordt, is omdat TS dat financieel niet trekt. Dat zei ze toch in een eerdere reactie. Waarom plots die advocaat, geen idee. Misschien bedoelt ze het drankje?

TS, nogmaals: jij hebt voor het paard gekozen, het paard heeft niet voor jou gekozen. Die heeft geen besef van een eigenaar die naar school/werk moet. Zij hebben geen kalender hangen, dus of nou maandag of Kerstdag of jouw verjaardag is - de verantwoordelijkheden blijven lopen. 365 dagen per jaar. Ook wanneer je liever iets met vriendinnen zou gaan doen, wanneer het vriest of sneeuwt of regent of 35 graden is.
Ik werk ook - en toch staat mijn paard 24/7 buiten. Ik werk, en hou mijn huishouden in mijn eentje draaiende. Ik maak hier schoon, doe de was, ren naar de winkel, kook elke dag, moet ook nog douchen, loop half de zomer onkruid uit te trekken en gras te maaien, ... Welkom in het leven! School is geen excuus, dat is het voor de rest van Bokt ook niet. Als jij door omstandigheden (zoals school) niet in de mogelijkheid bent om urenlang op stal te zitten (wat normaal is, dat kan bijna niemand) moet je een andere stal zoeken, want het is niet omdat jij naar school moet dat het dan plots oké is dat je paard 23 uur per dag binnen staat. Dat is om geen enkele reden oké.