En Zsazsa, jeetje wat een gedoe zeg, zo irritant!
Dais; vaquerazadels zitten heel anders dan een engels zadel, maar het is heel persoonlijk of dat bij je past. Ze hebben vaak een bredere twist en vrije zit in de zin van dat ze je niet helpen in een goede houding, maar zijn wel zo gesloten dat de steun en het comfort die ik erin vindt op mijn bergpaadjes ik nog niet bij een ander zadel heb gevonden hoor!
Er zit enorm veel verschil in materiaal qua bomen en vulling; traditioneel is de 'boom' van stro, maar inmiddels kun je uit diverse materialen kiezen. alleen dat al is al lastig

Een leuke middenklasse vaquera zadel heb je voor zo'n 700 - 1200 euro. Maatwerk begint vanaf 1700/2000 ongeveer.
De tweedehands markt werkt wel wat anders dan in NL. Spanjaarden zijn over het geheel gezien niet zo van tweedehands en het aanbod is echt matig (om nog maar niet te spreken van de foto's, haha!) en vaak gek geprijsd. Wat dat betreft mis ik marktplaats soms wel hoor! En heel eerlijk; kleine dingen koop ik zelfs nog wel eens op marktplaats en laat ik gewoon versturen, want zelfs dat loont!