Jenny_S schreef:geloof me. alles wat wij (B/Lnivo) doen valt onder licht(-midden) werk
Doutz is 9 jaar en loopt 6 dagen in de week waarvan 1 dag bos of longeren. gemiddeld 45-60 min.
2x per maand op wedstrijd.
Dankje!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AmoorM schreef:Jenny_S schreef:Doutz heeft nooit last gehad van kentuck E maar zuigt geen lucht, dus is misschien niet vergelijkbaar. Luchtzuigers zijn wel maagzweergevoelig. balen is dat. van vriendin doet het ook, maar die fries is weer heel heet.
Op deze stal krijgen ze brok speciaal voor friezen
Wat voor brokken zijn dat?
Edit: Dit misschien? http://www.hipro.nl/frieschebrok/
Laura1982 schreef:Amoor onze schema's zijn zo verschillend onderling dat ik denk dat je daardoor ook niet meer weet hoe en wat. Het valt me op dat je weinig begeleiding krijgt van je
Instructie (even oneerbiedig je doet maar wat) ik heb de afgelopen tijd vaker dit verhaal gelezen over jullie en iedereen komt met goed bedoelde adviezen en tips maar je springt van de hak op de tak. Wellicht een goed schema opmaken met iemand die jullie persoonlijk kent en jullie niveau ook.
Splinterz schreef:Laura1982 schreef:Amoor onze schema's zijn zo verschillend onderling dat ik denk dat je daardoor ook niet meer weet hoe en wat. Het valt me op dat je weinig begeleiding krijgt van je
Instructie (even oneerbiedig je doet maar wat) ik heb de afgelopen tijd vaker dit verhaal gelezen over jullie en iedereen komt met goed bedoelde adviezen en tips maar je springt van de hak op de tak. Wellicht een goed schema opmaken met iemand die jullie persoonlijk kent en jullie niveau ook.
Dus dat!
Heb je een schema waar je je echt weken aan houdt? Je kan niet als een kip zonder kop maar zo iets doen. Elke week les van 1 persoon lijkt me al een goeie en ook bezig gaan met wat je tijdens de les hebt gehad. Alleen dan zul je vooruitgang merken. Als je alles een beetje doet kom je niet verder.
Raiza schreef:Dank je wel allemaal, ben er ook echt heel erg blij mee.![]()
Bij elke hap hooi luchtzuigen en gapen klinkt niet echt als een luchtzuiger maar zou inderdaad eerder een maagzweer vermoeden.
Mijn vorige paard heeft dat ook gehad, ineens minder energie, veel gapen (was ook een luchtzuiger) en zoog op een gegeven moment echt veel lucht meteen na het eten.
Had toen ook een maagzweer. Weet al niet meer wat we daar toen voor gegeven hebben maar dat hielp wel, luchtzuigen werd stuk minder en ook energie werd weer steeds beter.
Belangrijk is dat je voor je krachtvoer geeft een beetje ruwvoer vooraf geeft, dan wordt de speekselproductie verhoogd en wordt het maagzuur minder zuur.
Ook meerdere keren per dag ruwvoer, liefst wat luzerne erbij, dat haalt de PH ook iets omlaag.
AmoorM schreef:Hebben jullie z'n onderzoek laten doen? Ze krijgt nu 2 kilo brok per dag verdeeld over 2 voerbeurten, 2 keer per dag hooi, een halve kilo kentucy lite E met een scheutje zonnebloem olie en vanaf vandaag krijgt ze een schepje totalin door haar brok. Daar zitten alle vitamine is. Luzerne heb ik ook al over na gedacht alleen dan is het wel erg veel of ik moet de kentucy weg laten, maar die zak is net nieuw.
KarinvdM schreef:Hopelijk komt er wat uit Amoor, ook iets waar je iets mee kunt.
Ik geloof niet dat Jetteke echt minder uithoudingsvermogen heeft dan een KWPNer, maar ik vind wel dat ze duidelijk meer en sneller zweet. Ze is sowieso sneller warm.
Jetteke is ook geen trage en luie trapzak. Ze kan soms ook best wat heet en snel worden, vooral als het zoals de laatste dagen wat harder waait. Is wel grappig.![]()
We wonen aan het water, mijn bak is ook aan de kant van de vaart, en daar komen nu geregeld boten door en daar snapt ze helemaal niks van.
Lauke schreef:Zou graag met der aan de hand gaan oefenen, maar het probleem zit hem vooral in de draf. In stap kan ze het super! Maar in draf snapt ze gewoon niet hoe ze haar benen moet plaatsen. Lijkt me alleen erg lastig om dit in draf aan de hand te doenwel bedankt voor t meedenken uiteraard!
Na vanochtend weer ruzie gehad te hebben met der heb ik der uiteindelijk richting bakrand, buitenstelling en kont naar binnen gezet. Eerst een paar keer in stap en dat ging prima. Daarna vanuit deze positie aangedraafd, wat ze al niet begreep, maar ze heeft stiekem toch een paar voorzichtige pasjes geschaard nu in draf. Heb het daarna meteen afgesloten en uitgebreid beloond want we waren al zo lang aan het klooien. Ik denk dat ik het even een paar keer op deze manier ga proberen totdat ze door heeft dat ze ook in draf kan scharenhopelijk wil het op de rechte lijn dan ook makkelijker
AmoorM schreef:Maar het is nu ook gewoon roeien met de riemen die we hebben. Het is een luchtzuiger en het is een fries en dan kan ik niet verwachten dat we ooit op het aller hoogste niveau kunnen rijden. (Dressuur, endurance..)
Jenny_S schreef:amoor: ik vind je hoeveelheid brok en kentucky van totaal 2.5 kg per dag echt te veel. kijk daar ook eens naar. Doutz liep steeds trager, dacht toen 'gooi er meer bij' toen ook een totaal van 2.5 maar werd alleen maar erger. nu krijgt ze een totaal 1.5 kg en gaat het veel beter.