Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:54

Nee ben alleen lid van de vereniging. De vereniging was nooit zo groot, maar inmiddels wel groeiende door alle nieuwe leden. Wie weet een leuk idee voor de nabije toekomst. Misschien zou je je ideeen idd aan het bestuur voor kunnen leggen :D
Laatst bijgewerkt door HeidiHeros op 19-12-16 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:03

Ik heb er maar gelijk een mail uitgedaan. :D

MonicaLara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:46

WELKOM Cathy :j leuk weer 'n Freiberger Fan erbij! Komt jouw Zwitserse merrie ook via Olst?
Succes met het opbouwen - ook met de gezamenlijke band. Komt vast goed met de fijne karakters.

Belker wat 'n enige plaatjes! Ziet er harstikke goed uit zo samen!

Ir111 Ik vind jouw idee wel 'n goeie, maar ik houd persoonlijk ook wel van groepsuitjes. Ik heb de uitnodiging voor het juni Veluwe uitje gemist. Staat dat op de pagina van de vereniging? Ik probeer er wel bij te zijn, lijkt me geweldig.
Inmiddels al verhuisd naar je nieuwe stal Ir? Altijd spannend, maar als jezelf het niet te 'big' maakt dan voelen ze zich volgens mij wel snel thuis als ze lekker samen met andere paarden zijn.
Ik zie ook, dat ik helemaal niet meer heb gereageerd op jouw kennis d'r zadel. Sorry voor het ongemak maar zoals ik al schreef was ik 'n tijdje niet 'on line'. En a.s. vrijdag komt Zadelatelier Schutte voor 'n pasgemaakt zadel. Ik zal jouw berichtjes even doorspitten omtrent singel issue. Oh ik zie het zojuist, je rijdt met 'n Prolite singel, ik ga het straks op het net even lezen.

Deborah2, ja sneu he onze 'liefies' onder sedaties. Ello geen last meer van het tandartsbezoek?
Bij ons op stal voeren ze ook allerlei voedingssuplementen maar ik persoonlijk zou het niet doen zonder advies veearts.

Sannedepanne, wat 'n lieverd die Millie! Veel plezier ermee! Wat 'n rot ziekte is dat toch die Lyme. Ik heb al zo veel nare berichten hierover gehoord. Sterkte voor je moeder. Wat heb je aan haar scheve bekken gedaan? Fysio/osteo?

Fijne (maan)dag

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:46

Hoi Monica,

Super leuk als je ook mee wilt/gaat. De mailing is rondgeweest via de vereniging, maar misschien net voordat jij je hebt aangemeld? Als je mee wilt met overnachting etc zou ik ff een mailtje sturen als ik jou was *D

Ir111

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:58

Geeft niet Monica, dat je niet meer reageerde op het zadel. Fijn dat er een zadelmaker snel komt!

Verhuizing is 2 januari, na het vuurwerk spektakel. De Kolonel vond dat vorig jaar zo ont-zet-tend spannend (oorlogstrauma!? :') . Heel sneu. Op mijn huidige stal is het qua vuurwerk veel rustiger dan bij de nieuwe wei daarom heb ik besloten hem pas op 2 januari te verhuizen. Heb er zoveel zin in!

Ik kreeg direct een mail terug van het bestuur. Zij waren ook al aan het denken geslagen en waren met soort gelijke ideeen gekomen, het is in beraad dus, al voor ik mailde :) . Heel leuk!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:41

Oh leukkk!! Dan ga ik per 1 jan ook maar lid worden denk ik *\o/* Een sport en spel dag met de paardjes lijkt me echt het einde :j

Vorig jaar vond ik het ook spannend met oud en nieuw en dan 's nachts buiten. Maar hij vond het wel interessant en liep naar de dichtstbijzijnde hoek van de wei om het vuurwerk beter te bekijken :?
Dit jaar zitten we hemelsbreed 50 meter van het plein waar in het dorp alle vuurwerk wordt afgestoken. Beetje jammer. Ik weet al wel waar ik mij tijdens de jaarwisseling bevind...

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:00

Hm, misschien moet ik dan ook maar eens lid gaan worden ;) Zag tot nu toe nog niet zoveel voordeel, maar als we nu met z'n alleen lid worden, wordt het vast wel wat!
Ja bah, oud en nieuw... Gelukkig is het hier relatief rustig, maar ik kijk er nooit naar uit. Hier dus ook waken bij de paarden en hond en poezen en erg blij met alle camera's op stal en buiten, zodat ik ze goed in de gaten kan houden!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:29

Mooie plaatjes Belker. Die van jou is inderdaad ook een stuk rijtypische dan Kiara. Maar Kiara doet haar best om af en toe een beetje dressuurpaard te zijn :)

Ik ben ook lid van de vereniging. Nog niet deelgenomen aan een activiteit. Ik ben ook niet zo van het overnachten ergens, dus wellicht sluit ik wel aan bij de buitenrit op een van de dagen.

Misschien is het ook wel goed dat er vanuit de vereniging bijvoorbeeld buitenritten in zuiden of noorden worden gepland. Zodat mensen kunnen kiezen aan welke ze deelnemen. Van de andere kant kunnen we die natuurlijk ook zelf organiseren. Ik ben dan persoonlijk weer niet zo van het sport en spel. Maar ik wil best een dagje meedoen :)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:31

Vandaag kwam de hoefsmid voor Kiara. De honden op stal (en mijn grote Poedel pup) vonden dit natuurlijk heel leuk. Dan krijg je dit soort plaatjes haha. Kiara omringt door honden. Die onder haar door liepen, achter haar stonden enz. Vond ze allemaal prima!

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:57

Heerlijk he EmEm.

Hebben jullie deze ook gezien op FB?

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:27

Hahaha! Nee! :D

Wat een toffe foto's Emem, dat hoofd van Kiara op de eerste foto 'ja euh, ik sta hier dus met allemaal honden om mij heen, ik weet het ook niet...'. :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:19

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:35

Ja, je ziet Kiara echt naar me kijken van "Kijk mij hier nou, is dit wel normaal?"
Maar ze vond het eigenlijk allemaal wel heel ok. Ze was heel relaxed. Volgens mij vond ze het wel gezellig!

Haha dat T-shirt!!!

sannej95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:52

Monicalara, sorry een tijdje niet online geweest, drukke week gehad. Maar we hebben er afgelopen vrijdag een osteopaat bij gehad. Ze heeft op een plekje bij de lendenen lichte artose en is daardoor gaan compenseren (vandaar de scheve bekken), maar het is heel goed te behandelen.
Ook krijgt ze nu wat homeopatische druppels voor haar darmen, nieren en milt en om zich wat sneller op dr gemak te voelen. Ze was wat in zichzelf gekeerd, waarschijnlijk door de vele veranderingen in het afgelopen half jaar.

Emem ze staat idd echt te kijken wat is dit voor drukte om me heen haha.

MonicaLara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:23

Goh een zorg als je paardje niet optimaal blijkt Sannedepanne, hopelijk komt het door jullie goede zorg weer helemaal goed. Ja we onderschatten het wel, denk ik, die veranderingen wat de Freibergers door moeten maken. De reis uit de bergen, dan even bij de importstal in Olst en erna weer een andere eigenaar en omgeving.
Emem mooie foto's van Kiara bij de smid, ze kijkt alsof ze het allemaal wel prima vindt! Maar ook dat het wel lang duurt allemaal, haha!
Ik heb contact gehad met de voorzitter van de FM vereniging NL (Bot) en ik zal me er morgen even verdiepen. Het lijkt me enig om mee te gaan, mits Lara voldoende conditie heeft opgebouwd want de rit zal neem ik aan best aantal uurtjes duren, toch?
Hier nog een grappig foto!
Fijn uiteinde allemaal! Knallend het jaar uit! Met champagne dan!
Afbeelding

http://www.bokt.nl/img/avatar/2kas5T.jpg

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:44

Die is mooi bijgetrokken Monica.

Savana haar gebit is vandaag gedaan. Ondanks dat ze nog jong is zat daar veel werk aan. Nu even rust. Volgende week eens kijken hie ze dan is.

MonicaLara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:48

Belker, ik had ook 2 tandarts sessies nodig om gebit van Lara in betere conditie te krijgen! Vertroetel Savana maar na de behandeling. Zeker ook onder sedatie gegaan? Sterkte. Ik heb 'n dikke week bitloos gereden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:53

Ja ik ben naar J.an K.roes gegaan. Fijne DA en op de kliniek hebben ze alles bij de hand.
Bitloos zou ook kunnen. Van een week rust wordt ze ook niet slechter.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:08

:wave:

Leuk als je ook lid wordt Monica! Jan doet ook De Kolonel. Was nooit wat aan de tanden gedaan maar desondanks viel het nog mee. Hij was met 1 sessie op de rit. Hij noemde het een 'natuur gebit'. Ergo: nooit-wat-aan-gedaan-gebit. :D

Wij zijn vandaag met de hele weidekudde (4 paarden) op buitenrit geweest. Was heel gezellig. Maar wat een gedoe in een groep rijden. :') Ik ben het een beetje verleerd. We reden ook met eigenwijze paarden, 3 stuks wilde voorop. :roll: Nou ja, het was wel heel leuk, De Kolonel vond het heel tof (toen hij voorop liep :D ) om met AL zijn matties in het bos te zijn. :):) Morgen heb ik les en dan ga ik donderdagochtend vroeg nog een keer samen met een vriendin, nog even wat gas op de plank want dat lukte vandaag niet zo. :+

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:53

Woahh deze moet ik even met jullie delen :D ik heb dinsdag m'n stoute schoenen aangetrokken en een serieuze crossles gevolgd met Heros. Ik vond t super spannend! Heros vond het geweldig! Hier wat foto's /3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:22

Wat gaaf!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:01

Whooooh super gave foto's HeidiHeros *\o/* Super manieren heeft hij zeg! En heerlijk die geconcentreerde blikken van de instructie(?) erachter haha.

Heb ook nog een lekker tandarts verhaal |o . Toen ik Casti net had, de plaatselijke da erbij gehad om tandjes even te doen. Had namelijk nogal problemen met het bit en ik durfde nog niet bitloos te rijden zo in het begin. Paar mini haakjes, verder niks, aldus de da. Even bijgevijld (onder gehele narcose zo ongeveer :( ).
Bit bleef lastig rijden. Hij reageerde er eigenlijk gewoon niet op, en deed de mond heel ver open als ik probeerde te 'remmen', en liep dan gewoon door. Begreep ook dat hij voor de wagen wat lastig was, dus waarschijnlijk de wagen met de leidsels trok :roll: . Dus toch maar de oude hack van de merrie omgedaan en alle problemen waren opgelost. In september een echte tandarts (Albert vd Graaf) erbij voor de jaarlijkse controle, en ja hoor, verborgen wolfstandjes! Meneer heeft dus 3 jaar lang met bit in gelopen met mega scherpe wolfstandjes op zn lagen. Van die vieze scherpe kleintjes ook ;( . Even eruit laten snijden, en een week later was het bit geen enkel probleem meer gelukkig.

Sinds kort weer aan het lessen bij m'n instructeur (ging het afgelopen jaar niet vanwege gezondheidsproblemen). Ik nog waarschuwen van te voren: 'het is niet zo als de oude merrie hoor, maar lekker fluffy en heel koel met korte pootjes en super braaf :+ , koudbloedje.' Dus ik daar beetje rondstappen 'Nou stappen kan die goed, draaf maar eens aan'. Casti is altijd lekker heet aan het been, en we reden in een onbekende bak = gratis impuls :P , dus hop, hij maakte zich wat stoer en draaft net zo fijn over de rug weg (je weet wel, met zo'n extra veertje hihi). 'Oehh' zegt m'n instructeur 'dat is nog wel iets een bloederig type hee, die wil wel lup'n.'
Dus wij worden weer ouderwets lekker aan het werk gezet, motor voor het eerst echt goed aan enzo, schoft komt omhoog, super fijne aanleuning en maar genieten. 'Joa' zegt ie 'met zo'n ene kom je nog fijn aan het rijden, hij is nog wat groenig zo, maar hij lupt al beter dan menig 'mooi' dressuurpaard die we tegenwoordig in de ring zien eh?'. Nou Casti, steek die maar in je zak! *D
2 Weekjes erop volgende les: 'Kiek dan, hij weet het al, hij begint het zo al iets aan te pakken!'. Ben zo trots op Mister Fluffy <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:02

Wat leuk, Albert deed mijn vorige paard toen ik nog in t oosten woonde. Fijne vent.

Ik ben vooral onder de indruk van t accent van je instructrice!. :')

sannej95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:44

Wauw mooie foto's heidiheros!

Ik heb sowieso een beetje een trauma met alles in de richting van dierenartsen, tandartsen, ostheopaten, zadelmakers eigenlijk alles wat aan mijn paard moet komen haha. Maar dat is van mijn eigen pony, veel slechte ervaringen gehad met alles.

Millie doet t super op t moment, ze leeft helemaal op. Hele andere blik in haar ogen, veel opener en meer reactie op de wereld om haar heen. Betekent gelijk dat ze ook een stuk joliger is op t moment :P
Na oud en nieuw gaat mijn moeder er weer op en volgende week wordt ze nog een keertje behandelt.

Hier een fotootje van vandaag

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:07

Wat een tank is ze toch. Fijn dat het zo goed met haar gaat.

Vanavond Savana kennis laten maken met 2 andere merries en die was er helemaal van onder de indruk. Helaas ook een tik gehad. Hopelijk is ze morgen niet kreupel. Maar ze heeft fijn lopen rennen, bokken en kroelen. Als ze volgende week het koppel ingaat heeft ze wat bekenden.