CPL topic

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:17

Wat een verbetering in Kim haar benen zeg! Zou jij eens de naam van degene die haar behandelt door willen sturen Tieneke?

Ik heb Flynn z'n sokken er nog gewoon aan. Hij heeft geen open benen, en de sokken hebben ook wel nut als bescherming. Ik bepotel elke keer als ik er ben zijn benen. Zitten wel ribbels, maar het is rustig.

Afbeelding

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:19

Dat is Mirjam Bous, zij woont vlakbij waar jouw paarden staan. :j

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:55

Tycho is gekortwiekt.
En het is heel erg, maar ergens had ik het nog veel erger verwacht. Had meer pus en bloederige plekken verwacht. Bloed wat je op de foto's ziet is door aanraking met t scheermachine.
We hadden een half uur voor de sedatie uitgewerkt was en dat is gelukt. Fijn om te weten.
Pootjes zijn nog niet gewassen, dat ga ik straks doen. Dan maak ik weer foto's en kunnen jullie goed zien hoe het er echt voor staat.
Er kwam een berg haar vanaf :oo
Afbeelding
Voorbenen:
Afbeelding
Achterbenen:
Afbeelding

Ik twijfel wel enorm wat nu te doen. Heb een boel producten staan, maar wat is nou t beste/wijsheid?
Wat zouden jullie doen?

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:07

dat ziet er erg uit Jaan!!!! wat vreselijk om hem zo te zien.

goed ontsmetten en een crème erop smeren. mischien iets van asperine poeder zodat de zwelling minder wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:08

De wondjes en knobbels zien er heftig uit, Janneke, en toch vind ik het qua vochtophoping heel erg meevallen!
Ik denk als het straks schoon is, het er al een stuk beter uit zal zien.

Ik zou het zelf denk ik even wassen met Betadine en er eventueel wat kokosvet/groene leem opsmeren of het open laten en hem in een schone stal/harde ondergrond zetten zodat er geen viezigheid in kan komen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:58

Hij loopt 24/7 buiten, beton en zand.

Heb iets nodig dat z'n huid ook weer sterker maakt, is zo dun en gevoelig (roze ook)
Wat heb ik staan: hydrocortiderm, sudocreme, zwavelbloemuiercreme, amandelteatreeolie, betadinezalf, ctcspray, kenofix, uiersalf, wolvet, lanoline, EquiProtecta zalf... Geloof dat dat t wel is.
Ben in staat om ieder been met iets anders in te smeren om te kijken wat t beste werkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:28

Dat ziet er behoorlijk heftig uit zeg :\

Ik zou voor de teatree gaan. Is ontsmettend en genezend. Indien mogelijk zou ik combineren met aloëvera en verder het lichaam van binnen ontgiften.

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:31

Aangezien het open is zou ik voor iets gaan wat flink helend is. Iets van Mesitran of een andere honingzalf. En inderdaad, lichaam ondersteunen en ontgiften. Sterkte, zijn benen zien er echt naar uit :(:)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:08

Van binnenuit ben ik al aan het ontgiften en ondersteunen.

Teatree er zo op durf ik niet. Dat prikt bij open wondjes en wil liever geen trap van m oplopen ;) Voor straks staat ie wel al klaar.
Die honingzalf ga ik zeker meenemen. Bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:09

Pure teatree zeker niet doen maar gemengd is het zo scherp niet meer.

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:07

Dat ziet er heftig uit.. qua zwelling valt het wel mee maar inderdaad veel wonden. Fijn dat je het nu geschoren hebt dan kan het weer gaan genezen!

Ik zou wassen met betadine en dan ook echt even met een spons goed soppen. Ik heb het liever open en schoon, als met dikke harde korsten. En dan op de wonden groene leem, flinke laag.

Dat was ik er dan na 2 of 3 dagen af en dan smeer ik de roze huid eronder in met een zalf, levertraan of honingzalf. Dan hou je een flexibel huidje over..

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:26

Wow, dat ziet er heftig uit! Wat veel wonden op de benen, geen wonder dat het pijn deed als je aan de benen komt.... Ik zou inderdaad wassen met betadine, alle andere dingen die hier genoemd worden ken ik niet :) Heel veel succes ermee in ieder geval en ik hoop dat het gauw weer de goede kant op gaat :j

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:43

deze zou ik ook eerst insmeren met groene klei (in uierzalf gemengd, dan is het lekker smeerbaar en plakt het erin).
Dit een dagje of twee, dit trekt de eventuele viezigheid eruit, en de uierzalf maakt de huid al wat soepeler. Een deel van de wondjes zal tegen dan al bijna dicht zijn
Na twee dagen smeren met calendulazalf (niet de creme, maar de vaselineachtige substantie, de pure versie dus) of honingzalf.
Dan heb je de boel binnen een weekje dicht, MITS die mijtvrij is, dus eventueel combineren met behandeling met cydectin (geen byemite of sarnacuran want dat prikt als een gek.

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:02

Jaan81 schreef:
Hij loopt 24/7 buiten, beton en zand.

Heb iets nodig dat z'n huid ook weer sterker maakt, is zo dun en gevoelig (roze ook)
Wat heb ik staan: hydrocortiderm, sudocreme, zwavelbloemuiercreme, amandelteatreeolie, betadinezalf, ctcspray, kenofix, uiersalf, wolvet, lanoline, EquiProtecta zalf... Geloof dat dat t wel is.
Ben in staat om ieder been met iets anders in te smeren om te kijken wat t beste werkt...


Zeker geen hydrocortiderm doen, daar wordt de huid juist erg dun door.
..

Calendulan is erg goed bij open wonden... om te verzorgen en weer dicht te krijgen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:39

Cydectin stond voor vandaag op de planning maar niet verstandig met de regen. Dus wordt van de week.

Groene klei staat op de bestellijst ;)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:25

Jullie hadden de foto's van z'n pootjes gewassen van me te goed.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:33

Die open plekjes, zijn dat wondjes die dicht gegaan zijn?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:16

Een paar maar. Zijn eigenlijk allemaal soort van dicht. Maar is roze, dunne huid en erg gevoelig.

Pootjes zijn nog steeds iedere dag vochtig, maar ik kan niet echt geleiden waar t vandaan komt... lijkt uit z'n plooien te komen, maar kan ook van die roze bobbels komen. Is niet te zien... Zit eerlijk gezegd redelijk met m'n handen int haar :o

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:25

Kan ik me goed voorstellen... :\

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:34

Miss cbd olie proberen ik gebruik het voor mezelf maar het schijnt ook bij dieren goed te helpen.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:34

Smeer eens enkele dagen groene klein in die plooien, ik meng het met uiercreme om het te lzten kleven, mazr als het al vochtig is blijft het er mss puur ook tussen zitten.
Klei trekt de viezigheid eruit en maakt de boel droog.

Vronie

Berichten: 375
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Drachten

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:13

Ik gebruik sinds kort Finecto + Horse, mijn merrie had ook hele erge plekjes op haar benen en veel last. Sinds ik Finecto voer merk ik wel degelijk verschil, plekjes zijn erg minder geworden en ze heeft geen jeuk meer. Ik voer het in combinatie met kleefkruid en brandnetel. Het zal wel per paard verschillen maar ik ben zeer tevreden!

Wellicht iets voor jou @Jaan81?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 06:37

Ik volg finecto een beetje, maar het gros van de paarden blijven stampen, dus ga er niet aan beginnen. De kleefkruid en brandnetel waar je het over hebt zit wel in m'n gedachten. Of aloe Vera, toevallig gister lang over gehad met iemand.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:56

Ik kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit, wat ziet dat er pijnlijk uit... Ik wil je niet op kosten jagen oid, maar heb je er misschien aan gedacht om hem naar een kliniek te brengen?

Een kennis van mij had vorig jaar haar tinker ook maar daar naartoe gebracht want haar paard had mok, dikke benen en wondjes die niet weer beter wilden worden. Bij de kliniek vonden ze toen 5 bacteriën die daar niet hoorden te leven en hebben ze de benen elke dag 'vers' ingezwachteld met iets erop en kreeg ze na een week haar paard weer mee naar huis omdat het aan de beterende hand was met nog een aantal spuiten die ze net als een wormspuit moet voeren.

Als je denkt dat je er zelf iets op kunt vinden, dan moet je vooral daarmee doorgaan, maar ik moest ineens aan dat verhaal denken toen ik deze foto's zag. Misschien kun je het in je achterhoofd houden als je echt wanhopig wordt als je echt niks kunt vinden dat helpt. Het is alleen bedoelt als optie hoor, niet als kritiek oid, ik hoop dat waar je ook mee gaat behandelen dat het gewoon helpt en dat het gauw weer aan de beterende hand is. :j Helaas heb ik zelf geen adviezen verder qua wat je zou kunnen gebruiken... :o

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:42

Heel eerlijk, ik ga niet met hem naar de kliniek. Hij heeft altijd een terugval als hij verhuisd wordt, al is het tijdelijk. Met 3 dagen op 'poowniekamp' of Nationale Tentoonstelling en meneer viel al enorm in.
En door die terugvallen worden z'n pootjes erger en dan ist voor m'n gevoel soort van dweilen met de kraan open.
Paarden heeft al klauwen voor geld gekost en heb hem en mezelf gezegd dat ik er niet meer mee ga leuren.
DA of andere therapeut naar hier, geen probleem, maar that's it.

De behandeling op zich die je beschrijft spreekt me wel erg aan, welke kliniek was dat? Zou er graag meer info over op willen vragen en de mogelijkheden. Bedankt!