[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:20

Ben benieuwd, Jolijn :) Veel plezier op de bruiloft!

Smid is net langsgeweest, en in overleg met de DA is de binnenkant van zijn achterhoeven een stuk korter gezet dan de buitenkant. Op de manier worden zijn knieen wat ontlast. Wonde ziet er gelukkig goed uit, ze is vrij diep, maar hij laat ze makkelijk schoonmaken. Tube Mesitran is ook onderweg!

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:28

Klinkt goed Liesbeth. Figo mag in zijn hoefjes klappen met jou als baasje :)

Wat lastig zeg Ellis dat ze zo'n heftige hengstigheid heeft..

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:49

Haha, daar denkt hij momenteel anders over. Zeer chagrijnig omdat hij apart moet staan, en toen de smid gisteren iets te dicht bij de wonde zijn been oppakte, kreeg ik een beet in mijn vinger :)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:34

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:16

Ahhh wat een knap paard is het toch zeg!! Heerlijk zo'n attente blik :+:

En ik wilde idd ook net zeggen, wat een geluk hebben die paarden met jullie als baasjes! Werkelijk niets is te gek. Hoop zo dat ze beide weer snel opknappen!

Veel plezier Jolijn :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:08

ahh figo is er tog nog niet helemaal das minder nieuws nu maar lekker nog meer opknappen.

fifi zo'n last van der hengstigheid nu maar hopen dat je wat kan vinden wat der helpt.

me nieuwe hoofdstel is binnen (een cognackleurige mexicaanseneusriem met bling) ben echt heel blij mee voor een prikkie op marktplaats gekocht en ziet er uit als nieuw dus die krijgt meneer op als die de volgende keer weer op de foto gezet word.

volgende week weer les met hem dan heeft ie totaal 3 weken vakantie geviert

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:15

ow gaaf nieuw hoofdstel, ben benieuwd, foto's! :D

thanx allemaal, maar ja, als je beestjes heb moet je er voor zorgen he...
en de ene vergt nu eenmaal wat meer zorgen dan de ander, niet altijd leuk, maar ja, 't is nu eenmaal zo...
ik ga gewoon heel hard hopen dat dit werkt en dat ze zo weer een beetje kan ontspannen en nog een leuke tijd kan hebben op het plekje waar ze nu staat, want ze staat op deze stal echt super! :j
Ze toonde vandaag gelukkig alweer een stuk vrolijker en ze liep ook alweer wat beter gelukkig!
Pijnstillers gehalveerd en voor 't eerst weer een klein stukje over straat kunnen wandelen, dus dat gaat de goede kant weer op!
zo zag het er vandaag uit, het wordt nu meer een hangend zakje... 8-)
Afbeelding

lekker koelen...
Afbeelding

Ferro heeft vanmiddag nog eventjes gezwoegd aan de longe, ik dacht snel nu de grond nog wat vochtig is het van het regenbuitje, maar het was ineens stikbenauwd, dus het was even zweten voor 'm...
Was nog even paniek, want ik had de longe helemaal aan het eind vast, en toen liet ik 'm lekker slim uit m'n hand glippen... :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:18

even zo verder, want computer deed raar...

Totale paniek, ineens lange blauwe griezelslang naast hem en achter hem aan! :oo
Gelukkig na een paar rondje kunnen pakken en rustig kunnen krijgen, met lijn overal over hem heen geaaid om te laten zien dat die echt niet bijt... 8-)
En toen weer voorzichtig verder...

Afbeelding

en daarna lekker even bijkomen in de schaduw van de boom met een beetje eten als beloning...
Afbeelding

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:26

Ahh die ferro ineens blauwe slang achter zich aan. Was die zak van fifi van het prikken ofzi met dat spul tegen de hengstigheid.

Ja morgen hoofdstel passen ben zo benieuwd of die past en hoe die staat zal morgen wel foto plaatsen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:27

ja is van 't prikken inderdaad...

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:33

galaxyfizzy schreef:
@Robijntjah: Veel plezier op de bruiloft vandaag!

@Liesbeth en Ellis: Jullie zijn er maar druk mee, zowel financieel als emotioneel. Jullie paarden hebben veel geluk met zulke baasjes. Nu hopen dat ze zich allebei snel weer beter voelen.

Gisteren was het lekker koel dus ben ik met Es gaan loswerken en hij deed 't super :D Onze lessen beginnen z'n vruchten af te werpen, aangezien hij vanaf het begin af aan al lekker ontspannen was en met zijn volle aandacht bij mij zonder afgeleid te worden. Het is ook zo'n leuk paard, moet vaak om hem lachen. Hij houd mij altijd in de gaten met een intensieve blik en oortjes strak naar voren, komt overal gelijk naar me toe. Hier een foto ervan, ging even wat mest uit zijn stal verwijderen, dus hij moest even een paar minuten in zijn uitloop wachten: [ Afbeelding ]

Wat een lief hoofdje <3

Liesbeth: Dat herken ik bij 1 van mij ook, die wil soms niet snappen dat ze geholpen wordt en maakt alleen maar meer drama. Ik hoop dat je paardje snel weer de oude is.

@My_Chimanga, martinique, galaxyfizzy: Dankjewel voor jullie reacties!

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:07

Wat een pech voor Figo en Fifi. Ik hoop voor jullie dat ze beiden snel weer opknappen!

Met Jerez gaat het gelukkig nog steeds goed. Ben vorige week terug gekomen van 2 weken vakantie en was wel weer even wennen om te rijden. Hij was behoorlijk terug gevallen qua lopen. Weer schreef lopen, hulpen nu aannemen etc. Afgelopen woensdag weer les gehad en ik kwam er vrijdag en zaterdag na het rijden weer stralend af. Heerlijk paard en zelfs zonder zadel wilt hij nu graag voor me lopen <3!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:10

Fijn dat het weer beter gaat!
altijd weer even wennen na een vakantie...

Fifi gaat gelukkig weer een stuk beter, nu hopen dat de injecties aanslaan en ze wat rustiger blijft...
vanmorgen was ze lekker gepaneerd! :D
Afbeelding

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:23

Haha heerlijk zo'n smeerpoets! Zou ze misschien liever donker van kleur willen zijn? :')
Mooi dat het alweer een stukje beter met haar gaat!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:11

Haha Nouvel die is echt gepaneerd :D Wij hebben een Welsh schimmeltje die na het wassen zichzelf gelijk helemaal zwart maakt, maar meestal is ze groen :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:52

O fijn zoon paneerlaagje met dit weer, gelukkig gaat Fifi beter!
Ik laat Chim na t afspoelen ook expres altijd even flink door het zand rollen.. ze heeft een hekel aan alles wat met 'anti-vlieg' te maken heeft, maar ook aan beestjes... ze is echt super hyper als er eentje op haar vacht landt en doet er dan werkelijk alles aan om m eraf te krijgen. Maarja, de deken wordt ze boos op en vliegenspray is echt een hel om er op te krijgen! Zuurpruim }:)

En Figo is er dus ook nog niet helemaal... jammer maar gelukkig pakken jullie het allemaal goed kordaat aan. Dat komt vast allemaal goed!

Dodo ook een nieuw hoofdstel? Ik heb ook net een nieuwe, cognackleurige met heeeeel veel bling ;-) Alleen heb er geen mooie teugels bij, dus heb er net besteld op barokshop en op hipica. Kijken welke er het mooiste bijpassen!!
Ik ben nooit zo'n setjeskoper, maar als ik dan toch voor nieuw en anders ga, moet het ook goed natuurlijk *D

Jerez gaat goed *\o/*
Wat een mooie foto van Es, wat een koppie zeg <3
Ik las nog wat over een fotoshoot op de vorige pagina, maar kan de naam er niet meer bijpakken, veel plezier daarmee! En nee, ik heb niet echt tips ;-)

Ik ben nu druk aan t oefenen met de trailer, of eigenlijk, Chim is druk aan het oefenen en ik sta er bij... ze moet het zelf doen van me. Zelf uitvogelen hoe ze erin komt, zelf uitvogelen hoever ze kan gaan en hoelang ze het vol durft te houden... Ik voer haar nu gewoon in de trailer en dan komt ze vanzelf wel een keer.. eerst pakte ze steeds 1 hap, ging er uit en at het daar dan op, nu na 4x eet ze de hele bak al leeg in de trailer... morgen beginnen met de voorstang er weer in en op mijn commando er weer uit...
Als dat goed gaat gaan we de achterstang er achter doen, voeren, stang weer weg en er weer uit, daarna stang er achter, klep dicht, eten en er weer uit... en daarna maar eens een blokje om :') Je bent er even mee bezig, maar t gaat super tot nu toe en ze begint echt netjes na te denken over waar ze haar voeten neer moet zetten...
Bij haar werkt iets geloof ik alleen als ze er zelf echt achter staat, als ze het 'zelf bedacht' heeft. Dwingen werkt niet, bij geen enkel paard is dat een echt goede oplossing natuurlijk, maar zij laat zich dan echt van haar aller slechtste kant zien en wordt zo wantrouwend als de pest!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:08

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:54

Ja, t is een tijdrovend klusje, maar ik heb inderdaad toch liever dat ze er zelf helemaal achter staat dan dat ik haar moet gaan duwen en trekken... ze gaat dan echt alleen maar vechten en dat heeft misschien uiteindelijk 1x effect, maar daarna ben je weer verder van huis.
Het heeft inderdaad voor en nadelen. Als ze iets doen doen ze het ook echt uit volle overtuiging, dat is heel fijn, maar als ze iets niet zien zitten dan is er ook gelijk eigenlijk geen mogelijkheid meer om ze ertoe te zetten om het toch maar te doen...

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:11

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:22

hoi hoi Mag Ik me ook melden? dit is mn kruising fries x haf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:04

even foto spam van amor zn nieuwe hoofdstel. reageer vanavond wel nu ff snel op werk.
Afbeelding
Afbeelding
en het blijft een grappen maker
Afbeelding

en als 1 nieuw hoofdstel niet genoeg is heb ik der net 1 van me baas gehad die bij haar paard niet paste een donkerbruine
Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:19

Trailertraining altijd weer een leuke bezigheid, gelukkig stappen die van mij gewoon in.
Ik heb een keer een paar weken een probleem gehad met Boukje, toen hadden er varkens in gestaan en hoewel die schoongespoten was wilde zij toch echt niet in de stank staan.

Welkom Madieke, aparte combinatie, ik heb zelf een Fries en een Fries/KWPN. en rij regelmatig op een Lusitano van mijn trainer.

Fijn dat het met de paarden in de ziekenboeg weer beter gaat.

Boukje staat nog steeds op rust, alleen regelmatig een staprondje, van de week maar eens kijken of er weer wat verbetering is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:41

wow wat een fotospam! :D
gave foto's, knappe paarden, mooie hoofdstellen! *\o/*

en welkom nieuwkomer!

sterkte voor bouk... :(:)

vanmorgen vroeg duinritje gemaakt, ze was wakker, er zaten overal zonspoken op en tussen de bomen die lichte vlekken veroorzaakten, en tja die kunnen je zomaar pakken natuurlijk! :oo _O-

daarna lekker afgepoten, en met dekentje en slobbertje om op te drogen...
Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:32

Ze heeft gelijk ze zijn hartstikke gevaarlijk. :j

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:49

He Natasja, ik zag je foto achter in de AD van jouw en Tamme.