Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eigenlijk zou ik niet opnieuw dekken, maar ze is echt een bitch als ze niet drachtig is of geen veulen aan de voet heeft dus ik dacht ik geef het een kans, pakt het dan pakt het, wil het niet dan niet. En omdat ik dus bevroren sperma uit Engeland heb gehaald, en bevroren altijd een groter risico is, dacht ik we zien t wel. Maar deze merrie verbaasd me steeds weer, die is tot nu toe steeds in een keer drachtig geweest.

gister weer heen geweest en deze keer heeft ie zelf ijzers gemaakt. Had er voor de sneeuw opgewild maar dat is mislukt, in zn hoofd is zoveel gebeurd dat we een paar stapjes terug moesten doen. Het is een heel gevoelig paard maar het longeren, ook met zadel, gaat mega goed. Heb hem nog niet zoveel zien galoperen als de laatste keren, oortjes erop, en dan begint ie echt heel leuk te lopen
we doen kleine stapjes en het is te merken dat dat hem beter afgaat.
die wil niet ’gedwongen’ worden iets te doen. Eerste keer erop een rondje in de bak gestapt maar dat vond ze niks, tweede keer zijn we gewoon het bos in gegaan en dat vond ze leuk! Nog een keer gereden en daarna in het tuig gezet en erachter gewandeld. Wel in de bak maar dat ging goed. Ze is nooit voor de kar beleerd maar ze reageerde goed op mn hulpen, dat heb ik twee keer gedaan en daarna in de bak een keer de kar erachter gehangen. Ging allemaal goed dus daarna het bos in gegaan
jong en dom zeggen ze toch altijd? Dus nu is ze ook voor de kar beleerd 

Granoek schreef:Oooh die laatste foto![]()
Hier dus helaas eentje minder maar Dukie doet het goed gelukkig en hun trekpaardvriendinnetje ook redelijk.
Ze is 20 nu en krijgt wat kwaaltjes maar mag eigenlijk niet klagen. Duke rond en gezond *ahem*
Een beetje gek is het wel, maar wel beter voor mij en mijn gezin. Charaz schreef:Wat voor bitmaat hebben jullie paarden (en waar koop je die?) de normale bitten lopen allemaal tot 14,5 cm, maar gezien mijn Haflinger al 14 centimeter heeft gok ik dat dat veel te klein is.
.
.
anoukwendy schreef:Bij Fager, daar kan je ook speciaal bestellen. Amina had eerst een rubberen bitje maar daar liep ze niet fijn op, nu eentje van Fager en dat is echt een wereld van verschil
Granoek schreef:Haha ik zeg niet dat dit voor Max ook geldt maar jouw reactie deed me hieraan denken: ik weet nog toen Duke jaarling was en ik zei dat hij er echt al zo ‘paards’ uitzag. Helemaal niet zo’n typische jaarling slungel.
Ondertussen Duke als jaarling:
[ Afbeelding ]
Een gevalletje liefde maakt blind zeg maar

dat zou er ook echt 1 voor mij kunnen wezen haha
hij ziet er idd nog goed uit!
ze is 11 jaar en 1 dag oud geworden..
dit x beleerd en helemaal door de keuring
maar eerst even alles een plekje geven..
wie weet komt je oude droom van een shire in het Z toch weer om de hoek kijken. 
. Dan laten die grote boeven ook een grote leegte achter.
Dan lijkt hij wel weer 2 jaar.