[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:21

Kelly_Taco schreef:
Heb van Bello ook nog hele leuke met zijn gekke 5 minuten.

Jaaa plaatsen :~ .

Anouk: Jeeetje, was ik nog vergeten op te reageren.. Maar wel link hoor, een paard die trapt... oef. Gelukkig goed afgelopen.. Ze mag wel goed uitkijken hoor!

Wat suus bedoeld: Je gaat naast je paard staan, hebt een halstertouw aan beide uiteindes in de handen. Hij hangt dus in een lus.
Dan sta je ter hoogte van de buik ongeveer, met je hoofd naar de kont van het paard. Dan doe je 1 uiteinde van het touw voorzichtig achter het achterbeen langs en pakt het weer vast.
Nu kan je de lus in de kootholte haken, en dan aan het touw trekken. Paard tilt dan zijn voet op, maar kan je niet raken als het wil trappen...... Snap je het een beetje?

Sanne: Hihi, dondersteen die Iggie. Gelukkig issie af en toe nog wel heeeeeeeeeel lief! En botviert hij zn speelsigheid lekker op Salazar :+ . En het is gelukt, ik ben de 6 & 7e vrij *\o/* !!

zasread

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:24

Iloon: Ja :D Heb er nu al vet veel zin in!! Kunnen jullie ook allemaal Vaidosa veulentje kijken en eindelijk Iggie in het echt zien! Dan is hij al weer bijna 1 :wow:, 11 augustus is hij jarig.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:27

Esther -> Je hebt gelijk; nu even flink hard studeren, en straks lekker genieten van Shaggy! :Y)

Suzanne -> Klinkt als een leerzaam dagje met Bram bij Piet!

Heidi -> Gelukkig dat Jesse er niets aan over heeft gehouden!
Hoe gaat het nu met hem?
En hoe loopt het af met jullie auto? Ziet er niet zo fijn uit op de foto.....

Sanne -> Leuk om te mogen werken tussen ruzieënde collega's.....
Geeft altijd zo'n leuk sfeertje. :=
Nog geen veulen op komst? Dosie maakt het wel spannend!

Chawwa -> :~ *slurp* Soajo is echt een lekker ding!

Suzanne & Frank -> Die discussie van jullie..... O:)

Anouk -> Ik hoef Rintske niet eens beenhulp te geven bij het aanspringen in galop, ze doet het al met alleen een stemhulp. ;)
Ik denk dat dat huppeltje of bokje (nouja.... bokje? wil ook nogal eens een flinke zijn) ook te maken heeft met dat ze nog moeite heeft met aanspringen in galop.
Tot nu toe ga ik door tot ze aanspringt zonder een huppeltje of bok, dan mag ze stoppen, wordt ze beloond en krijgt ze lange teugel.
Sam had z'n oude truc weer uit de kast gehaald lees ik. (opzij stappen)
De aanhouder wint, hoor!

Jellie -> Hahaha! Nog zo'n bokkende fries bij het aanspringen in galop! :D Klinkt bekend!

Ellis -> Goed berichtje over je enkel! Top! +:)+

Frank -> Wat betreft de hondenoverlast; waarom trek je niet een paar stroomdraden dan?

Cyrina -> Ook bij jou nog geen veulen.....
Volgens mij wachten de merries op wat beter weer.
Je hoort ook nog wel eens iets over volle maan, maar de volgende is over 23 dagen, zolang zullen ze toch niet wachten?

Kelly -> Adorno is zeker leuk! Jammer van zijn ongelijke manen, maar dat groeit met de nodige zorg wel weer mooi recht.

Michelle -> Shannon heeft blijkbaar veel opgestoken tijdens jullie vakantie op de Veluwe!
Hopelijk komt Rintske er, wat betreft het buiten rijden, ook relaxter van terug!
Jeetje, dat duurt idd wel erg lang voor die arme paardjes..... sneu, hoor.

Regine -> Zo ben ik vorig jaar tijdens onze vakantie op de Veluwe alleen op buitenrit gegaan en wist ik op een gegeven moment ook niet meer waar ik was.
Ben me gaan bedenken hoe de zon stond als we voor ons blokhutje zaten rond die tijd, heb dit vergeleken met de zonstand van waar ik was en ben toen op goed geluk de kant op gegaan waarvan ik dacht dat ik die op moest.
Gelukkig had ik het bij het rechte eind en kwam ik na een poos wat bekends tegen.
Dat ritje heeft me wel veel vertrouwen terug gegeven met paardrijden, Lodewijk is nl zo bomproof als het maar kan en maakt zich niet zo snel ergens druk om.
Ice Age 3 is leuk, hè? Wij zijn er gisteravond naartoe geweest met de kids!
We hebben onwijs gelachen, wat een humor zit er in die film! _O-

Debby -> SPAM ons maar raak, hoor!
Geweldig joh, na zo'n tijd eindelijk weer op je eigenste meisje gereden!
Had op je Hyves al een reactie gegeven op dat supergave dekje van jou, die staat zo mooi op Xantha!

Ilona -> Chico neemt z'n maandje vrij-af wel héél serieus, hahaha!
Wát nou poetsen? Wát nou stil staan? Ik had een maand vrij! Laat me! _O-
Ohoh, dat wordt weer een poosje aanpakken en concequent zijn als ie weer terug is.....

Zodiacje -> Hey, jou kennen we nog niet! ;) Vertel eens wat over jezelf?

Lobke -> Die chauffeur heeft niet echt rekening gehouden met de nieuwe eigenaars idd.
Wel netjes dat hij stalling heeft geregeld voor de paarden ipv ze op de wagen te laten staan.

Denise -> Dankjewel! In weze stelt het nog niet zo heel veel voor hoor, wat betreft die oefeningen.
Ze biedt zelf al veel aan en daar leer ik gebruik van te maken door Beda.
De oefeningen zijn nog verre van perfect, maar daar gaat het ook (nog) niet om, ze dienen om haar sterker en soepeler te maken.
Omdat we veel interval trainen blijft het voor Rintske ook leuk.
Ze denkt veel mee, biedt veel aan, en als ze iets niet begrijpt of moeilijk vindt probeert ze het toch.
En Rintske is ook een paard wat erg graag voor je wil werken, dat maakt haar zo'n heerlijk paard! :+:

Gistermiddag weer fijn kunnen rijden met Rintske, even tussen de buien door.
Het miezerde wel wat, maar niet hard genoeg om nat te worden.
We hebben alles weer even meegenomen en ik blijf erbij; ik heb een heerlijk paard om mee te werken! :+:

Gisteravond naar Ice Age 3 geweest met de kids, die is écht heel erg leuk die film! :D
Wat een humor zit er in de film, we hebben ons bescheurd daar! _O-
Daarvoor even wat gegeten in een Italiaans restaurantje.
Het was er niet zo druk en we dachten wel even snel een pizzaatje te kunnen eten.
Nou dat werd idd even snel!
Het duurde best lang, en toen het eindelijk voor onze neus stond moesten we het snel naar binnen werken want de film begon al bijna!
Het smaakte wel erg goed! Dat dan weer wel!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:28

Saida.. ik weet zeker dat het weer groeit want dat doet het nu al :D

Ach.. hij mist ook een stuk oor... je kan niet alles hebben :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:42

Nou ik werd wel wakker gebeld... O:)
En Kelly; dan struikelde ik over mijn eigen voeten, want ik liep op blote voeten! :+ _O-

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:49

[EA-TK-PP] Mooie KWPN v. Houston + andalusier, lage prijzen

Niemand op zoek? Ik vind dat ruintje zooo leuk :9 .

Saida: Haha, jaa, chico is stout!! Maar hopelijk is hij op stal weer de oude. Ben niet zo heldhaftig en hij spande gisteren toch echt wel de kroon. Wat issie dan bere sterk zeg, ik hield hem nog net..
Maar zijn manen zaten echt enorm in de klit, ik was bijna bang dat ik moest gaan knippen :o . En laten chico zn manen nou heilig zijn :+ . Dus die wou ik even doen.. daar dacht meneer dus duidelijk anders over haha! Komt wel weer goed..... hoop ik........... :+ . Leuke he die Ice Age films :D . Ben dr ook dol op. Zat toen te twijfelen naar welke film ik zou gaan met me zus, heb toen voor een andere gekozen, nu wel spijt van haha ;) .

Regine: Ahohh.. succes bij de tandarts, ik haat ze := . Ze doen je pijn :') . Maar het zal moeten.... goodluck dus.

Sanne: Jaa, iggie ontmoeten :D :D . Leuk!! En ook Dosie weer zien, en dr veulie. Ben heel benieuwd!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:00

Idra, gelukkig staan de paarden er wel goed bij. Niet zo slim v.d. vervoerder om niet even netjes contact op te nemen.

Heikedenise, t vreemdgaan voelde erg goed :D Ze is nog vrij groen maar
was echt erg fijn te rijden :) Vergader ze!

Prinslover, Jan denkt wat betreft een Fries er net zo over als jij..

Zasread, de oorlog weer wat gekalmeerd.. ZOo lekker verdient zeg *D
Lekker bezig geweest met de paarden.

Idefix, jij ook die ervaringen mbt kopschuwheid. Gaat een hoop tijd in zitten om zoiets weer recht te breien.. fijn dat t bij Sam ook beter gaat.

Kelly ben benieuwd naar de bellopic's!

Regine, leuke naam Wolke! Ook zo'n stokkencollecteur :P
Sterkte bij de tandarts. Daarna lekker met je paardje genieten.
Dat heb je dan wel verdient!

Moet op 339 verder lezen..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:08

Saida ook bekend met voor de galop bokkende friezen :D
Leuk dat je naar ice age 3 bent geweest. Klinkt als een geslaagd dagje.

Prinslover, ik heb nog naar die advertentie gekeken. Zeker een leuk paardje.
Wel denk ik met de nodige gebruisaanwijzig gezien t verhaal erbij.
Kan helaas in de winter geen weidegang bieden hier op de klei. Wel losgooibak en paddock maar dat is voor iedereen en kan je niet altijd uren bezet houden.
Flan kan in de winter op stal wel naar buiten bij goed weer omdat zij mankerende is mag het en ze rent t weiland verder niet kapot.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:52

Hier alvast 1tje van Hermansen

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:57

Dat is keileuk, zo'n bal!
Mam wil er ook een keer 1 voor Vaj kopen... maar dat is zo'n schijtluis, ik denk dat ie niet eens in de buurt komt... hahahaha _O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:43

Anouk en Iloon, dat bedoel ik inderdaad.. Typt niet zo makkelijk meer zo laat he haha. Als je het nog niet helemaal snapt zeg maar maak ik wel even een foto ofzo..
Frank, ik zat er doorheen omdat we een vrij bewerkelijke keuken hebben. Kwamen een aantal bonnen binnen met ontzettende rot bonnen, heel bewerkelijk dus.. Omdat we veel a la minute maken (grillen voor kaasfondue/maaltijdsalades en dat soort dingen) moest ik veel doen en had geen zin meer.. Ben ook vrij moe en druk met van alles, maar gelukkig morgen en woensdag lekker vrij.
Sanne, ga je nog wel eens bij otje en fifty langs? kan me voorstellen dat je ze gaat missen dan..

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:08

Heidi: je hebt het nieuws op bokt ook gehaald zie ik ;)

Kelly: ik ben heel benieuwd naar foto's van Bello! En wat een leuke foto van Hermanssen! Was het een leuke show?

Ik ga zo naar het paardenbedrijf van een vriendin van me, eindelijk weer eens met paarden tutten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:31

Even spammen hier met de friese merrie van een kennisje van mij. Ze is zooo mooi...

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:33

Huh, wat gek, ik kijk online mijn telefoonrekening bij HI, staan 2 nrs (1 NL, 1 Belgie) die ik helemaal niet ken. Totale gespreksduur 0 minuten, maar wel 6 euro nogwattes en de ander iets minder.

:? :? :?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:40

Gave foto anouk :~ . Heel mooi..

Shanna... ik snap ook nooit iets van mn tel rekening :? Klopt echt niks van.. maarja, ik laat het altijd maar zo :+ . Ik zou als ik jou was wel ff bellen....

Jellie: have fun!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:42

Jaa... sowieso. Wacht even de gehele rekening af van deze maand, daar ik een nieuwe telefoon heb en ze mijn abbo (of in ieder geval de studentkorting) al in hebben laten gaan. Plus dat het bedrag wel heel hard omlaag gaat, van 95 euro 2 weken (1,5?) geleden naar iets van 45 nu.
Dus ik vraag me af of ik het internet wel goed heb zitten, of dat ze dat nu per ongeluk van mijn tegoed afschrijven, ipv eindeloos online bundel die ik erbij heb besteld. :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:51

Ilona Ik vertrouw dat paardje al voor geen cent. Bij mij is een paard dat achteruit mept heel snel exit... Dat is iets, wat ik dus absoluut niet accepteer van een paard. Frank zijn mening is nog ongezoutener. :D Ze was er vrij makkelijk mee, maar ik heb die merrie al een keer meer zo maar zien meppen. Je uitleg is idd duidelijker. Ik zal het zeker met haar bespreken. Hoe krab je de hoef dan uit? Doe je dat met z'n tweetjes dan ofzo?

Sanne Dus Iggie is een leeuw? Ik heb een oom en een tante die allebei op 11 augustus jarig zijn. Het zijn heel actieve en leuke mensen. Maar wel echte leeuwen! ;)

Saida Nee hoor, Sam zijn truc is in rengalop met heel veel spanning. Dit is meer een grapje van hem. Hij is nu juist heel ontspannen en hij gaat dan ook regelmatig op drie benen staan en omkijken om te zien wat ik doe.. Het is echt een geintje, maar ik weet nu ook dat ik zonder problemen bij hem kan opstijgen hoor. Als er spanning is, ziet dat er heel anders uit. :D Voor jou geldt hetzelfde hè? Ook volhouden...

Ice Age is leuk hè? haha, die eekhoorn vind ik het leukste... :P Hier heb ik ook lekker buiten gereden. Fijn dat je voor je gevoel zo lekker vooruit gaat!

Kelly Hoe is ie dat stuk oor dan kwijt geraakt?
Hermansen is ook een prachtig paardje hoor. Stoer beest!

Ilona Die houston heeft dezelfde aftekeningen als die we hier hadden als jaarling. Hij is volgens mij verkocht naar de achterhoek, maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. Was een heel moeilijke om te beleren, dat wel. Ik zeg niet dat ie het is, maar als ze dit er mee bereikt hebben, dan neem ik mijn petje ervoor af!
En ruinen uit Spanje vind ik riskant. Het is wel een mooike idd. Ik prefereer dan toch black beauty bij Lisenka... :+ (als ik er dan toch één bij zou mogen, waar Frank waarschijnlijk in de remmen schiet...)

Shanna Sam reageert wisselend op zo'n grote bal. Maar meestal is het ook met een grote boog eromheen en verder niks...

Suus Als je zo moe bent is bijlezen en alert reageren op zo'n joligerd als Frank natuurlijk niet makkelijk! Haha, Wat een gedoe hè, met die bonnen. Ik heb ook een poosje gewerkt in de bediening in de horeca, maar het was idd niet mijn ding. Je moet maar vriendelijk blijven en sommige klanten halen soms het bloed onder je nagels vandaan. En dan reageerden sommige koks alsof ik ze persoonlijk op iets aansprak. En tegen een geintje konden ze ook al niet.

Jellie Ja, slechte ervaringen onthouden ze net zo goed als goeie hè? :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:53

Hoei! Dat probleem heb ik niet, want ik ben nog vooroorlogs zonder mobieltje. We hadden laatst een medewerker van Vodafone aan de lijn (ik bleek een heel duur toestel gewonnen te hebben) en die was stomverbaasd dat wij het niet erg vinden dat we soms helemaal niet meer te bereiken zijn. Frank heeft wel een mobieltje. Dat gebruiken we als fototoestel en navigatie...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:56

Hahahaha... :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:21

shanna: 75 euro in de maand???

saida: stroomdraad is geen optie, er lopen ook kleine kids rond en om die nou op te zadelen met een draadje net boven de grond.... lekker gereden gister tussen de druppeltjes door!

suzan: tja soms is werk echt door de zure appel heen bijten. lekker joh met dit mooie weer vrij. wordt weer nachtzwemmen??

kelly: ben jij dat nou op hermansen? ik hoorde laatst dat die hier in de buurt staat: udenhout. klopt dat?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:25

Nee... ik heb HI 30... maar door vakanties in het buitenland heb ik mijn verbruik per maand niet opgemaakt en dus meegenomen in de bundel. Hoewel ik me afvraag hoe ik aan die 95 kom... ik denk aan een dubbele abbo!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:29

Frank Ja dat klopt hij staat in Udenhout :j
en idd ik zit erop :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:33

aan de landbouwweg?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:36

Aan de Oude Bosschebaan.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:46

Heidi en Marcel -> Jullie zijn al voorpagina-nieuws!
Klik hier!