Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessy_81

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:10

dank je wel iedereen :)
Nu doet ze sinds gisteren haar open plat en kijkt ze naar me als ik aan haar rug en buik kom .
dierenarts komt vandaag langs om te kijken en ineens een volledig bloed onderzoek laten doen .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:26

Angelic1990 schreef:
Dankjulliewel! <3

Ben stapelgek met hem!
Morgen komt er iemand van de kliniek voor röntgenfoto's/echo, helaas zit zijn fysiek niet zo mee..

Hard duimen dat hij in ieder geval pijnvrij op de wei kan rond banjeren :(:)

Ah gosh, wat een leuk dier en wat fijn dat hij zo bij jouw terecht is gekomen. Hopelijk valt het fysiek allemaal mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:47

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb altijd zo’n hekel aan paarden verkopen, voor de zwarte zijn er mensen al niet op komen dagen, net van te voren af appen, na het proberen zeggen dat ie eigenlijk ver boven budget ligt ;( wat een tijd verspilling iedere keer. Hoop snel dat er iemand komt die wel serieus is. Hij staat in training dus die mensen zijn daar natuurlijk ook niet blij mee. :=

Ow vervelend zeg!
Hij is wel mega knap hoor.
Intussen nog kijkers gehad?

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:18

veerle92 schreef:
Wat een knapperd.!

Daurada is bijna 5 maand bij mij, maar wat is ze toch al veel veranderd <3
[ [url=m/DdWKqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, ze is echt van puppy naar paard gegaan! :D

Uitslag van gisteren; knieën allebei vocht/ontsteking er in. Novocam, trainen en eventueel nog inspuiten als dat niet werkt :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:30

Hopen dat de behandeling aanslaat, succes en beterschap met hem!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:31

Heel veel succes met de behandeling! Ik hoop dat het aanslaat. Heeft hij pijn nu?

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:57

Thanks!

Voor zover zij kon beoordelen heeft hij in het dagelijkse leven niet echt pijn, maar als hij in het werk komt kan het wat onaangenaam zijn.
Hij moet nu gaan leren zijn achterbenen anders te gaan bewegen en leren dragen, en dat zou een hoop moeten schelen.

Maar de novocam gaat een beeld geven van of hij echt pijn heeft :)

Hij reageerde nergens pijnlijk, rug en hals waren in goede staat, dus ik heb goede hoop dat we een eind komen :j

Benieuwd naar de toekomst! <3

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:18

Hallo allemaal, ik lees graag met jullie mee

Ik heb een 15 jarige Andalusier, een jaar geleden gekocht, na een maand kwam ik er achter dat ze drachtig was.
27 april heeft ze een knap merrie veulen gekregen
Afstamming onbekend maar voor mij onbelangrijk, qua karakter zijn ze geweldig, super eerlijk en lief.
Mn merrie is zalig bomproef

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:34

Rianne1807 schreef:
Hallo allemaal, ik lees graag met jullie mee

Ik heb een 15 jarige Andalusier, een jaar geleden gekocht, na een maand kwam ik er achter dat ze drachtig was.
27 april heeft ze een knap merrie veulen gekregen
Afstamming onbekend maar voor mij onbelangrijk, qua karakter zijn ze geweldig, super eerlijk en lief.
Mn merrie is zalig bomproef

[ [url=m/FjBfSB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GUUqRQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7VKwec.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperds! <3

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:31

Dank je wel Matheno, ben ook zo blij met ze <3

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:23

Afbeelding
Afbeelding

Hier mijn 2e knapperd weer eens!
1 jaar en 4 maanden oud en ze komt nu al tot mijn schouder :+

Ouders zijn 1.56m en 1.60m maar denk dat ze die voorbij gaat vliegen :=

Afbeelding
Eerste knapperd heb ik alleen maar oortjes foto's van van de laatste tijd, haha! We doen wat we het leukste vinden.

Over 2 jaar hoop ik Xio als handpaard mee te kunnen nemen langs Fee of andersom, Fee wordt ook al wat ouder natuurlijk...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:55

Welkom aan alle nieuwe en wat een knappe paarden komen er voorbij!

Wat wordt ze al wit Zoey! En groot, dus :=

Ik zal ook even een update van mijn dames geven. Over Elevada voorzichtig positief, want ik zit er weer op en we zijn het stappen onder de man aan het opbouwen. (Voor degene die dat nog niet weten, ze heeft een blessure aan het checkligament) We gaan op advies van de aan de hand werk juf ook langzaam wat - well - aan de hand werken dus :))
Begin deze maand contact met de DA gehad. Begin augustus is de laatste scan gemaakt en zag de pees er super goed uit, maar was z echt nog te kreupel (ook voor het beeld). Een paar weken terug liep ze echt wel beter, maar niet goed en mocht ik dus van de DA wel langzaam opbouwen onder de man, op voorwaarde dat ze goed bleef.
Gister even een klein stukje laten draven op de volte en ze loopt echt 10x beter nu al. Dus ik ben heel heel blij (maar wel nog voorzichtig blij :') )

Lizzy doet het echt heel goed. Wordt langzaam ook witter, ze is nu een groot deel van haar bruine haren kwijt. Haar wilde haren houdt ze nog even denk ik :+ Nee, ze doet het echt heel goed. Ze blijft braaf bij nieuwe dingen, al vindt ze het wel allemaal spannend. We zijn lekker aan het klooien op de grond en hebben er beide veel plezier in!

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:11

Wat een knappe paarden allemaal! <3
Vind het zo tof om te lezen hoe de Spanjaarden zo globaal gezien een beetje hetzelfde basis karakter hebben :j

Blessures zijn altijd vervelend, maar wat fijn dat je er voorzichtig weer op kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:36

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:27

Zo ver ik nu kan beoordelen verschillen die van mij ook best wel :')

Knappe Mo <3

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:12

Fijn Maartje dat het de goede kant op gaat!

Die van mij verschillen ook enorm. Cortado is niet sensibel, enorm dapper, niet bang en gewoon heel erg chill. Dorado(de cremello) is dan wel weer sensibel, heet en schrikkerig. Doet wel alles hoor en kan ook gewoon op buitenrit met hem, maar hij heeft wel zijn momenten. :')

Cortado is vorige week goedgekeurd, en daarna meteen verhuisd naar een super mooie plek. Volgens mij kan hij het niet beter treffen. :D Mis zijn knappe kop wel, maar omdat ik weet dat hij het zo goed heeft, heb ik er vrede mee. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:43

Ik zie hem regelmatig voorbij komen op instagram Mighty Joe, volgens mij een hele mooie plek inderdaad!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:02

Heel gaaf plekje idd MightyJoe! Ik had haar getipt dat Cortado te koop stond toen ze een nieuwe zocht :o Super leuk dat het zo gelopen is ook!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:10

Maartje_M schreef:
Heel gaaf plekje idd MightyJoe! Ik had haar getipt dat Cortado te koop stond toen ze een nieuwe zocht :o Super leuk dat het zo gelopen is ook!

Ja ze gaf al aan dat iemand van dit topic haar had getipt! Dus bedankt, want door jou heeft hij nu een mooi huisje gevonden! :D Dat was toch waarop ze besloot om toch te kijken, terwijl hij eigenlijk te jong was haha. Maar hij is ondanks zijn leeftijd zó braaf, dus dat komt helemaal goed. Heel leuk ook dat ik hem elke dag nog zie op Insta. :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:27

Hij voldeed niet aan het lijstje nee haha. Maar graag gedaan :D

Even wat anders, ik ben me vast aan het orienteren op een kaptoom voor Lissy. Die gaat nooit in de full van Elevada passen en kerst en zo komt er weer aan en dan weet ik een keer wat te vragen :+ Wat vinden jullie nou een fijne kaptoom?
Elevada heeft er een van Horka, maar ik vermoed zo dat ik het niet handig vindt om 2 dezelfde in een andere maat te hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:21

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:40

Maartje_M schreef:
Hij voldeed niet aan het lijstje nee haha. Maar graag gedaan :D

Even wat anders, ik ben me vast aan het orienteren op een kaptoom voor Lissy. Die gaat nooit in de full van Elevada passen en kerst en zo komt er weer aan en dan weet ik een keer wat te vragen :+ Wat vinden jullie nou een fijne kaptoom?
Elevada heeft er een van Horka, maar ik vermoed zo dat ik het niet handig vindt om 2 dezelfde in een andere maat te hebben :+

Ik gebruik al jaren de fra baro, bevalt heel goed.

Heb voor een ander paard ook de marjoman vienna gehad, is ook een hele fijne maar die vond ik net iets meer schuiven dan de baro, nadien van de baro is dat de kaakriem kan schuiven naar beneden, ik heb dat opgelost door m vast te zetten

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:43

Ik heb een Deuber kaptoom, ook erg fijn!

Al gebruik ik hem al een jaar niet :+
Fee longeer ik niet meer, en Xio is er nog te jong en te klein voor.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:53

Oh die van Deuber is ook heel mooi! De Marjoman heb ik ook al naar zitten kijken maar daar was jij dus minder tebreden over? Van de fra heb ik ook al veel gehoord dat die veel schuift, maar dat valt dan wel mee?

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:12

Maartje_M schreef:
Oh die van Deuber is ook heel mooi! De Marjoman heb ik ook al naar zitten kijken maar daar was jij dus minder tebreden over? Van de fra heb ik ook al veel gehoord dat die veel schuift, maar dat valt dan wel mee?

Met deuber zelf geen ervaring mee

Ik vond de marjoman best schuiven, maar t kan best per paard verschillen, de kaptoom zelf is echt super mooi, goede kwaliteit, beter dan de fra vind ik.

De fra baro schuift bij mijn paard amper, heb m voor 3 paarde gebruikt en schoof amper