[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:42

wat een stoere foto zeg!
echt heel gaaf!

zo nog steeds warm, probeer maar zoveel mogelijk 's morgens vroeg of 's avonds wat met de paardjes te doen...
vanmorgen zat ik er om 7 uur al op, toen was het nog te doen en in de duine was het nog heerlijk koel!
strand begon gewoon al warm te worden zo in het zonnetje...
voor 8 uur lieten we het strand alweer achter ons, op de terugweg van strand af de duinen weer in:
Afbeelding

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:06

Pffff maak me niet zo jaloers joh met dat strand zo dichtbij!!!!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:07

Heerlijk Ellis!
Wow Posh, da's een stoere foto...
Leuk, Dominique!

Wij krijgen straks de DA op bezoek. Figo heeft zich vrijdag verstapt, en gisteren trok hij nog enorm met zijn rechterachterbeen. Hopelijk niets ernstigs...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:21

Wowwwwww.... Ik wil daar ook rijden.... :oo Heerlijk zeg!!
En idd, zoveel mogelijk 's ochtends en 's avonds doen :P Overdag siësta :P

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:05

Hopelijk valt het mee Liesbeth.
Ik doe helemaal niets met de paarden, veel te warm, Bram staat gewoon te zweten in de wei.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:45

ow liesbeth, dat is niet zo mooi...
is de dierenarts al geweest?
hopen dat het meevalt!

Ik heb gisteren de osteopaat voor Fifi gehad, dus die heeft ook even vrij...
Met Ferro vanmorgen trailertraining gehad, was leuk en leerzaam!
Voor Ferro spannend en intensief maar hij heeft 't super gedaan!
Nu weer door oefenen en dan hopelijk volgende keer weer een stapje verder...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:57

Nee, vanmiddag pas. In stap zie ik niets, maar in draf loopt hij niet correct. Hij steunt er ook gewoon op en het voelt niet warm aan, dus hopelijk gewoon een verrekking.

Trailertraining is altijd spannend :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:06

oke, even afwachten dus nog...
waarschijnlijk gewoon beetje verdraaid of verstapt waarschijnlijk inderdaad, maar wijs dat je even laat kijken, je weet tenslotte nooit...

ja zeker spannend die trailer!
maar we moeten gewoon stapje voor stapje doorzetten want hij moet er weer doorheen dat er niks gebeurt en dat hij straks lekker met ons mee kan...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:25

Komt goed! Wij gaan er al goed op, eraf achterwaarts is nog heel eng :)

Zal wellicht niet erg zijn, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen...

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:31

Bedankt voor jullie reacties :D Ik heb alweer een boel foto's gekregen, als ik alles heb maak ik denk ik een topic van zijn mooiste plaatjes.

Okee nog eentje dan :o

Afbeelding

Nouvel ik ben ook jaloers op jou, zo mooi die omgeving echt prachtig :j

@LiesbethDW: Succes vanmiddag met de dierenarts, vast niks ergs zo te horen maar inderdaad goed dat je er toch even naar laat kijken.

Ik heb Storm vanmiddag even op stal gezet, hij werd de hele wei door gejaagd door steekvliegen en hoe meer hij begon te zweten hoe meer vliegen er kwamen hij was echt kapot. Dus nu staat hij heel droog half slapend aan zijn hooi te knabbelen in de koele stal.

En ik heb inmiddels een mooi setje voor hem kunnen vinden, zag het toevallig op de Bokt Markt voorbij komen:

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:41

En DA al geweest?! Altijd schrikken dat soort dingen, ik duim ook mee dat het niets ernstigs is..

Ohhhh wat is hij toch ontzettend knap Posh... <3 En een supergaaf setje voor 'm! Staat echt goed!

Trailertraining, altijd spannend idd hihi, maar wat zul je er straks een profijt van hebben!! :D
Met Tamme ook problemen gehad met achteruit de trailer uitlopen, maar na 2 keer oefenen was het gelukkig klaar :D Nuchtere Fries :')

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:07

Het verdict: serieuze verrekking in de knie rechtsachter, en er zit een heleboel vocht achter. Hij had vandaag ook nog ergens zijn linkerachterbeen opengehaald, diepe snee en been dik. Drie weken apart, en veel rechte stukken stappen. Hij heeft ontstekingsremmers ingespoten gekregen, beide benen moeten gekoeld worden ( afspuiten en arnica) en voor de wonde heb ik antibioticazalf en isobetadineshampoo.

DA vond dat hij er nog niet optimaal uitzag, dus we laten zijn bloed ook eens helemaal checken. Zijn achterstand qua spieren heeft een invloed op zijn ligamenten, alles zit nog losser dan het zou moeten zitten. We zijn er dus nog lang niet....

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:00

He gatsie Liesbeth, das even vervelend nieuws. En wij allemaal vinden dat hij er al zo lekker van bijgekomen is momenteel!! Maar nog even doorzetten dus.
En die benen, zul je net zien dat ze alles tegelijk hebben :(

Ferro trailertraining, goed bezig! Ik heb het ook weer opgepakt en t gaat best heel fijn...

Posh, wat een geweldig dier!

Okee, even vraagje... Chimanga heeft vandaag twee keer een lichte bloedneus gehad, uit het niets. Geheel spontaan ineens een straaltje bloed uit haar linker neusgat... T stopt binnen een kwartier weer volledig maar ik ben er toch van geschrokken. Kan dit met de luchtdruk te maken hebben? Net als bij mensen?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:37

Mooi zeg Posh! Zowel paard als de nieuwe set!! :D

Liesbeth, dat is vervelend nieuws zeg.. Mag hij wel gewoon lekker naar buiten (apart dan)? Hopelijk komt er snel verbetering! Ik vind hem echt ontzettend opgeknapt en mooi worden, maar op de een of andere manier toch ook nog wat schraal ogen.. Hopelijk vinden ze niks ernstigs in zijn bloed!

Geeske: Ik heb nog niet gehoord dat bij een paard een bloedneus ontstaat door de luchtdruk, maar heb wel eens gehoord dat er met warmte eerder een bloedneus kan ontstaan wanneer een paard eens flink briest.

Ik probeerde vanmiddag foto's te plaatsen maar ze waren te groot. Pffffff! Nouja de mensen die ik op facebook heb hebben ze misschien al gezien inmiddels :p

Heb Fiëla laatst een beetje opgemeten, en ik kwam rond de 1.56m uit. Nou lukt dat meten nooit zo, maar het viel me vies tegen! Dacht toch echt dat ze al een stuk groter was en eigenlijk denkt bijna iedereen dat ze groter is.. Maar goed, er gaan nog wel wat centimeters bijkomen als ik zie hoe overbouwd ze steeds weer is.......

Edit - wat fijne telefoon-typfoutjes weggewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:49

Oh liesbeth, dat is toch even schrikken zeg!
Het klinkt wel aannemelijk dat die achterstand hem wat zwakker maakt, maar leuk is het niet...
Heb je hem al eens een tijdje iets gegeven om zijn spieren sterker te maken?
Ik heb goede ervaringen met Muscle Impuls, misschien het proberen waard?
sterkte ermee!

Fifi is ook niet in orde...
't is naar, maar ze moet er even doorheen...
we zijn iets anders aan het proberen dan de regumate tegen die enorme heftige hengstigheid bij haar en dat gaat met injecties, en daar reageert ze echt flink op...
Ze staat nu met 39.5 koorts en haar borst heeft een enorme zwelling, ze kan ondanks de pijnstillers bijna niet lopen, arm paard... -O-

Ik vind het onwijs rot, maar we moeten wat...
hopen maar dat ze snel weer opknapt en dat dit dan gewoon eens echt goed gaat werken...

Bloedneuzen...
durf het zo niet te zeggen, misschien voor de zekerheid even veearts bellen?
Ik heb ooit eens een paard verzorgd dat het altijd had na een harde galop op het strand, vooral als er tegenwind was.
Dat was een gesprongen adertje, maar dat was ook al een wat ouder paard...

Fiela gemeten, da's toch al een mooie maat?!
Zeker voor een merrie van 3 jaar, en ze is fors gebouwd, dan tonen ze inderdaad snel groter!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:49

Ohhhh Martine, je had idd mooie foto's geplaatst op FB! Wil nog steeds n keer langskomen hoor! <3

Wat een rot nieuws van jullie beide -O- Hoop dat t snel beter gaat!

Bloedneus heb k wel vaker gehoord bij warm weer idd :j

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:38

Zeker een mooie maat hoor Ellis, en lastig te meten vind ik het altijd :P Ik ben zelf niet groot dus voor mij zou ze niet veel meer hoeven te groeien.. Kan nu nog amper over haar kont heenkijken haha.

Heftig van Fifi zeg!! Lijkt me ook erg rot als je daar even doorheen moet...

En Natasja, je geeft maar een gil :P

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:28

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:49

Wat vervelend dat Fifi ook niet goed gaat! Balen zeg.. en hoe doe je dat met dit weer nu dan? Binnen houden? Voldoende schaduw?

Ik ga als ze het vandaag weer heeft de DA bellen ja. Verder had ik gisteren gelijk al een kennis gebeld en die zei dat het met dit weer helemaal niet vreemd is dat een paard een bloedneus krijgt. Zolang er niet meer dan een kopje bloed uit komt en het uit 1 neusgat komt en binnen een halfuur weer stopt is het waarschijnlijk niets... nouja bij Chim waren het echt 2x een klein stroompje wat nog niet eens een bodem van een kopje zou kunnen bedekken, maar wel echt felrood, daarom viel het ineens zo op!
Even opletten dus... zoiezo heeft ze het momenteel slecht in de hitte en met de dazen e.d... staat zich er de hele dag over op te winden terwijl het andere paard volledig lek geprikt wordt en er niets aan doet.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:27

Oei, Geeske, geen ervaring mee... Als het licht is, denk ik niet dat het heel erg is. Kan het niet door de warmte komen?

Martine, ik zag je foto's al, ze ziet er goed uit :) En Fiëla is toch ook een mooi maatje zo?

Ellis, arme Fifi... Hopelijk wordt het snel beter en gaat alles eens gewoon goed met haar!

Figo was not amused dat hij gisteren apart moest. Hij staat nu in een privébox met uitloop, want hij mag wel gewoon naar buiten. Apart staan is vooral omdat hij niet te wild zou doen met de andere jonge paarden. Ik schrok er ook wel van toen ze zei dat hij er nog niet zo goed uitzag. Hij bleef er inderdaad wat schraal uitzien, maar hij heeft nog geen bespiering, dus dat komt daar ook door.
DA is ook nieuw, en ze wist niets over zijn voorgeschiedenis. Toen ze zag hoe hij er een jaar geleden uitzag, vond ze dat hij al goed vooruit gegaan was, maar er is nog heel wat werk aan. Ik was wel goed bezig met dat gymnastiserend grondwerk, en dat mag ik over drie weken weer oppikken. Ben ook even aan het kijken naar aquatherapie om zo voorzichtig alles sterker te maken. Hij is de afgelopen maanden enorm opgeschoten, en daardoor is alles wat slapper. DA heeft hem gisteren ook nog een spuit tegen bloedwormen gegeven, omdat ze vond dat zijn vacht nog niet optimaal was. Ik dacht dat we daar vanaf waren, maar dat wordt nu ook nog eens getest. Nu even afwachten wat de resultaten van het bloedonderzoek geven, en dan kunnen we zijn eventuele tekorten aanvullen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:06

Oh aquatherapie kan wel eens een heel goed idee zijn inderdaad! Wel ff slikken zeg als je DA dat zo zegt, terwijl eigenlijk iedereen er zo van onder de indruk was hoe hij opgeknapt was!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:58

Liessbeth, ik zou toch ook kijken of je qua voeding iets kunt doen om hem te helpen, in de richting van een spierversterkend supplement.
Toen Fifi zo schraal en slap was geworden na het ongeluk 2 jaar geleden heb ik veel aan de Muscle Impuls gehad, in combinatie met lucerne en omegamix.
Daar zitten de juiste eiwitten en aminozuren in, waardoor ze er in de bovenlijn goed van aanzetten en de spieren wat op weg geholpen worden in combinatie met de juiste training.

Wel positief dat de dierenarts zo kritisch naar de hele gezondheid kijkt trouwens!
Als je een paard elke dag ziet dan zie je die kleine dingen niet meer, want hij is in vergelijk met vorig jaar ook best heel veel vooruit gegaan natuurlijk!

Hopen maar dat 'ie nu eindelijk eens helemaal van die rotwormen af is!
sterkte ermee!

Wij hebben toevallig van de week weer mestonderzoek laten doen, alles was weer schoon, dus dat is fijn!
Okt. hoeven we nu niet meer te doen, nu gewoon dec Equest pramox voor alle paarden...

Fifi was nog niet zo best vanmorgen, temp 39 en heel slecht lopen...
Gelukkig toont ze verder nog goed attent en eet ze goed, dus maar even doorbijten nog...
straks de pijnstillers er weer in en lekker de wei in, kan ze een beetje rond scharrelen...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:01

Zeker en vast Ellis! Ben me nu aan het informeren voor een spierversterkend supplement. Net een mailtje gestuurd naar Horsefood for thougth. Muscle Impuls lijkt me wel wat, maar ik kijk ook nog even naar Equitop Myoplast. Als ik weer met dat gymnastiserend grondwerk kan beginnen, wordt hij zo zeker goed ondersteund. Luzerne krijgt hij sowieso al, en ik schakel volgende week (moest besteld worden) over naar Dodson and Horrell Build up mix.

Fifi toch... Het zit haar ook niet mee he, de laatste tijd?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:20

ja grondwerk en werk aan de hand is zeker goed om ze sterker te maken, dat zou ik ook rustig aan blijven doen inderdaad.
voordeel van de MI t.o.v. de myoplast is dat in de MI geen extra suikers e.d. zitten die het lichaam weer belasten wat ik er van weet, maar daar zal Astrid van horsefood voor though zeker meer over kunnen vertellen...

Met Fifi is het even zoeken, ze stond op de regumate tegen het hengstig worden, maar dat moest ik steeds hoger gaan doseren en dat is ontzettend kostbaar en ook troep voor jezelf om elke dag te moeten geven...
als ze hengstig is draait ze helemaal door, dus ze moet er wel iets tegen hebben, nu is het alleen zoeken wat werkt en wat te doen is, zowel voor haar als financieel, en das even lastig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:29

Jeetje dames, jullie krijgen het wel voor jullie kiezen :(:)

Ellis: is dat altijd al zo heftig geweest bij haar of is dat sinds een bepaalde tijd?

Liesbeth: hij komt er wel, heeft misschien wat tijd nodig maar met al jouw goede zorgen weet ik zeker dat hij er bovenop komt :(:)

Geeske: Ik heb het ook wel vaker gehoord bij paarden met extreem warm weer...

Verder ben ik druk met van het weer genieten, rustig aan opbouwen met werken en morgen de bruiloft van mijn broer.
Had afgesproken daarvoor niet op Mo te rijden dus zaterdag zodra we terug zijn rijbroek aan en gaan met die banaan :Y)

Heb trouwens een fotoshoot gewoon bij Lione Bakker en zit vol met gave ideeën :D